Zwanger maar vriend wilt het kind niet meer

• Zwanger maar vriend wilt het kind niet meer

Dag dames,
    Ik zit even in zak en as..
    Ik en mijn vriend zijn al 7jaar samen.. we hebben 3 maand geprobeert voor een kindje en dit is ons eindelijk geluk (uitgerekend 1juli 2020).. nu zei mijn vriend daarnet ineens ik wil geen kind meer .. we hadden beter nog wat gewacht.. hij wil zelfs niet mee vppr de 1e echo binnen 2 weken.. en ik vroeg hem dan moet ik nu alleen voor ons kindje opdraaien? En hij zei ja ik denk het wel.. ik ga straks eens bellen mey mijn mama wat ik moet doen..
    Maar alé.. we hadden samen besloten om voor een kindje te gaan en we zijn al zolang samen en nu ik zwanger ben wilt hij mij ineens in de steek laten.. en met hem zen deftig gesprek voeren gaat ook niet want dan zegt hij "nu niet".. pff wat moet ik doen 😩 ik weet het niet meer..
  • Amai dit is wel heel erg voor je.
    Langs de ene kant denk ik dat je man mss wat schrik heeft en kan bijdraaien. Het zou niet de eerste man zijn die echt koudwater vrees krijgt.
    Langs de andere kant vind ik dit echt niet oké. Ik ben van het type. Als je iets zegt, ben je zeker van je stuk. Dus ja ik zou van hem weggaan en het kind alleen opvoeden. Zo een man zou niks voor mij zijn. Natuurlijk heb ik een man die nooit zomaar wat zegt. Als hij zo spreekt over belangrijke dingen, zal hij hem nooit bedenken. Ik besef wel dat niet alle mannen zo zijn. Het is beetje inschatten aan u of je man dit echt meent of gewoon moet wennen aan het idee (ook al hebben jullie het samen beslist). Een kind wegdoen om die reden, zou ik niet kunne. Maar das weer persoonlijk he. Eens bellen naar de mama vind ik een goed idee je kan alle steun gebruiken nu
  • Hij heeft mij net gebeld en wilt vanavond eens praten.. maar hij zei wel al dat hij hem nog te kinds voelt om een kind te krijgen.. (hij is bojna 26 en ik ben 25) ik vind niet dat je zoiets ineens kan zeggen vanaf het moment dat ik zwanger ben.. dit had hij op voorhand ook geweten.. ik denk dat iedereen bij zijn 1e kindje wel een beetje paniek heeft wat er allemaal gaat komen dat is bij mij ook zo.. maar ik wil dit zo graag.. als hij ons kindje echt niet wilt dan zullen we uit elkaar gaan want ik wil ons kindje niet wegdoen ongeacht wat hij wilt.. het zou spijtig zijn om die 7 jaar zomaar weg te gooien.. maar als hij het kindje niet wilt dan zal ik onze relatie stopzetten.. want hoe kan ik zeker weten dat hij het de volgende keer wel echt zou willen, dan is het vertrouwen volledig weg..
    Ik hoop dat het gesprek vanavond op iets positief uitdraait 😩 al heb ik er geen goed oog in ..
  • Jullie zijn inderdaad nog te kinds om kinderen te hebben. Klein jong dat jullie zijn Gvd
  • Wow, wat een heftig verhaal!

Ik kan ergens wel begrijpen dat hij plots in paniek slaat, natuurlijk staan er jullie veel veranderingen te wachten.
    Toch vind ik het zeker geen excuus van hem om het kindje te laten weghalen, ook hij is er verantwoordelijk voor dat jullie 'onveilig' gevreeën hebben.
    Daarnaast zei hij eerst iets anders, als dit over het leven van een kind gaat kan hij echt niet zomaar iets zeggen en plots van mening veranderen..

Ik en mijn man zijn ook bewust vroeg aan ons gezin begonnen. Ik was 23 en hij 25 toen we onze dochter kregen.
    Ik kan mij nog goed herinneren dat toen ik een zwangerschapstest deed dit ook schrikken was! Zowel voor mij als mijn man, er komen nu eenmaal veel nieuwe dingen op je af en straks ben je verantwoordelijk voor een nieuw leventje.
    Nu kunnen wij ons geen leven meer voorstellen zonder onze meid, ja wij zijn vroeg ouders, maar dat heeft echt ook zijn voordelen.

Ik hoop voor jou dat jullie vanavond een goed gesprek hebben en dat hij bijdraait!
  • @Leenkeen, serieus, wat een reactie, mogelijk zoek je wat aandacht?

Reageer niet als je niet zinnig kan reageren..

• @Leenkeen.. sorry hoor maar niet iedereen wilt 30 zijn voor hun 1e kindje, ik vind 25 een prachtige leeftijd en het kindje is er natuurlijk niet op 1,2,3 🤨
  • @mimi ik hoop dat het een beetje door de paniek komt .. ik wil ook een jonge mama zijn.. en "zo jong" is het uiteindelijk niet eh.. als je beide werkt en een huis hebt.. vind ik dat ook perfect normaal dat je dan aan kinderen denkt en begint 😁 het is altijd even schrikken als het raak is .. ik vind dit maar perfect normaal je leven veranderd dan ook .. ben benieuwd voor het gesprek en hoop dat we er beide uitkomen.. alvast bedankt voor je steun
  • op uw 26 nog zo een opmerkingen naar uw zwangere vriendin maken, dat is gewoon kinderachtig en laf
  • Viel het gesprek mee met je man?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld