bewust alleenstaande moeder worden?

• @Hanne1988 Pregnyl spuiten doen ze sowieso bij 18mm, die pregnyl zet de eisprong in gang. Het is vooral om te kijken of je lichaam nog geen natuurlijke eisprong maakt, dan mogen ze namelijk niet meer wachten.
  • @nien Ok! Merci voor de info.

Echt super hoe jullie hier mijn vragen beantwoorden. Ik durf niet de hele tijd naar de consulenten te bellen als ik een vraag heb. Ik wil daar niet bekend staan als diegene die constant vragen stelt en alles wil weten smile.gif
  • Hier even een update: vandaag follikelmeting op dag 10 (eerste ronde) en follikel van 25 mm. Dus ze hebben direct een spuit pregnyl gezet en morgen inseminatie. Dus ik ben blij dat ik morgen mag gaan!
    De consulente zei dat, door het spuiten van pregnyl, je cyclus kan veranderen. Herkennen jullie dat? Wordt die korter of langer?
  • @Hanne1988 zo blij voor je dat je eindelijk kan starten.
  • @hanne1988 bij veranderde de cyclus niet, nog steeds 16 dagen na eisprong kwam mijn menstruatie aanzetten. Bij Clomid had ik na 9 dagen al een eisprong, dus toen werd mijn cyclus wel korter.
  • Bedankt voor de informatie!

Nog een vraagje. Vaak lees je op fora / groepen op Facebook dat vrouwen in één van de 'pogingen' een miskraam meemaakten. Het viel me op dat dit precies wel dikwijls het geval is. Heeft dat enkel te maken met het feit dat mama's - in -spe als wij het gewoon veel sneller weten als we zwanger zijn omdat er al na 14 dagen getest wordt en die resultaten heel pril zijn en andere vrouwen het vaak pas iets later weten (en dus niet beseffen dat ze een heel vroege miskraam hadden)? Of is er een zekere kwetsbaarheid van embryo's die via IUI / ICSI / IVF tot stand komen? Ik ben echt wel verschoten van het aantal miskramen...
  • @Hanne1988 Na mijn twee miskramen ben ik hierover veel gaan opzoeken. Conclusie: in principe komt een miskraam niet vaker voor bij IUI/IVF/ICSI, maar is het wel zo dat veel mensen met vruchtbaarheidsproblemen of slechte eicel- en/of spermakwaliteit overgaan op deze behandelingen en vaker een miskraam hebben. Dit ligt dan niet aan de behandeling, maar aan de kwaliteit van de eitjes bijvoorbeeld. Om een lang verhaal kort te maken: jij hebt in principe niet meer kans om een miskraam te krijgen dan mensen die natuurlijk zwanger worden. Maar je weet idd al vlugger dat je zwanger bent, waar koppels die er minder mee bezig zijn soms een late menstruatie ontdekken en hiervoor nooit getest hadden.
    Een miskraam komt ook wel vaker voor dan we soms denken. Veel mensen hebben me verteld over hun eigen situatie terwijl ik hier ervoor niets over wist. Maar... geen zorgen: er zijn nog altijd veel meer mensen die nooit een miskraam hebben gehad.
  • @nien Bedankt voor je antwoord! Dat verheldert al heel wat...

Hoe gaat het intussen met je? Hoe ver ben je nu?
  • Ondertussen 29.5 week en snipverkouden. Geen aanrader als je zwanger bent, maar dat nemen we er wel bij smile.gif. Ik ben toch alweer een week aan het werk, daar ben ‘k al blij mee.
  • @nien Fijn dat je terug aan het werk bent! Meer dan 7 maanden dus... nu begint het wel op te korten! Wat leuk!
  • En dan vindt komende woensdag de 2de insiminatie plaats.
    Spannend wat het gaat brengen.
  • @qqq idd spannend! Heel veel succes! Hopelijk start je 2019 met heel mooi nieuws!
  • @qqq spannend nu! Voel je al iets?
  • Ondertussen durf ik ook te zeggen dat ik zwanger ben, al is het wel nog heel vroeg.
    Hcg waarden stijgen mooi, progesteron blijft goed hoog staan en de eerste echo (op 5w2d) toonde een vruchtzakje in de baarmoeder.
    Over 2 weken opnieuw echo en dan hopelijk een vruchtje met hartslag.
    Ik durf nog niet uitbundig te zijn maar heb er wel goede hoop op! Ik voel me soms vrij belabberd maar gelukkig af en toe ook wel gelukkig.
  • @SV8 wat een super nieuws!! Proficiat! De aanhouder wint! Ik hoop dat alles goed blijft gaan en je over 8 maandjes een wolk van een baby in je armen houdt.
    Ik hoop voor de anderen hier dat het ook (eindelijk) mag lukken!
  • @SV8 dikke proficiat !

@nien het is idd spannend. Heb me voorgenomen om pas woensdag te testen.
  • En hier was het negatief...😌
  • @qqq zo jammer! Niet leuk als het anderen wel lukt. Een weekje rust en dan op naar de volgende poging!
  • @qqq Veel goede moed! Moeilijke dagen hé...

@SV8 Proficiat! Dat is super nieuws. Hopelijk gaat de ongemakken en ongerustheid snel weg zodat je er echt van kan genieten. Dat de kaap van 3 maanden maar snel daar is, hopelijk brengt dat wat rust.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld