bewust alleenstaande moeder worden?

• @Sofie1989 bedankt voor de info! Ik heb intussen een afspraak bij Dr. Geysenbergh op 9/11. Ben je er tevreden van? En die psychologische screening, wat hield die net in? Alvast bedankt voor je antwoord!
  • Van de dokters ben ik heel tevreden. De screening vond ik een beetje vreemd. Hij stelde vreemde vragen. Maar vooral jezelf blijven en tonen dat je er bewust voor kiest om dit traject alleen te starten en dan komt het goed.
  • @Sofie1989 Mag ik vragen wat voor vreemde vragen dat kunnen zijn? Dan ben ik een beetje voorbereid op vrijdag. smile.gif
  • @Hanne1988
    Bv. Waarom zit je niet op Tinder. En zeker dat je niet lesbisch bent (mijn zus dat is).
  • Dat zijn idd bizarre vragen.
    Zo’n kruisverhoor zou ik ook liever niet hebben maar als het moet dan is dat maar zo.
    Zijn ook wel vragen waar ik snel op kan antwoorden!

Ondertussen hier emoties ten top!
    Ik dacht dat het nog ging meevallen maar blijkbaar niet. Vandaag was ik uitgerekend bij mijn bbz. 9 maand later en nog steeds niet zwanger, verdomd lastig!
    Maandag had ik een nieuwe terugplaatsing, volgende week de uitslag. Hopelijk eindelijk eens goed nieuws... dan is er misschien toch wat vreugde bij mijn verjaardag eind deze maand.
  • @sv8 Ik begrijp het helemaal! Ik had ook het gevoel dat ik die datum voorbij moest voordat het weer wou lukken. Maand erna was het raak! Ik duim dus heel hard voor jou!!!
    Heb gisteren de 20-weken echo gehad. Alles was goed maar het cerebellum (kleine hersenen) mat wat klein (8 dagen te klein). De gyn maakte er zo geen punt van, ik ben wel bezorgd. Mag over twee weken teruggaan. Spannend...
  • @nien Als de gyn zich geen zorgen maakt moet je proberen dat ook niet te doen. Ze zullen wel zeggen als er iets is. Hopelijk over 2 weken een goede echo!
    Hier had ik niet het gevoel dat ik die datum voorbij moest. Ik wou dat ik al zwanger was zodat het verdriet minder groot zou zijn. Mijn geloof voor deze poging is ook al bijna helemaal weg. Ik vind het steeds moeilijker om te geloven dat het ooit nog goed komt. Waarom zou het plots wel lukken als het nu al al die keren mislukt is?
  • @SV8 Ik begrijp dat het moeilijk is. De onzekerheid is zo groot. Er is geen enkele garantie. En het eigen aan mensen om nu eenmaal op zoek te gaan naar logica. Nu redeneer je met de logica 'als het al die andere keren niet gelukt is, waarom dan nu wel'? Maar of het lukt is een samenspel van factoren waar we geen vat op hebben. Ik ken ook mensen die direct zwanger waren, een kindje kregen dat perfect gezond was en alle keren erna lukte het niet om zwanger te worden. Zij redeneerden omgekeerd: 'Als het die ene keer gelukt is, waarom dan nu niet?!'. Dokters konden het ook niet verklaren. Dus het enige wat we kunnen doen is proberen, steun zoeken, goed voor onszelf zorgen en laten zorgen,...in de hoop dat de grote droom op een dag waarheid mag worden. Ik duim voor je!
  • @nien

Als een gynaecoloog er geen punt van maakt, zou ik ook proberen om me niet te veel zorgen te maken. Een gynaecoloog is tenslotte het best geplaatst om te kunnen inschatten of iets problematisch is of niet. En als het echt problematisch was, had die dat wel duidelijker gezegd en je wellicht ook geen 2 weken laten wachten op de volgende echo. Al begrijp ik dat je liever anders nieuws wilde horen van je gynaecoloog. Ik hoop dat je zo veel mogelijk je gedachten op iets anders kan brengen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld