bewust alleenstaande moeder worden?

• Ja de miskraam is na de pillen gekomen. 1 dag nadien was het vruchtzakje weg. Nu wachten tot al het bloed uit de baarmoeder is. Heb met momenten nog veel buikpijn en nog wel steeds wat bloedverlies.
  • Net controle gehad. Baarmoeder is leeg. Nu drie weken de pil en dan poging 2. Nu met een lang schema.
  • Das goed dat jouw lichaam het zelf opgelost heeft. Nu drie weken ook wat mentale rust en dan weer alle moed samen voor nieuwe poging.

Hier ook nog een drietal weken geduld. Dan verwacht ik mijn ms en kan ik hopelijk terug starten. Ik kies voor iui en nog geen ivf maar soms vervloek ik m’n eigen gedachten toch ook. Heb voor mezelf uitgemaakt dat ik nog 2-3 keer via inseminatie wil proberen. Afhankelijk hoe ik reageer zal ik dan ook overschakelen naar ivf. De gyn laat de keuze aan mij en das wel nog moeilijk.Aangepast door SV8 op 02/05/2018 13:25
  • Idd 3 weken rust. Maar zal toch blij zijn dat ze om zijn en dat ik terug kan starten. Had echt schrik dat ik enkele maanden moest wachten dus het is wel een meevaller.
  • Oef, ondertussen, mijn regels en gisteren bloedcontrole en gisterenavond het verlossend telefoontje van Decleer dat ik terug mag starten. Moet nu 6 dagen gonal F spuiten en maandag nog iets extra. Dan dinsdag terug controle echo of er follikels aan het groeien zijn. Had gisteren na de injectie precies pijn re onderaan mijn buik, weet niet of dat kan maar was gelukkig maar kort.
  • Ik had van gonal f geen last. Enkel pregnyl voel ik echt
  • @SV8 na een weekje afzien ging het allemaal de goede richting uit. Ik heb een droom babytje. Super flink, eet goed, huilt amper... en ze lacht heel de dag door. Enkel wil ze elke 2 tot 2,5u eten dus de nachtjes zijn kort. Maar wat een schatje...

Ik hoop dat jullie dit allemaal snel mogen ervaren!
  • Hier gaan we naar IUI 5... Deze keer was het een echte tegenvaller, omdat ik me anders voelde dan die andere 3 IUI's. Achja, volgende week donderdag terug echo. Deze keer ga ik eens geen clomid nemen. Eens kijken hoe dat lukt... Ben benieuwd!
  • Hallo! Ik ben intussen bezig aan mijn eerste poging. Ik heb maandag mijn inseminatie gehad en moet zeggen dat ik het hele gebeuren toch wel wat onderschat heb. Vooral de medicatie vind ik heavy: 5 dagen clomid, 3x pregnyl en twee weken lang 3x utrogestan. Had niet gedacht dat je als BAM vanaf poging 1 (wanneer je nog geen medische geschiedenis op vlak van vruchtbaarheid meezeult) deze hoeveelheid hormonen zou 'moeten' nemen. Vooral met die utrogestan heb ik het moeilijk. Wat een vuile cirque is me dat 😂 Kan niet wachten tot die dood met vuile wannabe bonen leeg is wink.gif Ik zit nu in mijn wachtweken en probeer er niet aan te denken. Op 29 mei moet ik gaan voor een bloedtest. Ik heb me voorgenomen niet zelf aan de slag te gaan met testers (zeg ik nu!). Ik probeer me realistisch op te stellen en er van uit te gaan dat het wel heel hard zou moeten lukken om van de eerste keer zwanger te zijn. Al zou ik sowieso toch ontgoocheld zijn. Uiteindelijk moet je er elke maand veel voor over hebben en ben je er enorm mee bezig. We zullen zien smile.gif
  • @DroomsterOp Zo spannend, wij zullen ons nieuws in dezelfde periode weten, ik ook terug aan de utrogestan, als het positief is, wel tot 12 weken nemen, maar dat zal ik dan niet zo erg vinden! Nu heb ik daar ook last van.
    Maandag 28 mei heb ik mijn bloedtest, woensdag inseminatie gehad en morgen eerste bloedname om hormonen te controleren. Hoop dat alles goed gaat en voor jou ook heel veel succes.
  • @DroomsterOpQueeste je moet het niet innemen natuurlijk. Ik ga naar Jan palfijn. De eerste 4 pogingen hetzelfde moeten innemen dan u. Ik.ga nu eens geen clomid innemen. Gewoon eens zien wat dat geeft. Ik heb ook geen enkele voorgeschiedenis qua vruchtbaarheidsproblemen. Heb ook altijd 3 keer pregnyl moeten spuiten. Als het lukt zonder clomid spuit ik maar 1 keer pregnyl. Alle gynaecologen in mijn ziekenhuis vonden 3x raar. Utrogestan doe ik wel. Wilde een rustmaand inlassen maar donderdag echo. Het zal misschien allemaal wat langzamer gaan zonder clomid maar wie weet lukt het zo ook wel. En als het niet lukt dan is t rustmaand. Maand zonder hormonen kan ook deugd doen voor mij en t lichaam.
  • Succes tijdens de wachtweken allemaal!!
    Voor mij zit het wachten er nu echt bijna op. Ik zou denken dat ik woensdag of donderdag mijn ms krijg 🤞

@IV1985 Heb jij dat overlegd met jouw behandelend arts om die medicatie een keer niet te nemen? Of doe je dat op eigen initiatief?
  • @SV8 ik doe het op eigen initiatief. De gyn waar ik bij zit heeft graag dat je alles qua medicatie neemt.
    Heb ook eens van iemand gehoord die 3x pregnyl moest spuiten het ook maar 1 keer deed. Verschillende gyn zeggen dat 1x genoeg is.
    Wilde eigenlijk wachtmaand inlassen. Toen dacht ik... kan evengoed echo donderdag laten nemen om te zien hoe of wat.
    Werkt het dan niet zonder clomid wordt het een rustmaand. Mijn lichaam ziet op t moment ongelofelijk af vd hormonen.
    Twee weke geleden pijn in been en dik. Ze dachten een bloedklontzrs dat door die hormonen allemaal kan... Daarmee eens donderdag echo afwachten...

• Hier ook terug gestart. Nu wel met een lang schema. Vandaag moeten starten met suprefact neusspray. Ben benieuwd wat dit gaat geven
  • Hier na vijf IUI-pogingen overgeschakeld op IVF/ICSI. Twee weken geleden begonnen met Suprefact en ondanks alle verhalen, helemaal geen last hiervan gehad. Dinsdag echo om te kijken of Suprefact zijn werk heeft gedaan (blijkbaar in zeldzame gevallen niet) en dan beginnen met Puregon.
  • @nien en @Sofie1989 Succes!
    Ik ga voor een 7de poging iui.
    Als poging 7 en 8 niet lukken ga ik normaal gezien ook overschakelen, maar laten we hopen dat dat niet nodig is!!🤞
  • Ik had mijn inseminatie 10 dagen terug en weet pas volgende week het resultaat. Op zich vallen de wachtweken wel mee qua 'ermee bezig zijn' of ongeduldig zijn. Maar ik voel me al dagen mottig: weinig tot geen eetlust, alles wat zoet is zegt me niks meer, supermoe, emotioneel (huilen zonder reden), prikkelbaar, ongemakkelijke maag... Ik weet niet of het wishful thinking is en tussen mijn oren zit, de pregnyl is van twee dagen terug of er effectief wat aan de hand is. Wat gemeen dat alle bijwerkingen van hormonen net die symptomen zijn die je graag wilt voelen smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld