bewust alleenstaande moeder worden?

• Vandaag eerste echo, er zijn 2 follikels allebei nog klein, dinsdag opnieuw echo en wss donderdag of vrijdag inseminatie
  • @Anneleentje87 zijn ze wat gegroeid? Succes alleszins!

Ik mag deze avond vr het eerst nr de gyn. Hopelijk krijg ik wat geruststellend nieuws want helemaal rustig ben ik precies niet.
  • Hoi, heb precies heel veel follikels en 2 die goed gegroeid zijn, maar omdat de echo's al moeilijk gaan door de pijn en ik heel veel follikels heb, gaat hij geen gewone inseminatie doen, maar pick up ivf onder lichte verdoving. Dus vandaag extra inspuitingen gehad en dan donderdag de behandeling. Normaal heb ik dan geen kans op een meerling, die was nu veel te groot.
    @SV8 Veel succes!
  • Hier geen goed nieuws. Niets te zien op de echo en op 7 weken zou dat wel al het geval moeten zijn.
    Mijn waarden zijn zodanig laag dat ze vermoeden had van buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Morgen krijg ik daarvan de bevestiging en zal het een injectie worden met een soort chemo spul.
    Mocht ik voor het telefoontje van morgen rond 11h pijn krijgen moet ik meteen naar spoed voor spoedoperatie. Indien dit niet gebeurt kan ik m’n eileider behouden maar mag ik wel 3 maand niet zwanger worden door die injectie.
    Mijn vermoeden en gevoel wordt hierbij bevestigd al had ik het anders gehoopt.
    Klein ukje zal altijd ukje blijven maar hoop dat er snel een nieuwtje kan groeien!
  • @SV8 dat moet verschrikkelijk zijn... cry.gif
  • Net terug van de gynaecoloog. Gesprek heeft nog geen 5 minuten geduurd. Mijn aanvraag is geweigerd om 2 redenen:
    1. maagd zijn
    2. geen langdurige relatie gehad
    Als je geen langdurige relatie gehad hebt kan je blijkbaar geen relatie opbouwen met je kind.
    Volgens de dokter hanteren andere centra dezelfde regels. De grond is echt onder mijn voeten weggehaald, voel me ongelooflijk slecht cry.gif. Je moet 3 gesprekken met psycholoog betalen, vandaag dan nog een consultatie bij gynaecoloog en dan zeggen ze gewoon nee.
  • Het is dus effectief een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Deze moet zo snel mogelijk afgebroken worden want nu blijft het nog groeien. Daardoor kan mijn eileider springen en leiden tot doodbloeden in het ergste geval.
    Deze namiddag krijg ik een eerste injectie met methotrexaat. Dit wordt ook aanzien als een heel lichte vorm van chemo maar daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Zaterdag dan bloed nemen om te zien hoe mijn lichaam hierop reageert. Het moet de cellen afbreken maar omdat mijn hcg waarde al redelijk hoog is kan het zijn dat dit niet volstaat. Dan kan een tweede injectie nodig zijn maar dat weet ik pas volgende week na een tweede bloedname. Als dat niet het gewenste resultaat geeft dan zal het toch operatief verwijderd moeten worden en verlies ik sowieso een eileider.
    Allemaal zo ingrijpend en nog wat langer afwachten en over en weer lopen naar het ziekenhuis. Dat ik nu blij zou zijn met een ‘gewoon’ miskraam is ook een heel rare gedachte..
    Ik trek me op aan het feit dat het goed opgevolgd wordt en dat ik altijd mag bellen, dat geeft me wel een goed gevoel maar het blijft de komende week/weken ook opletten en bij hevige pijn direct naar spoed. En dat bezorgt me dan weer schrik..

Ik wens dit niemand toe, dit is een echte hel! En dan te weten dat dit gewoon malchance is.. echt niet leuk!
  • @SV8 heel veel sterkte! ponder.gif
  • @SV8 Dat moet echt verschrikkelijk zijn! Ik wens je veel sterkte toe!!!

@V85 Daarom dat ik dus direct naar Jan Palfijn ben gegaan. Daar maken ze allemaal geen problemen van. Ik mocht er direct beginnen en dat zonder psychologische gesprekken. Misschien toch daar eens naartoe gaan?
  • @SV8 O nee hoe verschrikkelijk heel veel sterkte !
  • @sv8 oh zo jammer, veel sterkte en hopelijk gaat het vlot met die inspuiting. En kan er inderdaad snel een nieuw kindje beginnen groeien!
  • ‘t Zal allemaal nog even duren, als die medicatie aanslaat dan moet ik minimaal drie maand wachten vanaf de laatste injectie. En als het dan toch nog operatief wordt dan zal dat ook wel wat tijd vragen om te herstellen. Ik hoop dat ik tegen juni terug kan starten maar denk dat dat al optimistisch is.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld