bewust alleenstaande moeder worden?

• Alles is super vlot gegaan. Zelfs niet moeten wachten.
    Wanneer hebben jullie al eens een test gedaan? Of wachten jullie tot aan de dag dat je normaal ongesteld moet worden?
  • Ik wacht iedere keer tot dag dat ik mijn regels moet krijgen en dan test ik 's morgens.
  • Ik test niet meer op voorhand - dat is toch mijn voornemen. Door de pregnyl heb je toch vals positief. Hier is het telkens bloedafname 2 weken na de inseminatie.
    Ik heb vandaag weer echo op dag 10...

@Jenthe hoe was je echo gisteren?
  • @Mj-VB ook weer spannend vandaag ๐Ÿ˜. Ik heb geen pregnyl moeten spuiten dus een
    Vals positief is normaal bij mij niet van toepassing. Een bloedname moest is enkel laten doen bij een positieve test of als mijn maandstonden niet doorkwamen. Ik heb de indruk dat mijn gyn het allemal wat anders aanpakt. Heel wat minder geloop naar dokter.
  • @Anneleentje87 ik was superblij met de echo en het kloppend hartje al... maar wacht nu alweer de volgende echo af... echt (durven) genieten zal ik wss pas kunnen als ik de periode heb overbrugt waar het de vorige keer fout ging... al zeg ik elke dag tegen mezelf... alles komt goed nu...

@Hb87 ik teste telkens op dag 15 na inseminatie - ik duim voor jou!! Good luck
  • Hier zijn we weer echt goed vertrokken. Ik schrok me een bult: echo op dag 10 en al een follikel van 26mm en eentje van 15mm --> zaterdag inseminatie

@Hb87 hier moet ik pregnyl 36u voor de inseminatie en dan telkens herhalen om de 5 dagen. Daardoor heb je veel kans op vals positieve test. Wees blij dat jij dat niet moet doen dus. Je hebt tests die zeer gevoelig zijn (tot 4 dagen voor je NOD) - maar om zeker te zijn, zou ik op je NOD testen. (of misschien de dag voordien). Succes in ieder geval
  • @Mj-VB Waaw super ! Nu duimen dat het deze keer wel raak is !

Op de echo was alles goed alleen was het nog super klein ๐Ÿ˜‹
    Ik heb nog geen kloppend hartje kunnen zien das pas binnen 3 weken ...
    dan moet ik ook voor de laatste keer naar Gent en dan is de grootste kans op een miskraam geweken en kan ik dichterbij opgevolgd .
  • Ik ben ondertussen begonnen met een bachbloesemsmix om meer tot rust te komen tussen het proberen. Ik geloof er wel in dat dat goed kan zijn om alles beter te relativeren en meer rust zorgt er dan hopelijk voor dat juni mijn maand word! En moest ik beter slapen zou dat ook wel een goede bijwerking zijn. smile.gif
  • @Anneleentje87 Rust is de beste remedie he. Ik had 3 strootjes gereserveerd in 2014 omdat ik echt graag wou dat het van dezelfde donor was. Omdat mijn 2e poging mislukte, schoot ik ook wel wat in paniek omdat ik enorm veel druk dacht te hebben bij poging 3. Nu moet ik zeggen - ik heb het helemaal los gelaten. Ik heb de afgelopen dagen mijn pillen genomen, en wacht ook nu morgen gewoon weer af. Hopelijk kan ik in de wachtweken even rustig blijven als nu... We zien wel he. Maar om de druk volledig weg te nemen heb ik toch al geรฏnformeerd of de donor na poging 3 ook nog beschikbaar zou zijn, en gelukkig was het antwoord positief. Anders zou het na deze ronde ook wel stoppen.
  • @Anneleentje87 hopelijk werkt het wat. Laat iets weten... miss een goeie tip voor mezelf.

Hier intussen dag 3 na de inseminatie. Ik heb van gisteren al last van een zeurende lichte krampen. Net alsof in ongesteld moet worden. Vandaag ook wat last vanonder in men rug. Hoewel ik lees dat dit noch positief noch negatief is vind ik het wel een vervelend gevoel ๐Ÿ˜’ Nog wachten tot 30 mei voor het resultaat.

Hebben jullie zo snel al ongemakjes gehad na een inseminatie?
  • @Hb87 eigenlijk kan dat nog niet hoor. 1 tip: je lijf even negeren tot 30/5. Is heus niet simpel. Maar in die wachtweken is ieder ongemak een symptoom.
  • @Hb87 Ik denk ook dat ons lichaam ons wat wijsmaakt, omdat we alle eerste symptomen al kennen en vanaf je nu iets voelt, denkt van dat het zwangerschap is. Ik was alvast ook zo, maar op een gewone maand heb ik ook wel eens buikpijn, hoofdpijn en zo. Maar ik hoop alvast dat het positief is, maar eerste symptomen duren normaal nog wat langer. Duim voor je mee dat het snel 30 mei is, dat je meer duidelijkheid hebt!
  • @Hb87 ik voelde tijdens de wachtweken ook vaak steekjes in mijn buik, maar ik weet natuurlijk ook niet of ik dit ook gevoeld zou hebben als ik niet zwanger was geweest. Ik duim mee dat het gelukt is, nog even geduld hebben! ๐Ÿ˜‰
  • @Hb87 ik voelde ook echt vanalles ... maar ben het blijven negeren tot de laatste dag . Na de bloedproef was ik zo zenuwachtig dat ik toch maar stiekem een testje heb gedaan . Maar in geloofde het pas helemaal toen de dokter belde ๐Ÿ˜‰ Dus hoe moeilijk het ook is je moet toch afwachten . Probeer je gedachten maar een beetje te verzetten ๐Ÿ˜‹
  • @Mj-VB hoe gaat het? Zaterdag alles vlot gegaan?
  • @Hb87 Zaterdag verliep alles vlot. Was om 9:30 op afspraak, mocht direct binnen en stond 30min later weer buiten.
    Moet wel zeggen, echt zachtjes ging het niet. Heb zelfs nadien wat bloed verloren omdat wellicht baarmoederhals of zo geraakt was.
    Bon jah we zien wel he nu. candle.gif
  • @Mj-VB oooh das niet fijn. Ik duim mee voor een succesvolle poging!
  • @Hb87 @Mj-VB hoe gaat het met jullie? Kunnen jullie de wachtweken/dagen wat snel laten gaan... ik duim!!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld