wie bevalt ook Maria-Middelares in Gent?

• Hey meiden,

De vraag is wel duidelijk hé, ik vroeg me dus af of er van de oktober club waren die ook moeten bevallen in Maria-Middelares?
    Het is volledig een nieuwe materniteit hé, ik moet op 10 maart naar de gyn maar ik ben eigenlijk vergeten te vragen waar die nu zitten want die zijn blijkbaar ook verhuisd...

Liefs Linske
  • ben je zeker dat je daar wil bevallen? Welke dokter heb je? Ik ben absoluut niet tevreden van de begeleiding tijdens mijn arbeid en bevalling. Ik ben er afgelopen juli bevallen.
  • Hallo Linske,

Ikzelf heb ook een Gynecoloog van MM. Het is dus ook de bedoeling dat ik daar ga bevallen content.gif
    Gisteren had ik mijn eerste echo en de gyne heeft me verteld dat alles daar gelijk wordt gemaakt met de grond.
    Voorlopig is het in een ander gebouw. (als ik goed heb begrepen blush.gif )
    Hij toonde foto's en moet zeggen dat het er toch wel dik in orde uit zag, ook al is het een tijdelijke oplossing. Het nieuwe gebouw zal klaar zijn in 2013. Maar ja, tegen dan is ons beebje er hopelijk al lang uit bigsmile.gif
    Vriendin van mij is er nu vorige oktober bevallen en zij was ook tevreden....
    Ik ga binnenkort wel eens zo een infoavond meedoen en een bezoekje brengen aan MM, zo ben ik iets geruster wat mijn verwachtingen betreft. wave.gif

Groetjes
    Loeke
  • Hey Hip,

Ik ben ook in juli vorig jaar bevallen in MM en ik moet zeggen dat ik het personeel daar super vond, ik heb daar uiteindelijk ook wel meer dan 6 weken gelegen aan de weeënremmers dus ik had wel een goede band opgebouwd met hen.

Loeke, ik heb de professor als mijn gyn, hij heeft me super begeleid bij mijn laatste zwangerschap.
    Ik ben nu gewoon heel erg benieuwd naar de nieuwe materniteit bigsmile.gif

Ik denk dat ik ook wel zo info avond zal meedoen, ik wil het toch ook allemaal eens zien hoor. Ik weet zelfs niet waar de gyn hun praktijk nu zit, waarschijnlijk ook ergens in de nieuwe afdeling? Ik heb een afspraak staan voor mijn eerste echo op 10maart.
    Mischien komen we elkaar wel tegen, we zijn allebei voor begin oktober bigsmile.gif

Liefs Linske
  • blij dat jullie wel positieve ervaringen hebben. Wij hebben 90% van de tijd alleen geweest, ik vroeg om in bad te mogen en na vier uur `zo meteen' beseft dat dat bad er nooit zou aankomen.
    De gynaecoloog is pas na 70 minuten persen gekomen - dat terwijl mijn kind al een half uur niet meer verder geraakte en de machine die de hartslag registreerde voortdurend in alarm ging.
    Zonder enige woord uitleg werd de machine die de hartslag registreerde uitgezet, werd ik zwaar geknipt en werd de forceps geplaatst. De gynaecoloog heeft de positie verkeerd ingeschat en heeft die tang op het oog geplaatst. 40 minuten later werd ze geboren, verlamd aan een kant door zuurstofgebrek en met een blauw oog. Het eerste uur heeft mijn kind doorgebracht bij de kinderarts.

er kan altijd iets verkeerd gaan, ja MAAR
    vanaf het binnenkomen in de materniteit (10 uur voor de geboorte) wisten ze dat de baby verkeerd lag, een groot hoofd had (P95) en het mijn eerste kind was. Altijd leuk om achteraf te horen van de vroedvrouw dat ze op voorhand met vrij grote zekerheid wisten dat, door de houding, ik niet zelf kon baren. Wat ik helemaal niet begrijp is dat de gynaecoloog van wacht pas na meer dan een uur persen goesting had om zijn werk te doen. Dat hij onbeschoft was, laat ik nog even buiten beschouwing.

Ik hoef niet gezegd dat de gevolgen voor baby en voor mij zwaar zijn? Al die pijn kon vermeden zijn als die gynaecoloog zijn werk goed had gedaan.
  • Proficiat met jullie zwangerschap!! Ik hoop dat alles vlot mag verlopen!
  • Hallo Hip,

Ik schrik wel van u berichtje... ponder.gif Hoe gaat het nu met u kindje?
    Wil je mij in een privé bericht de naam van de gynecoloog zenden? ....
  • Hey Hip,

Ik vind dit verschrikkelijk om te horen, dat is inderdaad niet de bevalling die je wilt meemaken, is alles in orde met je kindje?

Ik zou eigenlijk ook wel graag weten over wie je het hebt, als je wil mag je het me eens in een privé berichtje door sturen.

Liefs Linske
  • Met mijn kindje gaat het nu eindelijk beter, sinds twee weken hebben we eindelijk het gevoel dat ze zich lekker voelt in haar vel. De eerste maanden sliep ze 8u op een etmaal (helaas niet aan een stuk), de rest van de tijd was ze aan het huilen of aan het krijsen. Wat je ook deed, je kreeg haar niet getroost als ze aan het krijsen was. Alles geprobeerd.
    Haar oog is nog afwachten. Haar ontwikkeling is normaal (ik had schrik dat ze gehandicapt zou zijn door de geboorte). De osteopaat heeft goed geholpen. Van kinderarts heb ik geen hoge dunk.

ikzelf heb nog altijd pijn op plaats waar tang is gezet (bye bye seksleven) en ondanks maanden training, is bekkenbodem nog altijd niet sterk genoeg om accidentjes te verkomen. Ik kan nog niet sporten van de kinesist omdat mijn buikorganen verzakken. Ik heb nog maar 1 kind gehad he en voor mijn bevalling was ik heel sportief.

Ik ben ermee teruggegaan naar mijn eigen gynaecoloog, en die zei dat het de policy is van het ziekenhuis om zoveel mogelijk vaginale bevallingen te doen, zelfs als de kans groot is dat baby er niet uit kan. Ze zullen altijd vaginale bevalling proberen, desnoods gevolgd door spoedkeizersnede (die stond voor ons al klaar zo bleek achteraf). Zij vinden een tangverlossing beter dan een keizersnede omdat de moeder sneller herstelt.
    En, toen had ik goesting om hem te slaan, zijn ze er heel bewust van dat dit veel meer huilbaby's geeft en hersenbloedingen bij pasgeborenen.

Ik heb liever een keizersnede dan de pijn die mijn kind heeft gehad en de risico's die ze genomen hebben. Trouwens sneller herstel moeder? Na 7 maanden nog niet kunnen sporten, daar hebben mijn vriendinnen die een keizersnede hebben gehad, al lang geen probleem mee.

Ik heb met een andere moeder gepraat die bevallen is bij andere gynaecoloog MM. Het persen ging bij haar ook niet vooruit, ... de gynaecoloog (nog een andere) heeft niet willen knippen en ze is gescheurd. Twee jaar geleden is ze bevallen, ondanks wekelijkse beurten bij kinesist sindsdien, is ze blijvend incontinent.

Had ik geweten dat dit hun filosofie is, was ik nooit in Maria Middelares bevallen. Ik wil jullie geen schrik aanjagen, ik vertel jullie enkel wat mij is overkomen en dat ze dit scenario dus verkiezen.
  • Hey Hip,

Vind het zo erg voor je gezin dat je dit doormaakt, en hopelijk word alles vlug beter, ook met je kindje.
    Ik weet niet wanneer je juist bent bevallen maar ik weet nog de week voor ik ben bevallen (12juli) was het super druk want ze konden de verloskamers niet tijdig opkuisen voor de volgende die moest bevallen.
    Ben je toen mischien bevallen en heb je het ongeluk gehad dat je hierdoor een minder goede begeleiding hebt gekregen, ook de gyn die mischien met andere bevallingen bezig was of hij was ergens ver als het weekend was? Ik weet het ook niet, ik verschiet er gewoon van dat je zo slecht gevaren hebt, alsook je vriendin die gescheurd was.

Ik zat vroeger bij een gyn in het UZ Gent, ik ben daar weg gegaan omdat ik me daar als een stuk vee voelde, ondanks dat ik daar mijn eerste bevalling gehad heb op 29 weken. Mijn 2de wou ik daar ook omdat ik waarschijnlijk weer te vroeg ging bevallen maar de gyn liet me maar rond lopen op 28 weken met al ontsluiting.
    Toen ben ik overgestapt naar MM, omdat mijn vriendin daar ook ging en die was best tevreden.
    Ze hebben me uiteindelijk super begeleid, want heb daar toch 6 weken door gebracht. Ook de bevalling verliep veel rustiger als bij mijn eerste in het UZ, van mijn eerste hebben ze mij geknipt dat het niet normaal was en het zag er na een jaar nog héél lelijk uit hoor.
    Bij mijn 2de in het MM ben ik geknipt zonder er iets van te voelen, en het is nu zelfs niet meer zichtbaar.

Dus ja, voor mij was dit een super bevalling in vergelijking met het UZ, daar ga ik nooit meer terug.

Ervaringen verschillen dus hé, hopelijk heb je een betere gyn bij een eventuele volgende zwangerschap.

Ik ben na mijn bevalling ook in behandeling geweest bij een kinesist voor mijn bekkenbodem en BI, meer of een half jaar, maar dat is niet te wijten aan de gyn, dat komt door je zwangerschap zelf.
    Na mijn eerste heb ik ook heel lang geen betrekking kunnen hebben door hevige pijn maar alles geneest wel op zijn tijd hoor. Het is natuurlijk niet prettig en je kan ook van niks meer genieten maar alles betert wel met de tijd.

Liefs Linske
  • Hallo allemaal

Ik lees hier negatieve ervaringen van een gynaecoloog uit Maria Middelares. Spreken jullie dan over een mannelijke of een vrouwelijke gynaecoloog.
    Ik heb een mannelijke gynaecoloog in MM en ik ben er zeer tevreden van. Ik heb een quasi perfecte bevalling gehad afgelopen zomer op 5 juli, na inleiding. Mijn gyn heeft mij geknipt. Heeft mij niet laten afzien en is door de dag zeker 4 keer komen kijken hoe het ging met mij.

Ik ben benieuwd naar jullie gynaecologen. Jullie mogen mij een pb'tje sturen. Ik wil jullie ook wel een pb'tje met de naam van mijn gynaecoloog waar ik wel echt tevreden van ben.

Ook de consultaties zijn steeds discreet en integer gebeurd.

Ik kijk uit naar jullie pb'tjes en wie wilt dat ik er één stuur, laat maar weten.

Liefs Ake
  • Ik ben op zaterdag 10 juli bevallen, vandaar de gynaecoloog van wacht. Die mens heet tegenstelling van dicht + synoniem voor lanen.
    Grote knip gehad, en die is mooi genezen. Het is de plaats waar hij inwendig de tang heeft gezet, die pijn doet en alwaar de kinesist niet zeker is of ik er nog spierspanning heb. Vandaar dat tampons er uitvallen en ik binnenin opening heb van plus minus 7 cm (en dat dus al meer dan 7 maanden na de bevalling).
    Dat je bekkenbodemspieren meer beschadigd zijn bij een forcepsbevalling is normaal, temeer omdat mijn dochter 3.8 kilo woog en een groot hoofd had (37 cm), maar kunnen ze dat dan niet zeggen als je naar huis gaat? Al die frustraties had ik dan kunnen plaatsen en ik had meteen inwendige kinebeurten kunnen nemen, ipv de oefeningen van de postnatale lessen die voor mij veel te moeilijk waren en zijn.

@Linske: ik ben tijdens de zwangerschap weggelopen van het uz, omdat ik bij drie keer langsgaan, iedere keer een andere gynaecoloog had en je toch een vertrouwensband wil opbouwen.
    De vroedvrouwen vond ik zeer goed in MM en ik had vele positieve verhalen gehoord, maar dat komt enkel van vlotbevallende moeders. De meeste bevallingen verlopen goddank vlot, maar als je niet in dat scenario valt... in mijn opinie, daarvoor bestaan er keizersnedes. Ik vind de risico's die ze hebben genomen voor mijn kind het niet waard.

Ik heb ook nooit mogen `kiezen'. En achteraf horen hoe de vork aan de steel zit... ik hoor het dan misschien liever niet.

Ik moet het nog allemaal een plaatsje geven, de eerste maanden heb ik niets anders gedaan dan baby getroost, ik had zelfs geen tijd om deftig te eten, mijn gezicht te wassen... Nu het beter gaat met mijn dochter, kan ik aandacht aan mijn lichaam, mijn ontspanning schenken en komt het besef. Ik hou van sport, maar dat kan niet omwille van (reeds begonnen) verzakken van mijn buikorganen. Terwijl sport mij ontspant. Rondom mij allerlei mama's met kleinere kinderen die van alles en nog wat doen, die energie hebben, die weer kunnen vrijen (ik ben nogal een fan van seks), het frustreert. Het voltijds werken en de nog steeds gebroken nachten, het vergemakkelijkt er niet mee.

Ik verwacht niet hetzelfde lichaam te hebben als vroeger, maar ik verlang ernaar om te kunnen sporten en weer te kunnen vrijen; ik denk niet dat ik onredelijk ben.

de ook te vermijden gynaecoloog die fan is van scheuren, is vanden kledingstuk.

Welke gynaecoloog heb jij?
  • Hip

Ik heb de gyn die jij als laatste vernoemt, maar ik ben absoluut niet akkoord met wat jij zegt.
    Zie mijn vorig berichtje maar. Zeer tevreden van hem. Hoeveel meningen heb jij van die gynaecoloog gehoord? 1? Misschien 2?

Ik vind het spijtig dat jij zo'n negatieve ervaring hebt opgelopen en ik hoop dat alles goed komt.

Mijn dochtertje was 52cm en woog 3,770kg en hoofdomtrek van 35cm. En ik heb totaal van niets geen last.

Wie is dan jouw gyn?

Groetjes Ake
  • idd, maar 1 iemand, blij om te lezen dat hij het scheuren nu achterwege laat. Maar geef toe, zou jij nu al pampers willen dragen voor de rest van je leven? Dat zijn risico's die ze gewoonweg niet mogen nemen. Daarvoor bevallen we in een ziekenhuis en niet in de broes.
  • Hip,

Ik heb jouw gyn dat weekend ook gehad, zaterdag 10 juli begon ik vruchtwater te verliezen dus is hij rond 16h in de namiddag bij mij langs geweest om me te vertellen dat hij me ging inleiden de zondagmorgen, hij deed toen geen inwendige controle wegens eventuele bacterïen. De zondagmorgen hebben ze me aangelegd aan de weeënopwekkers en is hij rond 9h bij me geweest voor inwendig onderzoek, mijn vliezen waren niet gebroken, ik zat met een scheurtje dus ik kon gerust nog enkele dagen verder blijven lopen, dus ik kreeg toen van hem de keuze om verder te doen of om alles stop te zetten, ik heb dan ook direkt beslist om mijn meisje wat langer te laten zitten hoor.
    De korte tijd die ik hem heb gehad vond ik hem wel goed meevallen en vriendelijk maar ik was uiteindelijk ook wel blij dat ik mijn eigen gyn ging hebben om te bevallen.
    Wie is je gyn waar je dan normaal bij langs gaat?

Liefs Linske
  • Hallo Iedereen,

Ik krijg hier al een beetje (veel ) stress... bij het lezen van die verhalen....
    De vernoemde Gyne is ook mijn gyne... disappointed.gif

Mijn consultatie verliep goed, maar nu begin ik danig te twijfelen... upset.gif
  • ik wil jullie helemaal geen stress geven. Het waren mijn frustraties die er vlot uitgetypt kwamen...

ik wil enkel zeggen dat MM er alles aan doet om vaginale bevallingen te hebben, dus ook als ze weten dat baby niet goed ligt en er wellicht niet zonder hulp (forceps) uitkan. En die bevallingen zijn zwaar, zowel voor baby als voor moeder. En voor beide herstel sta je er alleen voor.

Moest ik ooit opnieuw zwanger zijn, dan zou ik vooraf aan mijn gyn zeggen dat ik 1. geknipt wil worden en 2. verkeerd liggende baby's met keizersnede ter wereld komen.

Momenteel ben ik mijn vertrouwen in gynaecologen kwijt, gecombineerd met pijn bij vrijen, ik zal dus niet snel weer zwanger zijn wink.gif
  • de gyn waar ik normaal bij ga heet tegenstelling van kwaad hals

welke heb jij?
  • Dag Linske, ik heb gezien dat je een onverwacht zwanger bent geworden van je derde kindje (ik denk toch dat je dezelfde persoon bent).
    Een hele dikke proficiat! Ik hoop dat de zwangerschap vlot mag verlopen en ik duim dat de baby zo lang mogelijk bij jou wil blijven hug.gif . Veel succes!!!
  • Hey Hip,

Ik begrijp wel wat je wilt bedoelen hoor, het is inderdaad beter alles op voorhand goed door te lopen met je gyn hoe je het eigenlijk zou willen dat het verloopt, ik zeg het ook liever tegen mijn gyn op voorhand dan dat hij iets begint te forceren hoor.

Ik ben inderdaad die persoon die onverwachts zwanger geworden is, we hebben er ons nu al volledig in gesteld ze, we zien het zitten!!

Mijn gyn waar ik bij ga is de professor en je hebt er maar één op verloskunde, hij is echt wel goed, een man met vele jaren ervaring.

Ik hoop echt voor jou dat je vlug herstelt zodat je terug kan genieten want dit moet echt niet leuk zijn voor jullie.

Liefs Linske
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld