Geboren in december 2011: + 1 jaar

• En dat al zo vroeg, dat beloofd nog wat voor de komende weken. Mischien gaat hij rap anders liggen en doet het niet meer zo'n pijn?

Hier zijn de inslaap problemen weer begonnen helaas. Het was heel even over maar nu is het weer krijsen zodra we de kamer verlaten. Zit nu dus in de zetel op haar kamertje te wachten tot ze vertrokken is....again. Soms lukt het gewoon de deur open te laten, dan kan ik haar vanaf ons bed precies in de smiezen houden en als ik dan een keer met goede timing welterusten zeg gaat ze snel braaf slapen.

Iemand enig idee wat dit verder nog kan zijn? Denk niet meer dat het echt uittesten is, al had ik dat idee eerst wel. Misschien toch niet moe genoeg of juist te moe?
  • Renita, klinkt me heel bekend, hier is het al weken hetzelfde scenario, de enige manier waarmee ik haar s middags in bed krijg. Zondag was het de eerste keer dat ik haar in bed kreeg zonder dat ik bleef staan, hopelijk morgen weer...
  • @Renita: Hier is dat meestal een teken van niet moe genoeg. En dan doe ik ook geen moeite! Dan gaat ze gewoon wat later naar bed! Idem met het middagdutje, dat doet ze alleen als ze het zelf vraagt!

Straks weer naar de KA, haar kakaprobleem blijft aanhouden, en ik vrees zelfs dat het ondertussen verergerd is. Dus voor de zekerheid nog eens alles laten controleren!

Sinds dit weekend plots een hele voorruitgang op spraakgebied. Waar ze voordien totaal weigerde iets na te zeggen, doet ze dat nu wel. Sommige woorden gaan heel goed, andere zijn wat moeilijker, maar nu wil ze toch al oefenen smile.gif
  • Tine, leuk hé als ze zo beginnen babbelen. Hier gaat dat ook al vrij vlot goofy.gif
    Ik moest je trouwens nog altijd eens de wagen eens doorgeven die een vriendin heeft met 3 kleine kindjes: het is een Peugeot 5008 als gezinswagen en zelf heeft ze een Peugeot Partner (daar kan je dus ook 3 stoeltjes naast mekaar zetten).
    Hopelijk is Tess toch snel van het kakaprobleem verlost.

Renita, had gisterenavond ook een lastige Fien voor het slapengaan, maar haar dag was anders geweest dan anders en het kan daar ook aan gelegen hebben. Het is soms echt moeilijk om te weten wat het juist is hé! Ik heb bvb al gehoord dat je de afstand van waar je bij je kind in de kamer zit of staat, steeds moet vergroten tot je uiteindelijk buiten de kamer staat, maar het moet ook nog practisch blijven natuurlijk.

Fien heeft dus een oorontsteking en een longontsteking en is enkele dagen thuis nu. Ze heeft geen koorts, eet goed en is vrij levendig. Dus eigenlijk merk je er bijna niets van (buiten wat gerochel van de adem).

Reina, ik hoop dat je baby2.gif wat rustiger wordt in je buik of zich draait, want het kan inderdaad pijnlijk zijn. Ik had bij Wout "blauwe" ribben ...
  • Beterschap voor Fien! En hopelijk geraakt Tess dan toch eindelijk van haar constipatie verlost...

Ilona gaat de laatste tijd heel flink slapen. Nu leg ik haar ook altijd maar in bed als ze het zelf aangeeft (i.e. 's avonds zo tegen 21u). Moest ik eerder proberen, zou ik ook met een krijsende dochter zitten... (en bovendien eentje die in het midden van de nacht wakker wordt, het later gaan slapen helpt hier dus wel). Als ze nog niet moe is, krijg ik haar niet zover dat ze haar pyama gaat aandoen, dus het is hier vrij duidelijk! Middagdut vraag ik ook, als ze "ja" zegt, gaat ze keurig liggen (en al dan niet slapen, maar ze blijft sowieso even liggen, gisteren heeft ze anderhalf uur liggen zingen, waarna ze er terug goedgemutst uit wilde!), zegt ze neen en dwing ik haar, tja, dan lukt het dus niet goofy.gif

Hier nog steeds weinig evolutie op spraakgebied. Ze zal alles in één keer zeggen zekers... Kijk er wel naar uit! <3
  • Beterschap voor Fien!

Wat leuk dat Tessje zo met de spraak bezig is, echt genieten lijkt me!

Melusine, Hannah doet nog altijd niet echt ja en nee vragen beantwoorden, of toch niet 'eerlijk' als ik zeg gaan we douchen schud ze soms van nee, maar dan wil ze eigenlijk dat ik haar najaag en we nog even stoeien en wil ze wel ook graag in bad. Haar vragen of ze gaat slapen heeft dus echt geen zin hier, goh wat zou dat gemakkelijk zijn zeg!
    Zelf aangeven doet ze echt niet, tenzij tegen mama aankruipen, niets zeggen en snel in slaap proberen vallen telt? bigsmile.gif

Gisteren nog even snel langs de KA gereden. Hannah deed ineens zo raar bij het plassen, zat te schudden en te gillen na het beginnen met plassen en deed ook raar met schoon vegen, nu heeft ze iets gekregen om te helpen de boel eens goed schoon te vegen? Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om met de dokter over de spraakontwikkeling te praten want Hannah zegt echt bar weinig, ook op het schooltje had de juf er een aantekening over gemaakt. Ze scoort met alles hoog behalve taal. Maar volgens mij steekt ze er de draak mee want ze scoorde beter op Engels dan Spaans, en Engels is geen taal waarin we haar momenteel aanspreken of stimuleren, alleen Spaans en Nederlands. KA heeft haar geobserveerd, gevraagd wat dingen te doen of pakken en dat deed ze allemaal keurig dus de KA zei dat we niet vreemd moeten opkijken als ze tot haar 3e blijft luilakken met woordjes en dan ineens in volzinnen begint goofy.gif we zijn weer gerustgesteld maar kan echt niet wachten tot ze begint te praten!!!
  • Renita, hier heb ik toen ze 18 maand was al eens een gelijkaardige opmerking gekregen over de spraak van de ka. Dus zorgen maak ik mij er niet in, maar ik zou het gewoon leuk vinden om wat meer te kunnen communiceren dan enkel met "ja/nee" (waarbij ze gelukkig wel braaf zegt wat ze bedoelt momenteel).

Het "regeltje" dat een late loper snel praat, gaat hier alvast niet op
    goofy.gif
  • Hier duidelijk wel andersom, vroeg lopen, laat praten goofy.gif

Ze heeft wel een ferm geheugen lijkt het, of is zwaar onder de indruk geweest, maar de dokterspost in het ziekenhuis (huisarts bestaat niet echt hier) heeft een KA dus dus daar nemen we haar meestal heen als het niet zo ernstig is. Ze doen daar het standaard riedeltje, wegen, meten, maar ook saturatie, hartslag en temperatuur. We waren daar echt al een dik twee maand niet geweest maar ze werd binnen geroepen en ging braaf voor de weegschaal staan, ging gelijk op schoot zitten bij mij en stak haar vingertje uit voor dat ding erop, en daarna arm omhoog voor de thermometer. Nu jij weer! We zaten echt met open mond te kijken, en we komen daar bijna nooit he! Kon tot nu toe nooit inschatten hoe het met geheugen zat want kan moeilijk vragen ernaar, maar geloof dat we ons daar ook geen zorgen om hoeven maken.
  • Is Fientje al terug beter? hug.gif
  • EmmaR, ze rochelt nog altijd en oortje loopt ook nog altijd een beetje. Straks nog eens terug naar de dokter. Maar ... gek genoeg ziet ze er helemaal niet ziek uit (en ze heeft er ook niet ziek uitgezien).
  • Gisteren geen tijd meer gehad om te reageren: longontsteking toch gedaan. Het rochelen kan wel nog een tijdje duren en ook loopoortje kan twee tot drie weken duren.
    Grote broer heeft zona (gordelroos), dus nu verwachten we hier binnenkort de windpokken ... (is zelfde virus).

Vandaag naar Planckendael geweest: schitterend weer en genoten van het wandelen. Fien heeft maar een uurtje geslapen in de koets, dus nu maar hopen dat ze morgenvroeg toch eens tot 7 uur wil blijven slapen ipv al om 6 uur te willen opstaan om te spelen goofy.gif

Amaai Renita, ik zou daar ook wel van staan kijken bigsmile.gif
  • Renita hier is spreken ook niet om over naar huis te schrijven. Ze zegt ook zo goed als niets. En mij hebben ze ook gezegd goed mogelijk dat ze in volzinnen begint. Nu dit weekend probeert ze ineens wel een beetje te spreken. Haar lievelings speelgoed op het moment is bal en dat kan ze goed zeggen nu. Af en toe probeert ze toch eens iets te zeggen of na te zeggen en zelfs als ik het dan maar half snap beloon ik ze vol enthoesiasme en is ze precies fier. Dus hopelijk helpt dat.

Motorisch is ze wel vrij sterk. Lopen springen klimmen allemaal geen probleem

Goed te horen dat Fien terug beter is

Hier lijkt het de verkeerde kant op te gaan. Ons Nikki vanavond uit bed gehaald voor te eten en ze gloeide enorm. Temperatuur genomen en 39.9 Nurofen gegeven en na een half uur was het 37.2 Vind het wel raar want moeten haar een lage dosis antibiotica geven (ze had plots blaren op haar voet en kan niet van schoenen of brandblaren zijn. Schijnbaar kan het ook van een bestaand wondje voortkomen maar hadden we ook niet gezien). We zullen zien wat het weekend verder brengt en anders wordt het wederom tripje naar de dokter zeker
  • Dolfijn; ook via deze weg beterschap voor Nikki!!

100 weken wordt mijn Ilonaatje vandaag <3 Ze heeft gisteren in de winkel een stickerboek gekregen, het is al voor meer dan de helft ingeplakt goofy.gif

En we hebben iets gevonden wat ze niet lust! Bij oma vrijdag was het voorgerecht een mousse van avocado met champignons. Ze heeft geproefd, maar moest dan toch geen extra hap meer hebben. tongue.gif
  • het is hier serieus stil gevallen, jammer. Ik ben benieuwd hoe het gaat met Belle en haar meiden en met Kleutertje en de rest die niet op Facebook zitten
  • Hey,

hier toch nog eens geraakt. Ik weet niet als ik het eerder al schreef maar met ons ene meisje zitten we in de medische mallemolen. Ze bleek niersteentjes te hebben en een onverklaarbare kalkvorming op haar ribjes, misschien weten we dinsdag meer.

Ons meisje van 2 jaar is echt een kapoentje en aangenaam kind met af en toe een driftbui maar welke peuter heeft dat niet wink.gif . Het potje, daar moet ze voorlopig niks van weten maar ze heeft nog wel wat tijd, forceren kan je het toch niet. Verder werd in kind en gezin astigmatisme vastgesteld. Iemand die daar ervaring mee heeft? Het zou een verschillende kromming van de lens van het oog zijn. Nu ja, een brilletje is het ergste van de wereld niet alhoewel ik niet weet hoe dat op haar hoofd zal blijven staan want een badmuts e.d. vindt ze al maar niks.

Nu eerst bang afwachten naar de resultaten van dinsdag en anderzijds misschien zal er dan eindelijk een behandeling kunnen worden voorgesteld.Anderzijds doen onze twee kleine meiden het goed.

De oudste heeft eindelijk ook haar draai in het eerste leerjaar gevonden. En de tweede tja, dat blijft toch de grootste clown in haar redeneringen en uitspraken haha.

Hoe is het met de zwangeren? Misschien al iemand bevallen?

Groetjes
  • Belle,

Hopelijk weet je al iets meer over de uitslag en valt deze mee. Tja tegenwoordig kletsen we heel wat meer op facebook
  • Belle leuk weer iets van je te horen, Nele is laatst bevallen en er zijn een aantal nieuwe zwangeren bij, ik ben aan het aftellen nog ongeveer 2/3 weken en ik heb weer een klein boeleke in mijn armen.

Als je op faceboek zit, zeker welkom in onze groep
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld