Reisbedje

• Hallo,

Hebben jullie al een reisbedje gekocht?
    Ik ben momenteel aan het rondkijken maar weet niet goed waar ik het beste op kan letten. De reisbedjes met zo'n kleiner bedje ingebouwd voor de allerkleinsten lijkt me wel handig. Maar langs andere kant als ze echt klein zijn doe je ze toch nog niet weg hé. En nu kunnen ze al wel gemakkelijk in het gewone formaat denk ik?

En wat zijn nog zoal belangrijke aandachtspunten?
    Bij dreambaby en paradisio had ik al 2 kanshebbers gezien van 59 euro. Ik wil er ook niet te veel geld aan geven voor die enkele keren dat je dit gebruikt. Maar het moet voor een volgend kindje natuulijk ook nog kunnen meegaan.
  • Hallo,
    wij hebben zo een gekocht met een klein bedje bovenaan voor bij mijn mama. Tibe gaat er iedere maandag en hij moet toch ergens zijn dutjes in kunnen doen he.
    Mijn schoonouders hebben een gewoon reisbedje en idd, dit lukt ook prima.

Tips waarop je moet letten? Miss even kijken welk matrasje er in het bedje ligt? En het ook altijd handig dat je hat makklijk open en dicht kan vouwen.

Groetjes,
    Krulje
  • Ik heb een reisbedje staan nog van Femke. Geef er inderdaad niet veel geld aan uit. Je gebruikt het maar enkele keren. Koop misschien wel zo'n extra matrasje (even groot als het bedje en ook opplooibaar).
    Ik gebruikte het eigenlijk alleen maar als we weggingen. Zo nam ik indertijd Femke mee naar trouwfeesten. Ik moest toen naar 3 trouwfeesten gaan kort na elkaar. Ze was toen bijna een jaar oud. En elke feestzaal heeft wel een bijzaaltje. Daar zette ik dan het bedje en de babyfoon. Zo kon ik mijn meid bij me houden en kon mijn meiske toch slapen. Na het feest legde ik ze al slapend in de auto en nadien in haar bed. Ze werd het niet eens gewaar content.gif .
    Kies wel voor een exemplaar met luchtdoorlatend gaas opzij en doe die doek er dan niet voor - i.v.m. wiegendood.
  • Inderdaad Krulje, heel belangrijk, kijk of het gemakkelijk in elkaar gezet kan worden én nadien opnieuw gemakkelijk weer opplooit!!!! Dat wou ik nog eens extra in de verf zetten. Man man wat heb ik toch al gevochten met mijn reisbedje goofy.gif awe.gif
  • Wij hebben een reisbedje van koelstra.. dit kan je gemakkelijk in en uit klappen en heeft wieltjes waardoor het gemakkelijk te verplaatsen is.

We hebben er wel een plooibaar en goedkoop matrasje bijgekocht in ikea. Anders is het wel wat hard slapen denk ik.
    Zo'n klein bedje bovenop is denk ik niet nodig. Mijn dochtertje heeft altijd direct in het reisbed zelf geslapen en als ze heel klein zijn kan je zo ook gemakkelijk laten slapen in de reiswieg van de koets hé.
    Veel succes met de zoektocht..
  • Wij hebben zelf nog geen reisbedje gekocht maar mijn ouders hebben er wel een staan voor als we daar zijn. Dat is gewoon een eenvoudig bedje, ze hebben er wel een extra matrasje in gelegd. Ik leg Josefien gewoon altijd helemaal onderaan in het bedje, met haar voetjes bijna tegen het voeteneind. Ze slaapt er prima in.
  • wij hebben een reisbedje gekocht (van pericles) toen onze oudste geboren is. Het bedje is sinds die tijd een keer of vijf uitgesteld geweest wink.gif Is dus nog als nieuw, maar wel handig als je het nodig hebt...
  • wij hebben er eentje van Koelstra; Niels heeft er nog niet in geslapen maar kindjes van vrienden wel, 't is dus ook handig als je bezoek hebt.
  • wij hebben het plinky bedje van dreambaby, handig op wieltjes en daar eindigt het ook thumbdown.gif man man ik heb mij al gefrustreerd op dat bedje, zo'n gedoe om op te plooien en op te zetten.
    Ik heb wel nog een gewone matras erbij, dat ligt fijner dan zo'n reisbedje matras.
  • Oei Heidi, wij hebben dat Plinky bedje ook, niet handig?
    't Zit nog in de doos bij ons. Mijn ouders hebben tweedehands een echt kinderbedje gekocht.
    't Zal dus meer zijn voor als hij vb eens bij mijn zus gaat, of op vakantie ofzo. We hebben ook een extra matras er bij.
  • Hier ook plinkybedje, wij vinden het keihandig, maar wel frustrerend als je niet weet hoe het opgezet moet worden. Je moet het eigenlijk pas opentrekken als alles in elkaar geklikt is en niet eerst openzetten en dan vastklikken. Dat gaat niet.

Ik heb dat van plinky om 2 redenen: tkostte nie veel (wel op geboortelijst gezet) én er is zo'n verzorgingsdeeltje op. Heel handig als je het verzorgingskussen mee vergeet te nemen op reis (zoals ik vorige keer)
  • ik probeer idd altijd alles in te klikken van zodra het ope, staat, niet doen dus
  • Wij hebben een minitentje, omdat wij met Arwen op middeleeuws kampement willen gaan. Uit dat tentje kunnen ze niet uit, ook als ze groter zijn, en het is helemaal omgeven door muggengaas, dus ze kunnen niet gebeten worden door allerlei beesten, wel belangrijk in een tent (al dan niet middeleeuws wink.gif ). Bovendien vouwt dit pakken kleiner op dan een reisbedje en is het veel lichter om te dragen. Voor ons een heel belanrijk punt want wij hebben (bewust!) geen auto. We hebben nog vrienden die er zo eentje hebben en zij zijn er supertevreden van. Andere vrienden van ons hebben het Koelstra bedje en zeggen dat dat heel handig is om op te bouwen.

Denk dat je vooral moet kijken hoe vaak je het gaat gebruiken en waarvoor. Ga je je kindje vaak ergens mee naartoe nemen waar ze een middagdutje moet doen, of zal ze vaak uit logeren gaan of 's avonds op bezoek bij vrienden zodat je haar eerst in het reisbedje te slapen legt en daarna mee naar huis neemt? Wil je het nog gebruiken voor een volgende kindje? Op basis daarvan zou ik beslissen wat het beste bedje voor jou is.

Tot nu toe sliep Arwen als we op pad gingen in de draagmand, maar die wordt wat krap, dus ben nog aan het twijfelen of ik haar dit weekend bij mijn ouders daarin ga laten slapen voor de laatste keer, of dat ik het reistentje ga inwijden...
  • Heidi, éérst klikken, dan open...
  • Hier destijds ook een reisbedje gekocht van het merk van Dreambaby, destijds was het nog niet plinky maar het is wel hetzelfde principe en ik vind het toch super handig, heel licht en in 1 klik uit elkaar en in elkaar. Het eenigste is dat je die zij dingen moet vast zetten met een halve draai. Maar verder is het toch gemakkelijk in gebruik

Dus totaal geen klagen over hier smile.gif
  • Wij hebben ook dat reisbedje van dreambaby. Staat bij de schoonouders, 'k heb er die nog niet horen van klagen. 'k heb het zelf nog niet gebruikt.
  • Hey,

Bedankt allemaal. Was idd al aan het twijfelen tussen die van dreambaby en koelstra.

Nu kan ik van een nonkel van mij een reisbedje overkrijgen. Maar das al 30 jaar oud dus weet het niet zo goed...
    Tis idd voor als ze eens ergens gaan slapen, of met een familiefeestje waar ze een dutje moet doen. En het moet voor meerdere kindjes kunnen meegaan.

Zouden jullie dan zo'n oud bedje overnemen? Voor 60 euro heb je er eigenlijk al een nieuw hé.
  • nona, 't is vandaag al een pak beter gelukt...kan nog beter maar 't gaat al
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld