oktober 2010 baby's

• joke ik duim ook heel hard voor je, sterkte sadhug.gif

wendy, het is toch een heel goed teken dat je maar eventjes gebloed hebt en dat het dan gestopt is. ik hoop dat het echt wel goed zit!! thumbup.gif

claudia, ik heb ook een vriendin die enkele maanden geleden bevallen is van een dood meisje, op 36 weken... ik ben er ook echt niet goed van geweest. het bleef maar door mijn hoofd spoken... we zijn toen zelfs naar de begrafenis geweest; ze hebben haar zeer toepasselijk Iluna genoemd. cry.gif Jammer genoeg hebben we nooit 100% zekerheid dat het goed zal gaan... maar we mogen ook niet doemdenken. we moeten positief blijven!

wij hebben het gisteren tegen onze drie kindjes en mijn ouders verteld - ik kon écht niet meer wachten content.gif . De kinderen zijn superblij en zijn al de hele tijd tekeningen aan het maken 'voor de baby'. Zelfs mijn ouders waren blij - alhoewel ze helemaal overdonderd waren en ze het écht niet verwacht hadden (niemand in onze omgeving wist dat we aan het proberen waren!) Nu maar hopen dat alles goed gaat... thumbup.gif

groetjes
    Tanja
  • joke, hopelijk gaat het thumbup.gif candle.gif

hoh dat moet vreselijk zijn bevallen van een dood mensje cry.gif cry.gif cry.gif maar je mag inderdaad niet doemdenken, lost niets op, neemt alleen de vreugde weg ...
  • Hallo allemaal, allereerst proficiat met jullie zwangerschappen!
    En ik duim ook voor Joke en Wendy! candle.gif

Wij zijn aan het proberen voor een 2de kindje.
    Voor mijn eerste zwangerschap was ik altijd heel regelmatig om de 28dagen; maar nu schommelt het altijd tussen de 28-32dagen.
    Vandaag is mijn 32ste dag en heb mijn regels nog niet.

Nu heb ik een vraag: ik heb vandaag een zwangerschapstest gedaan. Na 5min had ik nog geen verticale streep, wij natuurlijk teleurgesteld sad.gif
    De test hebben we gewoon in de badkamer laten liggen en na 40min keek ik nog eens en toen was er wel een duidelijke streep....
    In de bijsluiter staat dat je na 5min kan aflezen en dat je zeker geen 30min moet wachten.
    Ben ik nu zwanger of niet?
  • Mieke, probeer over een paar dagen nog een test. Dan weet je het zeker.

candle.gif voor Wendy
    candle.gif voor Joke
    Meiden ik hoop echt voor jullie dat het goed komt!!

3 jaar geleden heeft mijn schoonzusje een doodgeboren kindje gekregen op 40 weken en 6 dagen. Heel ingrijpend, want 1,5 maand er voor was mijn dochtertje geboren. Ik weet wel dat ik in die periode wel 10x in de nacht in het wiegje keek of ze nog wel in orde was.
    In hetzelfde jaar was mijn schoonzus weer zwanger en heeft op 40 weken en 6 dagen een gezonde dochter gekregen. En afgelopen dec. heeft ze weer overtijd een gezonde dochter gekregen.
    Het is iets heel ingrijpends als je zoiets mee maakt. Een kindje begraven wat alleen hun gekend hebben. Nee ik hoop dat nooit meer mee te maken.
  • Mieke, ik had met deze zwangerschap hetzelfde voor. Testje gedaan, niks, in de badkamer gelegd, half uurtje later een streepje, héél licht weliswaar. De volgende dag nog maar een testje gedaan, met ochtendurine, en kijk nu eens naar mijn banner content.gif
    ik duim voor je! thumbup.gif
  • joke en wendy ook voor jullie van hieruit... candle.gif candle.gif

Ik heb 3 tests gedaan, (dag 1 4 en 7 van overtijd)
    allemaal negatief..ondertussen zijn we zeker dat er een ukkie groeit. Zelf gezien op de echo
    Je ziet maar...soms wat geduld hebben (heel moeilijk!!)

Het kriebelt hier om het te vertellen aan de dichte familie..maar de dokter zei gister toch om nog 2 weken te wachten, tot we gezien hebben dat het hartje klopt... bij deze wachten we dus braaf nog 2 weken
  • ik was 4 dagen overtijd en 2 dikke vette strepen, dus kon niet missen.
    Was ook geen twijfel over mogelijk, want ik ben nog nooit een keer NIET ongesteld geweest. Overtijd is bij mij echt overtijd.
    Soms ligt het ook aan het merk testen hoor. Als je dan een andere neemt doet hij het soms wel.

Heb de hele dag zo'n vol gevoel. En mijn maag staat op springen.
    Echt de hele dag licht misselijk.
    Hoop dat het hierbij blijft, want bij de vorige 2x had ik na 12 weken dat ik moest overgeven bij warm eten. Het is wel goed voor mijn lijn hoor, maar niet echt lekker.
    Ik heb het gevoel of er een heel elftal binnen zit, zo opgeblazen...
  • Ik mag er sinds vandaag ook bij. Net positief getest. Vorige week zondag nog negatief, maar nu toch een duidelijke streep.

Wij zijn uitgerekend voor 13 okt.

@Wendy: in mijn vorige zwangerschap heb ik ook in het begin een aantal bloedingen gehad (helder rood) en Joshua is nu een vrolijk kereltje van 13mnd.
  • heb het aan me ma verteld vandaag en ja hoor geweldige reacie tranen bij oma natuurlijk haha.

heb ook 2 buikbanden gekocht zo leuk bij missetam en 2 zw bh maat E al pfffff
  • Hallo

Ook ik kan me bij de toekomstige oktober mama's voegen ! Ik zou uitgerekend zijn voor 6/10/10. Ben wel nog een beetje bang gezien ik vorig jaar in april ben gecurreteerd geweest omdat ik zwanger was van een leeg vruchtzakje. Maar ik moet erin geloven he deze week, heb trouwens al een zoontje die op 26/2 2 jaar zal worden !!!
    Op 17 februari mag ik de eerste keer op controle, zou dan 7 weken zijn hopelijk is er dan al iets te zien he !
  • jessi onze dochter word 13/2 2 jaar toevallig haha
    gefeliciteerd meid 1 ding is zeker vorig jaar gecurriteerd is je baarmoeder schoon geweest en ook dan kan je met een nieuwe start beginnen......
  • welkom nieuwe zwangeren!!
  • hey mag ik me ook even melden ik ben sinds deze week ook te weten gekomen da ik zw ben wou eens komen horen welke kwaaltjes jullie reeds ondervinden?
    heb gezien da ik dezelfde datum heb als nog iemand hier ...

groetjes arwen
  • arwen, zelfde als mijn datum, maar van mij is nog niet zeker, op 3 maart eerste keer gyne en dan weten we meer! Proficiat!
  • gisteren met vrienden gaan eten, amaai, niet gemakkelijk om dit verborgen te houden. Zeker als je anders ook graag een glaasje wijn drinkt. Gelukkig was ik bob gisteren, dus had ik een goeie reden...
    maar met dit excuus zal ik er niet bij alle vrienden vanaf komen!

wanneer zijn jullie van plan om het te vertellen tegen jullie ouders, collega's,vrienden?
  • mijn schoonmama weet het al omdat we normaal eind oktober altijd samen op weekend gaan en dit jaar dus niet wink.gif en mijn zusje en beste vriendin sandra ... de rest wachten we nog even, de rest van de ouders vertellen we na de gyn op 3 maart en al de rest op 3 maand zwanger zijn
  • Wij vertellen het eind maart aan de familie en daarna aan de rest. Kan zijn dat ik het op mijn werk eerder vertel.

Ik ben 1feb begonnen met een nieuwe baan en doe chemisch werk. Moet dus stoppen met die bepaalde werkzaamheden. En ja...3 maanden lang er omheen draaien lukt dan gewoon niet. Ik mag echt niet meer met chemicalien werken. Durf het alleen daar niet zo goed te vertellen, aangezien ik er net begonnen ben....

Is hier overigens nog een lijstje met uitgerekende data. Zag hem wel ergens op pagina 1, maar denk dat die inmiddels niet meer zo up to date is??
  • Hoi

Wil mij ook graag bij dit groepje aansluiten.
    Heb vorige week woensdag bloed laten trekken en daaruit bleek dat ik 5 weken en een paar dagen zwanger ben.

Ik heb momenteel al 1 zoontje die 21/02, 2 jaar wordt.

Voorlopig heb ik al last van misselijkheid.
    Wij hebben hier de ouders en de zussen al op de hoogte gebracht. Dit omdat ik voor mijn zoontje reeds een miskraam heb gehad. Vond het toen heel leuk om veel steun te hebben van familie. Er zijn ook al twee collega's die het weten. De rest moet wachten tot begin maart

Groetjes
  • Ik ben ook voor 10-10-2010 uitgerekend Arwen en Sofie. Weet dit ook nog niet zeker, moet nog bellen met de verloskundige. Sorry ik ben niet zo actief hier. Lees wel regelmatig mee maar ik heb echt zo weinig energie ergens voor. Als ik dan een drukke dag heb gehad heb ik gewoon geen fut meer om te reageren hebben jullie dat ook?
  • ik ben ook vreselijk moe de hele dag.
    Heb honger, maar wel een heel vol gevoel. En constant een beetje misselijk....bluhhh.

Ik wil het zo langmogelijk geheim houden. Misschien vertellen met pasen begin april ofzo....
    Hoop dat het gaat want vanaf vandaag gaan er bij ons de schapen lammeren.... Eigenlijk moet ik dan handschoenen aan als omdat ik zwanger ben. Maar ja... dat gaat wel een beetje opvallen. Dus probeer het verlossen op zoveel mogelij andere mensen met een smoes af te schuiven. Wel jammer want ik kijk er elk jaar weer naar uit....
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld