oktober 2010 baby's

• oktober 2010 baby's

Hallo allemaal,

hier dan de eerste die een oktober 2010 baby verwacht. Ik ben uitgeteld voor de eerste en omdat mijn eerste kindje ook van oktober is weet ik wel dat het een heerlijke zomer met buik gaat worden. Hoop alleen niet dat ze op dezelfde dag jarig gaan zijn...

Ik ben natuurlijk net als iedereen bang dat er iets mis gaat maar het is al twee keer goed gegaan dus nu maar hopen dat het bij de derde ook zo is. Maar ik zal blij zijn als die 12 weken voorbij zijn.

Verder heb ik totaal geen kwaaltjes en voel ik mij ook absoluut niet zwanger. Dus het is het lange wachtten op de echo's en de buik....... Maar ik weet dat het altijd veel te snel gaat (al lijken de dagen nu te sluipen) en dat ik dus nu al moet gaan genieten want dit is de allerlaatste voor ons....

hoop dta er snel meer mama's komen!!

groetjes Claudia
  • een dikke proficiat!!!
  • Hallo Claudia,

Hier nog een oktober-mama. Ik vermoed dat ik ook rond de eerste uitgeteld ben. Voor ons zal het ons vierde kindje zijn. Wij hebben al een dochter van 7 en twee zonen van 6 en 4. Ook hier zal het de laatste zwangerschap zijn, dus dat wordt extra genieten. Deze keer zal ik hopelijk ook eens écht kunnen genieten, want met de vorige kindjes had ik mijn handen meer dan vol omdat ze alledrie nogal kort na elkaar zijn gekomen (wel bewust!). Daarom hebben we ook een tijdje gewacht voor de vierde, nu zijn de anderen naar school en zal ik dus extra tijd hebben voor de baby (en mezelf content.gif ). Ik zie dat jou kindjes elkaar ook snel opvolgen; in het begin is dat zeker zwaar, maar ze hebben zooo veel aan elkaar!!

Ik ben ook heel bang dat het niet goed zal gaan (ik vind dat dat iedere zwangerschap erger wordt!). Ik zit met de gedachte: ik heb al drie keer zo veel geluk gehad, waarom zou me dit dan nóg eens te beurt vallen? ... Maar goed, we kunnen maar hopen en positief blijven hé! candle.gif

Ik heb wel enkele 'kwaaltjes', ik ben ontzettend moe en heb pijnlijke borsten, en moet ook vaker plassen. Maar dat vind ik allemaal alleen maar fijn, een teken dat het goed gaat daarbinnen, hoop ik! blush.gif

Ik heb een afspraak bij de gyn gemaakt op 22 februari, ik zal dan iets meer dan 8 weken zijn (veronderstel ik), en hopelijk kunnen we dan al een kloppend hartje zien! Heb jij ook al een afspraak gemaakt?

Goed, ik duim voor ons, en tot snel! hug.gif

groetjes
    Tanja
  • Hallo,
    ik ben uitgerekend voor 4 oktober. Het zal ons derde sprotje zijn.
    Maar toegegeven, het komt wel wat onverwachts. Twee weken geleden zijn we op weekend geweest, en toen ben ik er in geslaagd twee dingen te vergeten : mijn sjaal (en twas verdikke koud toen! bigsmile.gif ) en mijn pil ... net tijdens mijn tweede week. De twee vorige keren was ik telkens al in ronde 1 zwanger, dus wij zijn nogal euhm heel erg vruchtbaar blush.gif
    We wisten dus wel dat de kans bestond, maar toch was het behoorlijk schrikken en ik loop al sinds gisteren vreselijk zenuwachtig rond. Alles van baby-spullen was weg (zaterdag nog op een tweedehandsbeurs gestaan), dus we mogen opnieuwe beginnen. Al hoop ik deze keer spullen te mogen lenen bij familie en vrienden. We zullen een andere auto mogen kopen, kindjes zullen moeten samen slapen, hoe zullen de grootouders reageren (mijn ma zag nu net het einde van de baby-periode naderen ponder.gif )???? aaaaaaaaaaaaaargh! stress!!!!!!!!

Ik hoop dat ik hier de eerstkomende dagen/weken kan komen ventileren, tot we het aan de bekende buitenwereld verkondigen
  • hoi claudia: ik kom je even proficiat zeggen. IK had je op een ander forum gezien en zag aan je banner dat je terug zwanger bent. Leuk. Dit keer niet op de zelfde maand hahaha
    succes in ieder geval

Aan de andere mama's ook proficiat

xxxxxxxxxxx
  • DIKKE proficiat aan alle nieuwe mama's, was ik even blij toen ik het oktober2010club-topicje zag verschijnen, want dat wilt zeggen dat het augustus2010 clubje een beetje opgeschoven is in de rij!

@Hermelien: wat moet dat voor jullie gezin een moeilijke tijd zijn geweest: op een maand tijd een kindje af moeten geven en verwelkomen.
    Wat een gemengde gevoelens..
    Ik heb echt respect voor jullie, dit wens je gewoon niemand toe om te moeten zien hoe je kindje dag bij dag vecht om te overleven. Dat Sander mag rusten bij de andere sterretjes... hij heeft het zo moeilijk gehad, arm kindje.

xxx
  • Iedereen een dikke proficiat met jullie pregnant.gif , geniet ervan en hopelijk mag alles vlot verlopen.

wave.gif
  • Ha leuk, het oktober forum is er nu bigsmile.gif

Gefeliciteerd aan de nieuwe zwangeren-in-spé.

Ik weet zelf een paar daagjes dat ik voor 2 oktober een derde verwacht, totaal ongepland en onverwacht, net zoals Juske eigenlijk, ook een beetje te onvoorzichtig geweest tegen beter weten in. Ik moet zeggen, wist al heel snel dat ik zwanger was, ook al heb ik niet veel last van kwaaltjes, maar ik voelde het gewoon, net als bij m'n andere zwangerschappen trouwens. En toch was het even heel hard schrikken afgelopen maandag, toen ik ook feitelijk dat streepje zag staan.

Juske, ik had net een heel stuk geschreven op het eind september forum. Ik herken veel in je twijfels en vragen, hier precies dezelfde, maar we hebben nog even tijd om eraan te wennen wink.gif

Tanja, leuk zeg, je verwacht zelfs je vierde kindje content.gif

Claudia, mijn meisje is van van eind september, ik vond het ook leuk om de zomer zwanger door te mogen gaan, m'n zoontje is van eind juni, en ik vond het nog leuker om de zomer met zwangerschapsverlof te mogen zijn goofy.gif

Kwaaltjes heb ik ook niet echt, behalve moeheid en wat steken in m'n borsten en liezen. En snel heel vol zitten, ook als ik maar weinig eet. Bij m'n andere zwangerschappen had ik ook weinig last, en ben geen dag misselijk geweest.

Ik heb nog geen afspraak bij de gyn gemaakt, eerst nog even van de schrik bekomen tongue.gif

wave.gif

Oja, ik blijf nog heel even anoniem omdat er hier wat mensen meelezen die ik ken, en die ik het nog niet verteld heb vanwege de te verwachten commentaren.
  • Proficiat!
  • 01 Oktober 2010

-Claudia , 3de kindje

03 Oktober 2010

-TanjaBE , eerste kindje

04 Oktober 2010

-Juske, 3de kindje
  • Hey,

Ik moet maandag pas ongi worden(of niet) maar ik heb nu al een ligt streepje op de test. Misschien dus ook een oktober mama.
    Min of meer ongepland, maar zeer gewenst. Wilde nog een paar maanden wachten ivm vorige zwanger schap die was nogal zwaar.

Linda wave.gif
  • Haai al
    Gefeliciteerd allemaal dat jullie in oktober zoon mooi wondertje krijgen hoop dat jullie allemaal een mooi en gezond kindje mogen krijgen en een fijne zwangerschap
    misschien een iedee je hebt een stichting moeders voor moeders
    Hun maken van vrouwen die zwanger zijn van hun urine mediceinen voor vrouwen die niet zwanger kunnen worden
    Je moet urine in kannen doen die je van hun krijgt en hun komen ze ophalen en omdat je hun helpt krijg je een mooi cadeau niet dat je het daarvoor moet doen
    Het is een kleine moeite om dat te doen als je andere vrouwen die niet zwanger kunnen worden te helpen
    gr angela
  • meiden allemaal gefeliciteerd!!

Ik had gisteren een positieve test!! Niet verwacht,want we zijn al 2 jaar bezig voor de 3e. Dus ons 3e kindje.
    Ik had vorige week buikgriep toen ik ongesteld moest worden, dus dacht dat het wel opzou schuiven daardoor. En misselijk en moe door de buikgriep. Maar ja....na het weekend toch maar een testje...
    EN...2 dikke strepen!!! Heb even en poosje zitten trillen op de stoel.
    Maar eingelijk ben ik dus eind sept. uitgerekend, maar op eht september forum zitten ook mensen die al vanaf het begin daar zitten, dus mis ik hun verhalen. Hier kan ik vanaf het begin mee praten. En ik ga toch standaard overtijd. De vorige 2 waren ook allebei een week overtijd. Dus Oktober word het wel!
  • 29 sept (word wel okt) 2010
    - Annie, 3e kindje

01 Oktober 2010
    -Claudia , 3de kindje

03 Oktober 2010
    -TanjaBE , eerste kindje

04 Oktober 2010
    -Juske, 3de kindje
  • hallo iedereen,

ik ben uitgerekend voor 1 oktober 2010. het is ons eerste kindje dus voor ons is alles heel nieuw en onbekend.

tips, raad, ... laat maar komen

groetjes en proficiat iedereen
  • Gefeliciteerd aan alle nieuwe oktober-mama's! Ik denk dat we allemaal nog een beetje moeten bekomen en het goed moeten laten doordringen, en dan.... genieten genieten genieten!!

wave.gif

Lijstje even aangepast want het is mijn vierde en niet mijn eerste kindje (klein verschilletje goofy.gif )

29 sept (word wel okt) 2010
    - Annie, 3e kindje

01 Oktober 2010
    -Claudia , 3de kindje

03 Oktober 2010
    -TanjaBE , vierde kindje

04 Oktober 2010
    -Juske, 3de kindje

01 Oktober 2010
    -Lili, 1e kindje
  • Zal me er ook even tussen zetten

29 sept (word wel okt) 2010
    - Annie, 3e kindje

01 Oktober 2010
    -Claudia , 3de kindje

02 Oktober 2010
    -Anootje, 3de kindje

03 Oktober 2010
    -TanjaBE , vierde kindje

04 Oktober 2010
    -Juske, 3de kindje

01 Oktober 2010
    -Lili, 1e kindje
  • veel derde kindjes precies wink.gif

moeten jullie kindjes ook gaan samen slapen? Met welke auto rijden jullie? Wij hebben een Alfa Romeo break, maar ik vrees dat we mogen uitkijken naar een auto met 3 volwaardige plaatsen achteraan; want twee autostoelen en een maxi-cosi krijg ik daar niet in geduwd vrees ik ponder.gif
  • juske wij zullen ook voor een nieuwe auto moeten gaan uitkijken en we gaan volgend jaar verbouwen en dan allemaal een eigen kamer.. dit jaar halen we niet omdat we nu nog in onderhandeling zijn met de gemeente. maar de baby laten we misschien eerst bij ons op de kamer slapen. Ik heb dat bij de andere twee nooit gedaan die hebben vanaf dag 1 op hun eigen kamer geslapen. Hebben jullie er wel ervaring mee?? ik heb namelijk twee huilbaby's gehad dus weet niet of ik het aandurf...
  • Hallo,

Wij hebben, toen we ons derde kindje kregen, ook een grotere auto gekocht. Het is inderdaad lastig om twee autostoeltjes en een maxi-cosi te plaatsen - zélfs in een ruime auto is dat heel moeilijk. Wij hebben trouwens net weer een nieuwe auto 'moeten' kopen, want wij komen niet meer toe met onze vijf zitplaatsen, als dit kindje er eenmaal zal zijn. We hebben nu een auto met zeven zitplaatsen, en ik moet toegeven, zelfs met drie kinderen vind ik dit héél handig!

Wat het slapen betreft, onze kinderen hebben ook allemaal hun eigen slaapkamer (voor nummer vier zullen we er twee samen moeten gaan leggen). Maar desondanks hebben ze in het begin toch allemaal een tijdje bij ons op de kamer gelegen. Ik vond dat gewoon handiger. Ik had het bedje dan tegen ons bed aanstaan, als ze wakker werden nam ik ze even in bed om borstvoeding te geven en dan terug in hun eigen bedje (om even later toch weer op te staan omdat ze toch geen zin hadden om te slapen wink.gif ).
    Bij nummer drie was het bij ons zo dat hij de eerste zeven maanden niet heeft doorgeslapen drunk.gif . Uiteindelijk had ik dan van ellende in de woonkamer een matras gelegd en ben ik daarop gaan slapen, omdat de kleinste iedereen wakker hield 's nachts.... Ik ben dus héél benieuwd hoe het deze keer gaat verlopen, maar dat kan je toch niet voorspellen hé... Je hebt je handen waarschijnlijk meer dan vol gehad met twee huilbaby's, Claudia? Maar dat wil niet zeggen dat het bij de derde ook zo gaat zijn, duimen maar dat het nu een héél rustig boeleke wordt! thumbup.gif

Zijn jullie stiekem ook al op mooie namen aan het letten?

groetjes wave.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld