16w - grootte foetus

• hallo, ook wij verwachten ons eerste kindje in november (2-11). Ik heb mijn berichtje al op meerdere forums (zwanger) geplaatsd maar nog niet veel antwoorden gekregen. Aangezien jullie allemaal ongeveer uitgerekend zijn voor november, hoop ik hier wat meer succes te boeken... wink.gif .

Afgelopen maandag zijn we voor de 2de echo gegaan. Ik was toen 16+4d en de foetus was 10cm groot. Op vele sites lees ik dat de foetus aan 16w al 15cm moet zijn en dus ben ik nu toch een beetje ongerust dat er iets mis zal gaan.
    Mijn vraag is dan ook: hoe groot was jullie babytje aan 16w ongeveer?

PS: we krijgen een meisje!
  • Hoi Camilla

Ik verwacht ons tweede kindje op 9 november en ben dus morgen 16 weken zwanger. Ik heb met de 10 weken een echo gehad en toen was de foetus 3,1 cm. Volgens veel sites moest dat ook groter zijn. Maar ik denk dat ze op de sites uitgaan van kop tot teen en ze meten de foetus in principe van kop tot stuit. Dus die overige cm zullen waarschijnlijk bij de benen horen. Niets om je druk over te maken. En van harte dat jullie een meisje krijgen. Erg leuk! Ons eerste kindje is een meisje en over een paar weken zullen wij ook het geslacht weten van ons frummeltje in de buik. Ben erg nieuwsgierig.

Groetjes Lieke
  • Hoi! Dat verschil klopt inderdaad! Ik vond ook dat het bij de echo zo klein was in vergelijking met wat er in de bladen enz. staat, maar dat komt dus doordat er van hoofdje tot stuitje wordt gemeten (om de zwangerschapsduur te bepalen). Geen zorgen dus!
    Groetjes Roos
  • toen ik 16weken was was ons boeleke 17cm groot.
  • Erika,
    Is dat gerekend van kruin tot voet? of van kruin tot bips? ik ben wel benieuwd....

Groetjes, Yvette
  • hoi,

de meetingen in de boekjes zijn vaak groeter hoor!
    bij jef was ik ook steeds ongerust terwijl de gyn er niets van zei.
    hij werd op 36 weken geboren en was 47 cm en 2630, perfect dus!

nu was ons kleintje op 9 w6d 3.1 dus ook kleiner dan normaal maar hij was er gerust in en ik moest pas over 5 weken terug gaan!

groetjes
    evi
  • ik zal me er ook niet druk om maken , als het zorgelijk was hadden ze dat wel gezegd.
  • hallo daar;
    hallo cammila ook ik heb al een aantal keren bericht maar ook ni veel sucses!bij mij is het uitgerekend 18 november en we willen tot hier toe het geslacht ni weten verassing!!!!!ook wel omdat ik al een jongen van 10 en een meisje van 7 heb dus is het gelijk wat komt als het maar gezond is heb wel last van de warmte en dikke voeten cry.gif
  • hoi meiden.

in boekjes of op internet site,s worden de kindjes gemeten van het hoofdje tot aan de voetjes,en in het ziekenhuis of de verloskundige meten ze het kindje van het kopje tot aan het kontje dus de beentjes er niet bij,daarom klopt het meestal niet met een maat tabel.

groetjes marion.
  • Hey

toen ik 16 weken zwanger was was ons kindje 9.7 cm groot. ik begon me ook al ongerust te maken omdat ik ook op verschillende sites en boeken las dat het kindje ongeveer 16 cm zou moeten zijn op 16 weken zwangerschap. Maar nu ben ik toch al wat geruster door dit allemaal te lezen.
    Ben uitgerekend voor 11 november 2006.
  • ik ben nu 23+6 en bij de vorige echo (21weken) was de baby perfect op groei. Alles was dus in orde en weeral paniek voor niks.. bigsmile.gif .

Vanaf week 20 wordt de lengte trouwens niet meer gemeten maar worden er andere maatstaven genomen zoals de omtrek van de buik en van het hoofdje en de lengte van het dijbeen. De baby ligt namelijk opgekruld en ook de beentjes liggen nooit helemaal recht en dus heeft het geen zin meer om te meten zoals in de eerste maanden. (woorden van de gyne)

groetjes!
  • Hoi lieve zwangere mopies!
    Ik wil julli vertellen dat ik zwanger ben, maar hoeveel weken dat vertel ik niet !
    Wat ik julli vandaag wel ga vertellen is.. ik heb last van enorme harde keutels .. owjha en dat is nog niet alles !
    de scheten dat ik laat wauw zo een geur heb ik nog nooit had .. een bende rotte eieren hebben er niks aan joh !
    iemand tips? Iemand vertelde mij dat je s avonds voor slapen gaan een goeie lepel kamelen olie moet slikken..
    Maar dat vind ik dus nergens spijtig genoeg ..
    Pleas help ! Thanks !

Fleur wenst julli een fijne dag toe !
    En veel geluk !

Hopelijk heb ik nu ook geluk zonder harde keutels te moeten laten .. ze plonzen in de wc en het water kletst tegen men poep....
  • Cartier accessoires

Cartier accessoires US Dollar Euro GB Pound Canadian Dollar Australian Dollar Jappen Yen Norske Kro
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld