Urine is troebel...

• Hey dames,

Ik heb me toch een lastige vraag: nav. een andere post ivm. blaasontstekingen zei iemand dat je urine helder moet zijn. Nu sinds ik zwanger ben merk ik dat mijn urine precies donkerder enzo geworden is dus heb ik even geplast in een glas en je kan er dus niet doorheenkijken. Het is echt wel troebel. Heb ik nu iets ergs aan de hand? Ik heb verder niet echt klachten... ik zal bellen met de HA morgen maar ondertss maak ik me flink zorgen want ik ben 18 weken en loop daar naar mijn idee al mee rond sinds het begin.

Welk effect kan dit hebben op de kleine?
  • ow je heb zeker een blaasontsteking net als de andere zei tegen als ik jou was zal maar heel snel naar je dokter gaan ik heb het ook gehad maar idd als je plas troebel is heb je een blaasonsteking maar da kan je ook merken aan de geur word het heel erg strek

ga echt naar je dokter

groetjes phoebe and the baby.gif
  • maar kan geen kwaad voor de kleine maar erg lastig voor je zelf
  • Hey

Volgens mij hoeft het niet per se te betekenen dat je een blaasontsteking hebt hoor ! Je urine hoort inderdaad helder te zijn, maar dat was de mijne op het begin ook niet meer. Kwam ook door het extra slijm (sorry, niet fris weet het) dat je afscheid... Een blaasontsteking merk je vaak ook wel. Als je geen andere klachten hebt als; ineens naar de wc moeten en het niet op kunnen houden, branderig gevoel bij het plassen en extra vaak naar de wc moeten, dan denk ik niet dat je een blaasontsteking hebt.
    En het kan zeker geen kwaad voor de kleine als het wel een blaasontsteking zou zijn. Maak je dus niet al te veel zorgen.
    Wat je wel kunt doen is natuurlijk voor de zekerheid de HA even bellen en vragen wat hij/zij er van denkt. Wij zijn natuurlijk geen dokters hier op het forum...

Hoop dat je hier wat aan hebt en laat je even weten wat de HA gezegd heeft?

Liefs, Aisling
  • Sluit me aan bij aisling, het is niet omdat je urine troebel is, dat je een blaasontsteking hebt. Het kan inderdaad zijn door meer slijmverlies dat het wat troebeler is. Dat troebele urine een blaasontsteking is, is een beetje "volkswijsheid" niet echt correct dus. De geur is hetzelfde verhaal, ook een beetje "volkswijsheid". Eventueel bij niet-zwangeren kan dit wel een indicatie zijn, maar bij zwangeren vervalt dit al helemaal.

De enige echte indicatoren zijn: pijn/ongemakkelijk gevoel bij het plassen, heel vaak moeten gaan plassen, of als je ziet dat er bloed bij is (dadelijk gaan dan!)

Bij zwangeren blijven deze symptonen nog al eens achter, daarom wordt de urine dus ook gescreend op regelmatige tijdstippen tijdens de zwangerschap.

Bovendien is je urine inderdaad anders als je zwanger bent, de mijne was ook veel donkerder en meer troebel dan eerst.

Als je je ongerust maakt, kan je best je urine eens laten testen bij de dokter, maar zou me zeker niet teveel zorgen maken.

Voor je kindje kan het helemaal geen kwaad. Daar moet je je geen zorgen in maken. Het enige gevaar is al een blaasontsteking opstijgt, dat je een nierontsteking krijgt, en daar ben je nogal heel erg ziek van.

Groetjes
  • Hallo,

Dat je urine troebel is heeft met de hoeveelheid hormonen in je lichaam te maken, dat is op dit moment meer en dit kom je tegen in je urine. Als je een blaasontsteking hebt is je urine meestal tegen het rose/rode aan. Ik heb ook al troebel urine vanaf het begin van mijn zwangerschap en ik ben al diverse malen getest op blaasontsteking, maar ik heb het nu sinds de zwangerschap nog niet gehad. Het wil dus zeker niet zeggen dat je nu ZEKER een blaasontsteking hebt.
    Maar inderdaad wat Aisling zegt, wij zijn geen HA, dus vraag het voor de zekerheid maar na, maar volgens mij is er geen reden om je druk te maken.

Groetjes Celina
  • Hallo!

Ook ik heb vanaf het begin van mijn zwangerschap dat mijn urine troebel is. Ik ben 1,5 weken geleden getest op blaasontsteking (ivm andere klachten) maar had dit dus niet!
    Denk dat het idd te maken heeft met afscheiding.
    Ook is idd de geur en kleur sterker dan normaal, ik denk als het erg donker is en sterk ruikt dat ik te weinig water drink! Goede graad meter dus eigenlijk! thumbup.gif

Hoop dat het bij jou ook geen blaasontsteking is want dat is echt niet fijn voor jou. Voor je kindje kan het geen kwaad.

Succes Anna!
  • Als je geen last hebt bij het plassen heb je zeker geen blaasontsteking.Die troebele urine is heel normaal bij een zwangerschap, ik heb dat ook altijd gehad.Je hebt meer slijmverlies .Dus als je geen pijn hebt , maak je geen zorgen en geniet van je zwangerschap
  • Hallo,

De kleur van je urine heeft er niet veel mee te maken. Als je zwanger bent is het vaak donkerder van kleur... Niet erg.. en kan geen kwaad. Is gewoon zo.

Maar een troebele urine (en dan bedoel ik niet eentje met slijmvlokjes) heeft wel degelijk aandacht nodig van HA!! (ik ben microbiologisch analist en deed tot voorkort zelf de onderzoeken...)

Tevens is het zo dat als je zwanger bent de symptomen van een blaasontsteking/urineweg infectie anders kunnen zijn. En meestal symptoomloos of wat bekkenklachten (die vaak afgedaan worden als zwangerschapsklachten).

Ga dus voor controle wel naar de HA, beter een keer te veel dan te weinig. (zoals ik deed...) want ik had intussen dus een nierontsteking!!!

Karin
  • Hey dames, bedankt voor jullie antwoordje ?n vooral voor de toch wel heel goeie antwoorden!

Ik ben dus gisterenochtend meteen naar de HA gegaan, testje gedaan want ik was vooral bang dat die witte vlokjes eiwitten waren die op zwangerschapsvergiftiging kunnen duiden maar niks aan de hand dus. Beetje troebel en vlokjes komt blijkbaar idd van de verhoogde afscheiding die ik nu heb, moet mss wat meer drinken was het advies maar verder alles in orde dus dat was een grote opluchting! smug.gif
  • ik heb een vraag ? ik heb waarschijnlijk een blaas ontsteking of ik ben zwanger!
    ik heb kramp in me buik misselijk als moet plassen soortgevoel dt ik moet perce ofoz soort van weeen en toen die soort gevoel van weee kreeg lekte ik 2 klein druppeltjuh bloed en verder heb ik geen bloed verloren m dt ik ben nu pas week bezig om zwanger te raken! mrr ik ik slik de pil maarhad last van diareee duss maybe kan wel zwanger zijn + ik mmoet pas over 2 weken stoppe met de pil en ongesteld worden kan ik nu ook een zwangerschaps testdoen okeal hoef ik nog niet ongesteld te worden! + is gevaarlijk of heeft invloed om me kind?
    groetjess melissa
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld