gewicht baby op 29 weken zwangerschap

• Hoi! Hoeveel woog jou babytje op 29 weken zwangerschap?
    Mijn baby woog een 1200 gr surprised.gif
  • Hoi Sofie,

Ons kleintje woog 1550 gram op zo'n 30weken.
    Dit was voor de duur van de zwangerschap iets aan de kleine kant, maar toch gemiddeld zei de echoscopiste.

Bij mijn vorige zwangerschappen had ik het ook dat ze rond de 30 weken redelijk klein leken.Nu in mijn mijn banner zie je dat er nog een hoop gaat gebeuren voor die tijd hahaahahahaha....4100 & 3600 gram zijn prima gewichten dacht ik zo ! wink.gif

Groetjes,
    Melanie
  • Dan is mijn baby toch aan de kleine kant, niet? Of groeit het sneller en sneller?
  • Sofie,
    toen ik twee weken terug naar de gynaecoloog ging (was toen 29 weken), woog ons zoontje al 1510 gr, wat volgens de dokter meer dan gemiddeld was en met een geboortegewicht van tegen de 4 kg correspondeert. Ik denk dus dat jouw kleintje met 1200 gr heel goed zit! Nog een fijne zwangerschap en veel succes met de baby! thumbup.gif
    Ilse
  • hallo,
    Als je de kijkt naar de weekverslagen van 9maand.com en naar babybrabbel moet de baby met 29 weken 1100 gram zijn en met 30 weken 1300 gram.
    Ons kleintje was 1305 en liep toen dus een week voor.
    Jou gewicht van 1200 gram ligt dus precies daartussen en is volgens mij gewoon perfekt!!!!
    Geen zorgen dus!
    groetjes Suzanne
  • Hoi Sofie,

Die babytjes groeien snel hoor de laatste weken.
    Op 27w 5d woog ons ukkie ongeveer 1200 gr
    Op 31w 5d : 1800 gr
    Op 34w 5d : 2100 gr

Hij werd geboren op 39w 5d en woog 3295 gr.

Zou me dus niet al te veel zorgen maken hoor.

Groetjes en veel succes met je zwangerschap.
    Dinja
  • ons kindje woog bij 29 weken zwangerschap 1230gr.Mijn gyn. zei dat het gewicht meer een gemiddelde is voor 28 weken zwangerschap.Verder hoefde ik me geen zorgen te amken.

succes sylvie
  • bij 25 wk woog mijn zoon al 1200 gram. en toen hij geboren werd met precies 40 wk was hij 3290 gram, het zegt dus niets, het kind kan altijd later wat rustiger aan doen met groeien of juist andersom natuurlijk!
  • hallo sofie.
    maak je niet te druk en alle anderen natuurlijk.
    want onze kleine woog met 30 weken amper 1000 gram.
    en met de geboorte woog hij 2370 gram.
    hij is nu 6 maand en weegt nu +_6380 gram.
    als je baby te licht is met de geboorte halen ze het wel weer in hoor.
    alles komt goed.
    het kan ook zijn dat het in je familie kleine baby's zitten.

groetjes sil.
  • Vergeet ook niet dat de schatting van het gewicht op de echo er 15% kan naast liggen. Dus in werkelijkheid kan het 15% meer of minder zijn dan wat de echo geeft.
  • Hallo iedereen

vandaag zijn we naar de gynaecoloog geweest. Ik ben nu 29w en 3d zwanger. Ons kindje woog volgens de echo 2kg 045gr. Volgens de gynaecoloog was dit ongeveer 300 gr meer dan het gemiddelde en mocht ik mij verwachten aan een geboortegewicht tussen 3,5 kg. en 4 kg. Maar als ik hier de reacties zo na lees zal het zelfs meer dan 4 kg. worden , want ik heb nog nergens zo veel gezien als bij mij het geval is. Zelf ben ik nog maar 6,2 kg. bijgekomen en ik ben getest op zwangerschapsdiabetes maar dat was allemaal in orde. Zou het gewicht nu nog een beetje in orde kunnen komen? Want ik ben bang dat ze gaan zeggen dat ik een keizersnede moet krijgen of dat ze de bevalling vroeger gaan inleiden om het gewicht niet te hoog te laten worden. horror.gif
    groetjes Heidi
  • Hoi,

Op 29w en 2d was ons kleintje ongeveer 1700g en volgens de gyne was dat perfect op schema.
    Gisteren bij 34 w en 2d was het 2,4 kg en dat was ongeveer 100g boven het gemiddelde, maar gezien de onzekerheid op dat cijfer was het dus eigenlijk perfect goed.

Groetjes,
    Katrien
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld