We zijn er even tussenuit. We zijn er terug op 11/8.×

bubbelbad-sauna-subtropisch zwemparadijs

• Ik ben momenteel 29 weken zwanger en ik hoor zo veel tegenstrijdige berichten ivm zwemmen en bubbelbaden...
    Zijn bubbelbaden nu slecht voor je babytje of niet?
    Begin april ga ik een weekendje naar CenterParcs en ik zou toch wel willen weten wat nu veilig is en wat niet

Bedankt alvast voor jullie hulp

Groetjes
  • k’tje, ik ben blij dat je dat onderwerp aan bod gebracht hebt. Ik ga in mei ook naar een subtropisch paradijs in Nederland voor een week ik ben dan ongeveer 20 weken.
    Daag Anja
  • Hallo!

Ik denk echt niet dat zwemmen of bubbelbaden schadelijk kunnen zijn voor het kindje. Maar ik heb me wel laten wijsmaken dat in de sauna gaan niet gezond is, omwille van de veel te grote warmte: je lichaamstemperatuur loopt op en dus die van het kindje ook, en dat is naar het schijnt niet goed. Dus: niet te lang zonnebank, geen sauna en geen stoombaden...

Misschien is het onzin, he, maar ik heb het risico toch niet genomen!

groetjes,
    Griet
  • hey,
    wij hebben thuis zo’n bubbelmat voor in ’tbad
    juist tijdens mijn zwangerschap kon ik daar heeeeeerlijk van genieten ... en mijn kind is heeeeel normaal hahaha

maar idd te warm is niet zo goed, niet omdat je baby te warm zou krijgen, maar ik dacht dat t iets met je bloeddruk te maken had

greetz

Bedje en co
  • Ik ben vorige week gaan zwemmen en ook nog even het bubbelbad ingegaan. Maar toen ik erin zat maakte ik me wel even zorgen, mijn buik ging namelijk echt flink tekeer. Dus ik ben er niet echt lang in gebleven. Het waren echt stevige bubbels en het leek me wel schrikken voor het kind.. Ik voelde me een beetje schuldig.. sad.gif
  • Hoi mama’s in spe!
    Had dezelfde vraag en heb het dan eens aan m’n gyn gevraagd. Ben dus al wel naar de sauna geweest, hij zei nl dat het allemaal geen kwaad kan zolang je jezelf goed voelt en je niet overdrijft... Gewoon doen en ervan genieten, m’n klein meisje vond het niet erg hoor, en ze stampt nog steeds vrolijk in het rond... tongue.gif
    Groetjes
    Eva
  • Hoi,

Voor je zwangerschap houden sauna en bubbelbaden geen risico in. Sauna moet je voorzichtig meezijn als je problemen met je bloeddruk hebt, wat voor iedereen met bloeddrukproblemen is. En de brubbelbaden moet je voorzichtig mee zijn voor schimmelinfecties enzo omdat het water van brubbelbaden warmer is en daarom een broeihaard van bacterien is. Maar als je hier niet gevoelig voor ben zou ik zeggen, profiteer ervan dan!!!!!!

Groetjes
  • Wij zijn ook bezoekers van sauna, maar tijdens mijn eerste zwangerschap raadde de huisarts dit toch af omdat de temperatuur hoog is en door de hormonen heb je het als zwangere meestal ook al vrij warm. Zelfs al heb je geen last van je bloeddruk dan kan hier toch duizelig van worden door de hitte.
  • Ik ben gisteren terug thuis gekomen na een weekendje Vennenbos..
    En daar is er ook een subtropisch zwembad...
    Heb er in een bubbelbad gezeten.. maar niet in zo een glijbaan..
    Sauna is niet goed voor het kindje.. dat is net of je een heet bad neemt... dat ook niet gezond is...
    wink.gif
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld