Aquarius en Tonic

• Hey dames,

Mag je eigenlijk Aquarius en Tonic drinken? Ik krijg nog amper plat water door mijn keel.

Chica
  • Ik drink de hele zwangerschap al tonic. Waarom zou het niet mogen?
    X
  • Hey,

In tonic zit "kinine" en dat zou niet goed zijn als je zwanger bent. Het kan naar het schijnt zelfs de bevalling opwekken.

Groetjes,

Astrid
  • Ik drink enkel water, vers fruitsap en kruidenthee (ook groene, witte en rooibos) op aanraden van mijn gyne en mijn huisarts.
  • Ze zeggen ook dat je geen cola, limonade, ... mag drinken. Wel ik heb mijn hele zwangerschap niets anders gedronken. Gebluste cola tegen het overgeven en als we ergens moesten gaan dronk ik limonade.

Een dikke baby krijg je er niet van want ons zoontje woog maar 1910 gr. Het eerste wat ik dacht was dat het door de limonade en cola kwam maar volgens de gyn heeft het er niets mee te maken. Enkel bij zwangerschapsdiabetisch moet je daarbij opletten.
  • ik drink ook al heel men zwangerschap cola, ice tea , limonade ....
    men gyn heeft nog nooit gezegt dat het erg was , alleen niet te veel cola drinken

xxx
  • toen ik misselijk was en moest overgeven raade mijn gynea zelfs aan om sportdrank te drinken doordat er veel snelle suikers inzitten en je zo weer wat energie krijgt, het was eigenlijk het enige van drank dat ik ook nooit heb moeten overgeven.
  • Ik denk dat cola vooral afgeraden wordt omwille van de cafeïne die daarin zit en frisdranken in het algemeen om de grote hoeveelheid suikers...Maar fruitsap bevat ook zeer veel suiker dus...tenzij vers geperst natuurlijk...

Ik ben van mening dat frisdrank wel mag, maar met mate omwille van de cafeïne en de suikers...risico om teveel bij te komen he...
    wat tonic betreft, dat drink ik ook niet omwille van de kinine...

Liefs
  • Kinine kan weeen opwekken en kan je dus best niet drinken omwille van die redenen.
  • Aquarius mag, dat mag je zelfs drinken tijdens de bevalling is ons op de rondleiding gezegd... Voor Tonic weet ik het niet, maar gezien de reacties zou ik het misschien toch laten...

wave.gif
    Lyla
  • hey,

ik dcht dat de kinine, net zoals de stoffen die je in het hart van de ananas vindt, eigenlijk de darmen stimuleren die op hun beurt de baarmoeder kunnen stimuleren.
    Moet zeggen dat ik vorige keer bij het overtijd gaan, liters tonic gedronken heb de laatste dagen en hij is daardoor niet vroeger gekomen.

geniet van je tonic
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld