We zijn er even tussenuit. We zijn er terug op 11/8.×

voorvocht? Zwanger?!

• Misschien een domme vraag maar kan je van voorvocht zwanger worden, als de man op het nippertje wegtrekt?
  • ja dus...
    in echt puur voorvocht zelf zit er inderdaad geen sperma, maar er kan altijd wel wat mee komen, ook al komt de man (nog) niet klaar
  • her en der word zelfs beweerd dat de zaadcellen die in voorvocht zitten zich sneller voortbewegen maar ja...het kan ik ken er nu genoeg die het mee hebben gemaakt
  • mijn neef is 18jaar geleden geboren, bleek achteraf dat hij effectief een ongelukje was! Mijn ex schoonzus heeft dat ooit eens verteld hoe het gebeurd is! blush.gif

groetjes

meca
  • Ja, dat kan wel degelijk ! Ik heb het zelf meegemaakt. blush.gif Is dus absoluut geen veilige methode van anticonceptie !!
  • Voorvocht is vocht dat bij seksuele opwinding uit de penis komt zonder dat de man klaarkomt. Voorvocht voorkomt dat zaadcellen bezwijken onder invloed van de eventueel achtergebleven urine. Het neutraliseert de pH. Hierdoor hebben de zaadcellen meer overlevingskans. Daarnaast werkt voorvocht bij de geslachtsgemeenschap als natuurlijk glijmiddel. Het wordt geproduceerd door de Cowperse klieren. Voorvocht kan geen zwangerschap veroorzaken, hoewel dit wel vaak beweerd wordt.[1]
    Niet iedere man produceert evenveel voorvocht, en de hoeveelheid ervan lijkt ook sterk samen te hangen met de lengte van de seksuele opwinding.

Gelezen in Wikipedia... wink.gif
  • wikipedia is ook niet alles hoor. Puur voorvocht bevat inderdaad geen zaadcellen (zoals ik al zei). Maar er kan altijd wat meekomen met het voorvocht of een man kan al wat sperma 'verliezen' voor dat ze klaarkomen wat ook meekomt met het voorvocht. Je moet niet ver zoeken om iemand te vinden die zwanger is geworden zonder dat de man klaarkwam hoor. Maar op echt zuiver voorvocht klopt dit ja
  • Zwanger van voorvocht

Haii,

Ik heb gister sex gehad en er kwam ook voorvocht vrij, ik ben al aantal jaren niet meer aan de pil en gister dus niet veilig gevreen. Wanneer zou ik dan een test moeten doen om te zien of ik zwanger ben ofniet?

Vriendelijke groet
  • Inez, testen kan je vanaf 14 dagen na onbeschermde sex. Weet je waar je ongeveer zit in je cyclus ?
  • Ik raakte zwanger door voorvocht. Mijn dochter is nu 6 dus het kan zeker. Geen twijfel over mogelijk hier <3
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld