Beetje genante vraag

• Hallo allemaal,

ik heb zondag een zwangerschapstest gedaan, deze was helaas negatief. (maar waarschijnlijk ook te vroeg getest i.v.m. onregelmatie cyclus). Nou heb ik wel al een paar dagen heel veel witvloeg, en vandaag heb ik ook ineens pijn in mijn clitoris als mijn spijkerbroek ertegenaan drukt. Kan dit ook een verschijnsel zijn?
  • Hoi Karin,

Van die pijn in clitoris heb ik nog nooit van gehoord. Zou natuurlijk best kunnen, want er zijn zoveel tekenen....
    Veel slijm is wel een teken van zwangerschap, maar hoeft niet. Heb je verder nog kwaaltjes?
    Hoever ben je overtijd en hoelang heeft jou langste cyclus geduurd van het afgelopen jaar?
    Hoop dat je zwanger bent. Is het je eerste?
    Laat je het weten?

Groetjes Nadia
  • Hoi bedankt voor je reactie. Ik zit nu in mijn derde cyclus, de eerste na het stoppen met de pil duurde 7 weken, de tweede 5 weken. Ik zit nu op dag 32 van mijn cyclus. Ik heb wel gevoelige borsten, maar dat had ik de vorige twee cyclussen ook. Nou ja afwachten maar, ik ga komend weekend gewoon weer testen als het dan nog nodig is. En ja dit is inderdaad de eerste keer, en jij?
  • Karin,

Zou het niet kunnen dat je met een irritatie of een onsteking zit? De symptomen wijzen er alleszins op. Dit kan oa komen van een zeer spannende broek te tragen
  • Nou ik hou het wel even in de gaten, maar een spannende broek heb ik niet aan in ieder geval, gisteren ook niet.
  • Hoi Karin. Als je zo’n onregelmatige cyclus hebt, kan het dus ook zijn dat dat slijm duid op je eisprong en dat je nu dus vruchtbaar bent. Dat van een opgezette clitoris zodat het pijn doet bij een te strakke broek herken ik een beetje. Heb je toevallig de avond ervoor flink geklust??? Dat zou de oorzaak kunnen zijn, maar ik hoop voor je dat het een zwangerschapsverschijnsel is. ....ben benieuwd wat het was/word!!!
    Groetjes, Jennifer
  • Nee we hebben niet toevallig geklust of zo, he balen ja, straks was het de eisprong, die hebben we dan juist gemist deze maan. Maar ik heb nu ook een raar gevoel in m’n buik als ik druk doe zoals tillen, lopen of fietsen. Nou ja afwachten maar, van het weekend ga ik testen
  • meid, ik hoop met je mee hoor. Laat je het weten als je iets weet, of hou je dat liever nog even voor je??? Heel veel suc6 in ieder geval!!!! Groetjes, Jennifer
  • Nou in ieder geval bedankt, ik hou je op de hoogte.
  • Van de week was die pijn weg, maar nu heb ik ontzettend veel jeuk daar beneden. ???? Weet niemand wat dit kan zijn, heeft niemand dit gehad tijdens een zwangerschap?

upset.gif
  • Hej Karin,

Met jeuk moet je altijd opletten. Het kan een ontsteking zijn: blaasontsteking of een schimmelinfectie. Als het een blaasontsteking is, kan je dit heel makkelijk verhelpen door enorm veel water te drinken. Een blaasontsteking krijg je als je te weinig vocht opneemt. Dan heb je ook een branderig gevoel als je gaat plassen. Je moet dan ook heel veel gaan.
    Bij een schimmelinfectie ongeveer zelfde symptomen, alleen moet je niet noodzakelijk veel naar toilet. Een schimmelinfectie is besmettelijk via genitaal contact.
    Beide infecties kunnen gevaarlijk zijn. Ga dan best zo snel mogelijk naar je huisarts. Een schimmelinfectie kan gevaarlijk zijn voor je baarmoeder.
    Ik wil je niet bang maken, gewoon erop wijzen dat ik dit niet zomaar zou laten voorbijgaan. Als het dit is, dan moet dit zo snel mogelijk verzorgd worden. Voor een schimmelinfectie krijg je een soort antibiotica en/of een vaginale zalf.
    Ik spreek uit ervaring, beide zijn zeer onaangenaam maar gemakkelijk (en redelijk snel) op te lossen!!

Veel succes!!!
  • hoi karin,

ik denk dat het voor jou wel es zou goed zijn om es een bezokje te brengen aan je gyno. ik hoop voor jou wel dat dit tekenen zijn van zwangerschap maar ik denk er eerder aan dat jij een soort van infectie of onsteking is. heel veel water drinken is dan de boodschap, maar mischien heb je ook wel antibiotica nodig om je hierbij verder te helpen. ik duim voor jou en hoop dat je snel zwanger word!!
    grtz lovelyke wink.gif
  • Hoi,

Alles duid op een schimmelinfectie....

Bij de apotheek zijn tubes tegen schimmelinfecties te koop, zonder recept van de dokter. Zou ik proberen, dan ben je er binnen een paar dagen vanaf!
  • Hoi, je vagina spoelen met lactacyd helpt ook...en ik heb trouwens nog nooit gehoord dat een schimmelinfectie, en dan heb ik het over witte vloed (Candida Albicans) dat dat gevaarlijk is voor je baarmoeder...volgens mij is het volstrekt onschuldig, alleen erg vervelend. Je herkent het aan veel witte, en ip niet ruikende afscheiding, branderig gevoel kan je hebben aan je schaamlippen en/of jeuk.
    Voorkomen kan je het door met water of lactacyd te wassen, katoenen ondergoed, niet te vaak strakke broeken dragen.
    Als jij het hebt kan je partner het ook hebben ( droge voorhuid, evt. wat rode vlekjes) en zo kan je elkaar blijven besmetten...dus samen wachten tot het over is en dan pas weer vrijen. Vermijd inlegkruisjes, je kan beter meerdere keren per dag een schone katoenen onderbroek aantrekken en deze op 90 graden wassen.
  • Hoi hoi,

ik ben nu 19 weken zwanger, en ik had in de eerste twee weken van de zwangerschap ontzettend veel afscheiding en heel veel jeuk daar beneden. Ik heb een speciale badschuim gekocht voor de vagina, maar op een gegeven moment werd het witverlies iets minder en de jeuk ook. Ik bleek zwanger te zijn. Nou hadden mijn man en ik echt flink geklust tijdens de vruchtbare periode, want ook hij had een beetje last daar beneden wink.gif
  • Hej iedereen!

Mag ik er toch nog even aan toevoegen dat je vagina wassen met vaginale douches toch niet zo onschuldig is als het lijkt? Normaal gesproken heeft de schede een optimale zuurtegraad waardoor ze zelf bacteri?n en andere "beestjes" uitschakelt en dus zichzelf beschermt.
    Wanneer je de zuurtegraad gaat verstoren door met vaginale douches te werken, kan je problemen zelf veroorzaken.
    Dit heb ik van mijn eigen dokter/homeopaat en staat ook op internet te lezen. Het best is dat je je vagina met niet teveel zeep wast, liefst met proper water en dat je zoals reeds gezegd, katoenen ondergoed aantrekt zodat zweet en afscheidingen in het ondergoed trekken en er niet op blijven liggen. (ok, misschein niet zo smakelijk, maar het is gewoon zo) en geen zalfjes of cr?mes of weet ik wat dan ook in die buurt brengt (tenzij op doktersvoorschrift).
    De schede en vagina zijn perfect in staat zichzelf te beschermen, breek die dus niet af door wat dan ook te gebruiken dat je door reclame wordt ingelepeld.
    Het is niet de bedoeling van te zedenpreken, maar om je mijn info door te spelen. Het is jouw lichaam, jij doet ermee wat je wil.
    Ik spreek uit ervaring: heb zelf een aantal keer een schimmelinfectie opgelopen. Sinds ik deze tips toepas, heb ik dit niet meer gekregen.
    Marleen: het is echt niet zo onschuldig als je denkt. Lees deze site maar eens:
    www.e-gezondheid.be/guide/arti…

Veel groetjes!!!
    Caro thumbup.gif bigsmile.gif wink.gif
  • Hoi!

Het is absoluut waar wat je zegt hoor caro, maar de lactacyd (waar jo het over had) is speciaal zo gemaakt dat het de zuutegraad niet aantast, en wordt ook dikwijls aangeraden door dokters bij jeuk en infecties.

xxx
  • vraagje

hallo, ik heb een vraag.
    mijn vriendin heeft sinds twee weken alleen maar jeuk, branderiggevoel en vreemde ontlasting bij/uit de vagina. ze is vandaag bij de dokter geweest en er werd geconstateerd dat ze iets kon voelen in de baarmoeder of daar in de buurt. mijn vraag is heb jij enig idee wat dat zou kunnen zijn?

vr. gr klaas
  • Hallo Caro,

Je schrijft dat een schimmelinfectie gevaarlijk kan zijn voor je baarmoeder.
    Ik heb gister een beetje afscheiding met sliertjes bloed gehad. Ik ben direct naar het ziekenhuis gegaan en bij een echo bleek alles goed te zijn.
    Maar ik heb wel afscheiding met bloed sliertjes.
    Die ochtend voordat ik bloedsliertjes met afscheiding had was ik naar de huisarts geweest met klacht witte afscheiding branderig gevoel bij plassen en gaf me vaginaal zetpillen voor schimmelinfectie. Maar naar mijn gevoel liep ik er al 2 of 3 weken mee rond omdat ik niet wist wat het was. Kan dat misschien de oorzaak zijn van bloederig afscheiding? omdat je ook schreef dat schimmelinfectie gevaarlijk voor baarmoeder is.
    Ik wacht je reactie af en gelieve om mijn emailadres zbolat3@hotmail.com
    bedankt!
    liefs simge
  • vaginale schimmel ontsteking

ik ben 3 weken zwanger en weet het pas sedert gisteren
    nu maak ik me zorgen om het feit dat ik een vaginale schimmelontsteking
    heb kan dit kwaad voor het vruchtje?en mag ik me al dan niet nu in me zwangerschap laten behandelen
    hopelijk weet iemand raad!
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld