zwanger worden en werkloos zijn

• hey wil maar es horen hoe jullie dit zien.. ik ben thuis sinds begin juni ten gevolge van herstructurering op het werk. we hebben 2 kindjes eentje van 3 en eentje van bijna anderhalf.. nu kriebelt het bij mij enorm voor een derde spruit. ik wordt nu tot eind december uitbetaald en krijg dan nog 24 maanden 300 euro extra op mijn werkloosheidsuitkering.. ben nu aant genieten van de vakantie en het mooie weer met de kindjes en was van plan vanaf september actief te zoeken naar een boeiende job die ideaal te combineren is met mijn jonge gezinnetje! maar als ik dan ergens aan de slag kan ga je de eerste maanden ook niet zwanger worden.. als ik zwanger ben kan ik ook nergens beginnen.. misschien moet ik maar gewoon zorgen dat ik asap zwanger ben en dan volgend jaar na de geboorte terug actief op zoek gaan naar werk!?? ik weet het allemaal niet meer.. misschien is de crisis dan volledig door en zijn er terug interessante vacatures (wat momenteel niet echt het geval is).. heb ook de indruk dat we met heel veel zijn op zoek naar de job en dan is het sowieso hard knokken wink.gif iemand ervaring hiermee? of iemand die zijn mening hierover wil geven?
    grtjs olijfje
  • denk dat jullie zelf daar heel goed over moeten praten,
    redden jullie het financieel als jij niet meer aan het werk gaat voorlopig (denkend aan dat je miss niet in 1x zwanger bent dan nog 9 maanden zwanger zal zijn en de tijd die je bij je kindje wilt blijven)
    als jullie het redden zou ik er voor gaan.
  • hey financieel zou dat geen probleem mogen zijn.. oh ik weet het allemaal niet is voor mij ook heel raar om kindje te maken als ik werkloos ben.. daartegenover zitten we nog een hele tijd met een degelijk vervangingsinkomen! ff laten bezinken en idd es goed babbelen met mijn partner.. we hebben nog wel even tijd en als ik ergens anders aan de slag ben en ik ben dan zwanger dan is dat ook maar zo! daar moet je eigenlijk sowieso geen rekening mee houden!
  • Hoi. Ik snap dat je goed voor je gezin wilt zorgen en ook in financieel opzicht alles dan goed voor elkaar wilt hebben.
    Maar ik vind het moeilijk om te horen dat je zegt, zorgen dat je snel zwanger wordt. Dat heb je niet voor het zeggen. Helaas. Je kan een kind niet maken. Wij zijn 3,5 jaar bezig en ze weten niet waarom het niet zo mag zijn. Eindelijk via IVF zwanger en met 5 weken een miskraam. Mijn allergrootste droom.

Misschien moet je het maar laten gaan zoals het gaat? Wordt je zwanger, wat ik absoluut met je meehoop, dan red je het echt wel.
    En als je dat niet wordt, dan heb je nu nog tijd voor een baan zoeken toch? Zal nu vast niet makkelijk zijn inderdaad.

Sterkte met het overwegen om een goed keus te maken.
  • Hallo iedereen, ik ben nieuw hier en nog maar pas zwanger van ons eerste kindje. Ik ben 9 jaar samen met mijn man, waarvan bijna 1 jaar getrouwd intussen. love.gif
    Ik ben 26 en heb sinds een half jaar geen werk meer.
    Nu ik weet dat ik zwanger ben, zoek ik naar een baan met een proefperiode van 6 maanden (standaardprocedure via interimwerk in Belgiƫ). Ik zou er niet boos om zijn indien mijn contract niet verlengd wordt tot een vast contract na die 6 maanden. Dan kan ik met mijn bolle buik rustig naar de bevalling toeleven thuis.

Heb je een bedrijf dat het goed met zijn werknemers voorheeft, dan zullen ze je met respect behandelen en je vast aannemen (ondanks je zwangerschap). Helaas leert de praktijk ons dat er heel weinig zwangere vrouwen een vast contract krijgen (ze geven dan een vage reden voor ontslag: vb niet tevreden over je inzet).

Ps: ik ben afgestudeerd als professionele bachelor in het onderwijs en heb een getuigschrift bedrijfsbeheer, dus het is niet dat ik 'dom' ben dat ik geen werk vind. Ik wil gewoon een kantoorfunctie van 9 tot 5 smile.gif ,maar door die domme crisis zijn er altijd veel te veel kandidaten die dan toevallig wel vlot 3- of 4talig zijn cry.gif
    Gelukkig krijg ik wel een uitkering en werkt mijn man al 10 jaar voltijds.
  • Int leven moet je risico nemen...heb nu vast werk dat ik helemaal niet graag doe dus heb ik voor een andere fucntie gesolliciteerd, deze ochtend heb ik mijn brief gekregen dat ik aanvaard ben op dat werk...ik moet een proef doen van 6maanden waarin ze mij ook ongeacht of ik nu zwanger ben of niet kunnen ontslaan. Maar toch zal ik het risico nemen van na 6 maand geen werk meer te hebben...Ik ga voor de nieuwe job smile.gif
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld