Buitenbaarmoederlijke zwangerschap op 1Moederdag 2010

• Ik ben afgelopen zondag...op moederdag, met spoed geopereerd vanwege een geperforeerde eileider van een vruchtje van 6 weken.
    Zowel het vruchtje als de eileider zijn weggenomen...
    Nu, 5 dagen later, gaat het beter...bloeddruk was net (controle arts) laag en moest nog een tijdje rusten...maar ik wil asap verder met mijn leven, en dan vooral opnieuw zwanger worden.
    De ovulatietesten heb ik al besteld...

Heeft nog iemand dit meegemaakt, wat is jullie verhaal, zijn jullie opnieuw zwanger geworden, hoe lang heeft jullie herstel geduurd,...

Oh ja, wij waren zwanger van ons 2de kindje...wij hebben al een prachtig klein meisje rondlopen...
  • Ik ben dag voor de verkiezingen in 2004 met spoed opgenomen geweest met een te laat ontdekte BBZ, eileider helemaal gescheurd tot tegen de baarmoeder aan (was reeds tussen de 9 & 11 weken ... ). Kijk maar naar mijn banner, april 2005 een week over de voorziene datum ben ik bevallen dan van mijn 3de kindje. Ik was dus bij het ingangkomen van mijn cyclus meteen weer zwanger ondanks dat we al meer dan twee jaar "bezig" waren om zwanger te worden ervoor ... Het zou IVF worden had de gyn gezegd, beste man stond totaal perplex toen ik meteen prijs had erna!

Herstel zelf heeft langer geduurd dan het zwanger worden om eerlijk te zijn, maar "mentaal" is de klap groter dan fysiek ...
  • @Son-shine, heel erg bedankt voor je antwoord...zalig te zien dat jij nog kindjes op de wereld hebt gezet...en er nog mee bezig bent wink.gif nog veel succes met je verdere zwangerschap hug.gif
  • Allereerst heel veel sterkte!

Ik heb geen bbz gehad, maar in april wel een mk met 6 weken. Minder ingrijpend dan een bbz waar een hele operatie aan te pas moet komen. Ik reageer wel even omdat mijn vk zei dat het HCG tot 6 weken in je bloed kan zitten na een mk. Het zou kunnen dat je ovu-testjes mss vals-positief gaan worden. Sterkte nogmaals!
  • Dank je koekje, ik moet sowieso mijn bloed laten trekken om te zien of hcg daalt, ben ook van plan dit te doen tot hcg uit mijn bloed is...dan is het makkelijker om te starten met de ovu-testen.
    Gyn zei dat ik mijn vruchtbare kansen ten volle moest benutten en dat ben ik ook van plan wink.gif))
  • Hoi

Hier geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar ik heb een jaar geleden, ook net op moederdag, een MK gehad na 7 weken. Ondertussen zijn we toch ouders geworden van een zoontje. Hij is bijna 1 maand oud.

Ik wens je heel veel sterkte toe en hopelijk heel snel een nieuwe, goede zwangerschap, zodat je volgend jaar toch een klein baby.gif / baby2.gif in je armen hebt rond deze tijd! Good luck! thumbup.gif

liefs
  • Dank je Roosje...wij hopen dat ook heel erg.
    Fijn te zien dat voor jullie ook alles weer is goed gekomen...smile.gif

Mijn hcg was na 5 dagen gedaalt van 2740 naar 226...gaat snel dus, hopelijk dan ook snel een eisprong smile.gif
  • Luna veel sterkte he! Je hcg daalt wel heel mooi dus dat komt vast wel goed.

Hier ook geen ervaring met een bbz, maar wel met miskramen

Miskraam in 2008
    meteen zwanger van Mick geboren in 2009
    miskraam op 1 22-10-09
    meteen weer zwanger
    Ging weer mis, op 22-12-09 een curretage
    meteen weer zwanger en nu nog steeds!
  • Ik heb vorig jaar augustus een bbz gehad. Bij mij is wel alles gespaard, omdat de vrucht zich aan de buitenkant van mijn eierstok, baarmoeder en darmen had genesteld.

Ik ben erna niet meer zwanger geworden. Maar ik moet erbij zeggen dat ik sowieso niet snel zwanger ben.

In mijn profiel staat ook het verloop van mijn hcg afnamen. Misschien heb je er wat aan.

Heel veel sterkte met de verwerking en hopelijk ben je snel zwanger.
    hug.gif
  • @Wendy...3 sterretjes, is ook niet min...maar wel weer een 2de wondertje in je buik, een succesverhaal dus. Geniet ervan en ik wens je nog een heerlijke zwangerschap toe en een wolk van een beebje smile.gif
    @Dunja...ik heb je profiel gelezen, heftig...ik hoop dat we allebei ooit onze banners kunnen aanpassen naar pregnant.gif
    Nooit de hoop opgeven...
  • Oh ja, ik had nu wel bloedarmoede van al het bloeden...ben een ijzerkuur begonnen. Hoe lang hebben jullie over het fysiek herstel gedaan?
  • Tja, "vergelijk" is anders bij zwangerschap vermoed ik zo, de wondjes zelf waren erg snel "genezen", inwendig is het gevoelig gebleven bij mij tot dik een jaar NA de geboorte van m'n dochtertje toen, maar t'moet erbij gezegd worden dat bij mij de eileider geamputeerd is tegen de baarmoeder zelf aan en het "ontzwangeren" zelf ook invloed had bij mij bij de inwendige wondherstelling. Het is nu ook niet dat ik nog "krom" liep, de BI had ik méér last van, maar ik "voelde" het wel nog. Ook bij de volgende zwangerschap kon ik het weer voelen en nu ook weer ... Het is en blijft een "inwendige" wond die bij oprekken onder druk komt te staan in mijn geval, als er stukje eileider aan de baarmoeder-zelf kon blijven zitten zal je normaal minder last ondervinden op dat vlak.

Kwa bloedden was dat bij mij een flinke menstruatie voor een paar dagen afzwakkend naar een weinig verlies ; met kleine 2 weken was het helemaal weg, al moet het ook hier gezegd dat mijn menstruatie normaal ook zeer matig is, neem aan dat dit ook per persoon zal verschillen samen met hoever je was en waar men juist geamputeerd heeft en of men een curretage heeft gedaan of niet en medicijnen gebruikt heeft of niet, hoe je baarmoeder reageerde op de zwangerschap enz. Dat "beetje" nam ik er graag bij wetende dat ik al weken daarvoor met bloedvrlies rondliep die niet gevonden werd vanwaar het vandaan kwam!

Kijk, bij mij is het zelfs "zo erg" dat mij met een half interieur en niet meer piep-jong nog een gevalletje "oops" overkomen is blush.gif
  • @Hahaha son-shine...dat gevalletje OOPS apprecieer je dan des te meer he...ik heb ook half interieur en niet meer zo jong, 34 jaar...maar heb de hoop nog lang niet opgegeven. Jouw verhaal en gelukkig zijn er nog zo geven mij die hoop...
  • Beste Luna,

ik heb eind november ook een EUG of BBZ gehad. Gelukkig kon de Gyne mijn eileider redden, OEF! In maart was ik terug zwanger, maar na 6 weken kreeg ik een miskraam. Ik ben ook 34 en ik voel toch ook de druk om zo snel mogelijk toch weer zwanger te geraken (met een klein hartje, want ik heb zo'n schrik dat het weer verkeerd zou gaan horror.gif )! Ik heb ondertussen twee sessies bij zowel een osteopate als bij een acupuncturiste ondergaan, met de hoop dat dit zal helpen... Misschien is dit ook een piste die je kan bewandelen? Het kan alleszins geen kwaad...

Veel succes! candle.gif
  • @Cynthia, dank je voor je verhaal...ik ga sowieso af en toe naar de osteopaat, is inderdaad heel goed voor je lichaam.
    Ik ga nog eens een sessietje vastleggen...het kan alleen maar goed zijn he smile.gif

Ik wens jou heel HEEL veel succes en hoop je snel op een ander forum tegen te mogen komen....geef de hoop niet op, je bent al 2x zwanger geweest dus het gaat sowieso lukken.
  • Hallo,

Ik heb in augustus een BBZ gehad. Hebben mijn eileider moeten weghalen. Was toen ongeveer een 10 weken zwanger. In september ben ik dan terug op controle moeten gaan en alles was goed genezen. En twee maanden later in november was ik weer zwanger. Moet nu eind juli bevallen van onze eerste spruit.

Nog veel succes
    groetjes
  • Hallo,
    Ik hebin 2005 2 mk gehad en vorig jaar in december een bbz op 7 weken, ze hebben de eileider weggenomen.
    Lichamelijk ben ik daar nog snel van hersteld, maar op emotioneel vlak duurt zoiets heel wat langer.
    Sindsdien ben ik blijven proberen om zwanger te worden en nu is het zover.
    Een deel van mij is zielsgelukkig, maar een groter deel van mij panikeert bij het minste van krampje of zo dat ik voel en durft niet te dromen van een goede zwangerschap en verder

groetjes
  • @Marina, heel erg bedankt voor je reactie...zalig te zien dat je weer zwanger bent en dat alles goed gaat. Geniet er nog van en een fijne zwangerschap verder...
    @Carla, jij ook bedankt...en ook weer een succesverhaal. Ik begrijp je heel goed dat je angst hebt...ik wil heel graag z.s.m weer zwanger worden maar heb nu al heel erg bang voor wat gaat komen. Probeer er toch van te genieten...en ik duim heel hard dat het nu goed blijft gaan. Hoeveer ben je?
  • Hoi Luna

Wat naar zeg dat je een bbz hebt gehad op moederdag. En dan ook nog geopereerd.... disappointed.gif

Ik heb in september 2008 een bbz gehad. Mijn 'geluk' was dat ik met 5 weken begon te vloeien dus ik hoefde niet geopereerd te worden. Het heeft wel 2 maanden geduurd voordat alles uit mijn lichaam was dus dat was echt pijn uitzitten en wachten.. Ook niet echt feest maar ik hoefde daardoor niet geopereerdte worden.

Ik heb een zoontje van bijna 5. Voor hem heb ik op 10 weken een miskraam gehad. Het leefde ook echt tot 10 weken dus ik zag alles erop en eraan op de echo en toen klopte het hartje niet meer. Was heel naar. Ik moest toen wel gecurreteerd worden.
    Mijn zoontje is 6 weken te vroeg geboren (wilde 8 weken te vroeg al komen) Dus dat was ook best een heftige ervaring.

Wij hebben het tot op heden niet nog een keer aangedurfd....we wilden graag een 2e kindje. Maar of het er ooit nog van komt...ik weet het niet. We zijn zo bang na alles wat er gebeurd is. candle.gif

Ik hoop voor je dat je snel weer je leven kan oppakken. En uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat rust best goed is! Ik wilde ook meteen weer zwanger raken maar mijn man niet dus toch een beetje gedwongen rust. Maar achteraf ben ik blij dat ik een poos rust heb gehad, heeft me goed gedaan

GroetenMarije
  • @ Luna
    Ik ben nog maar 5 weekjes , dus dat is nog niet zo ver, en de vorige keren liep het iedere keer net iets later mis...
    maar ik heb me voorgenomen om positief te (proberen) zijn.
    Hopelijk voel jij je snel weer beter en ook klaar om weer te proberen... ik zal een kaarsje voor je branden (kan dan naast dat van mij staan

candle.gif
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld