< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Popje.com

Houten speelgoed

BabyGoodies.eu

Rainbowbabies

Baby Junior

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » brok ongeduld

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
12/05/2010 @ 19:03
sproet

Online Status
ai ikke, ik weet dat het makkelijk praten is en er misschien niet echt een andere methode is momenteel, maar probeer haar niet te zeer te laten wennen aan het 'op de arm inslapen'... beebjes raken dat snel gewend en voor je 't weet kan je 's nachts rondjes lopen telkens als ze wakker wordt
wij hebben van bij 't begin geprobeerd om fin gewoon in zijn bedje te laten inslapen (hoewel hij ook lang in zijn park heeft geslapen overdag hoor), waardoor we hem nu ook gewoon kunnen neerleggen en weggaan, wat echt wel een luxe is. 't moet voor hem wel donker zijn en hij heeft ook een muziekje en knuffeldoek nodig... en dan nog: thuis loopt het prima, maar in de opvang krijgen ze hem ook moeilijk in slaap hoor. 'k kan je niet echt helpen vrees ik, ze zal haar eigen 'inslapertje' moeten zoeken... even laten wenen helpt soms, maar is hard he als ze nog zo klein zijn.. en zeker nu je wat aan 't sukkelen bent met de voedingen...

trouwens blueke: ik merkte ook dat fin vroeger en vroeger wakker werd 's ochtends en ook overdag moeilijker begon te slapen door 't daglicht. omdat we uitkijken naar een ander huis, wou ik ook niet meer investeren in verduisteringsgordijnen. ik heb dus de goeie oude truuk met de aluminiumfolie nog es bovengehaald: 't is stikdonker nu in de slaapkamer en fin heeft al 3 dagen tot 8 à 9 uur geslapen + slaapt overdag ook terug 2 à 3 uur!

femke: hier gisterenavond terug bv gegeven heb besloten om max nog 1 keer per dag te geven en af en toe mischien ook es over te slaan als dat lukt... en dan zien we wel hoe lang er nog genoeg melk zal zijn... merk dat ik nu al moet bijgeven met 't flesje, dus lang zal 't niet meer duren.
nog steeds geen ideale nachten dus voor jou! help! hier is 't intussen doorgaans van 21 tot 6 u, dan krijgt hij eten en slaapt dan met wat geluk nog door tot 8 à 9 uur... de laatste weken wordt hij ook soms om 5 u al even wakker, maar mits muziekje kan ik de voeding dan nog een uurtje uitstellen. we hebben uiteindelijk ook de 'laten-huilen-techniek' moeten toepassen hoor: 1ste nacht een half uur krijsen, 2 de nacht 10 minuten jammeren, 3 de nacht doorgeslapen, 4de nacht enkele minuten brabelen en daarna waren we vertrokken! had ik geweten dat 't zo snel zou gaan, had ik 't veel eerder al gedaan!

Link naar deze reactie
12/05/2010 @ 20:43
ikke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Sproet, I know... Maar weet je snachts gaat het super. heel vreemd...Maar ik moet zeggen vandaag gaat het ook goed. Ik heb contstant haar fopspeen erin gestopt. Ze wilde dat eerst niet spuugde hem uit. Maar nu (fingers crossed) is ze ZELF in slaap gevallen met speen in haar mondje.

Link naar deze reactie
19/05/2010 @ 08:52
sproet

Online Status
flink!!!!! ze is ook nog zo klein he, ikke, en moet nog ZOVEEL leren... hopelijk is ze hier snel mee weg

zeg meiden, ik was nog eens terug aan 't bladeren in onze verhalen en kwam opeens 't laatste bericht van wendy tegen... ze zou volgens haar banner normaal volgende week al moeten bevallen! wat gaat het snel he? ik hoop zo voor haar dat alles vlot verlopen is en ze binnenkort ook dat langverwachte beebje in haar armen heeft... als je nog zou meelezen wendy: heel veel succes bij de bevalling en daarne: genieten maar!

Link naar deze reactie
19/05/2010 @ 21:18
blueke

mooi voor wendy succes!!!

en luka hier, zit nu tijdens zijn slaapmutsje in mijn borst te nijpen ach ja, hij kan er maar deugd van hebben

Link naar deze reactie
20/05/2010 @ 08:16
ikke

Sproet, ach ja dat is ook zo. Het gaat al zo hard, laat het nog maar wat langer duren voordat het geleerd is

Jammer dat we wendy niet meer zien. Ik heb haar een tijdje geleden nog een mail gestuurd maar ook niets op gehoord. Ik hoop in ieder geval dat ze een voorspoedige bevalling zal hebben

Blueke, haha die luka! Hoe gaat het met werken? Is het te doen of vind je het druk?

Link naar deze reactie
20/05/2010 @ 08:17
ikke

Sproet, ach ja dat is ook zo. Het gaat al zo hard, laat het nog maar wat langer duren voordat het geleerd is

Jammer dat we wendy niet meer zien. Ik heb haar een tijdje geleden nog een mail gestuurd maar ook niets op gehoord. Ik hoop in ieder geval dat ze een voorspoedige bevalling zal hebben

Blueke, haha die luka! Hoe gaat het met werken? Is het te doen of vind je het druk?

Link naar deze reactie
20/05/2010 @ 08:17
ikke

hmmm nou beter 2x het bericht dan helemaal niet zeker?

Link naar deze reactie
02/06/2010 @ 22:59
blueke

tis niet dat k niet gereageerd heb op ikke, zagen elkaar op msn lijkt anders zo onbeleefd he lol

morgen gaan we weer naar K&G met luka, ben benieuwd naar lengte en gewicht. is alweer n maandje geleden. waar is de tijd dat k elke week ging
luka doet t super! thuis en bij de onthaalmoeder. hij is er nog altijd t brave mannetje! als de anderen huilen, is hij meestal de enige die zich er niets van aantrekt en lekker verder speelt
ik denkkkk dat r n tandje zit an te komen. gisteren zag k n klein bobbeltje in zijn mondje. maar vandaag wil hij mij niet laten kijken, ofwel mond stijf dicht, ofwel tongetje in de weg

hoe is t met de rest van de meiden? alles goed met de kindjes, beebjes, jullie zelf?

Link naar deze reactie
06/06/2010 @ 10:25
Femke (niet ingelogd)

Hey iedereen, ff tussenin vanop vakantie. Ben sinds drie weken helemaal met bv gestopt en ik heb gisteren een knobbeltje in mijn borst gevonden. We zitten nog ih buitenland en volgens de plaatselijke dokter moet ik me geen zorgen maken, maar die man kan er toch ook niet in kijkne... Dinsdag vliegen we terug en ik vlieg rechtstreeks doornaar mijn huisarts. Moest het even kwijt want ik ben heeeel ongerust.

Pff......
Link naar deze reactie
06/06/2010 @ 21:15
blueke

ow femke
mar hoeft echt nets erg te zijn hoor! mss n melkkliertje wat verstopt is he! ik hoop dat t dat maar is!!!!
en nog n dikke kop op he!!

Link naar deze reactie
07/06/2010 @ 10:36
ikke

oei Femke, maar het is zo wat Bluke zegt he het hoeft niets eernstigs te zijn. Ik heb er ook ooit eentje gehad. Laten checken, echo, mammografie maar gewoon een kliertje. Maar alvast een dikke

Blueke, hoe is met het Luka zijn tandjes? Door aan het komen of heeft hij je nog niet laten kijken

Link naar deze reactie
07/06/2010 @ 20:55
blueke

nog geen tandje te zien en toch is t er bijna volgens mij he!!! hihi
maar hij laat echt niet vlug meer kijken zoals vroeger. begint al te puberen!!
en knijpen dat hij doet!!! hij had net mijn arm weer vast, AU!! zo n kracht in dat kleine ventje!!
k ga nog vlug verder voeden, en rustig liggen, t rugje/schouder willen nog niet mee

Link naar deze reactie
20/06/2010 @ 21:07
sproet

oei, lang niet komen lezen... femke, hoe gaat het nu met je meid? hopelijk was 't allemaal vals alarm en inderdaad gewoon een ontstoken kliertje... maar 't zal hoedanook wel een flinke domper op je vakantie hebben gezet
Link naar deze reactie
22/06/2010 @ 09:09
ikke

haihai,

Ben ik ook weer eens!
Femke, hoe is het nu met je?

En hoe is het met de rest van de dames?

Hier alles dik in orde! Gaat veel te snel de tijd!...

Link naar deze reactie
19/07/2010 @ 09:51
sproet

Online Status
wat is het hier stil! iedereen veel te druk met de kids en vakantie houden ? zalig he, dat zonnetje! wij hebben 3 weken vakantie: al een weekje aan zee geweest en over een paar dagen trekken we richting frankrijk. fin kruipt nu aan een razend tempo rond, zalig om te zien, maar wel vermoeiend hoor!
femke, hoe gaat het nu met je? maak me toch wel een beetje ongerust... geen nieuws, goed nieuws laten we hopen...
en hoe gaat het met de anderen?

Link naar deze reactie
19/07/2010 @ 11:25
blueke

hey sproet!! lang geleden

fijn dat fin t zo goed doet!

luka is weer n 2tal weken aan t aerosollen. KA vond t beter als hij zo bleef piepen en lichtjes hoesten. 3juli is hij gedoopt, daar was nog n kindje van 1jaar en die was op die moment nogal serieus ziek. 5juli zijn we begonnen met de aerosol, omdat we nog geen tijd hadden door de voorbereidingen, maar hij was niet ziek ervan he! en nu sinds maandag ongeveer begon hij ook serieus extra te hoesten, niezen, snotteren... maandag(12e) koortsachtig, dinsdag fontanel opgezet en lichte koorts... voor de rest was hij nog steeds happy hoor, dus maakte k me niet zoooo veel zorgen. toch dokter gebeld door die fontanel, zij heeft ons dan doorgestuurd naar KA, die wou dan echo doen, maar in dat ziekenhuis deden ze dat neit, dus wij weer kwartiertje verder rijden naar t ander ziekenhuis voor de echo van zijn hoofdje. daar stonden ze al te wachten, dus vlug gedaan alles was in orde! gelukkig toch he! KA wist ook niet zo geod waar de koorts vandaan kwam, maar zolang t enkel dat was, en hij verder goed was, moesten we ons geen zorgen maken. moesten er plekjes zijn en luka afwezig lijken, dan moesten we onmiddellijk naar spoed. maar dat is niet gebeurd.
nu gisterennacht, had net n mailtje naar ikke gedaan dat k me toch beetje zorgen maakte over m, dat k eens aan mijn moeder ging vragen wat zij ervan vond, die staat er beetje verder van he, heeft m paar weken geleden gezien en ze voelt zoiets wel aan... dus had ikke mailtje gestuurd, begon luka te krijsen!!!! niet normaal... ik pak m, en gedaan! leg m terug, weer krijsen... heb m dan ff aangelegd, viel in slaap, dus terug gelegd. nog geen kwartier later, begon hij weer. en telkens dat k m neerlegde begon hij te krijsen... wist niet wat er gebeurde... geen koorts... krijsen als m neerlag.. had al over zijn rugje zitten voelen, maar daar reageerde hij niet op, op zijn hoofje gevoeld, ook niets... ben dan maar beneden gaan zitten met m, nog n uurtje of 2 deed hij lastig en huilen en dan weer niet, dan weer wel... we denken(hopen) dat t zijn tandjes gaan zijn... iemand ervaring? rond n uur of 2 ben k dan eindelijk in slaap gevallen, toen voelde k me weer op mijn gemakje. rond 5u was hij daar weer voor n voeding... om 6u weer wakker, dan heb k m ff op mij gelegd en hebben we gelukkig nog kunnen slapen tot 7u
veel slaap is er niet, hij is meestal ten laatste om 6u30 wakker, soms 5u, en dan is wakker echt WAKKER bij hem.

ik weer weg, zijn eten is klaar, hij gaat zo wakker worden... groetjes!!!

Link naar deze reactie
20/07/2010 @ 13:56
ikke

Femke, ik hoop ook idd wat sproet zegt...geen nieuws is goed nieuws?

Sproet, zo leuk dat kruipen!! Geniet van de vakantie!

Blueke, arme luka, hij is echt niet zichzelf he? Ik las je mailtje wat je moeder zei...ik ga eens reageren!

Hier alles goed, Zoë doet de hele dag rollebollen, zo leuk! En kletsen niet normaal zoveel
Dusse ikke is blij

Link naar deze reactie
20/07/2010 @ 16:13
sproet

Online Status
brrr, blueke, klinkt eng zo'n opgezette fontanel! gelukkig bleek 't niets ernstig te zijn... en dat huilen: 't zouden tandjes kunnen zijn, maar ik heb daar weinig ervaring mee eigenlijk: fin heeft er nog steeds maar 2 en die waren er zomaar ineens floeps op een dag, zonder echt lastige periode vooraf... fin heeft ook wel es een huilbui gehad 's nachts hoor, ook toen ie een beetje ziek was en 't erg heet weer was, misschien voelde je manneke zich gewoon slecht? hoe gaat het intussen met hem?
nog steeds korte nachten voor jou lees ik! wij zijn onze vakantie gestart aan zee en fin sliep daar zaaaaalig! telkens van 22 u tot 7.30 u, dan een flesje en dan nog verder tot 9 à 9.30 u. blijkbaar slapen veel kindjes beter door de zeelucht...? maar toen we weer thuis waren: 3 nachten lang is hij tussen 1 en 4 uur om 't half uur wakker geweest, ging dan meteen rechtop zitten in bed en zat daar dan wat te huilen omdat hij rechtop zittend natuurlijk niet verder kon slapen ! dus ik telkens uit bed om hem weer neer te leggen, waarna ie onmiddellijk terug in slaap viel! 's morgens terug om 6 u een fles en dan nog max een uurtje verder slapen na 3 dagen was ik een wrak en zei dus aan 't ventje dat 't zijn beurt was en rarara: de volgende nacht niks-noppes wakker geworden, 's morgens pas om 7.15 u een fles en daarna verder geslapen tot bijna 10 u! fin had dus duidelijk wat slaap in te halen! nu maar hopen dat hij 't tijdens onze volgende reis ook zo goed blijft doen!
blueke, nog steeds bv, knap zeg! dus ondanks die twijfels bij de start ben je nu blijkbaar helemaal overtuigd?!? soms toch makkelijk hoor: wij gaan nu een weekje kamperen en zonder microgolf bij de hand zou bv een stuk makkelijker zijn 's ochtends! vooral omdat fin zodra hij wakker wordt een keel openzet tot hij zijn fles krijgt (krijgen we maar niet afgeleerd), ze gaan ons zien komen op de camping. ben dus maar brikjes kant-en-klaar melk gaan halen en hoop dat hij die 's ochtend gewoon koud wil drinken...

ikke, zalig he, als ze wat zelfstandiger beginnen worden en meer respons geven dan enkel wèèèèh herinner me nog dat ik na 3 m tegen een vriendin zei dat ik het dan pas echt leuk begon te vinden! eindelijk begin je iets terug te krijgen voor alle energie die je in zo'n beebje stopt! en sindsdien is het week na week alleen nog maar leuker geworden! geniet ervan! rolt ze al in beide richtingen buik-rug en rug-buik? da's wel snel denk ik, niet?

Link naar deze reactie
21/07/2010 @ 13:25
ikke

Sproet, oho jullie kunnen beter aan zee gaan wonen lees ik wel! haha
ze rolt soepel van rug naar buik en het lukt haar sinds 2tal dagen ook om terug te rollen naar rug. Het schijnt erg snel te zijn, maar ach ik ben niet zo van de gemiddelden hoor. Ieder kindje volgt zijn of haar eigen lijntje.

Link naar deze reactie
21/07/2010 @ 21:11
blueke

ikke, das n feit, elk kindje doet t op zijn/haar manier, in zijn/haar tijd. luka rolt nog altijd niet constant, maar zitten kan hij als de beste lol. gaanzitten niet, maar blijven zitten wel, hoe langer hoe liever.

luka heeft nu zijn 3e nacht met voedingen weer ingezet. vannacht was t eens niet zo hysterisch als de vorige 2, dus dat scheelt weer n beetje... en nee, hier werkt t zeetje niet, snachts niet, door de dag heeft hij wel goed geslapen
we waren ik denk rond middernacht gaan slapen, met luka bij ons kamer natuurlijk, en ik ben BOENK in slaap gevallen... word k opeens wakker van luka zijn gejammer/huil, pak m op, leg m aan en kijk naar t uur op mijn gsm(nergens n wekker in de kamer) 0u30 was dus dik half uurtje later... zucht... rond half 5 is hij dan weer wakker geworden, thuis blijf k nog ff aandringen met fopspeen, maar A wou dat k m meteen pakte.. "we zijn niet thuis he..." fluisterde hij... tja, dan maar pakken en aanleggen weer, in de hoop dat hij langer sou slapen... 6u30... ... maaaarrrrr we hebben wel met zijn tweetjes van t zeetje genoten, wel lekker zo op t 2e verdiep op de dijk
zal zo paar fotos op facebook zetten! sproet, ik weet niet of jij dat hebt, en of je wil piepen, anders moet je je email in bericht zetten hier, dan stuur k n linkje door(als er nog iemand is hier, doe ook maar hoor )

zo ik weer ff weg hoor, fotootjes op laptopje zetten

ohja, is weer iets beter met zijn hoest, maar weet ni of t door de zeelucht is, of door de hoestsiroop die we extra gekregen hebben...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]