< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Popje.com

Doopsuiker Suikerdraakje

BabyGoodies.eu

Rainbowbabies

Baby Junior

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Twee- en meerlingen » Uitgerekend in juni & juli 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Twee- en meerlingen
Uitgerekend in juni & juli 2008
01/05/2009 @ 17:11
Mama van 2

Online Status Stuur bericht
Hey Jolena

Hihi leuk om die fratsen van je twee meisjes te lezen! Zo herkenbaar allemaal!

En wat heb je beslist ivm de job in het kinderdagverblijf? Ja dat is misschien wel een beetje zot te gaan werken als praktisch alles naar de opvang gaat hé maar wel goed dat ze dan sowieso 2 dagen in de week naar de opvang gaan, zo heb jij nog eens een moment rust hé

Minder van jullie auto... Erg hé. Mijn mama heeft ook eens zoiets meegemaakt, auto niet meer te maken en ook juist haar verzekering veranderd, vrachtwagen die ongeluk veroorzaakt heeft is gewoon doorgereden en hebben hem nooit meer teruggevonden. De wet van murphy noemen ze dat.

Leuk zeg, dat je jouw eigen zaakje wil starten! Zou inderdaad wel origineel zijn als je echt richt op tweelingen, denk dat er wel vraag naar is! Dat is ook zoiets dat ik heel graag zou doen naar de toekomst toe maar ik wil eerst terug gaan studeren om meer kennis en ervaringen op te doen. In ieder geval veel succes met je plannen!

Dat slecht slapen, ja dat was hier een tijdje terug ook, dat kwam door een sprongetje en Ayoub die dan zijn tanden kreeg. Dat was echt een vermoeiende periode. Misschien zitten ze bij jou ook in een sprongetje en tandjes die op doorbreken staan? Leuk is anders hé, ik kan erover meepraten..

Ja dada waaien, klappen doen ze nog altijd niet en ikke maar zingen en voordoen. Je ziet die dan zo kijken van wat is zij daar allemaal aan het doen? hihi... Misschien is dat ook wel omdat ze met hun grove motoriek wat sneller zijn dat dit een beetje achterwege blijft. Elkaar imiteren doen ze ook wel en ze zeggen ook al een paar woordjes. Ayoub wel wat meer dan Soumaya. Ze zetten nog altijd geen losse stapjes. Af en toe als ze er zin in hebben staan ze los recht en de salontafel crossen ze ondertussen al rond. Dat is echt grappig. Ayoub die gaat achter Soumaya aan en zij heeft dan keiveel schrik en begint echt zo te gillen en te lachen van de zenuwen en proberen weg te komen. Ze zijn echt wel lief tegen elkaar de laatste tijd en zijn altijd samen, volgen elkaar overal. Hopelijk blijven ze altijd zo lief maar dat betwijfel ik hihi.

Wat eten ze tegenwoordig bij jullie? Hier eten ze de laatste tijd echt meer. om 7u flesje van 240/8, om 9u boterhammen met beleg, petit gervaiske en fruitsap, om 12u groentepap, om 16u fruitpap, om 18u boterhammetjes en dan om 19.30u nog een fles.

Tussendoor al eens een koekje en soep geef ik ze ook wel eens. Af en toe gebruik ik al eens wat kruiden, meestal verse om ze te laten wennen. Ik had ze een paar dagen terug tajine gegeven, dat is iets Marokkaans, nogal gekruid maar ik had wel minder olie en kruiden gebruikt natuurlijk dan normaal. Ze hebben het binnengeschrokt maar achteraf waren ze er wel niet goed van. Ayoub heeft de hele namiddag liggen huilen van de krampen en Soumaya had de dag daarop altijd keiveel uitslag op haar billetjes, precies een allergische reactie ofzo dus niet voor herhaling vatbaar de eerstkomende tijd...

Soumaya die is ineens heel veel bijgekomen en gegroeid, allez denk ik toch. Het voelt toch zo aan, echt zo op een dag tijd en mijn man viel dat ook op. Wel raar hoor maar ze eet nu de laatste dagen wel weer goed, daarvoor was het weer even rampzalig hoor maar goed, volgens mij schattingen zou ze volgende maand dan toch zeker ver boven die p3 moeten zitten bij K&G. Ayoub die is wat vermagerd maar dat mocht wel hoor. Hij is in de lengte veel gegroeid en door dat bewegingen verbruikt hij meer energie dan vroeger. Ik was altijd bang dat hij een klein dikkertje ging worden, als je vroeger zag hoeveel hij at en hoe weinig hij bewoog!

Ah ja was ik nog vergeten zeggen, Soumaya staat nu al een tijdje op 2 flessen, eindelijk zeg! Heeft zeker geduurd tot ze 9 à 10 maand was vooraleer ze grotere flessen aankon. Nu kan ik ook eens wat vroeger gaan slapen.

Slapen is hier nog altijd zelfde als een tijdje terug. Nog altijd 2 dutjes, 's morgens een kort en 's middags toch nog altijd 2u (even rust voor mij!) en 's nachts slapen ze ook wel goed.

Ik heb echt geen klagen voor de moment over onze twee maar ik zal maar niet te hard juichen haha

Heb nog wel leuk nieuws. We hebben een paar dagen geleden een huis gekocht. Ben echt super blij! Eindelijk een tuintje voor de kindjes, meer ruimte. Kunnen er wel pas binnen 6 maand in dus spijtig genoeg missen we dan de zomer maar ja je kan niet alles hebben hé.

Hoe zou het met Saske zijn? Is ook alweer een tijdje geleden hé?

Zo, ik ga eens afsluiten, kindjes hebben entertainment nodig

x Ellen

Link naar deze reactie
22/05/2009 @ 22:40
jolena

Hey Ellen sorry dat het weer zo lang geleden is

ondertussen gaan onze meisjes al twee weken naar het kinderdagverblijf en ze hebbdat altijd op en hun al goed aangepast.
en de job in het ander kinderdagverblijf heb ik dan toch maar niet gedaan omdat het redelijk moeilijk is daar te geraken ik heb zelf geen wagen.

Onze Jadeke heeft er weer een tandje bij en dat mocht mama voelen amaai middernacht krijgt ze last en dan krijg ik haar pas na een paar uur terug in slaap ik hoop dat ze deze nacht minder last heeft.

En lopen Ayoub en Soumaya al?? hier gaan ze snel vooruit letterlijk en figuurlijk maar ze stappen nog niet alleen, gelukkig ik heb ogen te kort om ze in het oog te houden.

Je vroeg me wat ze eten, 's morgens een flesje van 240/8 dan een boke met vlees
's middags patatjes en soep, rond 16u fruitpap en dan nog een fles
Boterhammen gaan wel niet zo makkelijk overal in de keuken liggen er stukjes en ze smeren het waar ze maar kunnen, als ik ze fruit geef ik hun vuistje ook Jalisa die knijpt alles gewoon plat en dan gooit ze het weg.
Doen Ayoub en Soumaya dat ook??
En is het volgende week groot feest?? Wat gaan jullie doen voor hun 1ste verjaardag?
Mijn man wil een groot feest maar ik heb nog niet geregeld dus vrees ik er wat voor.

Hehehe Als je kindjes geen Tajine lusten wil ik gerust hun portie komen opeten hoor!!
ze zullen er wel gewoon aan worden, ik laat hun ook proeven van ons eten en ze lusten doorgaans alles.

Ik ben vorige week naar de kinderarts geweest en ze groeien goed.

Hoe gaat het met jullie huisje wanneer kunnen jullie verhuizen??

Veel liefs
xx
Link naar deze reactie
23/05/2009 @ 11:15
Mama van 2

Hey Jolena

Je zal het nu wel een beetje rustiger hebben nu de kids naar het kinderdagverblijf gaan of ben je ondertussen al terug aan het werk?

Ja, die tandjes hé, echt miserie soms. als het erg is dan geef ik Ayoub een perdolan voor hij gaat slapen en zo slaapt hij nog redelijk goed. Hij is er weer eentje aan het krijgen denk ik. Alleen hij heeft dus vanonder 3 tandjes en daartussen zou er nog eentje moeten komen maar er is niet genoeg plaats, ik zie dus die nieuwe tand echt die andere tand opzij duwen, moet volgens mij heel pijnlijk zijn voor hem! 2 juni naar K&G, kan ik er ineens eens naar laten kijken, ben er niet helemaal gerust in. Soumaya heeft nog altijd geen tanden hihi, mijn man noemt haar mieke zonder tanden

Ah ja we zijn een tijdje terug toch met Ayoub naar de oogarts geweest hé en hij heeft dus geen lui oogje gelukkig. Het lijkt soms zo omdat baby'tjes hun neusjes nog een beetje plat zijn vanboven en bij hem, langs de ene kant zit er meer huis waardoor je denkt dat het oog meer naar binnendraait dan het andere maar eigenlijk is dat dus niet zo.

Lopen doen ze hier nog niet, Soumaya staat wel al mooi alleen recht zonder steun maar stappen dus nog niet hihi, ze staat ook alleen maar recht als ze weet dat wij vlakbij haar zijn :)Ayoub die kan ook al een beetje alleen staan maar alleen als hij er goesting in heeft! Denk dat stappen iets zal zijn voor tegen de zomervakantie.

We hebben voor hun verjaardag o.a zo'n Chicco babywalker gekocht dus daarmee zullen ze goed kunnen oefenen hoop ik!

Soumaya klapt eindelijk in haar handjes, heel schattig! Mijn vele oefenen werpt dan toch z'n vruchten af. Ze zijn nog altijd meer gefocust op die grove motoriek en babbelen dus laten ze die kleinere dingen wat achterwege precies. Hier ook, moet ze goed in het oog houden want ze gaan echt naar alles waar ze niet aan mogen komen. Vorige keer hoorde ik geritsel en ik ga kijken, zie ik dat Soumaya een schuif had opengetrokken en de mutualiteitsklevertjes er had uitgepakt

Ja zelf iets eten is hier ook geen succes hoor! Ik probeer hen soms stukjes brood zelf te laten eten maar dan maken ze er terug deegbolletjes van en dan smijten ze die weg. Leuk hoor! Ik zie er al een beetje tegenop ze echt zelf te leren eten, dat gaat nog wat worden.

Volgend week is het inderdaad feest hier! Ze verjaren donderdag maar we doen pas zondag een feestje voor de familie. Het zal hier druk worden op ons appartement. 20 man ongeveer. Ik begin al te zweten maar het zal wel gezellig worden. Ik wou dat we al in ons huis zaten dan konden we BBQ'en als het goed weer is hé en hadden we meer ruimte. We gaan deze week een grote taart bestellen en bijhorende smostaartjes. De cadeautjes hebben we al gekocht, zo'n activity tafel en de Chicco baby walker. Van de andere familie zullen ze ook nog wel wat krijgen. Mijn 2 jongste schoonzusjes gingen hun eerste stapschoentjes geven, wel lief van hen. Ze zullen weer fameus verwend worden alleszins!

We verhuizen pas binnen een dikke 5 maand, in november. Allez ten laatste, dan wordt de akte verleden maar als die mensen die er nu nog wonen snel een nieuw huis vinden en ons appartement raakt verkocht zou het in principe al sneller kunnen natuurlijk, daar hoop ik een beetje op, hoe sneller hoe beter!

Oh ja we hebben ons kinderwagen en maxi cosi's verkocht en een nieuwe buggy gekocht van Koelstra (Simba twin), zijn hem donderdag gaan afhalen bij Babydump in NL, ze doen daar regelmatig goeie promoties en geven ook tweelingkorting als je 2 dezelfde spullen moet kopen voor een tweeling. Hebben daar ook onze autostoeltjes gekocht.

Straks ga ik er voor de eerste keer mee wandelen, ben eens benieuwd! Maar denk wel dat het een goeie is, heeft praktisch dezelfde opties als degene die we hadden, alleen geen luchtbanden, compacter en makkelijker op te vouwen.

Ayoub had een oorontsteking begin deze week, was echt zielig ocharme en was beetje in paniek, voor ik wist wat hij had maakte hij over de 40°C koorts, had ik nog nooit meegemaakt en was echt uit z'n doen. Met die Mexicaanse griep toestanden was ik er niet gerust in dus zondagavond is mijn man er nog mee naar de spoed geweest en ja oorontsteking. Heeft er toch 2 dagen echt van afgezien maar dan was het alweer beter dankzij de antibiotica. Gelukkig heeft Soumaya het niet overgekregen. Ah ja de dokter daar had Ayoub gewogen en hij woog daar dus 11500gr! Wel veel vind ik, allez ja eigenlijk niet want 4 maand geleden woog hij 10380gr maar toch, hij zit dan nog altijd op de p90 voor z'n gewicht en in de lengte weet ik nog niet. Soumaya is wel flink gegroeid denk ik, hopelijk zit ik juist met mijn gevoel en zit ze nu toch echt wel ergens rond de p10. We zullen het binnenkort weten haha.

Hoeveel wogen je meisjes bij de KA en hoe groot waren ze?

Ben nu beetje aan het rusten, kindjes doen hun dut maar ik laat ze nu even extra lang slapen zodat ze tegen vanmiddag goed zijn uitgerust zijn om naar buiten te gaan. Ik merk toch als ik hun schema niet goed respecteer dat ze dan uit hun doen zijn. Hebben echt hun dutjes nog nodig.

Tot de volgende!

x Ellen

Mama van 2 = Ellen

Link naar deze reactie
24/05/2009 @ 23:21
jolena

Hey

Ik ben blij dat alles goed is met Ayoub zijn oogjes das toch een grote opluchting voor jullie.
Wij hebben ook een Koelstra buggy een rode makkelijk om mee te nemen ik heb die gekocht als ik zwanger was in een uitverkoop.
ik erger me alleen soms aan dat wiel dat in het midden staat volgens mij staat dat wat in de weg ofwel komt het door dat ik heel grote voeten heb. haha
hoeveel hebben jullie nog gekregen van jullie wandelwagen??
ik zou die van ons ook willen verkopen met maxi cosi's en al maar langs de andere kant vind ik het ook een beetje dom omdat we hem nog geen jaar hebben en hij heeft wel wat gekost.

Ik heb nog geen nieuw werk nee ik zit een beetje te twijfelen over wat te doen, ik wil graag zelfstandig beginnen maar heb wel een beetje schrik omdat het een grote stap is,
anderzijds denk ik eraan om part time iets te zoeken en me voor de rest terug bij te scholen ik heb 5 jaar verzorging gedaan en een jobbke als verpleegster of verzorgende part time en dan later mijn zelfstandige bezigheid erbij.
ale ik weet het nog niet
en jij ben jij er al uit wat je gaat doen??

Voor hun verjaardag krijgen ze speelgoed maar ik denk dat ik ook eens ga kijken naar schoentjes. of is dat nog wat vroeg nu ??
Ik ben op zoek naar een plaats met een speeltuin voor hun verjaardag voor de vrienden en familie.
ofwel met zijn alle naar de dierentuin in mechelen.

Hun gewichtjes vorige keer bij de kinderarts Ons Jadeke was 71cm groot en woog 8,660kg en Jalisa is 73cm 9,110kg
ik ben ook is benieuwd hoe groot jouw kindjes nu.

Ik merk ook wel dat ze hun dutjes nodig hebben anders zijn ze lastig en eten ze niet goed.

ale ik ga slapen
xxx
Link naar deze reactie
26/05/2009 @ 15:47
Mama van 2

Wij hebben onze wandelwagen nog kunnen verkopen voor 210 euro, valt nog mee, al had ik gehoopt op iets meer omdat die echt nog in goede staat was. In totaal hebben we er toen 400 euro voor betaald ongeveer. Onze maxi cosi's hebben we samen voor 90 euro verkocht. Dat waren wel van die citi sps modellen en in der tijd hadden we die heel goedkoop gevonden in Duitsland dus daar hebben we weinig verlies aangedaan.

Dit weekend zijn we veel gaan wandelen en ben toch wel tevreden over de nieuwe buggy. Die andere reed wel vlotter door die luchtbanden maar vind dat het bij deze nog goed meevalt, had erger verwacht. Haha op dat ene wiel heb ik nog niet gelet

Ja dat kan ik geloven dat je een beetje schrik hebt om zelfstandig te beginnen maar denk wel dat er veel vraag naar is. Natuurlijk zal je dan een deel moeten investeren maar als je jezelf er echt voor inzit haal je dat er achteraf goed uit.

Ik blijf voorlopig nog wel een tijdje thuis met de kindjes. Niet dit schooljaar maar het jaar erna wil ik graag grafische vormgeving in avondonderwijs gaan doen en dan daarna of al tijdens die studies, als ik voel dat ik genoeg ervaring heb opgedaan er van thuisuit een part time job van te maken, ook zelfstandig. Fulltime werken onder een baas zie ik mezelf nog niet meteen doen. Mijn man heeft een heel drukke job en het zal er niet op beteren naar de toekomst toe dus wil ik zien dat ik genoeg thuis ben om de kids op te vangen. Ik zit er niet echt mee in, ben niet zo carrièregericht eigenlijk maar echt heel mijn leven thuiszitten is dan weer ook niks voor mij. We zien wel wat de toekomst brengt hé.

En hebben jullie deze nacht ook zoveel onweer gehad? Amai het was hier de moeite, Soumaya ocharme was echt bang en helemaal overstuur, terwijl Ayoub er gewoon doorsliep

Allez ik ga eens afsluiten, het is bijna fruitpap time, hoewel ze hier nog goed liggen te knorren. Echt slaapkoppen de laatste tijd..

Groetjes en tot de volgende!

x Ellen

Link naar deze reactie
30/05/2009 @ 13:06
jolena

Hey hoe was de verjaardag van Soumaya en Ayoub??
Ze zijn flink verwend geweest zeker??

ik ben er nog steeds niet uit wat ik ga organiseren voor hun verjaardag, er komt altijd wel iets tussen dat mijn aandacht ervan weghoud.

Donderdag en vrijdag zijn ze naar het kinderdagverblijf geweest ze zijn er ondertussen goed op hun gemak toch is het voor mij redelijk lastig omdat ik me zo schuldig voel dan, donderdag heb ik alle muren in de keuken afgewassen, de koelkast en kasten uitgewassen ik was net op tijd klaar om nog een bad te nemen en ze te gaan halen.
en vrijdag heb ik al mijn papieren gedaan mutualiteit, vakbond, bank en de vdab. want daar kan ik moeilijk binnen met de buggy ik snap niet waarom sommige van die instanties het zo lastig maken voor mensen , bij onze mutualiteit is er eerst een trapje dan nog een trapje en dan moet je bellen en zoemen ze je binnen achter de deur staat een bank waar mensen wachten en de deur kan niet eens helemaal open om daar binnen te geraken das niet te doen. dan vraag ik me af hoe iemand in een rolstoel daar binnen moet geraken om al zijn papieren in orde te maken ..

daarna ben ik naar mijn mama gegaan om mijn haar te kleuren, mama is kapster.
en tegen 4 uur samen met mijn papa de meisjes gaan halen dan tot 10u blijven plakken lekker BBQ gegeten en gezellig buiten gezeten.
6 kindjes daar ale 't was leuk.

ik ga je nu laten
vele groetjes en geniet van het weekend
Link naar deze reactie
03/06/2009 @ 15:25
Mama van 2

Hey Jolena

Kort verslagje van de kids hun eerste verjaardag

Donderdag ochtend hadden ze van ons al hun cadeaus gekregen en ze zijn er heel blij mee. Helemaal gefascineerd door dat nieuwe speelgoed. Alleen dat loopwagentje hebben ze nog niet zo goed door. Alleen als ik ze er zelf achter zetten stappen ze erachter. Wel grappig om ze zo te zien stappen en ze gaan er nogal vandoor hoor! Dat activity center heeft wel iets meer succes.

Zondag was het dan hun feestje. Was wel stressy, vooral voor mij. Al dat volk, kinderen overal op ons appartement dat veel te klein is. Was al van 's morgens vroeg in de weer en net op tijd klaar met alles toen het bezoek kwam. Soumaya kreeg weer zo'n hysterie aanval en het beterde maar niet. Pas na anderhalf uur ofzo nadat iedereen binnen was kalmeerde ze maar dan nog wilde ze absoluut niet bij iedereen zitten. Vind dat wel erg want ze doet altijd moeilijk bij mijn schoonmoeder en één van mijn schoonzusjes, zelfs nu nog na een jaar. Ik begrijp het echt niet en zij vinden dat natuurlijk erg hé.

We hadden een grote taart besteld met hun namen op en dan 2 kleine slagroomtaartje voor hun. Dat konden ze wel smaken . Heeft leuke foto's opgeleverd! Had hun eetstoeltjes ook mooi versiert met balonnen.

De rest van de tijd hebben ze aan het spelen geweest met de andere kinderen, heb ze de hele avond niet gehoord tot ze moesten gaan slapen, wel veel te laat in hun bed en door al die nieuwe indrukken hebben ze die nacht daarop heel slecht geslapen, constant huilend wakker worden en ik lag er zelf dan al zo laat in, ik was en ben nog altijd een wrak. Ik heb echt nood aan wat rust maar de voorbije dagen waren niet echt rustig te noemen.

De dag daarna was al even erg, Soumaya die dacht altijd dat ik haar alleen ging laten en begon steeds te huilen als ik uit haar zicht verdween. Moet je niet vragen hoe een ingrijpende dag dat weer geweest was voor haar, ze is echt heel gevoelig voor zo'n dingen.

Maar goed, het feestje was wel geslaagd al bij al. Ze hebben ook veel cadeautjes gekregen, vooral kleding. Had gezegd liefst niet teveel speelgoed omdat het hier al niet zo groot is en wij al een paar dingen hadden gekocht.

Gisteren ben ik naar K&G geweest met hen en ze zijn goedgekeurd.
Ayoub woog iets rond de 11kg en was 76cm groot. Soumaya woog 8kg en mat 71cm. Ayoub zit nu iets boven het gemiddelde en Soumaya zit op de p10 voor haar gewicht, lengte net niet maar ben tevreden, ze haalt stilletjes aan alles in dus. Ook spuitjes gekregen en daar waren ze niet blij mee. Ayoub was gisteren echt uit z'n doen, begon al te brullen toen hij gewogen moest worden en was de hele tijd zo angstig, dat is echt wel abnormaal voor hem want anders is hij iedereens vriend Soumaya daarintegen was een zonnetje. Begrijpe wie begrijpe kan hé. Die zit daar dan te lachen en te brabbelen naar die verpleegster en de dokter maar bij eigen familie doet ze zo hysterisch.

Daarna ben ik nog te voet naar de bank en de winkel geweest in die wamrte buiten, was overal druk en hun twee hadden sinds 11.30u niks geslapen tot 's avonds 20u maar waren niet lastig gelukkig. Ik kon het scenario voor 's nachts al wel raden. Deze nacht allebei heel onrustig, vaak wakker geworden. Dat is altijd als ze zo'n hectisch dagje hebben gehad. Ik heb dan superveel last van hooikoorts en daardoor kan ik minder hebben.

Bij K&G zeiden ze ook dat Soumaya haar tandjes klaarzitten dus misschien is ze daardoor ook een beetje uit haar doen. Zowel deze ochtend als deze middag werd ze altijd huilend wakker tijdens haar dutjes terwijl ze normaal altijd goed doorslaapt. Hopelijk komen ze er snel door hoor...

Hoe gaat het verder met jou en de meisjes Jolena?
Saske hoe gaat het met jou? Lang geleden!

Groetjes, Ellen

[Laatst gewijzigd door Mama van 2 - 03/06/2009 @ 15:26] - Link naar deze reactie
30/06/2009 @ 15:11
Mama van 2

Hey meiden

Ons topicje is een beetje in de vergeethoek aan het geraken dus ik dacht, ik ga hem nog eens even uppen

Hoe gaat het met jullie en de meisjes? Alles goed?

Jolena, nog een dikke proficiat met Jade & Jalisa hun eerste verjaardag! Hopelijk hebben jullie er een leuke dag van gemaakt!
verslagje is welkom hoor :)
Ze zijn echt groot geworden zag ik op de foto's die je hebt gestuurd. Echt schatjes! Het gaat allemaal snel hé.

Saske, binnenkort blazen jouw meisjes ook hun eerste kaarsje uit. gaan jullie iets speciaals doen?
Jill en Jenna zijn ook al twee flinke meisjes geworden hé! Zo'n dotjes!

En wat kunnen en doen ze tegenwoordig allemaal?

Hier stappen ze nog altijd niet hoewel Soumaya wel bijna zover is. Ze stapt al flink mee aan 1 handje en in haad bedje heb ik haar al 2 stapjes zien zetten omdat ze zich daar veilig voelt maar ze is echt bang om alleen te gaan. Ayoub staat alleen recht en stapt mee aan onze handen en achter hun loopwagen. Met de solden ga ik wel eens zien voor hun eerste stapschoentjes.

Soumaya heeft EINDELIJK haar eerste tandje, ze heeft er niet veel last van gehad tot mijn verbazing. Ik zie er nog 3 op doorkomen staan dus zal net als bij Ayoub zijn, alles ineens.

Doen ook wat nieuwe dingen. Kunnen dingen aangeven, een handje geven, Ayoub geeft kusjes, ze klappen allebei in hun handjes, wuiven en zeggen dada maar verder spreken ze nog niet echt. Wel zo veel babywoordjes maar zonder echte betekenis.
Ze zijn wel flink de laatste tijd, heb geen klagen. Eten en slapen goed. Soumaya is iets minder angstig de laatste tijd.

Het is wel warm nu hé, hier op het appartement is het echt drukkend warm, rond de 27-28 graden. Ayoub kan precies niet zo goed tegen de warmte, waren dit weekend buiten en hij werd helemaal rood, begon hard te zweten. Gelukkig slapen ze 's nachts wel goed.

Verder, niet veel nieuws eigenlijk.

Wat zijn jullie plannen voor de vakantie? Hier blijven we gewoon in ons Belgenlandje, het zullen vooral daguitstapjes worden denk ik.

Tot gauw!

x Ellen

[Laatst gewijzigd door Mama van 2 - 01/07/2009 @ 14:48] - Link naar deze reactie
03/07/2009 @ 22:54
jolena

Hey Ellen

Wat leuk dat je ondertussen al twee keer hebt geschreven ik heb het redelijk druk gehad de laatste weken.
en als het zo'n goed weer is zit ik niet vaak achter de pc.

onze kindjes zijn dus idd 1jaar geworden op woensdag 26juni dan zijn we bij mijn ouders geweest omdat het zo warm was en ik heb wafeltjes gebakken voor de kribbe de dag nadien we hebben ook een taart gebakken die ietsje mislukt was door het warme weer smolt alle slagroom de kinderen vonden het wel leuk een groot stuk taart en maar prutsen Jalisa hing vol en smeerde met plezier alles in het rond, jadeke die was voorzichtiger met 1 vingertje in de slagroom en dan aflikken en terug opnieuw je zag niet eens dat ze er was aangeweest 't is toch een verschil hoor die twee Jade kan zoooo proper eten, en Jalisa is echt een vuile mie als ze eet.

Op zondag hadden we een familie feestje wat op zich goed meeviel al was er een misverstand tussen mijn man en mij en dat was minder leuk.
het was heel goed weer, we hebben taart wafeltjes, enz alles zelfgemaakt en sangria 's avonds hebben we een stuk of 8 pizza's besteld
ale alles viel heel goed mee
ze kregen hun eerste schoentjes, veel kleedjes, boekjes, een super cool zwembadje,
een tentje..

ze lopen ook flink aan de hand maar nog niet alleen, een paar dagen geleden was ik in de keuken bezig en plots zag ik Jalisa op de zetel zitten ze was er zelf op gekropen ik schrok me een ongeluk gelukkig heeft ze het sinds dan niet mee gedaan of geprobeerd.
Ze worden zo groot en leren zo snel.
woensdag naar kind en gezin geweest en kregen elk twee spuitjes leuk hoor met twee kinderen gelukkig kregen ze een koekje en was het snel gedaan.
jalisa weegt 9,200kg en ik 76cm groot
Jade weegt 8,800kg en is 74cm groot
ik dacht dat ze groter zouden zijn toch zeker beide twee cm meer maar ze aten wel heel slecht de laatste weken.
het is veel beter nu, ze drinken ondertussen groeimelk en dat viel eerst niet in de smaak .

Het zal mss ook wel aan de warmte gelegen hebben het is hier echt warm binnen maar de kinderen slapen goed de laatste dagen ze zullen er minder last van hebben.
met hun verjaardag kregen ze van hun meters een mooie Woody pyjama met kamerjas maar het is echt te warm geweest om ze te dragen nu slapen ze zonderslaapzak gewoon in hun hemdjes.

Ellen je kindjes zijn ook groot geworden ik vond ze plots zo groot en flink en mega schattig natuurlijk maar het zien er me alle twee wel kapoentjes uit.

wij gaan niet op vakantie voorlopig toch niet mss eens een paar dagen naar zee maar voorlopig zit het er niet in al onze centen gaan naar het maken van onze auto die nog steeds niet is gemaakt.
Gaan jullie opverlof?
hoe gaat het met jullie huisje?

ik ben nu een maand en half werkloos en hab nog niets getrokken van de vakbond leuk hoor en toch ben ik vandaag gaan solden shoppen ik dacht foert de kindjes waren in de kribbe de eerste keer weg zonder de kinderen overdag ik heb er wel van genoten.

HEy we moeten eens afspreken he samen naar de zoo ofzo ??
Met ons 3 plus kids???

groetjes tot snel
i promise

xxxx
Link naar deze reactie
05/07/2009 @ 14:49
Mama van 2

Kiekeboe

Leuk dat het verjaardagsfeestje goed is meegevallen! Heb je geen foto's van de smossende meisjes? Ja hier zagen ze er ook lief uit hoor, gelukkig was het alleen maar slagroom en geen chocolade ofzo :)

Haha ik kan me voorstellen dat je was geschrokken toen Jalida ineens op de zetel zat! Er op geraken is op zich niet erg maar wel als ze er daarna terug afvallen natuurlijk. Hier weten ze nog niet hoe ze er goed afgeraken. Heb onlangs ook zo'n stoot meegemaakt met Ayoub. Ik was aan het kuisen vanachter en had ze even in hun park gezet en dat staat zo tegen de vensterbank maar dat stond toen nog op de middelste stand waardoor Ayoub waarschijnlijk zich heeft kunnen optrekken op de vensterbank en zo is hij verdergekropen naar de zetel, dan op de grond terechtgekomen en ineens hoorde ik iemand kruipen achter mij. Ik schrok me een ongeluk. Ongelooflijk hoe inventief die kleintjes kunnen zijn hé en al goed dat hij niet is gevallen! In ieder geval, het park staat nu helemaal op de onderste stand zodat ze geen toeren meer kunnen uithalen
Ik laat ze nu meestal ook spelen op hun kamer met het hekje, daar hebben ze genoeg ruimte en kunnen ze geen gevaarlijke dingen doen hihi.

Mooie gewichtjes en lengte toch! Ze zitten dan toch wel boven gemiddelde niet voor hun lengte? Ayoub die mat 76 op 1j, zat net op de p50 en hij is een jongen maar ik heb soms ook het gevoel dat ze groter zijn dan ze meten bij K&G, ze plooien hun beentjes daar nooit goed uit waardoor er al meteen een paar cm verschil op kan zitten hé. Bij de KA zijn ze ook altijd groter.

Die warmte mag toch gaan stoppen nu voor mij. Ik word hier zot van de hooikoorts, muggebeten en die warmte die me zo sloom maakt. Kindjes zijn ook lamgeslagen, die slapen nu heel veel.

Wij gaan ook niet op vakantie, hebben de centjes nodig voor ons huis. Normaal kunnen we er pas midden november in, dan wordt de akte verleden maar mijn man was de eigenaars tegengekomen en die zeiden dat ze in augustus al eruit gingen dus nu gaan we proberen te regelen dat we vroeger kunnen verhuizen, normaal zou dat geen probleem zijn, we hebben tenslotte al 10 % voorschot betaald en dan hebben we nog wat aan de tuin hé. Nu met de zomer mis ik dat enorm. We moeten ook nog ons appartement verkocht krijgen wat niet zo simpel is, er is hier een overaanbod in de streek, de economische crisis en bijna niemand koopt in de zomer dus ja, beetje stressen natuurlijk om het nog op tijd verkocht te krijgen, moeten midden november ons geld hebben voor de rest van het huis te betalen. In het slechte geval kunnen we natuurlijk nog wel een overbruggingskrediet nemen maar dat zijn hoge rentes dus liever niet hé.

Moeten we trouwens zeker eens doen afspreken met ons drietjes en de kids erbij!

Gisteren dus om schoentjes geweest. Heb me er snel van afgemaakt. Ik vond het een beetje verspilling om nu al veel geld uit te geven voor schoentjes. Ze stappen nog niet echt vlot, hier thuis lopen ze sowieso op blote voetjes of antislipsokjes en in de buggy, tijdens dat warm weer dragen ze ook niks aan hun voetjes meestal dus voor die paar keer dat ze echt schoenen dragen... Ze zeggen dat ze op een jaar 3 maten groeien dus goed kans dat ze er direct uitgegroeid zijn. We zijn beland in de Shoe discount en heb er toch vrij degelijke schoentjes gevonden om de zomer te overbruggen. In september ga ik dan wel zien voor echt goeie winterschoentjes.

En dan het groot nieuws: Soumaya begint te stappen! totaal onverwacht want de laatste tijd wilde ze niet meer alleen recht staan omdat ze was gevallen maar dan een paar dagen geleden zetten ze ineens 2 stapjes richting mij, de dag daarop zette ze er al 9 maar ze durft wel alleen stappen als ze ons ziet, anders is ze nog te bang

Verder niet veel nieuws. Zo dadelijk even langs schoonouders en beetje wandelen op Sinxenfoor, wat frisse buitenlucht opsnuiven. Met die hooikoorts ga ik niet graag buiten maar ja hier binnen krijg ik gewoon hoofdpijn van die drukkende warmte dus het is het één of het ander

Groetjes en tot binnenkort!

Ellen

Link naar deze reactie
15/07/2009 @ 21:37
jolena

Hey Ellen

ik zal een van de dagen de fototjes van hun verjaardag doorsturen maar ik heb ze zelf nog niet op de pc gezet ben mijn kabeltje kwijt.
Ik zal morgen eens goed zoeken het zal hier wel ergens liggen.

Amaai zeg ik zou met rot schrikken moet er plot eentje achter mij kruipen terwijl je denkt dat ze veilig zitten te spelen, bij mijn moeder slapen ze in aparte kamers en Jalisa haar bedje kan nog een verdiepje lager en elke keer als ik ze erin leg denk ik weer oei oei als ze wil kan ze daar over maar we hebben er een special sleutel voor nodig en omdat ze er maar af en toe slapen is dat weer zo iets dat vergeten word he.

Kwa gewicht en lengte zat Jade iets onder het gemiddelde en Jalisa erop.
Alleen hun hoofdomtrek daar zitten ze tussen de P3 2n P10.

Wat leuk dat jullie vlugger kunnen verhuizen dan kan je idd nog genieten van de mooie tuin.
Van mij mag het ook iets minder warm zijn op ons appartement valt het nu nog mee maar de kinderen houden niet zo van de zon gelukkig heeft oma een grote paraplu waar ze buiten onder kunnen spelen.

Proficiat iedereen is aan het stappen geslagen precies Soumaya, en ik las net op Facebook Jenna ook en ons Jade heeft gisteren ook haar eerste pasjes gedaan.
nu de broer en de zussen nog en ze lopen ons de voeten vanonder ons gat haha dat zal weer een verandering zijn eens ze beide hier rondlopen.

groetjes Jente
Link naar deze reactie
22/07/2009 @ 15:44
Mama van 2

Hey meisjes

Proficiat aan alle stappertjes! Wel grappig dat ze nu allemaal tegelijk zijn begonnen hé. Hopelijk volgen de zusjes ook snel (hoewel, nog minder rust dan )

Ayoub heeft gisteren ook zijn eerste stapjes gezet. De laatste dagen stond hij echt goed stabiel recht dus zag het wel aankomen. Hij volgt altijd ongeveer een maandje op Soumaya. Bij rollen, kruipen & recht trekken was dat ook zo.

Soumaya kruipt nog wel liever hoor, zo uit haar eigen beginnen stappen doet ze niet, alleen als ze één van ons ziet maar als ik haar wat uit haar tent lok kan ze toch al wel een serieus afstandje stappen.

Bedankt trouwens voor de mooie fotootjes die jullie alweer gestuurd hebben. zo te zien hebben ze allemaal veel plezier samen en zijn ze alweer flink gegroeid! Ik zal een dezer dagen nog eens nieuwe sturen van de voorbije maand, heb er een paar leuke.

Mijn ventje is nu een week in verlof nu maar ja het weer is ook niet echt denderend om veel te doen. Gisteren waren we naar de speeltuin in het park en na 10 min begon het ineens te stortregenen. Willen morgen iets gaan doen voor een hele dag maar ja als het weer zo wisselvallig is willen we het niet riskeren ver te rijden, inkom te betalen en dan een uur laten al moeten afdruipen (letterlijk en figuurlijk hahaha) Ben nu dus aan het zoeken achter iets indoor maar ja wat kan je binnen doen met 1 jarigen? Wat doen jullie zoal van daguitstapjes? Parken, de zee & shoppingcenter zijn we al beu gezien ondertussen

Zo, een korte update. Veel heb ik niet te vertellen. Kindjes hebben het wel een beetje lastig. Soumaya krijgt een paar tandjes tegelijk, Ayoub die krijgt al kiezen en dan nog een sprongetje erbij. Gezellig moet ik zeggen...

Groetjes, Ellen

Link naar deze reactie
22/07/2009 @ 22:10
jolena

Hey Ellen

Wij gaan meestal naar de speeltuin of naar mijn ouders daar hebben ze veel plaats om te spelen, of eens naar het stad, ik zou graag eens met hun naar de zoo gaan al weet ik niet of ze dat al gaan leuk vinden hebben jullie dat al eens gedaan ?

We zijn juist naar de dokter geweest want ik vond op Jades rug en buikje allemaal blaasjes ze hebben dus waterpokken Jalisa ook maar minder, een beetje koorts ze zijn redelijk lastig.
hopelijk krijgen ze er niet te veel last van, en is het snel over.
Van't weekend is het hier kermis hopelijk kunnen we ernaartoe gaan.

kort verslagje want mijn batterij is leeg oplader ligt bij mijn ma

tot snel xx jente
Link naar deze reactie
18/09/2009 @ 13:33
Mama van 2

Hey meiden

Ik moest even gaan zoeken naar deze topic, hij was een beetje naar de achtergrond verdwenen..

Het is echt al een hele tijd geleden dat ik hier nog geschreven heb en vroeg me ook af hoe het met jullie en de meisjes gaat?

Ondertussen zijn we hier nog altijd niet verhuist, lang verhaal! Maar goed, binnen 2 weken krijgen we eindelijk de sleutel. Ons appartement is verkocht en eind oktober moeten we eruit dus hebben we nog wel tijd om alles op ons gemak in orde te maken. Misschien dat we dan eens kunnen afspreken eens we goed en wel gesetteld zijn, ergens in november misschien?

Met de kindjes gaat alles goed. Ze zijn nu bijna 16 maand. De voorbije dagen zijn ze een beetje ziek geweest maar nu is het alweer beter. Ayoub krijgt weer veel tanden tegelijk door, 4 kiezen en 4 hoektanden, ze staan er nu gelukkig wel bijna allemaal door. Amai, die nachten hier waren echt weken hels en elke ochtend om 6u kon ik eruit maar nu sinds een paar dagen slapen ze terug door tot 7.00u à 7.30u Ze gaan nog altijd slapen rond 19.30u en doen nu ook nog maar 1 dutje van 12.30u tot 14.30u à 15.00u dus minder rust voor mij maar ze zijn best wel flink en komen goed overeen, heb er niet zoveel last mee

Ze stappen hier al goed rond ondertussen, kruipen overal op en af. Jaja, ik moet ze goed int oog houden. Gisteren was ik een minuutje in de keuken, ik kom terug zie ik ze allebei op de zetel rechtstaan, ik kreeg bijna een hartaanval, ze moeten maar eens voorover slaan hé.

Ik wil ze graag zelfstandig leren eten maar dat is echt geen succes... Voor de rest eten ze alles wat wij eten, ze zijn niet zo kieskeurig en eten wel goed. Alleen boterhammen hebben afgedaan tegenwoordig, die smeren ze liever in hun haar. Plezant hoor!

Babbelen doen ze hier ook nog niet echt, ik vind ze nogal aan de late kant. Soumaya begint nu wel echt andere woordjes te zeggen buiten mama, papa, dada. Ze kan al tut en koek zeggen maar Ayoub nog helemaal niets. Ach ja, alles op z'n tijd hé, denk dat ze de laatste tijd al hun energie hebben gestoken in hun grove motoriek en tandjes krijgen.

Op 15 maand zijn we nog eens naar K&G geweest, ze hebben hun voorlopig laatste spuitjes gekregen en moeten pas terugkomen als ze 2j zijn. Ayoub: 12500gr & 81cm & Soumaya: 8600gr & 75cm.
Dat grote verschil blijft maar ze groeien allebei goed, Soumaya stijgt toch telkens op de curves dus dat is goed hé.

Verder weinig nieuws. Hopelijk tot snel!

Liefs, Ellen

Link naar deze reactie
20/01/2010 @ 23:41
jolena

Ellen ik hoor niets meer van jou via email of facebook alles goed ??
ik dacht ik probeer ons goeie oude forum nog eens keer wie weet kom je hier af en toe eens.

laat nog eens iets horen he x
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]