< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Popje.com

Houten speelgoed

BabyGoodies.eu

Rainbowbabies

Baby Junior

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » ervaringsverhalen spiraal en toch zwanger

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
ervaringsverhalen spiraal en toch zwanger
30/11/2007 @ 12:17
Anoniem

Wij hebben 3 zonen, telkens van de eerste poging zwanger geworden. Ik weet dat we van geluk mogen spreken dat we zo vruchtbaar zijn. Anderzijds heeft dit ook als nadeel dat er een verhoogde kans is op een 'ongelukje'. Nou ja, het zou welkom zijn maar we staan er niet om te springen. Nu horen wij in onze omgeving meer en meer verhalen van vrouwen die een spiraal hadden laten plaatsen en toch zwanger zijn geworden. Aangezien ik binnenkort moet kiezen voor welke anticonceptie ik ga, stel ik hier de vraag of dat toevallig is of niet? Zijn er nog meer vrouwen die inderdaad terug zwanger zijn geworden ondanks de spiraal? En hoe is die zwangerschap dan verlopen? Zijn er, buiten sterlisatie, andere voorbehoedsmiddelen die een kleiner risico inhouden? En tot slot, bij alle vrouwen die we kennen (en die zwanger werden met een spiraal) is het een jongen geworden. Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat was het bij jullie?
Link naar deze reactie
30/11/2007 @ 15:16
Line

Online Status Stuur bericht
Hallo anoniem,

Zelf kan ik er niet van meespreken maar een goede vriendin van mij is twee keer zwanger geworden ondanks dat ze een spiraaltje had. De eerste keer was het jongen en de tweede keer was het een jongens-tweeling. De zwangerschappen zijn wel zonder problemen verlopen. Volgens mij is het spiraaltje toch geen betrouwbare oplossing voor heel vruchtbare mensen.

Groetjes van Line

Link naar deze reactie
06/12/2007 @ 07:40
Anoniem

Uit de reacties op te maken zijn er weinig ongelukjes te melden. Misschien toch een goed anticonceptiemiddel?
Link naar deze reactie
06/12/2007 @ 15:52

Online Status Bekijk profiel
Hallo

Ik hoop het. Heb ook het "mirena-spiraal", en wens echt niet terug zwanger te worden... Toch niet direct...

Grtjs
wendy

(heb nochtans ook een vriendin die zwanger geraakt is ondanks het spiraal...)

Maar het zullen toch uitzonderingen wezen, niet?

wendy

Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 09:40
carine

Online Status Stuur bericht
koperspiraaltje
Ik heb na de geboorte van mijn tweede dochter een koperspiraaltje laten zetten. Mijn dochter is in januari 2 geworden.
Zetten van het spiraaltje viel wel mee, bevallen is veel erger hahaha... Maar vorige week kreeg ik vage klachten, kramp beetje misselijk. Na ongeveer een kleine week was de kramp weg en was soms nog heel even misselijk. Het rommelt een beetje van binnen zal maar zeggen. Dus besloot ff goed te controleren of ik de touwtjes nog kon voelen...maar helaas niks te voelen en mijn vriend kon niks ontdekken.
Aangezien ik pas de 15de van deze ongesteld moet worden kan ik nog geen test doen. En maandag gaat de arts kijken of hij iets kan ontdekken.
Heeft iemand hier ervaring mee???Ik vraag me af of ik uberhaupt iets kan voelen nu al als ik eventueel zwanger zou zijn?!
Zwanger zijn was totaal niet de bedoeling....
Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 21:54
Tammy

Online Status Bekijk profiel
Hallo allen,

ook ik lees hier aandachtig mee. Want ik ben er ook nog niet echt uit of het de pil blijft of een spiraaltje word. Ik zou zoiezo wel voor de mirena gaan denk ik. Een zwangerschap is geweldig als die gepland is vind ik persoonlijk. ik zou dan ook vrij zeker willen zijn van de anti-conceptiva. Als ik nu een pilletje vergeet is het mijn eigen foutje. Maar met een spiraaltje is het net iets moeilijker te controleren of het nog exact zijn werk doet hé! Ik ga er nog eens eventjes over moeten nadenken peins ik. Ik ken persoonlijk niemand die onverwacht in verwachting geraakt is met een spiraaltje, maar dit topic bewijst toch maar dat ze er wel zijn.

Groetjes,
Tammy

Link naar deze reactie
03/03/2010 @ 11:49
nasilasi

Hoi

Ik heb sinds januari 2008 een spiraal laten zetten
vorigemaand zijn we op vakanite geweest en op de terug weg kreeg ik wat buik krampen en voelde me helemaal niet lekker.en toen was het opeens over.
Nu voel ik het weer en me menstruatie is ook niet zoals het altijd is heel weinig.
Vrijdag moet ik op controle kijken of alles wel ok is

Sterkte
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]