< 9Maand-Sponsor >

Pampers

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Houten speelgoed

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » Kans op onvruchtbaarheid.

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
Kans op onvruchtbaarheid.
30/09/2007 @ 12:59
M'tje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Kans op onvruchtbaarheid, mijn verhaal.
Hallo meiden,

Ik ben M'tje, 23 jaar.
4 jaar geleden hield mijn ex er meerdere vrouwen op na.
Toen ik een nieuwe vriend kreeg kwam hij erachter dat hij Chalmydia had en dat het van mij af moest komen omdat hij zich voor onze relatie nog getest had.
Nadat het bij mij ook positief was kreeg ik een kuur en daarna moest het over zijn.
Inmiddels heb ik een andere vriend, met wie ik 3 en half jaar samen ben en verloofd ben.
Ik had zover ik me kan herinneren veel last van afscheiding, in eerste instantie dacht ik dat dit normaal was, maar er begon toch een twijfel bij mij te raken...
Ik dacht dat ik misschien last had van een infectie en ben naar de huisarts gegaan.
Tot mijn grote schrik had ik Chlamydia, mijn wereld stortte in, want dit zou betekenen dat ik meer dan 3 en half jaar met die SOA rondliep.
Er ging van alles door mijn hoofd...
Heeft de kuur toen die tijd niet aangeslagen?
Waarom heeft de dokter toen die tijd mij niet kennis gegeven dat je je eigen weer moet testen na de kuur?
Mijn verloofde was negatief op Chlamydia ed, toen begon er bij mij nog een ergere onzekerheid te spelen, want ik ben hem al die tijd trouw gebleven...
Nu ben ik helemaal SOA vrij, ik heb dit alles ook aan de dokter verteld en vroeg om een verwijsbrief voor het ziekenhuis om te kijken of ik nog wel vruchtbaar was.
Zij gaf mij te kennis dat ze in het ziekenhuis een blauwe vloeistof door mijn eierstokken zouden spuiten en dat deze blauwe vloeistof ook op verklevingen konden leiden, dus het was niet veilig om het te doen.
Ik heb hiervan af gezien omdat ik hiervan ook onvruchtbaar kon worden.
Wel af zij mij aan dat er een wachttijd is van 2 jaar voor diepere behandeling, maar in mijn geval is dat 1 jaar.
Inmiddels zijn we gestopt met de pil en hopen we erop dat we gewoon via de normale weg zwanger kunnen worden...

Ik heb wel 1 klein vraagje, als je wilt temperaturen, hoe moet dat dan, vaginaal, anaal of oraal?
En moet dat op een bepaalde tijdstip?

En zijn er meiden die zich WEL hebben na laten kijken of ze vruchtbaar zijn, zo ja... ging dat dan ook met die blauwe vloeistof???

Liefs M'tje!

[Laatst gewijzigd door M'tje - 30/09/2007 @ 13:01] - Link naar deze reactie
30/09/2007 @ 16:29

Online Status Stuur bericht
hoi hoi

sorry dat het voor jou zo moest verlopen.
je kan het best temperaturen door voor het opstaan uw temp.

te nemen. hou daar een grafiek van bij of een blad waar je ouw dagelijkse temp op opschrijft.
als je als je gaat ovuleren gaat uw temp. een paar graden of gewoon een anderhalve graad stijgen dan is het de moment om goed te oefenen met uw vriend
ik heb nooit een prikje laten doen of met vloeistof moeten werken om te zien of ik vruchtbaar was.
maar heb wel ooit een abortus moeten laten doen omdat er ernstige complicaties met de baby waren
dat was enorm zwaar.
maar door die abortus kreeg ik ook bang om onvruchtbaar te worden je hoort dat wel vaker.
binnen een paar maanden weten we het.
maak u geen zorgen als je een paar maanden aant proberen zijt met uw verloofde, mijn vriendin is een jaar bezig en is pas zwanger geraakt
dus goed oefenen en u ni te veel zorgen maken.
vraag eventueel vitamine aan uw gyneacoloog die bevorderen de kans op zwangerschap en bezorgen vitamine die je hard nodig hebt tijdens de zwangerschap en om zwanger te worden.

veel succses bianca (bibiboets)

Link naar deze reactie
30/09/2007 @ 21:24
M'tje

Hoi Bibiboets,

Dank je voor je reactie en info, hier kom ik al een stuk mee verder.
Sterkte ermee met je verlies, zal hard aangekomen zijn.
Bij mijn moeder lukte het ook niet zo goed, dus ik ga er ook niet vanuit dat het binnen een paar maanden gaat lukken...
Ik slik al wel foliumzuur, uiteindelijk zal het goed komen...

Jij ook veel succes!

Liefs M'tje

[Laatst gewijzigd door M'tje - 30/09/2007 @ 21:24] - Link naar deze reactie
05/10/2007 @ 15:28
Sasha

blauw product door je eileiders was bij mij om te zien of ze doorgankelijk waren enzo, niet 1 à 2 jr moeten wachten en niet onvruchtbaar. Ze doen dat om zo op de X-rays goed te kunnen zien wat waar goed of fout zit. Misschien heb ik het wel over iets anders? Maar je bent nu CH... vrij dus ik vermoed dat het geen problemen geeft. Dat blauwproduct, da's mijn ervaring, mss dus niet dezelfde.

Sasha

Link naar deze reactie
08/10/2007 @ 11:13
muisje

@ M'tje, wat een verhaal meid!!! Wat het onderzoek betreft om te kijken of je (nog) vruchtbaar bent... Dat heet een HSG... of ook wel een baarmoederfoto genaamd. Van dit onderzoek word je ZEKER niet onvruchtbaar!!! het is juist zo dat je in de 3 á 4 maanden na dit onderzoek meer kans hebt op vruchtbaarheid! Omdat ze de hele weg (baarmoeder en eileiders) open spuiten als het verstopt zit! Ik heb de HSG ook gehad en er gaan echte horror verhalen over de HSG maar mij is het 100% meegevallen... Nu is misshcien het verschil dat het bij mij allemala goed en open was dus z ehet niet door hoefte te spuiten... Maar ik zou zit onderzoek zeker laten doen! Je hebt er een reden voro om het zo snel al te laten doen en ze willen het ook doen... Dus gewoon die afspraak maken!
Wat het tempen betref: Elke dag op dezelfde tijd direct bij het wakker worden en het liefst anaal. Deze temp elke dag noteren in een grafiek. Zodra je temp 3 dagen achetr elkaar een stijging van 0,3 graden aangeeft is je ei sprong de dag voor de stijging geweest! Dus extra klussen NA de stijging heeft geen zin... Hij is dan al geweest! Misschien zijn ovulatietesten een beter idee dan weet je dat als hij positief is, dat je binnen 24 uur je eisprong hebt en kun je er op los klussen!!! Haha

Liefs Muisje
Link naar deze reactie
08/10/2007 @ 21:43
M'tje

Hoi meiden!

Ow ik dacht dat mijn topicje "dood" was, ben blij dat ik nog even keek voor de zekerheid!

@Sasha, Ja klopt over de blauwe vloeistof, alleen vertelde de dokter mij dat die vloeistof ook op verklevingen konden leiden (maar ik twijfel eraan of haar verhaal wel correct is).
Mbt die 1 á 2 jaar bedoelde ik voor behandeling met IVF e.d.
Het probleem met Chlamydia is dat hoe langer een vrouw ermee loopt(of als ze het meerdere malen krijgt), des te schadelijker het is, aangezien ik zeker minimaal 3 1/2 jaar ermee gelopen heb, kan dit consequenties voor mij hebben gehad.
Zodra ik het thuis een beetje rustig heb (sta op het punt om te gaan verhuizen), neem ik contact op met de Rutgers Stichting om te kijken welk advies hun mij kunnen geven en/of er andere opties zijn.
Dank je voor je reactie!

@muisje, oww das gelukkig weer een heel ander verhaal en ik weet nu ook hoe die behandeling heet, danke je!
Ja ik was al van plan om een pakket ovulatie testen te gaan halen, kan nooit kwaad.
dank je voor je reactie!

Sasha en Muisje, ik kijk nu heel anders tegen de behandeling aan, zodra ik ben verhuisd ga ik gelijk naar de huisarts en een verwijsbrief "eisen"...

Liefs M'tje!

Link naar deze reactie
09/10/2007 @ 08:06
muisje

@ M´tje, krijg jij geen mailtje aks er gereageerd wordt op je topic? Je kunt dit zo instellen door boven aan de pagina te klikken op [9maand-Watch] volg dan de aanwijzingen die je krijgt en je wordt steeds voorzien van een mailtje zodra er gereageerd is op de topic waar je op geabonneerd bent! Erg handig!!!
Zeker doen hoor dat onderzoek! Dan heb je direct duidelijkheid!! Stel dat het allemaal goed in orde is, dan kun je gewoon "au-naturelle" doorgaan... Stel dat het er niet best uit ziet van binnen... dan kunnen ze de verklevingen operatief verwijderen... Of ze kunnen je direct op de wachtlijst voor IVF zetten... Nu lijkt het allemaal nog een ver van je bed show... Maar hoe langer je bezig bent../ Hoe ongeduldiger je wordt en dan kun je er al vast maar beter op staan... Maar 1 á 2 jaar wachttijd lijkt me wel heel erg lang hoor... Wij wachten nu vanaf de aanvraag voor IVF/ICSI inmiddel 6en een halve maand en we zijn als het een beetje mee zit bijna aan de beurt!

Liefs Muisje
Link naar deze reactie
09/10/2007 @ 21:09
M'tje

Hoi Muisje,

Uhm nee dat heb ik niet ingesteld, aangezien ik hier bijna dagelijks wel even kom kijken.
Nou blijkbaar heb ik helemaal niks aan die dokter advies gehad, lekker dan, het was ook een invalster omdat mijn eigen op vakantie was.
Ik heb mijn NOD over 2 dagen, we zullen het zien toch. Ik had afgelopen zaterdag getest met matcare omdat ik wat last van symptonen had, maar die was negatief. Normaal gesproken heb ik last van veel windjes als ik ongi moet worden, maar die heb ik nu niet.
Ik ben er gelukkig na de neg. test niet veel mee bezig en wacht het rustig af.
Ik hoop voor jou dat het allemaal snel gaat!

Liefs M'tje

Link naar deze reactie
09/10/2007 @ 21:33
cloud

Online Status Bekijk profiel
hoi M'tje,

ik zal voor je duimen dat het goed komt deze maand

liefs cloud

Link naar deze reactie
09/10/2007 @ 21:39
M'tje

Hoi Cloud,

Dank je wel, ik hoop ook voor jou dat ook alles goed komt en de onzekere toekomst ten goede komt!

Liefs M'tje!

Link naar deze reactie
10/10/2007 @ 08:36
muisje

@ M'tje, Het is wel erg makkelijk als je dat instelt!!! Vooral als je op meerdere topics schrijft!
Spannend dat je NOD weer voor de deur staat! Het vroeg testen ken ik wel! Dat deed ik in het begin ook vaak... Als ik ook maar even dacht: "Ow... dit kan wel een zwangerschapskwaaltje zijn" dan had ik alweer getest.. maar in de afgelopen 2 en een half jaar heb ik dat wel afgeleerd... Ik heb nog nooit een positieve test in handen gehad... Dus bij mij is het allemaal ingebeeld... Ik hoop dat het binnenkort een ker ECHT is... en dat ik dan durf te testen en natuurlijk dat hij dan positief is!

Hier zit het allemaal een beetje tegen! Voor een uitgebreide versie moet ik je verwijzen naar mijn web-log.. Maar er worden nog al wat fouten gemaakt en foute informatie verschaft... Steeds is ond verteld dat we om en nabij ind oktober zouden kunnen beginnen maar gisteren werd me verteld dat het nu nog wel 1,5 maand kan duren! En dat zou heel beroerd uitkomen! Dan ben ik net weer ongesteld geweest en dat betekend dus dat we nog een cyclus moeten afwachten en dan is het ziekenhuis gesloten door een verbouwing en dat zou betekenen dat we pas in 2008 aan de beurt zijn en dus bijna 1 jaar verder zijn sinds de aanvraag! Ik zit momenteel dus een beetje (boel) in een dipje...

HTTP://WWW.MUISSIEMUIS.WEB-LOG.NL

Liefs Muisje
Link naar deze reactie
10/10/2007 @ 13:27
Kim

maar als je onvruchtbaar word van chlamidia, voel je dan geen pijn ik heb miss 1 a ,1,6 jaar chlamidia gehad en er nooitiets van gemerkt ben nu weel zeer onregelmatig ongesteld, terwijl een vriendin van mij heeft zelfs in het ziekenhuis gelegen van chlamidia en na 1,5 jaar proberen is zij toch zwangergraakt.
ik ben zelf nu 21 ook doordat mijn expartner vreemd ging dus chlamidia gekregen ben nu 8 maanden gestopt met de pil en nog steeds niet zwanger
moet ik al naar de dokter gaan of zal ik wachten?
heeft iemand tips
groeten kim
Link naar deze reactie
26/10/2007 @ 12:14
M'tje

Hoi Muisje,

Ben al een tijdje niet meer geweest...
Ik zit nu sinds woensdag overspannen thuis, ben naar de dokter geweest voor wat prive problemen en heb nogmaals om een verwijzing gevraagd naar het ziekenhuis, dit was mijn eigen dokter, maar die wilde hij mij niet geven, (heb een keer 3 jaar met ontstoken amandelen gelopen en hij maar iedere keer zeggen dat het keelinfecties waren, meerdere malen om een verwijzing gevraagd, maar nee. Uiteindelijk bij een andere dokter wel en heb nu nergens last meer van.) hij zei dat ik er vanzelf wel achter zou komen na 1 of 2 jaar, pff daar haalde hij de stress niet mee weg hoor.
Nu ga ik zodra ik verhuisd ben, bij de nieuwe dokter een 2nd opinion vragen.

Ik zie aan je banner dat jullie over een klein maandje geholpen gaan worden, gefeliciteerd !

@Kim, ik zou gewoon naar de dokter gaan (misschien heb jij wel een behulpzame) en uitleggen dat je Chlamydia hebt gehad en dat je onder controle wil.

Liefs M'tje!

Link naar deze reactie
27/10/2007 @ 09:40
muisje

@ M'tje, jeetje dat de huisarts je niet door wilde sturen! Belachelijk... Ik zou ook op zoek gaan naar een nieuwe en dan een second opinion aanvragen!
Sterkte met je overspannenheid... dat draagt ook niet bij aan het vlotten van een zwangerschap!

Liefs Muisje
Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 13:43

Zwanger..?
Hallo,,

Ik ben Chanell, 21 jaar..
Vorige week heb ik mijn laten testen op een soa bij de huisarts, ik was er achter gekomen dat mijn (ex) vriend vreemd was gegaan.. Ik heb dus Chlamydia en Gonorroe,, ik voel me vreselijk!!
Ben nu aan de medicijnen en ben blij als ik dit achter de rug heb..
Mijn kinderwens is enorm groot en altijd al zo geweest,, ik ben gek op kinderen en kan bijna niet wachten totdat ik zelf moeder wordt..
Ik ben onwijs bang dat ik geen kindjes kan krijgen.. Ik heb ruim 2,5 jaar een relatie met die sukkel gehad en wie weet hoe lang ik dus met deze soa heb rondgelopen..!!
Wie heeft dit ook meegemaakt,, en kan mij misschien een gerust gevoel geven..

Veel liefs Chanell..
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]