< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Popje.com

Houten speelgoed

BabyGoodies.eu

Rainbowbabies

Baby Junior

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » wie bevallen op 34 weken

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
wie bevallen op 34 weken
11/08/2009 @ 01:13
Annie

Te vroeg geboren
Ik wil toch even reageren, gezien ik oma wordt.
Ik ben erg ongerust om mijn lieve schoondochter, die nu
34 weken in verwachting is, en ieder moment kan bevallen.
Ook weeenremmers gehad, en heeft een ontsluiting van 4.4 cm,
nu veel harde buiken.
Dank jullie voor de berichtjes, stelt me gerust!
En heel veel geluk met jullie *spruit*, zo mooi!
Link naar deze reactie
12/08/2009 @ 15:52
Mikki

Online Status
Mijn dochtertje kwam spontaan met 34 weken en 3 dagen. Ze woog 2460. Ze heeft 8 dagen in de couveuse gelegen (en daarna nog ruim 2wk op een babykamertje) maar we hebben ons eigenlijk nooit echt zorgen hoeven maken want ze deed het direct super! Ze weegt nu. bijna 9 weken later, al ruim 4300 gram. Ik merk ook geen achterstand.

Bij ons was het criterium 'naar huis' wanneer het kindje zelfstandig alle voedingen kon drinken (dus niet met sonde).

Link naar deze reactie
15/08/2009 @ 10:57
Wappie

Online Status Bekijk profiel
Ik ben ook bevallen met 34weken (spontaan)van een tweeling.
Onze jongens hadden een heel mooi startgewicht.
Matthias woog 2.550Kg en mat 45cm en Alexander woog 2.770kg en mat 50cm. Het probleem met onze jongens was was dat de longen niet echt optimaal functioneerden en ze hebben een dikke week aan de beademing geweest op de intensieve neonatale in antwerpen. Dan hebben ze nog een 3weekjes in Mechelen geweest om hun voedingen op pijl te krijgen, want ze hadden alleen nog maar sonde gehad.
Wij hadden hetzelfde criterium als Olifantje, wanneer ze zelfstandig konden drinken mochten ze mee naar huis. Het is uiteindelijk allemaal heel goed meegevallen.
Nog veel succes!

Link naar deze reactie
17/08/2009 @ 13:47
Kelly

Online Status Bekijk profiel
onze meisjes zijn geboren op net geen 32 weken, ze zijn nu bijna 6 maand en doen het super!! positief denken!!

Link naar deze reactie
17/08/2009 @ 16:45
elaja

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn dochtertje is geboren om 34 weken (zwangerschapsvergiftigeng) ik heb eerst 4 dagen in ZH gelegen en longrijpers gekregen. Ze woog 2kg 560 en was 46 cm. Ze heeft 4 weken in het ZH gelegen, maar vooral door medische fouten. 5 dagen couveuse (moest eruit omdat er geen plaats was voor een ander kindje) dan 14 dagen verwarmd bedje en dan gewoon bedje. Ze is nu 4 maand en half en weegt 4kg 700 en is 55 cm (nog een klein meisje dus) maar ze doet het goed.
Sta wel op je strepen en laat je moederhart spreken dat is veel sterker dan hun boekenkennis. (ik spreek uit ondervinding)

Link naar deze reactie
07/03/2010 @ 10:07

te vroeg geboren
Hoi ons zoontje is donderdagnamiddag geboren op 34 weken en 5 dagen met een gewicht van 2,890kg en 47cm hij doet het heel goed alleen eet hij nog niet zo gemakkelijk ,hij slaapt veel liever. ik mag morge naar huis en Milan zullen ze pas laten gaan als hij eerst en vooral 36 weken is en idd ook zelfstandig kan eten. ik hoop dat hij snel zelfstandig leert eten dan zou hij zaterdag naar huis mogen want kzou hem heel graag constant bij mij hebben natuurlijk. heeft er trouwes iemand ervaring met hetzelfde voorval? leren ze uiteindelijk snel zefstandig eten op deze leeftijd?

groetjes trotse mama xx
Link naar deze reactie
07/03/2010 @ 11:12
els

Hier gelijkaardige situatie gehad. Eenmaal dat onze kleine begon te eten (ze begonnen met 2 cc in flesje) is het heel snel gegaan. Na 2-tal dagen mocht hij al eens bij mij drinken en na 5 dagen mocht hij naar huis omdat hij voldoende kon eten.
Zijn geboortegewicht was 2,7 kg en 44 cm op 34w6d.

Veel succes!
Link naar deze reactie
07/03/2010 @ 11:41
wendy

hey, Tess is ook op 34 weken geboren woog 2060gr en 44 cm, zij is eerst 10cc beginnen drinken en zo gelijdelijk aan meer ze moest 50 a 60 drinken voor ze naar huis mocht hadden ze mij verteld. ze is na 3 weken naar huis mogen gaan. ze heeft wel effe een maagsode gekregen omdat ze silgevallen was met drinken, ze heeft dat 3 dagen aangehad en dan nog een geprobeert zonder sode en ze was terug vertrokken met dinken. Dat gaat eigelijk allemaal nog vlot. weet nog dat ik zooo blij was als ze 30 of 40 cc dronk en nu drinkt ze al 120

groejtes

[Laatst gewijzigd door wendy - 07/03/2010 @ 11:42] - Link naar deze reactie
08/03/2010 @ 09:20
Wappie (niet ingelogd)

Eerst en vooral een heel dikke proficiat met de geboorte van je zoontje.
Onze jongens zijn geboren om 33/5dagen met een uitstekend gewicht, 2.5Kg en 2.7Kg.
Ze hadden wel een moeilijke start, hebben aan de beademing gelegen en C-pap.(lagen in UZA Antwerpen)
Daarna zijn ze opnieuw overgebracht naar Mechelen (waar ik bevallen ben) en moesten ze leren eten. En dat ging zeer moeizaam Ze hadden gewoon geen slikreflex. Ze zijn begonnen met 5ml en zo stillekesaan opgebouwd, maar tot de dag voor ze naar huis mochten hebben ze nog sondevoeding gehad. We mochten ze uiteindelijk mee naar huis nemen omdat ze het zo schitterend deden (wel op 8voedingen). Het eten heeft altijd moeilijk gegaan, en nu is het soms nog moeilijk, maar ik denk dat ik gewoon moeilijke eters heb
In elk geval hoop ik voor jouw dat je schatje snel mee naar huis mag!

Link naar deze reactie
13/03/2010 @ 17:48
Anneke

Ons zoontje Xenne is geboren op 34w1d, woog 2kg720 en was 47 cm groot. Wij hebben 2 weken in het ziekenhuis moeten blijven. Hij dronk wel al vlug, hij zat al na enkele dagen op 20 à 30cc. Gisteren was hij 3 weken oud, woog 3kg020, 49cm groot en hij drinkt nu al 70 tot 85cc. Hij doet het dus supergoed !

Link naar deze reactie
11/04/2010 @ 20:30
Tacha

M'n beide zonen zijn geboren na een zwangerschap van 34 weken (alletwee na spontaan verlies van vruchtwater).

Yoran woog 2100 gram bij z'n geboorte en was van lengte 46 cm. Na twee weken ziekenhuis, waarvan één week in een gewoon bedje, mocht ie naar huis. Bij z'n thuiskomst woog ie 2450 gram.
Yari woog bij de geboorte 2470 gram, ietsje meer dan Yoran, omdat m'n suikergehalte te hoog was. Hij was van lengte 44 cm. Na een maand in de afdeling neonatologie, mocht hij naar huis.
M'n beide zonen stellen het goed.

Grts Tacha.

Link naar deze reactie
11/04/2010 @ 23:09
Lynn

Online Status Stuur bericht
Ons zoontje is geboren op 34 weken. Hij woog 2.465 gram. Hij had geen zuigreflex en moest dus aan de sonde. De sonde mocht pas uitgeschakeld worden als hij 3 kg woog. Dan ging men opnieuw proberen om gewoon te eten. Eenmaal hij 3 kg woog en van die sonde afmocht, was hij snel thuis. Alleen heeft het wel een tijdje geduurd vooraleer hij zoveel woog. Hij heeft uiteindelijk een maand in het ziekenhuis gelegen. Nadien helemaal niets meer aan te merken. Op zijn 4.5 maanden zat hij al terug in de curves met lengte en gewicht (gewone leeftijd en niet gecorrigeerde leeftijd). Nu is het een gezonde kleuter. Voor onze tweede spruit hebben we wel schrik dat het opnieuw een vroeggeboorte wordt. Ik zou het zo graag gewoon mee naar huis nemen... Maar ja, al moet je ze achterlaten, als ze maar gezond zijn zeker...

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]