Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
31/08/2010 @ 20:47 ![]() | gek he dat de meerderheid vrouwen met kinderen just partime werken ongeveer 20 uur. kinderopvang is gewoon duur hier. ff me nieuwe foto showen |
| 31/08/2010 @ 21:16 K'tje ![]() | Wij mogen hier inderdaad niet klagen over prijzen van de opvang ![]() Wigdis vanaf nu alle dagen meldingsplicht hé , nog maar 6 weken waaauw! |
| 01/09/2010 @ 07:59 ukkie ![]() | heel veel succes voor de kindjes die naar school gaan vandaag en hel veel sterkte voor de mama's ![]() |
| Gisteren @ 11:28 iri@werk | Goh, ik dacht dat alle schooldingen al op facebook besproken waren en dan vond ik hier ook al weer 2 paginas vol . Schooltje ging gisteren super, ze huilde een klein beetje toen ze het doorhad dat ik wegging, maar daarna heeft ze flink gespeeld met de kindjes. Het is een droomgroep, maar 9 kinderen met een juf en een verzorgster en alle kleuren van de regenbook erbij - een donkerzwart meisje, een half-Chinese jongen, een Noordafrikaanse meid, een Indiaase meid, 3 Belgische jongens en een Belgisch meisje dat iets jonger dan M lijkt en met een tutje gekomen is. Grappig, die mix, ik ben benieuwd hoe het zal lopen. Maar ik schrik ineens van wat ik net las - middagdutje zonder pamper - inderdaad, daar had ik helemaal niet meer aan gedacht, thuis en op de creche had ze er een pamper voor - als het maar goed gaat! Bij onze school is het dutje nog standaard voor de instapklas, wat ik heel verstandig vind. Brood eten, aan de andere kant, zal niet fantastisch gaan, vermoed ik :>( .Verder inderdaad, de au-pair - ja, ik geloof zelf bijna niet dat we „van die mensen” zijn geworden, maar met die lange uren allebei was het niet meer vol te houden om de dames op 2 verschillende plekken te brengen en te halen. Zo hebben zowel de meisjes als wijzelf meer rust en regelmaat. De jongedame in kwestie is Roemeense, en ik zie op een week tijd een duidelijke sprong in de taalontwikkeling - Maria sprak voorheen exclusief Nl, met zo'n 10 woordjes Roemeens tussendoor, al verstond ze wel 90% van wat ik tegen haar zei. Zodra er iemand bij is die geen Nl verstaat, is ze zinnetjes gaan bouwen (ikke dolgelukkig, want ik dacht dat het haast niet meer te recupereren viel en dat mijn tweetalig opvoeden al gefaald had). We zien wat het verder in het jaar geeft, als de aupair ook wel Nederlands geleerd heeft (ze begint de cursussen over een maand en ze lijkt verschrikkelijk gedreven, de eerste week thuis had ze ook al 3 hoofdstukken van het grammaticaboek verslonden en ging ze op het terras in het Nl bestellen ). |
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]

eerste kindje in feb

. Schooltje ging gisteren super, ze huilde een klein beetje toen ze het doorhad dat ik wegging, maar daarna heeft ze flink gespeeld met de kindjes. Het is een droomgroep, maar 9 kinderen met een juf en een verzorgster en alle kleuren van de regenbook erbij - een donkerzwart meisje, een half-Chinese jongen, een Noordafrikaanse meid, een Indiaase meid, 3 Belgische jongens en een Belgisch meisje dat iets jonger dan M lijkt en met een tutje gekomen is. Grappig, die mix, ik ben benieuwd hoe het zal lopen. Maar ik schrik ineens van wat ik net las - middagdutje zonder pamper - inderdaad, daar had ik helemaal niet meer aan gedacht, thuis en op de creche had ze er een pamper voor - als het maar goed gaat! Bij onze school is het dutje nog standaard voor de instapklas, wat ik heel verstandig vind. Brood eten, aan de andere kant, zal niet fantastisch gaan, vermoed ik :>( .