< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Popje.com

Doopsuiker Suikerdraakje

BabyGoodies.eu

Rainbowbabies

Baby Junior

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » 2008-Club » eerste kindje in feb

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » 2008-Club
eerste kindje in feb
31/08/2010 @ 18:41
K'tje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Heykes,

Super Petra!

Mbt Milan, ik weet niet wat ze zullen doen als hij na een paar weken niet mag blijven. Tegen zijn vriendinneke die in 1ste kleuterklas gaat en ook niet zindelijk is, hebben ze niets gezegd, behalve dat er geen dutjes zijn voor de kindjes van 1ste kleuterklas. Dus hangt echt van juf tot juf af denk ik.
Milan mag geen pamper aan vanaf maandag, bij Margaut hebben ze er niets van gezegd, en Milan gaat naar instapklasje (morgen is hij op de valreep 2,5). In instapklasje mogen ze idd nog slapen, voorlopig met pamper en dan afbouwen.
Hier ook school van 8u30 tot 11u30 en van 13u tot 15u30. Woensdag ben ik thuis. Alle andere dagen gaat hij naar opvang in school zelf vanaf 7u45, in principe blijft hij warm eten op de middag, en 2 avonden gaat mijn mama hem halen om 15u30, de andere 2 in naschoolse opvang, maar vrijdag werk ik tot 15u30 en op 10min ben ik daar :-) dus dat valt mee.
Bij mij vroeger was dat anders, ik ging in Brussel, werd er gebracht om 6u45 tot 17u30 of soms later en heb het toch ook overleefd hé!

Moest er een probleem zijn ga ik vragen dat hij halve dagen mag gaan bv en mijn woensdag omzetten in 2 halve dagen op woensdag en vrijdag, dan moet ik een oplossing zien te vinden op de andere dagen ...

Maar zo gaat dit in België ... en helaas werkt de meerderheid van de vrouwen in België ook fulltime of 4/5de.

Enfin, we gaan dit wel overleven :-)

Best spannend!

Maar alvast een goede start aan alle kindjes die morgen naar school gaan hé!!!

En veel succes aan de mama's!!!!
Veel liefs,
K'tje

Link naar deze reactie
31/08/2010 @ 20:47

gek he dat de meerderheid vrouwen met kinderen just partime werken ongeveer 20 uur.

kinderopvang is gewoon duur hier.

ff me nieuwe foto showen

Link naar deze reactie
31/08/2010 @ 21:16
K'tje

Wij mogen hier inderdaad niet klagen over prijzen van de opvang
Wigdis vanaf nu alle dagen meldingsplicht hé , nog maar 6 weken waaauw!

[Laatst gewijzigd door K'tje - 31/08/2010 @ 21:17] - Link naar deze reactie
01/09/2010 @ 06:43

oke ben er dan van af nu elke dag ff.

vanacht noet echt lekker door geslapen. veel last van het zuur in me keel. tja babay zit hoog.

verder gaat het goed ga zo werken (ochtenddienst) en daarna nog 2 dienstjes en dan klaar!!!!

jammer vandaag zie ik marko voor het laatst morgen moet hij wekren als hij thuis kom ben ik vrijdag al weg naar me werk en als ik dan weer thuis kom is hij al weer weg naar brunsum voor op een meeting te gaan staan met zijn shop. en hij komt zondag avond pas weer terug dan zie ik heb ff want maandag moet hij weer werken tot dinsdag ochtend. pffff 5 dgane zonder me mannetje

Link naar deze reactie
01/09/2010 @ 07:59
ukkie

heel veel succes voor de kindjes die naar school gaan vandaag en hel veel sterkte voor de mama's

Link naar deze reactie
01/09/2010 @ 10:23

Wat moest ik veel bijlezen, dacht dat het hier stilletjes was, ben alweer de helft kwijt.
Wigdis, dat zuur is niet leuk hé, had er bij Svea ook wel wat last van. Jij kan beginnen aftellen hé meid! Benieuwd dat het een meisje of jongen zal zijn
Ukkie hoe gaat het nu met Britt haar oogje?
K'tje, hopelijk ziet Milan van de andere kindjes hoe ze de toilet gebruiken en wil die van de pamper af, we duimen in ieder geval moet voor jou wel stresserend zijn, maar kan je idd niets aan doen hé.
Irina, jij hebt een au pair, leuk zeg, kom je niet zo heel vaak tegen hier hé. Woont ze dan volledig in bij jou? Wat zijn dan vooral haar hoofdtaken in het huishouden? Of moet ze zich enkel bezighouden met de kids?
Petra, nu kan je wat genieten van quality time met je zoontje

En dan nu de eerste schooldag!!!

Liana heeft het super gedaan, niks geweend, ze heeft het de mama dus wat makkelijker gemaakt, ze ging erg flink de klas binnen en ze heeft ons dan weer buiten gewuifd
Benieuwd hoe ze zal zijn als ik haar straks ga ophalen.

Link naar deze reactie
Gisteren @ 08:36

Meld: ik ben er weer ziet er ook niet naar uit dat ik ga bevallen hoor hahah, al ik wel in me binneste het gevoel heb dat ik vroeger dan 11-10 ga bevallen. al hoop ik het niet.

vandaag leker vrij, marko is werken en morgen gaat hij naar brunsum voor heel het weekend en zondag avond kom hij weer thuis. en maandag moet hij weer voor 24 uur werken

Link naar deze reactie
Gisteren @ 11:28
iri@werk

Goh, ik dacht dat alle schooldingen al op facebook besproken waren en dan vond ik hier ook al weer 2 paginas vol . Schooltje ging gisteren super, ze huilde een klein beetje toen ze het doorhad dat ik wegging, maar daarna heeft ze flink gespeeld met de kindjes. Het is een droomgroep, maar 9 kinderen met een juf en een verzorgster en alle kleuren van de regenbook erbij - een donkerzwart meisje, een half-Chinese jongen, een Noordafrikaanse meid, een Indiaase meid, 3 Belgische jongens en een Belgisch meisje dat iets jonger dan M lijkt en met een tutje gekomen is. Grappig, die mix, ik ben benieuwd hoe het zal lopen. Maar ik schrik ineens van wat ik net las - middagdutje zonder pamper - inderdaad, daar had ik helemaal niet meer aan gedacht, thuis en op de creche had ze er een pamper voor - als het maar goed gaat! Bij onze school is het dutje nog standaard voor de instapklas, wat ik heel verstandig vind. Brood eten, aan de andere kant, zal niet fantastisch gaan, vermoed ik :>( .

Verder inderdaad, de au-pair - ja, ik geloof zelf bijna niet dat we „van die mensen” zijn geworden, maar met die lange uren allebei was het niet meer vol te houden om de dames op 2 verschillende plekken te brengen en te halen. Zo hebben zowel de meisjes als wijzelf meer rust en regelmaat. De jongedame in kwestie is Roemeense, en ik zie op een week tijd een duidelijke sprong in de taalontwikkeling - Maria sprak voorheen exclusief Nl, met zo'n 10 woordjes Roemeens tussendoor, al verstond ze wel 90% van wat ik tegen haar zei. Zodra er iemand bij is die geen Nl verstaat, is ze zinnetjes gaan bouwen (ikke dolgelukkig, want ik dacht dat het haast niet meer te recupereren viel en dat mijn tweetalig opvoeden al gefaald had). We zien wat het verder in het jaar geeft, als de aupair ook wel Nederlands geleerd heeft (ze begint de cursussen over een maand en ze lijkt verschrikkelijk gedreven, de eerste week thuis had ze ook al 3 hoofdstukken van het grammaticaboek verslonden en ging ze op het terras in het Nl bestellen ).
Link naar deze reactie
Vandaag @ 05:45

zo ik weer, lekker vroeg 5.42 is het nu me wekker liep om 5.15 af. ga zo djinn uit bedhalen wassen aankleden en naar oma brengen. marko kom dan nog na zijn werk ff langs oma om met djinn te knuffelen (want tja met een beetje pech zie hij haar dinsdag pas weer)

Ik ga zo aan me een na laatste dienst beginnen, heerlijk voor uit zicht zeg.

verder gister de keuken gesopt en de hal een grote beurt gegeven en gestreken. vandaag staat beneden poetsen op de planning en wassen maar d ekapster komt ook vanavond, zal ff kijken wat ik doe misschien doe ik kamer gedeelte vandaag en keuken gedeelte morgen ivm het geknip en zo.

verder gister nog 2 nachthemden gekocht via internet / hunkemoller. want wil wel wat hebben wat over me kond valt en geen broek heeft voor de 1e dagen.

nou meiden tot morgen weer

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]