< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Popje.com

Houten speelgoed

BabyGoodies.eu

Rainbowbabies

Baby Junior

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » wie nog meer, 1e NOD in mei?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
wie nog meer, 1e NOD in mei?
31/07/2009 @ 14:48
Leentje

Online Status Bekijk profiel
Dag Isabelle,

'k Had op de regionale tv gehoord van die 97% van Riemst. Jullie score is toch ook behoorlijk hoog hè, en dan zeker omdat het nog een afdeling hoger is hè. Hopen dat jullie inderdaad top 3 kunnen halen.

Hier gaat alles wel goed. Je went eigenlijk heel snel terug aan de gebroken nachten. Nu, Tyl is behoorlijk rustig, zeker in vergelijking met grote zus. Dat huilen, krijsen, tegendraads zijn klinkt zeer herkenbaar. Sinds eergisteren zijn we begonnen aan de potjestraining en ze doet het eigenlijk heel goed. We hebben nog regelmatig een ongelukje, maar er zit toch ook regelmatig wat in haar potje. Ze is dan zo ongelooflijk fier! Schattig eigenlijk.

Veel moed nog met je doctoraat hè! Nog even doorzetten!!! 't Einde is in zicht.

Leentje

Link naar deze reactie
02/08/2009 @ 13:40
Ike

Dag Leentje

Fijn te horen dat Tyl zo een flinke baby is! geef je borstvoeding? lukt dit? Hoe reageert grote zus op de nieuwkomer? niet te jaloers? schattig he
helena heeft het me erg moeilijk gemaakt de laatste week, maar sedert een dag of twee is het een echte schat! super lief, veeeel babbelen, de hele wat is dat? wie? etc. t is gewoon super
We staan voorlopig nog eerste in de hoogste afdeling. We hebben een hele hoge score maar ik verwachtte wel nog hoger van andere orkesten, vanavond spelen er nog twee dus we hebben al zeker brons! Heel goed voor ons! we spelen met voornamelijk amateurs, en de orkesten die vanavond spelen huren heel veel beroepsmuzikanten in. Enfin, ben benieuwd, we gaan in elk geval vieren vanavond.
Allez, dikke zoen aan de kindjes en geniet maar van je brave kindjes!
Isabelle en helena

Link naar deze reactie
16/08/2009 @ 10:13
Leentje

Dag allemaal,
Vandaag is de babyborrel van ons ventje. Maandag is hij alweer 6 weken oud. Het echt kleine is er al een beetje af. Hij is al erg goed aan het rondkijken. Heel erg leuk, maar ik mis het superkleine toch al een beetje.

Hey Isabelle,
'k Geef inderdaad borstvoeding. Hij komt supergoed bij, dus 't is precies stevige melk! 'k Vind het handig om te geven. Je hebt het altijd bij, is altijd correct gemaakt. Alleen kolven vind ik minder en heb ik dus ook nog niet veel gedaan.
Grote zus reageert goed. Soms zijn er wel jaloerse buien. Vooral als zij vindt dat Tyl echt wel voldoende aandacht heeft gekregen.
Gaat het ondertussen goed met Helena? Hopelijk heeft ze het je niet meer te moeilijk gemaakt. Dat kan toch zo vermoeiend zijn hè. Als ze dan weer super braaf zijn, is het zalig hè. Zo schattig om ze bezig te horen en zien.
Hoe is het afgelopen met de wedstrijd? Op welke plek zijn jullie beland?

Hey Erica,
Ook alweer 35 weken! Ben je nog aan het werk? Hoe voel je je? Het spannende aftellen kan weer bijna beginnen. Nog een maandje en je knuffelt weer zo'n lief klein ukkepukje.

Dikke knuffel,
Leentje

[Laatst gewijzigd door Leentje - 16/08/2009 @ 10:17] - Link naar deze reactie
16/08/2009 @ 10:57
Ike

hey Leentje! borrel er maar op los zou ik zeggen!
Ja het gaat erg snel he, vooral in het begin veranderen ze zo ongelooflijk snel. Borstvoeding is echt wel zaaaaalig, en gemakkelijk! Hou maar lekker vol. dat kolven vond ik ook niet zo leuk, en dat lukte niet altijd even goed, maar met zo een handpomp van avent ging het wel redelijk. Ik meot wel zeggen dat ze, vanaf ik begon over te schakelen op poedermelk aan 14 weken, geen borstvoeding meer wou :-( heb daar wel wat traantjes voor gelaten omdat het zo intens was. maar nu hebben we ook veel andere manieren om samen leuke dingen te doen hoor.
Helena is wel lief de laatste tijd, soms nog wat vermoeiend en zeer gefrustreed, maar t is al veel beter. Ik ben daarentegen een beetje einde mijn krachten. geen weerstand meer, oververmoeid, krijg voedingssupplementen om me beetje recht te houden, maar het lukt wel hoor. wat stress al allemaal niet doet met n mens he. enfin, dat gaat wel over...
we zijn uiteindelijk derdes geworden in de concertafdeling (eijsden eerste en harelbeke onze buur tweede, maar we hadden nog geen vol percent verschil met de winnaars. erg goed gespeeld, al zeg ik het zelf.
erica, hoe hou jij het anders nog ? alles ok met jullie? kijk je er al een beetje naar uit?

dikke zoenen van Helena en ikke

Isabelle

Link naar deze reactie
14/09/2009 @ 15:45
Vlinder

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo meiden,

Hier ben ik weer eens! Ik heb nog niet alles van jullie bijgelezen.. zal ik snel even doen.. Maar hier is het echt heel hectisch geweest! Ik ben inmiddels op 1 september al bevallen van een zoon. Ruben Arjen. Ik had 31 augustus nog nergens last van tot ik die nacht heel erg buikpijn kreeg en het werd steeds erger. Dus ik heb op laatst maar de verloskundige gebeld en zij is gekomen en stuurde me voor de zekerheid maar even langs het ziekenhuis voor controle. Daar moest ik gelijk bloed prikken en urine afgeven. De gynaecoloog kwam al vrij snel terug dat ik HELPP syndroom had. En ook een erge versie daarvan. Dus ik moest bevallen zei ze. Maar toen was mijn bloeddruk al zo hoog dat ik geen ruggenprik meer kon. Dus ze gingen het proberen op te wekken en mijn bloeddruk naar beneden brengen. De hele dag aan veel infusen gelegen en heeeel veeel medicijnen binnengekregen. Pas om 6 uur 's avonds had ik eindelijk een bloeddruk onder de 100 en toen hebben ze ook gelijk gezegd dat het een keizersnede zou worden. Om half 8 is Ruben geboren. Hij is gelijk naar de kinderafdeling gegaan omdat hij ook via mij veel medicijnen had binnengekregen. Ik werd ondertussen gehecht. Door mijn lage bloedwaarden verloor ik ook nog 2,5 liter bloed en heb 4 zakken bloed gekregen en 2 zakken plasma. De dagen daarna bleek dat ik heel veel vocht had vastgehouden en ik kon bijna niks! Vorige week woensdag ben ik naar huis gegaan maar de volgende dag ben ik alweer opgenomen omdat de wond was opengegaan. Ik moest weer geopereerd worden. Dat heeft anderhalf uur geduurd voordat ze de hele wond weer schoon hadden. Met Ruben ging het gelukkig steeds beter. Hij is onder de lamp geweest vanwege geelheid en heeft sondevoeding gehad. Maar gister zijn we weer thuisgekomen. Het is allemaal heel heftig geweest en ik ben nog lang niet mezelf maar goed dat zal langzaam wel weer komen. Ik moet het gewoon heel rustig aan doen. Gelukkig is mijn moeder hier om ons te helpen.. Dat is echt super.
Dit was em weer even! Ik kom snel weer even langs om op jullie te reageren!

Heel veel liefs Erica

Vermoedelijke bevalling op 18/09/2009.
Al 85 weken zwanger (212.83% ver), nog 45 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
16/09/2009 @ 14:52
Leentje

Hey Erica,

Dikke proficiat met Ruben! Wat een verhaal zeg. Ongelooflijk gewoon. 'k Kan me helemaal voorstellen dat je nog rustig aan moet doen. Hopelijk kan je al wel genieten van je kleine ventje. Laat je nu maar in de watten leggen hè.

Leentje

Link naar deze reactie
19/09/2009 @ 18:49
Ike

Amai wat n verhaal Erica. Ik duim mee dat je gauw beter wordt en dat je volop kan genieten van Ruben... mooie naam hoor. En je kleintje doet het goed? Super zeg!! Ik verlang al naar wat foto's. Leentje, ik zie op je profiel een foto van Tijl. Wat een knapperd!! Hoe gaat t met jullie? En met de grote zus? En bij jou Erica, is Jasmijn niet jaloers?
Hier alles ok, eindspurt naar doctoraat, binnen een dikke twee weken moet ik indienen, en zie het niet helemaal zitten, maar het moet gewoon. Helena is in supervorm!
Wanneer mogen jullie dochters naar school?Helena in januari. Heel gezellige kleine wijkschool, ben naar een ouderavond geweest eergisteren.

Dikke zoen
Isa en helena

Link naar deze reactie
03/10/2009 @ 07:53
Leentje

Hey Isabelle,
Alles in orde gekomen met je doctoraat? Vermoedelijk wel hè. Je hebt toch wel een klein feestje gebouwd toen je alles af had. Wanneer ga je het verdedigen?
Lina start in november met school. 'k Ben al wel eens langs de school gelopen en de speelplaats op. De opendeur is eind oktober pas. 'k Ben zo benieuwd hoe alles er uit ziet en of ze het leuk zal vinden. Volgens mij is ze er wel klaar voor.

Dag Erica,
Hoe is het met jou en Ruben? Ben je al wat hersteld of heb je toch nog altijd last? Hoe reageert de grote zus bij jullie. Lina is hier bij momenten zeer lief, op andere momenten is ze heel erg jaloers. 'k Moet haar echt wel in de gaten houden dan of ze knijpt of krabt Tyl. Eigenlijk wel vervelend, maar ja.

Groetjes,
Leentje

Link naar deze reactie
07/11/2009 @ 10:13
Leentje

Hey, hoe is het met jullie?
Al zo lang niets meer van jullie gehoord...

Link naar deze reactie
03/12/2009 @ 14:29
Vlinder

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo! Ben ik weer eens! Alles gaat hier nu goed. Het moest weer ver weg komen. Ik heb toch veel tijd nodig gehad om mezelf weer wat te vinden. Maar goed flink janken en tijd doet een hoop. Er zit hier nu wat ritme in en Ruben doet het ook super. Hij wilde in het begin nooit slapen maar nu heeft hij het dan toch redelijk te pakken. Ik had hem eerst in een bakerzak en nu probeer ik dat ook af te bouwen! Jasmijn vind haar broertje ook helemaal geweldig. Ik had gedacht dat ze wel jaloers zou zijn maar helemaal niet. In het begin had ze wel vaak van die driftbuien maar nu gelukkig helemaal niet meer. Ik denk dat dat haar manier van verwerken was!

Hoe is het bij jullie??

Leentje jou mannetje is ook alweer een hele kerel zeker? En hoe vind Lina het nu??

En Isabelle is het nog gelukt met je school? Ben benieuwd!

Nou hoop snel weer wat van jullie te horen.

Liefs Erica!

Vermoedelijke bevalling op 18/09/2009.
Al 85 weken zwanger (212.83% ver), nog 45 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
14/12/2009 @ 21:23
Leentje

Hey Erica,

Goed te horen dat je jezelf toch wat hebt teruggevonden. Het was ook niet niets hè wat je hebt meegemaakt. 't Zal inderdaad een verademing zijn dat Ruben beter slaapt. Na een tijdje kan je anders echt wel kapot zijn. Zo vermoeiend... Dan mogen ze nog zo lief zijn... Vreselijk gewoon. Tof dat Jasmijn zo goed reageert. 't Is echt wel schattig als je ze samen ziet zo. Geniet er maar van.

Lina is momenteel al een stuk liever met haar broer. Ik moet haar wel nog steeds in de gaten houden. Soms wil ze me echt uitdagen en dat zou ze hem toch nog durven pijn doen. Het is soms echt wel grappig om ze met elkaar bezig te zien. Als Lina erg gek doet, kan Tyl echt zalig schaterlachen. Het gaat nog wat worden met die 2 kapoenen!
Lina gaat sinds de herfstvakantie naar school. Ze doet het echt wel goed, ze vindt het echt wel leuk. Momenteel is ze wel ziek (koorts, keelpijn, buikpijn, ...).

Groetjes,
Leentje

Link naar deze reactie
27/12/2009 @ 21:13
Ike

hey dames!

idd lang geleden!
Blij te horen dat alles ok gaat met jullie. Erica, ik wist niet dat je het zo moeilijk had gehad, laat zeker iets weten als je eens een babbel nodig hebt!! wel leuk om je te horen/lezen vertellen over je schatjes.
Hetzelfde voor jou, Leentje, blij te horen dat het toch wat beter gaat. Die jaloezie is doodnormaal, maar zeer lastig he.
hier alles ok, mijn doctoraat is af en ik heb met glans verdedigd op 17 december. Ben dus doctor in de communicatiewetenschappen :-) ben normaal heel erg bescheiden maar nu ben ik toch wel heel trots, vooral omdat het heel erg moeilijk is geweest met mijn gezin/combinatie werk etc.
maar alles begint stilaan op zijn plooi te komen.
Een tweede zit er voorlopig nog niet in, en mijn man is niet te overtuigen, maar ik ben heel gelukkig met mijn kindje, t is een echte schat geworden nu ze kan praten en zich kan uitdrukken.

veel liefs en tot gauw!!

Isabelle

Link naar deze reactie
11/03/2010 @ 11:04
Ike

lang geleden!
hey meiden

Zo lang geleden!! Wat voor nieuws? Laat eens weten hoe het met de kids gaat? ben zo benieuwd :-)
met ons alles ok, mijn doctoraat eindelijk verdedigd in december en nu dus al een maand of 3 aan het bekomen. Helena is echter een hele pak zorgen meer...het is een echte lieverd maar we hebben het er erg lastig mee...het moet me van het hart. Ik ga naar een kinderpsychologe gaan op advies van zowel onthaalmoeder als kleuterjuf. ze doet het prima op school, behalve op sociaal vlak, "hoogsensitief" en misschien zelfs hoogbegaafd. Ik wil het aan niemand zeggen, want het komt anders te pocherig over bij sommigen, terwijl ik het liefst van al een "normaal" kind zou willen. We zijn op, ons gezin is ontwricht, gelukkig kunnen mijn man en ik alles weer rechttrekken, maar Helena is zo ongelooflijk veeleisend. Ze kan zoooo lief zijn en knap (ze leert zichzelf al woordjes , en ik kan dit echt niet tegen houden) maar langs de andere kant zo gefrustreerd, koppig, kwaad, depressief (enkel kindjes tekenen die triest zijn en wenen, traantjes tekenen, echt zielig). Daarom gaan we toch even hulp zoeken, al was het maar om even ons hart te kunnen luchten...
Ik wil het aan niemand zeggen maar ik moest het toch even kwijt ergens... het is echt NIET leuk
Het is ook de reden waarom we geen kinderen meer willen, we willen al onze energie in Helena en in elkaar steken (en geloof me dat is nodig

Dank jullie dat ik alles kan op dit forum "smijten", anderen zeggen dikwijls dat ik "een dikker vel" moet hebben, dat ik tegen niet veel kan, dat elk kind zo is, etc. maar dit is echt niet waar, echt niet... het moet gedaan zijn met aan mezelf te moeten twijfelen of ik wel een goede mama ben. Ik zie mijn kind ongelooflijk graag en zou ze nooit willen inruilen, maar t is verdorie niet gemakkelijk

liefs en succes met de kindjes!!

Ike

Link naar deze reactie
10/04/2010 @ 07:55
Leentje

Hey Ike

Proficiat met het behalen van je doctoraat. Het zal wel een hele opluchting zijn dat daar alles mee in orde is. 't Is waarschijnlijk toch een heel gestress om op het einde alles rond te krijgen.

Helena maakt het jullie precies echt niet gemakkelijk. Ik kan goed geloven dat jullie even verder gaan en zoeken naar manieren om haar zo goed mogelijk te ondersteunen. Ze kan echt wel heel knappe dingen al.
De tekeningen van Lina zijn nog veel primitiever. Meestal zijn dat nog gewoon krabbels. Af en toe komt er al eens een cirkel (nu ja...) op een blad. En taal, ... 'k Moet zeggen dat ik haar goed versta, maar eigenlijk is ze helemaal niet zo sterk. Als ik haar vergelijk met de kindjes in haar klas, dan valt het toch op dat ze nog niet zo mondig is. Lina is motorisch veel sterker. Speeltuigen kunnen niet te hoog of te gevaarlijk zijn. Ze klimt echt overal in en op. Verder is ze bijzonder zelfstandig. Ze gaat alleen naar de wc. Ik mag niet helpen. Ze doet alleen haar kleren aan en uit (soms wel binnenste buiten en achterste voren).

Het is wel snel gezegd door anderen dat je maar een dikker vel moet hebben. Als je dag in dag uit je kind ziet, heb je er toch een ander beeld van. Trouwens als de onthaalmoeder en juf het ook gemerkt hebben, is dat bevestiging genoeg toch. Dat zijn toch mensen die goed kunnen vergelijken met andere kinderen, ze zijn toch neutraal.

Verder is alles hier in orde. Tyl doet het goed. Hij heeft de laatste tijd wat gesukkeld met oorontstekingen. Hij kruipt rond - wel op zijn eigen manier. Hij begint het zus stilaan ook moeilijker te maken. Hij pakt al eens iets af. Lina pakt het meestal wel terug af! 't Is echt een zalig ventje, alleen... Slapen lukt nog niet geweldig goed. Hij wordt nog steeds om de 4 uur wakker voor een flesje. En omdat meneer geen tut wil, heb ik er echt geen idee van hoe ik hem dat ga afleren. Ach ja, uiteindelijk zal dat ook wel stoppen zeker.

Groetjes

Leentje

Link naar deze reactie
30/04/2010 @ 22:30
Leentje

Pff...
Wat ben ik blij dat het vrijdagavond is! Ik dacht dat ik enkele jaren geleden al wist wat moe zijn is... Na zo'n drukke werkweek en de kindjes en het huishouden ben ik echt wel helemaal uitgeput. 'k Kan echt geen pap meer zeggen.
Er zat vanavond wel een leuk briefje in de boekentas van Lina. 'k Mag volgende week een moment mee naar de klas. We mogen een activiteit kiezen (verhaaltje lezen, cake bakken, kralenkettingen maken). Daar kijk ik al helemaal naar uit. 'k Heb er nog geen idee van hoe ik dat moet organiseren, maar 'k ga wel!

Prettig weekend!
Leentje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]