hey meiden
Zo lang geleden!! Wat voor nieuws? Laat eens weten hoe het met de kids gaat? ben zo benieuwd :-)
met ons alles ok, mijn doctoraat eindelijk verdedigd in december en nu dus al een maand of 3 aan het bekomen. Helena is echter een hele pak zorgen meer...het is een echte lieverd maar we hebben het er erg lastig mee...het moet me van het hart. Ik ga naar een kinderpsychologe gaan op advies van zowel onthaalmoeder als kleuterjuf. ze doet het prima op school, behalve op sociaal vlak, "hoogsensitief" en misschien zelfs hoogbegaafd. Ik wil het aan niemand zeggen, want het komt anders te pocherig over bij sommigen, terwijl ik het liefst van al een "normaal" kind zou willen. We zijn op, ons gezin is ontwricht, gelukkig kunnen mijn man en ik alles weer rechttrekken, maar Helena is zo ongelooflijk veeleisend. Ze kan zoooo lief zijn en knap (ze leert zichzelf al woordjes , en ik kan dit echt niet tegen houden) maar langs de andere kant zo gefrustreerd, koppig, kwaad, depressief (enkel kindjes tekenen die triest zijn en wenen, traantjes tekenen, echt zielig). Daarom gaan we toch even hulp zoeken, al was het maar om even ons hart te kunnen luchten...
Ik wil het aan niemand zeggen maar ik moest het toch even kwijt ergens... het is echt NIET leuk

Het is ook de reden waarom we geen kinderen meer willen, we willen al onze energie in Helena en in elkaar steken (en geloof me dat is nodig
Dank jullie dat ik alles kan op dit forum "smijten", anderen zeggen dikwijls dat ik "een dikker vel" moet hebben, dat ik tegen niet veel kan, dat elk kind zo is, etc. maar dit is echt niet waar, echt niet... het moet gedaan zijn met aan mezelf te moeten twijfelen of ik wel een goede mama ben. Ik zie mijn kind ongelooflijk graag en zou ze nooit willen inruilen, maar t is verdorie niet gemakkelijk
liefs en succes met de kindjes!!
Ike