< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Popje.com

Doopsuiker Suikerdraakje

BabyGoodies.eu

Rainbowbabies

Baby Junior

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » Dochter van 3wk wil absoluut geen tutje

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
Dochter van 3wk wil absoluut geen tutje
19/07/2010 @ 16:55
piekeraar

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hier vier kinderen. Nummers 1 en 2 wel tut. Nummer drie pas na een tijdje en zelden. Nu enkel nog om in te slapen. En nu ons jongste. Wil absoluut niks van een tut weten: geen ronde, siliconen, ... . Spuwt ze allemaal na welgeteld 3 seconden uit. Gelukkig weent ze niet vaak en duimt ze voorlopig nog niet. Wel wil ze 's avonds graag wat tutten op de borst (geef nog steeds bv). Als ik haar dan wegleg om te slapen weent ze zich even in slaap, maar kan moeilijk een hele nacht bij haar liggen. Je kan veel willen en proberen maar uiteindelijk beslissen onze kleintjes hoor.

Succes

Link naar deze reactie
19/07/2010 @ 20:53
Nyphredil

Ik ken ook een kindje dat op haar 11de nog altijd niet zonder tut wilde/kon slapen. Denk dat je bij alles extremen hebt, zowel bij tutten als bij duimen. Zij was het jongste zusje (nakomertje) van onze huisarts en die ouders werden echt gek van die tut, maar zonder sliep ze gewoon helemaal niet, dus weggooien, weggeven aan de sint, zeggen dat hij verdwenen was, het hielp allemaal niet! Om die reden wilde onze huisarts haar kindjes (mijn babysitkindjes ) geen tut geven.

Dus het is niet noodzakelijk makkelijker af te leren...

Link naar deze reactie
19/07/2010 @ 22:07
Muis

Online Status Bekijk profiel
Hoi
nr 1 wilde een tut
de 2 andere niet!
Ze mochten maar wilden niet...wel een doekje om te frotten(wrijven)
een trooster.

Link naar deze reactie
19/07/2010 @ 23:32
Karolien

wat een heisa over een tut..

hier drie tutters en ook best blij om!

tutje dient als troost en om in slaap te vallen.
als je die regel volgt is het afleren vrij simpel en lopen ze niet hele dagen rond met de tut.

wat je kan proberen is een andere soort tut.
mijn jongste kreeg ook bv, maar wil enkel tutten van avent.
die zijn iets meer afgeplat..
ik deed er dan wat melk op en dat nam hij makkelijk aan.
toen hij begon te tanden, ben ik er beginnen chamodent op te druppelen, smaakt wat zoet en nam hij de tut zeker goed aan!
deed ik enkel bij het slapen gaan.

ik heb ook eerst wat moeten zoeken naar de juiste tut.
dat je moet opstaan voor een tutje is juist.
maar dit is ook maar voor een korte periode.

en het afleren heb je zelf in de hand.
als je kinderen van 4 of 5 jaar ziet rondlopen met een tut overdag, tja, dan vraag je er wel wat om..

de jongste is nu 14 maand, en krijgt zijn tut enkel in zijn bed.
als hij er uit komt, zeggen we dag tut, slaapwel en laat hij hem braaf liggen.
beneden ligt er een reserve als er weer eens een erge valpartij is en hij troost nodig heeft.

Link naar deze reactie
19/07/2010 @ 23:35
karo

Hoi,

hier een tut en daar ben ik heel blij om.
De eerste nacht in het ziekenhuis moest hij ieder uur eten. Aangezien ik toen telkens moest bellen als hij at, heeft de verpleging hem redelijk snel een tut gegeven die hij snel aannam.

Ik dring het ook niet op, maar als weent kan ik hem hiermee eventjes sussen tot zijn pap klaar is (afgekolfd geven in flesjes omdat hij bij mij niet wil drinken). Als hij gaat slapen heeft hij soms zijn tut nodig, anders niet.
Wel heeft hij een enorme zuigbehoefte. Als hij zijn tutje wil en het niet meteen krijgt, moeten zijn handjes eraan geloven (en neen, dan heeft hij geen honger).

Er zijn trouwens periodes dat hij zijn tutje niet aanraakt, maar evengoed periodes dat hij er vaker om vraagt.

Wanneer hij wat ouder is, is zijn tutje enkel om te slapen.
groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]