< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Popje.com

Doopsuiker Suikerdraakje

BabyGoodies.eu

Rainbowbabies

Baby Junior

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » Geboortekaartje wanneer buiten formaat?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De laatste loodjes...
Geboortekaartje wanneer buiten formaat?
16/07/2010 @ 21:16
Jolien

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi

Deze week was ik bij De Post (België) en kreeg een folder mee over een genormaliseerde zending en niet - genormaliseerde zending.

Blijkbaar hebben vierkante kaartjes 2 postzegels nodig.
Ik kan dan wel niet volgen: 2 jaar geleden hadde we een kaartje van 12 x 12 cm en 1 postzegel, over 1,5maand terug een geboortekaartje aangehad met ook die afmetingen en ook met 1 postzegel, dat is toch vierkant??

Iemand meer info hierover?

Normaal:
•rechthoekig,
•frankering in de rechterbovenhoek op de voorzijde van de zending,
•minimumafmetingen: 90 x 140 mm,
•maximumafmetingen: 125 x 235 mm,
•maximumgewicht: 50 g,
•maximumdikte: 5 mm.

niet normaal:
Beantwoordt uw zending niet aan ALLE voorwaarden, dan is het niet-genormaliseerde tarief van toepassing. Niet-genormaliseerde zendingen moeten ook voldoen aan bepaalde criteria inzake afmetingen:

•breedte: min. 90 mm (met een tolerantie van 2 mm) / max. 230 mm
•lengte: min. 140 mm (met een tolerantie van 2 mm) / max. 350 mm
•hoogte (dikte): max. 30 mm

Opm. Vierkante zendingen moeten gefrankeerd worden aan het tarief van niet-genormaliseerde zendingen. De minimale afmetingen voor een vierkante zending zijn 140 x 140 mm.

groetjes

[Laatst gewijzigd door Jolien - 16/07/2010 @ 21:17] - Link naar deze reactie
17/07/2010 @ 09:29
mieke

Online Status
je moet de envelop van je kaartje eens meten, als die onder die 140 x 140mm zijn, dan heb je maar één postzegel nodig. zo hebben ze dat hier toch gezegd op de post, ons kaartje is ook vierkant en ze hebben het gemeten, en hoeft maar 1 postzegel.
ik schrijf toch voor de zekerheid ons adres op de achterkant, zodat ze ze terug kunnen sturen, moest er niet genoeg op zitten

Link naar deze reactie
17/07/2010 @ 09:41
Brien

Ik heb jaren kerstkaartjes verzonden formaat 13 op 13 (dacht ik) met 1 postzegel. Altijd keurig aangekomen.
Ik vroeg het paar maanden terug es in de post (ivm ons ev geboortekaartjes) en die zegt dat er dan norm 2 op moeten.
Ik vertel hem van mijn kerstkaartjes: aja dan heb jij telkens chance had dat ze ze doorlieten e...
Denk dat ze het soms zelf niet meer weten in de Post.

Link naar deze reactie
17/07/2010 @ 11:45
sil

Heel vaak zijn de enveloppes dan niet volledig vierkant, maar scheelt het vaak vb 0.5 cm of een cm, en dan is het weer wel genormaliseerd. Ons geboortekaartje was ook niet genormaliseerd maar de enveloppe wel, en het was die van erbij, dus wel slim gezien en gelukkig voor ons!!
Link naar deze reactie
18/07/2010 @ 10:42
treeske55

iemand die wij kennen hadden ook maar 1 postzegel op hun vierkante enveloppe's gekleefd en ze kregen ALLE kaartjes terug thuis! dit wil je echt niet mee maken denk ik. wij hadden bij onze eerste ook vierkante kaartjes en moesten er een duurdere postzegel op kleven.

Link naar deze reactie
20/07/2010 @ 01:40
C.

Online Status Stuur bericht
Wij hadden bij onze eerste ook vierkante kaartjes en er moesten inderdaad 2 postzegels op.
Nu maar voor een genormaliseerd formaat gegaan.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]