< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Popje.com

Doopsuiker Suikerdraakje

BabyGoodies.eu

Rainbowbabies

Baby Junior

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Juni 2010-Club » wat nu te doen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Juni 2010-Club
wat nu te doen
12/04/2010 @ 17:00
patricia

Online Status Bekijk profiel
hey mama's

heb even een vraagje ik heb een maxi cosi van men schoonzus die heb ik ook gebruikt voor men dochtertje .
nu was men vraag men schoonzus heeft die voor haar laatste kindje gekocht maar die is er ondertussen al vijf dus even rekenen is die maxi cosi toch al een vijf a zes jaar oud we denken zelfs da ze hem toen heeft gebruikt met kindje daar voor maar da weten we nie precies meer .
was naar baby 2000 geweest en die zijde me da hij niet meer veilig was kan dit kloppen vindt dit zoo raar mor heb er wel een op men lijst gezet een nieuwe dan maar kan dit echt da hij niet meer veilig is .

groetjes patricia

Link naar deze reactie
12/04/2010 @ 17:12
Anouk

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo Patricia ,
Ben wel benieuwd naar de reacties hier ?
Heb zelf ook een maxicosi in bruikleen van m'n zus .
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de "oude" niet meer veilig is ? Waarschijnlijk zijn de "nieuwe" wat comfortabeler enz ...

Link naar deze reactie
12/04/2010 @ 17:53
karo

Hoi,

Ook wij hebben een oude maxi cosi kunnen gebruiken van iemand. Bij ons zeiden ze er ook al iets over, maar wij gaan hem toch gebruiken. In de winkel zeiden ze wel iets van het model zelf, als het kapje (dakje) erboven met velcro vastgemaakt moest worden zou hij minder veilig zijn, is het toch al het 'nieuwe' systeem, zou het niet zoveel verschil uitmaken.

Maar wij gebruiken de maxi cosi zowiezo nog...

groetjes

Link naar deze reactie
12/04/2010 @ 18:03
rukoize

heb wel eens gelezen dat als je een maxi-cosi bv. tweedehands koopt, je niet weet wat voor historiek dat ding al achter de rug heeft. Is ie bv. al eens gevallen, of stak ie in de auto op moment van een auto-ongeval. Zo'n dingen kunnen wel nefast zijn voor het binnenframe van de maxi-cosi (en dat zie je niet van buitenaf). Maar als je hem gekregen hebt, van iemand die je vertrouwt, zou ik ook niet weten wat het probleem kan zijn....

Link naar deze reactie
12/04/2010 @ 18:28
patricia

hey mama's

ja dus da zijde in de winkel ook je weet niet wat er al mee gebeurdt is .
ik zij heb hem van men schoonzus
maar ze zijde da het met de leeftijd zou te maken hebben .
men ventje zij laat hem staan op de lijst wordt hij gekocht dan heb je een nieuwe blijft hij staan ja dan heb je de oude nog he .
mor nu heb ik der natuurlijk nie bij gezegdt da hij vast op de lijst staat .
maar hij kost nie zoo heel veel mor toch nog genoeg heb hem van de lenteactie dus zal beetje wachten worden maar ik denk da ik he er toch nog gaa laten afhalen .
pfff waarom is dit allemaal zoo moeilijk toch wordt er een beetje turlelut van pfff .

alvast bedankt voor de leuke reactie 's

Link naar deze reactie
12/04/2010 @ 18:38
son-shine

Online Status Stuur bericht
Meiden, dat heeft te maken met "moeheid" van de materie! Metaalmoeheid kent iedereen, maar ook plastic verminderd in kwaliteit spontaan op de duur!!!!
Link naar deze reactie
12/04/2010 @ 19:55
patricia

hey son-shine

dus toch maar een nieuwe of kan de oude nog even mee wat denk jij

Link naar deze reactie
12/04/2010 @ 20:43
son-shine

Online Status Stuur bericht
Haal de hoes 'r een keer af, zie je kleurverschil en textuurverschil? Als het echt "erg" is kan je het zien
Link naar deze reactie
13/04/2010 @ 09:14
mollie

ik had voor onze kobe ook een maxi cosi in bruikleen.
was van een nicht dus wist dat er geen ongelukken mee gebeurd zijn.
heeft het hier geweldig gedaan.
heb inderdaad ook eerst eens alles goed afgegaan of er nergens tekentjes van slijtage inzaten.

nu voor ons kleine meid heb ik wel een nieuwe besteld.
de bekleding past niet meer zo goed aan...

Link naar deze reactie
15/04/2010 @ 10:31
vi'ke

Dag dames,

Wij hebben dit weekend een klein( voor mij groot) probleempje gehad met de maxi-cosi.
We hebben hem gekregen van iemand maar hij was al 4.5 jaar oud maar wel in zeer goede staat. NU hebben we in de auto een iso-fix voorziening. Dus ik zaterdag een familyfix gaan kopen, maar helaas hij paste er ni op. t systeem is ondertussen vernieuwd. We zijn zondag naar een outlet gegaan van babyspullen daar situatie uitgelegd en zij hadden eentje staan, super mooi! Slechts 1 jaartje oud, dus hebben wij deze genomen en hij paste. Gelukkig namen ze de onze terug en gaan die nu verder verkopen. Aangezien er ook verschillende zijn die geen iso-fix systeem gaan gebruiken.

Dus ja, ik zou/ heb een oudere maxi-cosi en zolang deze in goede staat is waarom ni

Vi'ke

Link naar deze reactie
15/04/2010 @ 10:53

De maxi cosi die ik nu gebruik is ook 5 jaar.
Want mijn oudste dochter is ook 5 jaar.
deze is nog goed. Altijd goed onderhouden geweest geen problemen ermee.
Heb nu wel een nieuwe hoes gekocht omdat de oude verschenen was door de zon.

Maar als hij nog goed is waarom dan niet gebruiken.

Liene zit er graag in en ondervind geen problemen

Link naar deze reactie
15/04/2010 @ 14:48
biebel

Dames,

Je moet naar de code kijken die erop staat. Alleen diegene waar ECE R44/04 opstaan zijn veilig gekeurd!!!

Ik werk zelf als dienstverantwoordelijke voor onthaalgezinnen en die richtlijnen zijn een tijd geleden (in jaren uitgedrukt) door Kind en Gezin opgedragen. Als je je kindje vervoert dan moet dit met die code zijn. Je kan ook altijd langs politie gaan, zij weten ook perfect wat veilig is en wat niet.

Dus de kans bestaat heel goed dat de verouderde modellen deze code niet hebben en dan zou ik het ook afraden om deze verkregen modellen nog te gebruiken...

Hopelijk heb ik kunnen helpen!

Groetjes
Link naar deze reactie
16/04/2010 @ 14:08
patricia

hey mama's

bedankt voor de vele reactie's nu ben ik zo wa bij nog een paar winkels gaan horen en idd raden allemaal een nieuwe aan dus hij staat op men lijst en nu heb ik gisteren een van men broertjes gezien en die had al direct gezegd da hij hem ging kopen want de veiligheid van ons prinses gaa wel voor .
toch wel blij . want hij wou eerst paar doosjes pampers kopen maar hij vroeg de lijst en zij direct ik koop hem dus .
probleem helemaal van de baan en weet dus ook da ik hem al direct volgende maand krijg .

xxx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]