< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Popje.com

Houten speelgoed

BabyGoodies.eu

Rainbowbabies

Baby Junior

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Aambeien????

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Aambeien????
10/03/2010 @ 09:01
natasha

Online Status Bekijk profiel
ik bloed al een tijdje als ik naar het toilet moet voor de 'grote' boodschap.

ik dacht dat dit na een tijdje wel vanzelf zou overgaan,mits dit mss bij de zwangerschap hoorde..maar na twee weken is het nog niet over.
zouden het aambeien kunnen zijn? en kan ik er zelf iets aan doen, of best aan de gyn vermelden?

maak me een beetje zorgen want vind dit allemaal toch wel raar..brrr

iemand dit ook gehad mss?

bedankt op voorhand

xxxx

Link naar deze reactie
10/03/2010 @ 09:07
riekje

Dit klinkt heel erg als aambeien. Je zult er toch mee naar een huisarts of gyn moeten, omdat je in je zwangerschap niet zomaar alles mag smeren.
Wat je wel zelf kan doen is zorgen dat je ontlasting zacht blijft door veel vezels te eten en vooral veel water te drinken.
Ik hoop voor je dat het na de zwangerschap weer verdwijnt! Ik heb er heel lang last van gehad en heb ze uiteindelijk vorige maand operatief laten verwijderen.

Groetjes Riekje
Link naar deze reactie
10/03/2010 @ 09:10
natasha

daar vreesde ik ook al voor, en idd hopelijk dat het zo weggaat met voorgeschreven crèmes, want operatief laten weghalen vind ik zo beschamend he ... als vrouw toch zeker pfff

binnen twee weken terug naar gyn, zal het haar vertellen.

Link naar deze reactie
10/03/2010 @ 09:11
Linske

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Natasha,

Als je nu al last hebt van aambeien zou ik zeker de gyn of je HA er eens naar laten zien want de meeste vrouwen krijgen dit ook na hun bevalling, door het persen. Ik heb na mijn bevalling 2 maand er last van gehad, en het was echt niet om mee te lachen hoor.
Dit kan héél veel pijn doen en je kan er veel ongemak door hebben.
Laten naar kijken dus..

Liefs Linske

Link naar deze reactie
10/03/2010 @ 11:50
An1978

Online Status
Ik heb hier al regelmatig last van voor ik zwanger was en ook in het begin van m'n zwangerschap.

Er lag soms zodanig veel bloed in het toilet dat er precies een moord gebeurd was...

Bij aambeien moet je ook wel pijn voelen als je naar het groot toilet gaat, anders kan het ook een andere oorzaak hebben.

Het enige wat op lange termijn helpt is iets nemen om je stoelgang zachter en regelmatiger te maken.
Ik neem regelmatig nog 'Forlax', mag tijdens de zwangerschap.

Link naar deze reactie
10/03/2010 @ 12:04

je kan er best eens naar laten kijken. enkele jaren geleden had ik het ook, pijn en bloeden. de dokter vond anaal fissuurtjes. dus kleine scheurtjes in de plooitjes van je aars.
ze ontstaan makkelijk door harde stoelgang.
Ik heb er iedere zwangerschap last van, ook nu weer.
Ik heb geen aambeien, dat is gecheckt, en die fissuurtjes komen lekker terug als ik last heb van obstipatie.

ik eet veel gedroogde pruimen, bij mij helpt dat om gemakkelijker naar het toilet te gaan. Maar idd forlax is ook een optie als de andere middeltjes niet helpen.

dat heb ik de eerste keer genomen omdat ik op drie plaatsen scheurtjes had. Ik had gewoon schrik om naar het toilet te gaan.

Als het fissuurtjes zijn, goed proper houden, en vochtig parfumvrij toiletpapier. of toiletpapier met ontsmettingsmiddel. ik heb ook een zalfje gehad, een gel die een beschermlaagje legt. maar hoe heette die weer.

Link naar deze reactie
10/03/2010 @ 12:14
Corina

Hier hetzelfde probleem..maar na de bevalling gekomen..nu na 9 maanden nog verschrikkelijk veel pijn en bloed Nu zwanger van de 2e en zie enorm tegen de bevalling op deels doordat ik dan op 2 plekken enorme pijn heb..ben al 2 x naar de dokter geweest maar niks helpt..vrees dat ik ook onder het mes moet..

Ehh Riekje..hoe gaat zoiets in zijn werk? mag dat ook als je zwanger bent?

Alvast bedankt!

Link naar deze reactie
10/03/2010 @ 18:01
natasha

pijn heb ik dan weer niet, maar idd bloeden kan soms verschietachtig zijn brrr.
mss eventuele scheurtjes dan mss..

mss toch al één goed teken van NOG geen pijn te hebben

Link naar deze reactie
10/03/2010 @ 20:12

fissuurtjes of scheurtjes doen vreselijk pijn!
ze kunnen zo pijn doen zodat je sluitspier bij een onderzoek gewoon verkrampt.
Aambeien doen vaak geen pijn.

toch even langs de dokter?

Link naar deze reactie
11/03/2010 @ 12:41
Veronique

Ik heb nu ook last van aambeien..ik heb een zalf van de dokter gekregen die je gewoon tijdens de zwangerschap mag gebruiken en totaal geen schade brengt aan het ongeboren kind. Deze zalf mag je ook tijdens het geven van borstvoeding gebruiken. Contra Haemorrhoid PCH zalf heet het.

Bij aambeien bloed je inderdaad en het doet heel erg pijn..
Link naar deze reactie
11/03/2010 @ 13:11
Jule

hey

heb venoruton gekregen tijdens men zwangerschappen voor dit probleem, maar jammer genoeg ben ik er nooit van afgeraakt en zullen ze dus operatief moeten verwijderd worden, nu ik heb er ondertussen mee leren leven, maar heel soms is het toch wel pijnlijk vooral als de stoelgang niet zo goed meewil, en daarvoor gebruik ik nu ook af en toe forlax

maar zeker aan je arts melden

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]