Hoi,
Ik ben blij dat wij dit niet echt kennen in nederland. Tenminste, bij mij in de familie niet. Ik lees hier dat iemand een petekindje in zijn testament laat zetten, vind ik niks mis mee hoor! Maar ik zie ook dat jij zwanger bent van een 2e. En ik neem aan dat je dan iemand anders als peter vraagt. Ik zou dat onderscheid voor mijn kinderen niet willen. Per kind verschilt de peter en de meter. Ik zou het niet leuk vinden als het ene kindje heel veel van zijn peter of meter zou krijgen en de andere van zijn peter en meter niet. Zouden kinderen dan niet jaloers worden op elkaar??
Bij ons is het gewoon zo dat iedereen op een verjaardag komt, familie, vrienden en kennissen. Van iedereen krijgen ze een kadootje, en dan maakt het niet uit hoe duur, het gaat om het idee!
Ook is het in mijn familie zo dat er altijd mensen zijn waar ze terecht kunnen. Miss is dat een voordeel van een hechte band met de familie en is dat niet bij iedereen zo. Maar ik zou niet weten wat een peter of meter in mijn geval verschil zou maken. Ik zie de familie dagelijks en vrienden minstens 1x per week of er wordt gebeld!
Eerlijk gezegd begrijp ik helemaal niks van peter en meter zijn. Ik zie het al dat als ik 2 kinderen heb, dat er meer met het ene kindje gedaan wordt, meer kadootjes aan het ene kindje wordt gegeven en meer aandacht aan het ene kindje wordt geschonken dan aan het andere kindje. En dan weet ik wel dat ze dan allebei een peter en meter hebben, dus dat ze allebei meer aandacht van iemand krijgen maar toch... Ik zou het niet leuk vinden dat als ik bijv een vriendin als meter heb en ze komt, dat ze voor het ene kindje, waar zij meter van is, een kadootje meeneemt en meer aandacht geeft dan aan mijn andere kindje.
Misschien zie en begrijp ik het hele peter en meterschap verkeerd en maak ik hier geen pluspunten mee maar ik ben blij dat wij hier niet aan mee doen.