< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Popje.com

Houten speelgoed

BabyGoodies.eu

Rainbowbabies

Baby Junior

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » wie zit er ook in het 15à 16 maandensprongetje?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
wie zit er ook in het 15à 16 maandensprongetje?
24/02/2010 @ 08:10
irene

Online Status Stuur bericht
wie zit er ook in het 15- 16 maandensprongetje?
hey,

wat zijn wij moeoeoeoeoeoe...onze pruts slaapt normaal van 8 tot 8, en als we veel geluk hebben tot 9... en nu pfffffffffffff, 5u er uit en dan elke 10 minuten, dus eigenlijk is die gewoon wakker om 5u en kunnen we het rekken tot 7u. maar 's nachts wordt hij dan ook nog verschillende keren wakker, niet echt nodig om op te staan, maja je bent ook wakker. ik denk dat we er gemiddeld tussen 20u en 5u 2 keer uit moeten en dan vanaf 5u slaapt die eigenlijk niet meer. we hebben het geluk dat hij redelijk goed gezond blijft overdag. maar mis het wakker worden met een tatatataa en niet met huilen, lijkt me niet normaal, dan is hij toch niet echt uitgeslapen...en ja natuurlijk mis ik het slapen...
we zijn nu al 3 weken bezig zo, week 4 begonnen...
wie nog?

groetjes

[Laatst gewijzigd door irene - 24/02/2010 @ 08:10] - Link naar deze reactie
24/02/2010 @ 09:56
Liesje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Bij Helena is het mis beginnen gaan toen ze 8 maanden was, toen ik net zwanger was dus, ook alles geprobeerd hoor, behalve laten huilen dan, ik ben der echt niet voor.
tot de nacht voor ze één werd. aanvankelijk dachten wij ook aan een sprongetje, maar eentje van vier maanden???
we hadden de afgelopen 4 maanden al alle soorten wenen gehad, van het hysterische tot het zeurende
en die laatste weken was het echt meer en meer zo huilen om nachtelijke aandacht en die ene nacht voor ze één werd had ik echt zoiets van, nu oordoppen in en laten zeuren. ik was wel eerst gaan checken of er echt niks aan de hand was. mijn vriend heeft het aanhoord en kon mij zeggen dat het een uur geduurd heeft, met tussenpozenkes wel te verstaan. en het was ook niet het paniekerige hysterische wenen.
sindsdien gaat het beter, echt opmerkelijk beter hé. ik moet er nog steeds uit en ja, ze slaapt vaak niet meer tot we ze gaan wekken zoals vroeger, maar ik kan mij hierin wel vinden, één keer 30sec uit bed om de tut terug te steken en haar terug wat naar beneden te trekken (als ze tegen het hoofdeind ligt), dat is een kleintje.

en ze bleef die 4 maanden ook gezond overdag, maar nu ze 's nachts zo goed als doorslaapt, zie ik het verschil wel. goed gezind van 's morgens vroeg tot 's avonds laat en dat konden we echt niet zeggen van haar de afgelopen 4 maanden hoor. ze was bij momenten wel goed gezind, maar ze had had echt veel meer aandacht nodig dan nu.

ik zou zeggen, zie het nog efkes aan, een sprong duurt geen 4 maanden, merk je dat het echt aandacht-huilen is...ik weet niet, maar een goed stel oordoppen kan wonderen verrichten, misschien een bijzonder slechte tip van mij en als de discussie begint over laten huilen, hoor ik ongetwijfeld bij de "slechte moeders", maar ik kan daar wel tegen. weten de "goede moeders" veel

bij ons is er trouwens sprake van een kind die gewoon super veel slaap nodig heeft, ze slaapt overdag ook nog steeds 5u en soms zelfs meer. maar de slaapjes overdag inkorten, dat heb ik ook nooit geprobeerd. omdat ik merkte dat als ze eens niet zo goed sliep overdag, dat de nachten dan helemaal hel waren.

Link naar deze reactie
24/02/2010 @ 11:50
sabine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,

Hier is dat altijd is fases.. een periode van 2 maanden moeten opstaan wisselt af met dan weer ong. 1.5 doorslapen...Maar als het maar opstaan en tutje geven is, vind ik dat niet zo erg.
Nu heeft hij windpokken gehad en hebben we zelfs een hele nacht door opgezeten, en daarna een uur of 3 per nacht..Dan ben je echt klaarwakker en idd heel moeilijk om weer in slaap te geraken..
Nu heeft hij een hoest waarvan hij wakker wordt...hopelijk kunnen we daarna weer doorslapen..

veel moed!

Link naar deze reactie
24/02/2010 @ 13:53
wonderland

Er is bij ons ook altijd wel iets om voor op te staan snachts. Nu zijn het de tandjes. Voorheen ook hoesten. We zijn verhuisd, en we hebben nog geen goede verduistering op de kamer. En dan is er blijkbaar nog een sprongetje.
Gemiddeld per week: 2 nachten doorslapen en de rest is het feest. Vannacht moest ik er maar 1x uit om 1u en dan terug om 6u wakker. (protjes in de broek blijkbaar). Dat was voor mij een goede nacht.
Zeer vermoeiend, al bijna 16 maanden lang.

Ik probeer me er niet tegen te verzetten, ook al put het me uit. Want eens ik met stress rondloop, ons meisje ook. Elke donderdagavond gaat ze naar de oma; dan heb ik toch zeker ene keer goed geslapen. En op tijd een dagje verlof inplannen. Ik hoop gewoon dat het binnenkort eens veranderd. Als we al een tijdje in het huis wonen en de juiste gordijnen hebben... hoop.
Ook als ik weet waarom ze wakker wordt, kan ik me er vlugger overheen zetten. vb nu tandjes die duwen. Ik merk ook dat als de dag niet echt volgens het vast ritme was, dat ze snachts meer wakker wordt. Veel te verwerken zeker.

Ikzelf kan ze ook niet laten huilen. Ik voel me er niet goed bij en meestal werkt dat toch niet. Ze valt zo zelden in slaap. Ik denk 'ach, ze wil even gerustgesteld worden door haar mama'. Ik hoor het verschil echt wel tussen huilen als ze haar zin niet krijgt en echt huilen. Ieder kind en moeder is anders.

Ik hoop met je mee dat het vlug weer een nacht doorslapen wordt!
Link naar deze reactie
28/02/2010 @ 21:24

Online Status Bekijk profiel
hier ook een zoontje die in de 15 bijna 16maanden sprong zit

slapen is een ramp

word ook snachts wakker

en blijft dan makkelijk paar uur wakker

en wilt gewoon nie meer slapen

ik ga er ook steeds uit snachts,maar trek het nie meer

cker nu niet nu ik 27weken zwanger ben

hoop dat deze fase snel voorbij is

Link naar deze reactie