< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Popje.com

Houten speelgoed

BabyGoodies.eu

Rainbowbabies

Baby Junior

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Wat in huis halen voor na de bevalling?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
Wat in huis halen voor na de bevalling?
26/02/2010 @ 17:36
mj

Online Status Bekijk profiel
Vuilzakken voor de pampers of hoeft dat nu niet meer?

Link naar deze reactie
01/03/2010 @ 11:38
IVG

Nog een vraagje: hebben jullie ook de papflessen al steriel gemaakt of nog niet? Ik las dat deze maar 6 uur steriel blijven. Doen jullie dit dan snel bij aankomst uit het ziekenhuis? Want wat als de kleine dan onmiddellijk al honger heeft?

Bedankt
Link naar deze reactie
02/03/2010 @ 13:47
mj

Mijn papflessen had ik kado gekregen, dus ik moest ze zelfs nog uitpakken bij thuiskomst. In de microgolf steriliseren duurt maar 6 minuutjes en het is ook aan te raden dat je in het ziekenhuis vertrekt na een fles zo ben je toch ne eventjes op je gemak als je thuiskomt en kan je nog alles uitpakken en klaar zetten.

Succes ermee.

Link naar deze reactie
06/03/2010 @ 16:26
Tine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Lees ik hier goed dat jullie kammetjes, thermometer,... mee naar huis kregen? Zoveel kregen wij toch niet mee.

Wat we wel mee kregen: alle niet herbruikbare babyspullen die in de babybox van onze ziekenhuiskamer lagen:
- pampertjes
- celmatjes (voor op verzorgingskussen en zo)
- gaasjes en zo'n bandjes (voor rond buikje) en zo voor naveltje
- product voor naveltje te verzorgen
- natte doekjes (de doos die we begonnen waren, maar de avond voor we vertrokken was ons pak op en kregen we een nieuw pak, dus was nog bijna vol pak dat we meekregen + de 2 bijhorende plastiek dozen)

Verzorgingsproducten moesten we zelf voor zorgen! Ik had ook mijn eigen maandverband bij (dunne). Kraamverband kreeg ik van het ZH maar na een dag of 4 overgeschakeld op 'gewoon' maandverband (7 dagen gebleven, KS).

Ook handig om in huis te hebben:
- confituur, choco,... zodat je wat (niet snel bederfbaar) beleg in huis hebt
- diepvriesmaaltijden (bedoel zelf gemaakte hé)
- drank en versnaperingen voor bezoek!
- servietjes voor bezoek
- drankbrikjes voor als kindjes op bezoek komen
- kleurboek en kleurtjes voor bezoekende kindjes bezig te houden :-)

Link naar deze reactie
06/03/2010 @ 22:09

wij hebben producten van galenco mee gekregen: waslotion, badolie en hudraterende melk. kammetje en borstel van galenco.
thermometer
doekjes waar ik aan bezig was
borstcompressen
pampers
gaasjes
neobacitracine of hoe schreef je het ook alweer
physiologisch water
eosine buisjes

Link naar deze reactie
07/03/2010 @ 10:47
Steppie

Ik lees hier nergens over vitamine k en d...wordt dat in België niet gegeven? Van die kleine druppelflesjes van de drogist.
K zit geloof ik ook al in kunstvoeding, bij borstvoeding moet het hier wel bijgegeven worden.

Hier ligt ook steeds een lijstje klaar met de namen ( t zal mij niet gebeuren dat de verkeerde schrijfwijze of volgorde doorgegeven wordt haha) en een lijstje met telefoonnummers van iedereen die ik nodig zou kunnenhebben rond bevallng. Drukker van kaartjes, verloskundige, ziekenhuis, huisarts, alle babysits
die ik ken (je weet nooit wanneer je plotseling opvang nodig hebt voor de oudere ki), maar ook alle belangrijke familie en vrienden. Van een vriendin deed
haar telefoon het direct na de bevalling niet meer, je zult het
net zien! Dat gaat mij dus niet gebeuren dat ik niemand kan bellen!

Succes met alle voorbereidingen!

Link naar deze reactie
10/03/2010 @ 14:01

idd als je bv geeft moet je ook een flesje vitamine D "kopen", al kreeg ik dat flesje ook int zh.
vitamine K deden ze in het zh.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]