[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 09/02/2010 @ 13:57 verdrietig | Hey, Even onder een anonieme naam (hoewel voor sommmige wel duidelijk zal zijn wie ik ben), maar wil geen problemen krijgen mits ik niet weet of er iemand van mijn vriend zijn collega's of dergelijke hier actief is. Velen hebben het hier al vaak gezegd... Ik heb een droomventje in huis. Hij doet alles voor zijn kinderen en mij, maar nu begint er toch een serieuze haar in de boter te komen. Hij komt al een paar weken thuis dat hij het beu is op zijn werk en dat hij van werk wil veranderen. Op zich had ik er absoluut niets op tegen, het is tenslotte niet fijn om tegen je zin naar je werk te vertrekken om daar dan de hele dag niets te doen mits ze geen werk genoeg hebben. Nu is er echter (voor mij thans) een groot probleem aan verbonden. Nu staat hij op om 5 en komt thuis om 18 of 19 uur. Hij heeft veel vakantie, een mooi loon, vaste uren ondanks hij in de bouw zit, ... Nu wil hij echter met de vrachtwagen gaan rijden op zich voor mij geen probleem maar: - minder loon - 's morgens er nog steeds om 5 uit en pas thuis ten vroegste om 20 uur waardoor hij de kinderen nooit ziet - niet altijd vaste uren, hij kan vaak later thuis zijn - ik wil deeltijds gaan werken eens bevallen en deeltijds studeren zodat ik nog iets kan doen en bereiken in mijn leven omdat ik zo vroeg zwanger ben geraakt en hierbij zal ik dan het volledige huishouden moeten doen en altijd alleen voor de kindjes moeten zorgen want hij zal er enkel zijn op zondag - poetshulp wil hij niet tenzij die komt als ik thuis ben wat dus geen mogelijkheid is Voor mij heeft het dus enkel maar nadelen en dit enkel omdat hij terug met plezier zou gaan werken. Dat hij van werk wil veranderen vind ik niet zo erg hoor, je moet tenslotte graag gaan werken en niet tegen je zin, maar dit ten koste van je gezin... Er zullen waarschijnlijk heel wat vrouwen onder jullie zijn die dit gewoon zijn en er geen probleem in zien, maar ik heb dit liever niet zo. Ik heb er al vaak met hem proberen over te praten, maar het helpt niet. Vinden jullie dat ik overdrijf of niet? ![]() |
| 09/02/2010 @ 14:23 verdrietig | Ik heb hem alles al voorgelegd, maar hij ziet het probleem echt niet. Hij wil wel blijven werken waar hij nu werkt om mij gelukkig te maken, maar elke avond met een man in huis zitten die klaagt en zaagt over zijn werk en daardoor licht geraakt is, vind ik ook geen optie meer. De andere opties in de bouw zijn helemaal niet haalbaar voor ons mits hij dan gemakkelijk 4 euro per uur zal zaken op zijn loon, terwijl dat als hij hij gaat rijden maar 2 euro zakt. Ook wil hij gewoon dolgraag de baan op, waarom weet ik niet... Als je iets wil zal dat wel van diep vanbinnen komen zeker ![]() |
| 09/02/2010 @ 15:27 ook ano | Tja, soms kan je als vrouw je veto stellen, en doen ze toch hun zin. Vriend van me heeft ook overplaatsing aangevraagd, en zit nu 2 maanden ver ver weg, en komt dan een maand naar huis, om dan weer paar maanden ver ver weg te gaan. En zij hebben 3 kinderen, en een mama met ook een job he... en zij zei: NEE!!maar hij is weg. Als jij hem tegenhoudt, gaat hij je dat kwalijk nemen. Mannen vinden het over het algemeen niet zo erg dat ze hun kinderen niet zien; dat jij dat zelf niet zou kunnen, die uren weg zijn, wilt niet zeggen dat hij het niet kan. Enige grote nadeel zou ik zien in het lagere loon!? |
| 09/02/2010 @ 15:54 verdrietig | @Ook ano Als ik nee zeg is het nee hoor en dan luistert hij wel maar om met een ongelukkige man in huis te zitten dat is niet de bedoeling. Hij ziet zijn kindjes doodgraag en ik snap niet van waar hij het plots haalt mits hij gek wordt als hij ze een dagje niet ziet en nu werkt hij het zelf in de hand. Het mindere loon is er zowizo als hij van werk veranderd hij zal nooit meer hebben wat hij nu heeft ![]() |
| 09/02/2010 @ 19:17 Louise@work | Het is natuurlijk niet altijd even makkelijk om "DE" job te vinden en dan nog te bedenken dat het ideaal zou zijn werk/gezin. Ook mijn man doet vaak lange uren (zelfstandig). Zelf werk ik deeltijds als bediende en deeltijds in onze zaak. Nu ben ik bijvoorbeeld ook nog op onze zaak bezig (en tussendoor eens op het forum ). Mijn man is nu thuis bij ons kindje. Wij hebben wel een poetshulp en dat is echt wel nodig als je beiden gaat werken en dan nog kindjes hebt. Het is zeker geen overbodige luxe! Wij hebben tijdens de week inderdaad niet veel aan elkaar, maar proberen 's avonds toch nog altijd een 1,5 uurtje samen te zitten (knus voor tv of gewoon in de zetel met z'n tweetjes). Op zaterdag gaat m'n man voormiddags nog werken, ik ben het hele weekend bij ons kindje. We hebben wel bewust voor 1 kindje gekozen, te meer omdat ik de zorg van meerdere kindjes, in combinatie met 2 voltijdse job ook niet echt zie zitten. Zaterdagnamiddag en zondag is dan nog wel voor ons gezin. Het zou van jouw man niet fair zijn als er geen poetshulp ofzo mag komen, als jij ook uit werken gaat. Moest hij toch van job veranderen, doet hij echt wel lange dagen! En is hij zeker dat die job wel voldoening geeft? Ik lees uit jouw verhaal dat je nu nog thuis bent en binnenkort ook terug gaat werken. Kan jouw man dan toch geen andere job vinden in de bouw, ook al is het een beetje minder verdiend. Je moet denken dat jezelf binnenkort ook een inkomen binnenbrengt, dus dat compenseert toch wel, niet? Ik zou er toch nog eens goed met je man over spreken. Uiteraard moet je je job niet tegen je zin uitoefenen. Maar misschien is er binnenkort wel weer meer werk in de bouw... Kan hij het nog niet even aanzien, tot jij ook gaat werken? groetjes, Louise ![]() |
| 10/02/2010 @ 09:43 verdrietig | @Wendy Als ik nu thuis zou blijven zou ik er geen probleem mee hebben net zoals bij jou, maar ik wordt echt gek van thuis zitten. De muren komen op me af. Hij beweerd dat dit wel een job is die hij echt wil doen en zal volhouden en hij gaat er nogal licht over, want volgens hem kan hij nog altijd terug veranderen. Ik ben er echter nu al van overtuigd dat hij na een paar maanden deze job beu gaat zijn mits hij nu eenmaal niet stil kan zitten, maar hij wil echt niet luisteren. @Louise Een job die minder verdient daar kan ik mee leven, maar 4 euro per uur minder vind ik al heel wat. Als ik ga werken zal mijn volledige loon opgaan naar onthaalmoeder en dus hebben we zijn loon echt wel nodig om van te overleven. We komen nu mooi rond zodat we nog wat kunnen sparen maar met 4 euro minder komen we amper nog rond en zeker als onze tweede spruit er gaat zijn. Gisteren hebben we er nog eens over proberen te praten, maar hij wordt dan kwaad en zegt dat hij wel tegen zijn zin op zijn huidig werk zal blijven. Als ik hem dan vraag om zich even in mij te verplaatsen en dat ik diegene ben die elke dag met plezier ga werken en dat hij een job moet doen tegen zijn, dit combineerbaar met het gezin en huishouden dan negeert hij me. Ik weet nu al dat eens ik bevallen ben hij bijdraait en er helemaal anders over gaat denken. Misschien is het een vlucht van huis omdat de laatste maanden voor hem zeker niet gemakkelijk waren ook al beweert hij van niet. Ik hoop gewoon dat hij op zijn minst nog wacht tot na de bevalling en liefst tot dat ik aan het werk ben, maar daar ziet het jammer genoeg niet naar uit. Bedankt allen voor jullie reactie! ![]() |
| 10/02/2010 @ 10:20 nele | misschien moet je zelf eens rondkijken naar vacatures voor hem? Misschien vind je wel iets waar je nu niet aan denkt als mogelijkheid maar dat toch beter is voor allebei? |
17/02/2010 @ 20:29![]() | Heb net dit topic gelezen. Hoop voor jou dat jullie ondertussen een oplossing gevonden hebben? ![]() |
| 17/02/2010 @ 20:53 verdrietig | Hey, Ja hoor, hij heeft gezegd dat hij de afstand niet ziet zitten en het dus daarom niet zal doen Het is en blijft toch een schatje hoor. We zien wel wat de toekomst brengt. Waarschijnlijk gaat hij in de buurt van onze woning rondkijken, wat ik al heel wat beter te doen vind. Maar eerst bevallen nu want dat is voor 1 van de dagen.![]() |
| 18/02/2010 @ 01:07 ksl-fan ![]() | Succes met de bevalling! En hopelijk vindt je man iets anders dat voor jullie allebei goed is! |
| 18/02/2010 @ 07:54 Nyphredil ![]() | Hey, 't is idd niet zo moeilijk om te raden wie je bent ...Super dat je man vriend toch nog van gedacht veranderd is! Veel succes met je tweede bevalling! |
| 18/02/2010 @ 16:27 verdrietig | @Nypherdril Njah, moeilijk is het niet ![]() @Kimpeltje Ik had in een huilende beu (die hormonen toch ) een brief geschreven aan hem met daarin al mijn gevoelens. Vlak voor hij thuiskwam had ik deze weg gestopt, want ik was bang dat er hierdoor nog meer ruzie over ging komen. Echter moest hij toen voor het eerst sinds we samenwonen toch wel in dat schuifje zijn zeker en hij heeft die brief dus gelezen. Echter kwam er niet meer ruzie... Hij zag in hoeveel verdriet hij mij er mee deed en dat heeft hem dus ook doen beslissen van het niet te doen.Misschien kan jij ook eens gewoon opschrijven hoe je, je er echt bij voelt. Wie weet veranderd hij dan ook van gedacht. ![]() |
20/02/2010 @ 11:28![]() | Fijn om te horen dat alles goed is gekomen! ![]() |
[Reageer]

Papa wil ander werk

). Mijn man is nu thuis bij ons kindje. 
Het is en blijft toch een schatje hoor. We zien wel wat de toekomst brengt. Waarschijnlijk gaat hij in de buurt van onze woning rondkijken, wat ik al heel wat beter te doen vind. Maar eerst bevallen nu want dat is voor 1 van de dagen.
...
) een brief geschreven aan hem met daarin al mijn gevoelens. Vlak voor hij thuiskwam had ik deze weg gestopt, want ik was bang dat er hierdoor nog meer ruzie over ging komen. Echter moest hij toen voor het eerst sinds we samenwonen toch wel in dat schuifje zijn zeker
en hij heeft die brief dus gelezen. Echter kwam er niet meer ruzie... Hij zag in hoeveel verdriet hij mij er mee deed en dat heeft hem dus ook doen beslissen van het niet te doen.