< 9Maand-Sponsor >

Pampers.be

< Publiciteit >

Dreambaby

BabyGoodies.eu

Houten speelgoed

Popje.com

Baba BabyWear

Rainbowbabies

Baby Junior

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » op vliegtuig met baby: verzorging en kinderwagen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
op vliegtuig met baby: verzorging en kinderwagen
08/02/2010 @ 13:06
Sophie

Hallo,

We nemen binnenkort het vliegtuig met een 4maandertje en ik maak mij er een beetje zorgen over:

-Hoe moet dat met de borstvoeding? Is dat niet raar met al die mensen zo dicht rondom jou? Zal de kleine wel de borst wíllen (misschien niet door spanning?)
-Bij opstijgen en landen, is een tutje voldoende om de druk in de oortjes te verlichten of beter flesje afkolven?
-Pampertjes verversen, is daar plaats voor?
-Houden we de baby in de draagzak op ons of hoe wordt die bevestigd?
-Kinderwagen weet ik, mag tot aan de gate en daar als laatste het ruim in. Maar is dat wel veilig dan (schade)? We zouden die ook ingepakt met de hoofdbagage mee kunnen geven maar daar gaan ze dan misschien nog ruwer mee om?

Is gelukkig een rechtstreekse vlucht, 2 uur maar pffff zal blij zijn als alles goed is verlopen...

Ervaringen/tips?

Link naar deze reactie
08/02/2010 @ 13:24
Lin

Wij vlogen op 4 maand met ons zoontje naar de Dominicaanse... Was redelijk goed gegaan. Ondanks dat ons zoontje een slechte slaper is/was; heeft hij de heenreis zo goed als de hele tijd geslapen...

ivm je vragen:
- op toilet is een plankje dat ja kan openklappen om je baby te verzorgen; maar ons zoontje had schrik in het toiletje en dus stond mijn man op en ververste ik hem op de zetel
- mijn zoontje kreeg ook nog bv maar weigerde zo goed als de hele vlucht om te drinken aan de borst. .omdat kolven bij mij voor geen meter ging, had ik wat KV meegenomen.
Uiteindelijk dronk hij niet tijdens het opstijgen en landen. Hij had enkel last van zijn oortjes op de terugreis. Ik had wel oorspray meegenomen die de 'plop' in de oortjes vermindert... (OTODOL = homeo)
- ik heb veel gestaan op de beide vluchten .. zo de hele tijd zitten... met kleintje op je schoot... ni zo ideaal.
Maar 2 uurtjes vliegen gaat snel voorbij!
- Je krijgt veel hulp van het cabinepersoneel.. al zijn er sommige toch ook wel 'lastig' als je iets vraagt

Let op.. wij vlogen toen de mexicaanse griep net uitbrak.. maar ik vind deze regeltjes toch wel ALTIJD belangrijk.
Laat niet alle mensen zomaar aan je baby komen... Neem dettoldoekjes mee zodat je jezelf en de handjes van je baby af en toe kan ontsmetten.(vooral na toilet)

Ik had de draagzak mee... achteraf bezien hadden we de buggy gewoon gelijk moeten inchecken... En hij hij daarin geslapen toen dat we aankwamen en op de koffers stonden te wachten

Aja.. in de Dominicaanse was het nogal heet toen we aankwamen.. Ik had de kleine al frisser aangedaan toen we net geland waren, maar uiteindelijk bij aankomst aan de babageband had hij enkel nog zijn body'ke aan.. zo warm . Dus afhankelijk van de bestemming miss meer of minder warme kleertjes meenemen!

Vergeet zeker de knuffel en dekentje niet!!!tkan nogal koud zijn op het vliegtuig.

Ah en ivm de bv.. inderdaad, de mensen 'loerden' en daar kreeg ik wel de zenuwen van. Ik ging uiteindelijk gewoon op toilet zitten... klinkt vies.. maar daar was het rustig en dronk mijn zoontje toch een beetje beter.
Link naar deze reactie
08/02/2010 @ 13:26
Lin

Nog vergeten..
Je krijgt een gordeltje die je in je eigen gordel moet schuiven en dan rond je baby doen...
Ik had een boekje mee om hem af te leiden tijdens het opstijgen en landen.. (want hij bleeft niet zo graag zitten )

Fijne vlucht.. en je zal zien .. het zal wel goed meevallen.

Wij vliegen in juni weer naar de Dominicaanse... benieuwd hoe het dan gaat gaan met een 16 maandertje
Link naar deze reactie
08/02/2010 @ 14:41
Junior

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ons zoontje was iets ouder toen we met hem op reis gingen. Was een vlucht van 2,5u.

Kinderwagen hebben we tot aan gate meegenomen. Bij ons gingen ze er in ieder geval zacht mee om.
Ik gaf toen ook nog BV. Doordat beebje met gordeltje op je schoot moet zitten, is het een lastige houding om ondertussen te voeden (misschien kunnen sommigen het wel). Ons zoontje had geen last van het stijgen of dalen ondanks dat hij dus niets dronk, ook geen tutje.
Tijdens de vlucht heb ik even gevoed maar ging niet zo super. Zoontje te veel afgeleid door lawaai en zo. Maar 2,5u is uiteindelijk niet zo lang hé. Voor het opstijgen had ik hem nog in de vlieghaven rustig gevoed. Pamper verversen kan ook snel even op de stoelen (legde doekje onder hem).

Link naar deze reactie
08/02/2010 @ 17:35
lies

Online Status Stuur bericht
In december zijn wij met Ella-Louise (toen 3,5 maand) naar Jamaica geweest. Wij hadden de Bugaboo in transporttas meegegeven met de reiskoffers en op de luchthaven de maxi cosi. Wij hebben deze mee kunnen doen tot aan het vliegtuig en dan werd hij in het ruim geplaatst. Dus heb je de maxi cosi niet na de landing, die komt als eerste samen met de andere koffers.

Ik gaf flesjes zowel tijdens het stijgen en landen. Bij het landen viel ze in slaap en dan heb ik ze laten slapen. In het doorgaan was een tussenlanding in de Dominicaanse en dat is wel vervelend.

Ook heb ik direct haar kleren uitgedaan want het was er veel te warm bij het uitstappen uit het vliegtuig.

Ik vond het verversen niet handig in het toilet. En ook na een tijdje is dat er vies. Toen heb ik haar ververst op de zetel bij ons (enkel bij natte luier anders zou het te moeilijk worden).

Het personeel was supervriendelijk en ik kreeg een gordel voor haar vast te maken aan mij.
Link naar deze reactie
08/02/2010 @ 17:42
son-shine

Als je bij boeking "frontrow" vraagt voor meer beenruimte + baby krijg je een zitje met een plank voor waar ze dan een soort van baby-bakje op bevestigen, dan kan je je baby neerleggen om te slapen en om te verschonen (American Airlines en Delta Airlines beiden intercontinentale vluchten).

[Laatst gewijzigd door son-shine - 08/02/2010 @ 17:43] - Link naar deze reactie
08/02/2010 @ 18:09
Stella

Wat son-shine zegt geldt enkel voor lange-afstandsvluchten (+ 4 uur)en zal je dus niet hebben op een vlucht van amper 2 uur.
Denk zelfs ook niet dat je dit krijgt op lange afstands-chartervluchten.

2 uur gaat echt wel snel voorbij. En 4 maand is echt nog wel een gemakkelijke leeftijd om te vliegen. Ze slapen vaak snel, gewoon door het geluid van de motoren. Heel wat anderes wanneer ze +1 jaar zijn en aan alles willen prullen...

't Zal goed verlopen hoor, maak je maar geen zorgen. En rustige mama -> rustige baby

Link naar deze reactie
08/02/2010 @ 19:01
Vanessa

Online Status
Wat Son-shine zegt is inderdaad niet van toepassing op àlle lange afstandsvluchten.
Bij chartervluchten naar bv Dominicaanse enzo zal je dit niet hebben.
Het is op die vluchten zelfs niet mogelijk om stoelen te krijgen met extra beenruimte want deze zijn aan de nooduitgangen gelegen en verboden voor kinderen.

Link naar deze reactie
08/02/2010 @ 20:03
Lin

Als je bij Jetair boekt naar de Dominicaanse ofzo kan je wel de Comfort klasse boeken.. dan heb je iets meer beenruimte.... Maar nog niet genoeg om de kleine op de grond te zetten lijkt me... (allee niet dat je een 4maandertje al op de grond zet )

x
Link naar deze reactie
08/02/2010 @ 21:20
greet

wat het verversen op de zetel bereft ... wij hebben dat ook eens gedaan , want in de toiletten is het echt krap. komt er een stewardess ons even de les spellen dat zoiets echt niet kon , dat niet iedereen in de stank van ons kind moest zitten. zowel naast als voor en achter ons ,zei iedereen direct dat niks geroken hadden ...
wij doen dat dus niet meer ...

hebben wel al 4 vliegreizen achter de rug , 5e gepland en ook hier nooit problemen gehad !

veel plezier !

Link naar deze reactie
08/02/2010 @ 21:33
Ellen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wij zijn toen ons dochter 9 maand was naar Turkije gevlogen. Is ook goed verlopen.

Je moet je kindje inderdaad op je schoot nemen met een extra gordel. ik denk dus dat een draagzak op dat moment echt niet handig is want ik vrees dat je en je kindje dan niet gemakkelijk gaan zitten. Het is misschien wel een tip om die draagzak bij je handbagage te steken. Onze buggy mochten we idd tot het einde houden. Maar toen we terug geland waren in België waren alle buggy's mee op de transportband en kwamen ze er als laatste uit!! De afstand naar de transportband is best ver om met een baby op je arm te lopen dus die draagzak zou een hele hulp geweest zijn.

Een tutje is meestal voldoende. Verversen is idd niet zo gemakkelijk maar als je 2u vliegt kan het goed zijn dat dit niet nodig is. Een proper pampertje voor het opstijgen en als jullie geland zijn zal dan misschien wel volstaan.

In elk geval een goede reis gewenst.

Link naar deze reactie
08/02/2010 @ 21:50
Kathleen

Online Status Bekijk profiel
Hier een 2tal weken geleden gevlogen met mijn 2 kinderen alleen. Was een hele klus, en dan vooral met de oudste erbij en dan mijn kleine man die niet stil wilde zitten en mijn eten op de grond gooide en zo. MIjn oudsdte kreeg dan ook nog eens diarree, daar stond ik dan met baby op de arm en ondertussen probeerde ik mijn grote jongen te helpen op het toilet. He buiteindelijk de jongste aan een steward gegeven. Die keek wel wat zuur, maar he, wat moest ik anders. Gaf ook bv tijdens landen en opstijgen en hij heeft prima geslapen. (en rondgekeken, aan mijn haar getrokken, gekraaid,... )

Link naar deze reactie
08/02/2010 @ 23:01
Sophie

Alvast bedankt voor de reacties!

Misschien hou ik dan ook beter een flesje klaar voor't geval ze niet aan de borst wil.
Draagzak lijkt me nochtans niet onhandig hoor, is flexibel materiaal en kan ze lekker knus op me liggen.
Dus...de kinderwagen komt dan toch gewoon de transportband af?
Lies, was jouw kinderwagen ok na het meegeven bij de hoofdbagage? Mij lijkt het dat ze daar toch mee gooien enzo? En moet je die dan uit elkaar halen om in de tas te stoppen?

Link naar deze reactie
09/02/2010 @ 06:07
greet

sophie , hier kwam de kinderwagen telkens direct uit het vliegtuig. ze riepen af dat mensen met een kinderwagen best nog even konden blijven zitten. toen we uitstapte , lagen ze allemaal aan de uitgang van het vliegtuig. zo is het bij ons al 4 keer geweest in zaventem.
op de bestemming kan het verschillen. in tenerife hadden we een aparte band waar de buggy's opkwamen.

Link naar deze reactie
09/02/2010 @ 10:16
Lin

Awel eh.. mocht een stewerdess mij de les komen spellen over het verversen op de zetel.. kzou ze nogal es... Ambetante volwassenen die over de stoelen hangen en stinken naar zweet vind ik veeeeeeeel erger dan een pampertje!
Om nog maar te zwijgen over dronken mensen! HEbben het eens gehad op een vlucht van Mexico naar huis.... 12 uur lang 4 strontzatte tieners en geen mens die iets zei.. Kzou men antwoord nog al wel es klaarhebben!! Tis nu ook nie dat de voorzieningen in het vliegtuigtoiletje kunnen dienen he.. als je kindje groter is lijkt het me al helemaal onmogelijk!!!!
Link naar deze reactie
09/02/2010 @ 10:59
Judith1981

Online Status Bekijk profiel
Ik vlieg al met Yaira vanaf dat ze 3 maand was. Wij wonen in Engeland en gaan elke 2 a 3 maand op familiebezoek in NL. Ervaring genoeg dus al werkt het soms net even anders in andere landen/vliegvelden enzo.
Over het algemeen geld;

* een draagzak mag NIET gebruikt worden bij het opstijgen/landen. Je MOET je baby hieruit halen (ook al slaapt ie lekker) en in een babygordeltje plaatsen. Deze gordel (vaak oranje) krijg je als je aan boord gaat. Je maakt de gordel vast d.m.v. een lus aan je eigen gordel. Stewardessen helpen hierbij graag.

Ik had wel altijd een draagzak bij me die ik aan deed als we geland waren. De buggy kwam bij mij altijd samen met de andere koffers, maar wel op een speciale band, en dit was nog al een stuk lopen. Als je dan ook een tas handbagage bij je hebt, is het handig om je baby dan in een draagzak te doen.

Tijdens de vlucht (als jezelf ook de gordel mag afdoen) mag je baby ook gewoon uit z'n gordel en kan je er mee rond lopen enzo. Zelf heb ik dit nooit gedaan, maar het kan en mag dus wel.

* Druk op de oren
Zuigbewegingen van de mond is vaak voldoende. Dit kan dus d.m.v. drinken/eten of zuigen op de speen (tut). Yaira had echter weinig last van haar oren en had soms geen zin om te drinken/eten/zuigen.

* Borstvoeding
Meestal mag je met kinderen als een v/d eerste aan boord, anders kan je vaak bij het inchecken aangeven of je op de eerste rij mag zitten (niet bij de deur/op nooduitgangen want dat mag niet met een kind) maar net aan de andere kant van het vliegtuig aan de voorkant heb je ook meer beenruimte. Je kunt op de stoel aan het raam gaan zitten en je man er naast, dan heb je niet veel bekijks hoor. De mensen op de stoelen achter en voor je moeten dan echt over jou heen hangen om iets te zien.

Een dekentje raad ik ook aan. Dit is handig voor diverse doeleinden;
- je kunt m gebruiken om in 'prive'-sfeer te voeden
- voor als het koud is
- als je baby onrustig is, ga dan samen met je kindje onder de deken en sluit als het ware de rest 'buiten' en probeer 'm te kalmeren. Door deze deken over jullie krijgt ie minder prikkels van de omgeving.

Ik nam voor de zekerheid altijd een flesje water en borstvoeding mee. Zo kon ik kijken wat het beste werkte op dat moment.

* pamper verschonen
Je hebt inderdaad een plakje in de wc. Deze zit met een 'klemmetje' tegen de muur vast gemaakt. Het wijst zich eigenlijk vanzelf. Je klapt het plankje naar beneden en hebt dan ruimte om je kindje te verschonen. Het is niet veel, maar werkt prima. En wellicht is het inderdaad niet nodig om op een korte vlucht te verschonen.
Er is verder in de wc een prullebak waar je je afval in kwijt kan. Je neemt gewoon je kindje, wat natte doekjes en 1 luier mee naar de wc.
Wel handig om in elk geval in je handbagage een extra set complete kleding (romper, sokken, shirt, broek) aan te doen mocht er een ongelukje gebeuren of ze diaree krijgen.

* Kinderwagen
Vaak mag deze inderdaad mee tot je aan boord gaat. Als je lang op het vliegtuid moet wachten is het wel handig op je kinderwagen mee te nemen tot aan het vliegtuig. Je kindje kan dan lekker slapen.Maar ook al neem je je wagen tot hier mee, het is geen garantie dat ie ook weer voor je klaar ligt als je uitstapt. Het kan zijn dat ie dan wel gewoon met de andere bagage op de band ligt (dan is het handig als je je draagzak hebt!).

Ik heb mijn wagen regelmatig ingecheckt bij mijn normale bagage (vaak gaat dit zelf nog op een speciale band). Ik maakte de wieg dan zo klein mogelijk en stopte alles in een transport tas (ik gebruikt een tas met rits waar je 'heren maatpakken' in vervoert). Hierop had ik dan stickers met 'handle with care' erop. Ik heb geen beschadigingen meegemaakt.

Verder had ik voor Yaira in mijn handbagage;
*extra kleren (romper,sokken,broekje,shirt)
*extra luiers en natte doekjes
*knuffeltje/favo speeltjes
*spuugdoekjes/zakdoekjes (voor verkouden neus)
*speentje
*flesjes
*verschoonmatje
*kleine tube billencreme
*kleine tube anti-bacteriele gel

I.v.m. de veiligheid moet je bij de controle vaak de babyvoeding zelf proeven. Dus als je gekolfde melk meeneemt, moet je daarvan ook een slok nemen om aan te tonen dat er niets anders in zit. Je kunt echter ook in supermarkten flesvoeding krijgen in een kartonnen pakje (vaak 1 voeding van 200ml) dan hoef je niet te proeven en dit is hetzelfde voor potjesvoeding.

PS. op lange vluchten heb je soms de mogelijkheid om inderdaad een bedje voor je baby erbij te boeken. Ze liggen dan in een bedje voor je neus. Wel ideaal voor lange vluchten!

Maak je niet teveel zorgen en laat het komen zoals het komt. Voor mijn eerste vlucht deed ik ook geen oog dicht, maar het pakte goed uit.

Succes

Link naar deze reactie
10/02/2010 @ 13:27
Sandra

Hallo,

Wij vertrekken binnen 3 weken naar Spanje met onze dochter van bijna 9 maand. Ik heb hier al heel wat gelezen en ben toch al een beetje geruster
Ik maak me ook bij alles zorgen en vraag me af of het allemaal wel gaat meevallen.

Ik geef flesvoeding en wou toch zeker 2 flesjes (300ml elk) met de poeder apart in potjes in de handbagage meenemen, daar doen ze toch niet moeilijk over hé bij de controle??
De rest van de voeding ga ik in de gewone bagage steken.

Groetjes,
Sandra
Link naar deze reactie
11/02/2010 @ 13:08
NijntjeKonijntje

Hallo allemaal,

Ik vlieg binnenkort ook met mijn dochtertje van 7 maanden, dus bedankt de tips allemaal!

Link naar deze reactie
11/02/2010 @ 16:19
Lin

Waar ik toch ook vooral aan denk is:

Huilt ie, dan huilt ie! En laat de mensen maar kijken. Want dat is meestal een situatie waar ouders 'flippen' en dit meer om de reacties van andere mensen....

Vindt persoonlijk dat de mensen tegenwoordig daar erg 'nultolerant' (om een modern woord te gebruiken ) tegenover zijn geworden.. vinden jullie niet???

Link naar deze reactie
11/02/2010 @ 22:58
Sophie

Bedankt!
Hoop idd wel dat ze niet gaat huilen..
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]