[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 08/02/2010 @ 13:06 Sophie | Hallo, We nemen binnenkort het vliegtuig met een 4maandertje en ik maak mij er een beetje zorgen over: -Hoe moet dat met de borstvoeding? Is dat niet raar met al die mensen zo dicht rondom jou? Zal de kleine wel de borst wíllen (misschien niet door spanning?) -Bij opstijgen en landen, is een tutje voldoende om de druk in de oortjes te verlichten of beter flesje afkolven? -Pampertjes verversen, is daar plaats voor? -Houden we de baby in de draagzak op ons of hoe wordt die bevestigd? -Kinderwagen weet ik, mag tot aan de gate en daar als laatste het ruim in. Maar is dat wel veilig dan (schade)? We zouden die ook ingepakt met de hoofdbagage mee kunnen geven maar daar gaan ze dan misschien nog ruwer mee om? Is gelukkig een rechtstreekse vlucht, 2 uur maar pffff zal blij zijn als alles goed is verlopen... Ervaringen/tips? ![]() |
| 08/02/2010 @ 13:24 Lin | Wij vlogen op 4 maand met ons zoontje naar de Dominicaanse... Was redelijk goed gegaan. Ondanks dat ons zoontje een slechte slaper is/was; heeft hij de heenreis zo goed als de hele tijd geslapen... ivm je vragen: - op toilet is een plankje dat ja kan openklappen om je baby te verzorgen; maar ons zoontje had schrik in het toiletje en dus stond mijn man op en ververste ik hem op de zetel ![]() - mijn zoontje kreeg ook nog bv maar weigerde zo goed als de hele vlucht om te drinken aan de borst. .omdat kolven bij mij voor geen meter ging, had ik wat KV meegenomen. Uiteindelijk dronk hij niet tijdens het opstijgen en landen. Hij had enkel last van zijn oortjes op de terugreis. Ik had wel oorspray meegenomen die de 'plop' in de oortjes vermindert... (OTODOL = homeo) - ik heb veel gestaan op de beide vluchten .. zo de hele tijd zitten... met kleintje op je schoot... ni zo ideaal. Maar 2 uurtjes vliegen gaat snel voorbij! - Je krijgt veel hulp van het cabinepersoneel.. al zijn er sommige toch ook wel 'lastig' als je iets vraagt Let op.. wij vlogen toen de mexicaanse griep net uitbrak.. maar ik vind deze regeltjes toch wel ALTIJD belangrijk. Laat niet alle mensen zomaar aan je baby komen... Neem dettoldoekjes mee zodat je jezelf en de handjes van je baby af en toe kan ontsmetten.(vooral na toilet) Ik had de draagzak mee... achteraf bezien hadden we de buggy gewoon gelijk moeten inchecken... En hij hij daarin geslapen toen dat we aankwamen en op de koffers stonden te wachten Aja.. in de Dominicaanse was het nogal heet toen we aankwamen.. Ik had de kleine al frisser aangedaan toen we net geland waren, maar uiteindelijk bij aankomst aan de babageband had hij enkel nog zijn body'ke aan.. zo warm . Dus afhankelijk van de bestemming miss meer of minder warme kleertjes meenemen!Vergeet zeker de knuffel en dekentje niet!!!tkan nogal koud zijn op het vliegtuig. Ah en ivm de bv.. inderdaad, de mensen 'loerden' |
| 08/02/2010 @ 13:26 Lin | Nog vergeten.. Je krijgt een gordeltje die je in je eigen gordel moet schuiven en dan rond je baby doen... Ik had een boekje mee om hem af te leiden tijdens het opstijgen en landen.. (want hij bleeft niet zo graag zitten )Fijne vlucht.. en je zal zien .. het zal wel goed meevallen. Wij vliegen in juni weer naar de Dominicaanse... benieuwd hoe het dan gaat gaan met een 16 maandertje ![]() |
| 08/02/2010 @ 20:03 Lin | Als je bij Jetair boekt naar de Dominicaanse ofzo kan je wel de Comfort klasse boeken.. dan heb je iets meer beenruimte.... Maar nog niet genoeg om de kleine op de grond te zetten lijkt me... (allee niet dat je een 4maandertje al op de grond zet )x |
| 08/02/2010 @ 23:01 Sophie | Alvast bedankt voor de reacties! Misschien hou ik dan ook beter een flesje klaar voor't geval ze niet aan de borst wil. Draagzak lijkt me nochtans niet onhandig hoor, is flexibel materiaal en kan ze lekker knus op me liggen. Dus...de kinderwagen komt dan toch gewoon de transportband af? Lies, was jouw kinderwagen ok na het meegeven bij de hoofdbagage? Mij lijkt het dat ze daar toch mee gooien enzo? En moet je die dan uit elkaar halen om in de tas te stoppen? ![]() |
| 09/02/2010 @ 10:16 Lin | Awel eh.. mocht een stewerdess mij de les komen spellen over het verversen op de zetel.. kzou ze nogal es... Ambetante volwassenen die over de stoelen hangen en stinken naar zweet vind ik veeeeeeeel erger dan een pampertje! Om nog maar te zwijgen over dronken mensen! HEbben het eens gehad op een vlucht van Mexico naar huis.... 12 uur lang 4 strontzatte tieners en geen mens die iets zei.. Kzou men antwoord nog al wel es klaarhebben!! Tis nu ook nie dat de voorzieningen in het vliegtuigtoiletje kunnen dienen he.. als je kindje groter is lijkt het me al helemaal onmogelijk!!!! |
| 10/02/2010 @ 13:27 Sandra | Hallo, Wij vertrekken binnen 3 weken naar Spanje met onze dochter van bijna 9 maand. Ik heb hier al heel wat gelezen en ben toch al een beetje geruster ![]() Ik maak me ook bij alles zorgen en vraag me af of het allemaal wel gaat meevallen. Ik geef flesvoeding en wou toch zeker 2 flesjes (300ml elk) met de poeder apart in potjes in de handbagage meenemen, daar doen ze toch niet moeilijk over hé bij de controle?? De rest van de voeding ga ik in de gewone bagage steken. Groetjes, Sandra |
| 11/02/2010 @ 13:08 NijntjeKonijntje ![]() | Hallo allemaal, Ik vlieg binnenkort ook met mijn dochtertje van 7 maanden, dus bedankt de tips allemaal! ![]() |
| 11/02/2010 @ 16:19 Lin | Waar ik toch ook vooral aan denk is: Huilt ie, dan huilt ie! En laat de mensen maar kijken. Want dat is meestal een situatie waar ouders 'flippen' en dit meer om de reacties van andere mensen.... Vindt persoonlijk dat de mensen tegenwoordig daar erg 'nultolerant' (om een modern woord te gebruiken ) tegenover zijn geworden.. vinden jullie niet???![]() |
| 11/02/2010 @ 22:58 Sophie | Bedankt! Hoop idd wel dat ze niet gaat huilen.. ![]() |
[Reageer]

op vliegtuig met baby: verzorging en kinderwagen

)

) tegenover zijn geworden.. vinden jullie niet???