[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 07/02/2010 @ 21:00 Ellemy | Hoi, Ik ga akkoord met je vriend .Jules sliep ook 'slecht' overdag in zijn park, bij het minste werd hij wakker... vanaf 4 maanden ook boven in zijn bedje gelegd en de eerste twee, drie weken waren niet gemakkelijk... lees: veel huilen. Heb dan maar van mijn moederhartje een steen gemaakt, en hem een paar dagen na elkaar zich in slaap laten huilen. Na een twee, drie weken was dit over... sliep onmiddellijk 's namiddags. Toen hij kon kruipen, kroop hij zelf naar de trap na zijn middageten, wou hij zeggen 'ik ga slapen'... Nu is hij bijna 2 jaar en slaapt hij nog 's middags (al durft hij af en toe al eens overslaan)... als hij na een halfuurtje nog niet slaapt, weten wij dat het niets wordt ![]() Groetjes ![]() |
| 08/02/2010 @ 20:30 kellieke | Ej Kim, ik volg al maanden mee bij de oktobermama's van 2009, maar heb eigenlijk nog nooit gereageerd. Onze kindjes zijn op dezelfde dag geboren en waren voor dezelfde moment uitgerekend. Onze Cas sliep overdag ook niet meer in zijn parkje, maar was wel altijd heel moe. Uiteindelijk dan ook de stap gezet om hem overdag in zijn bedje te leggen. 's morgens, 's namiddags en 's avonds doet hij nu een dutje in zijn bed. 's Avonds moeten we hem altijd wakker maken voor zijn bad en laatste flesje. In het begin was dit niet makkelijk, maar hebben even op de tanden gebeten. Ik leg hem overdag altijd volgens een vast 'plan' in zijn bedje :-)Achteraf gezien hadden we dit al veel eerder moeten doen, maar heb lang schrik gehad dat hij zou denken dat het al nacht was als ik hem zijn dutjes in zijn bed zou laten doen. |
| 09/02/2010 @ 13:56 | Onze kleine man is maar iets ouder dan jouw kindje (geboren op 16 september) Sinds 2 weken doet hij zijn middagdutje in zijn bedje. Om je een idee te geven van zijn dagschema: wakker om 06.30 - Flesje dutje meestal van 09.30 - 10.30 à 11.00 (thuis in zijn box bij de onthaalmoeder in zijn bedje ) Groentenpap om 11.00 12.30 - 15.00 slapen in bedje 15.30 à 16.00 flesje spelen met papa en mama en badje +/- 20.00 laatste flesje ten laatste 21uur bedje in voor de nacht Voor zijn middagdutjes en s avonds wacht ik het moment af dat hij zelf in zijn oogjes begint te wrijven om hem naar boven te brengen. Hij kent ondertussen het ritueel wel. Kusje en knuffeltje en dan in zijn slaapzakje zijn bedje in. Hij heeft dan zo'n sterretje dat tekeningen projecteert op het plafond en licht geeft gedurende 5 minuten. Meestal slaapt hij na die 5 minuten. Ik zou zeggen veel succes en niet wanhopen |
| 09/02/2010 @ 19:54 kellieke | Ej Kim, super dat je vandaag de stap hebt gezet. Ik hoop dat het echt geen toeval is. Ik liet onze Cas in het begin ook even wenen, maar we zetten er hier een maximum (10min.) op hoor. Kan der echt niet tegen dat het venteke weent. We hebben dat ook maar enkele keren moeten doen en hij valt ook vanzelf in slaap. Hij weent denk ik vooral omdat hij vecht tegen zijne slaap en hij wel hem niet meteen geven. Mijn 'vast' plan :-) Bedje in, broekje en kousjes uit, slaapzakje aan en dan pas maak ik zijn kamerke donker. Vertel hem ook altijd dat hij maar klein dutje moet doen :-) Als hij wakker wordt, ga ik hem halen en doe eerst de gordijnen weer open. Wil hem echt duidelijk maken dat het dag is. Klinkt mss stom, maar geef hem graag steeds dezelfde structuur mee. Ik ken je idd wel een beetje. Klinkt raar hé. Was van in het begin niet mee met jullie forum en vond het dan zo raar om mij te mengen met jullie gesprekken. Jullie hadden toch al een goeie band met elkaar. Ben wel altijd goed blijven volgen. Heb der wel héél véél aan gehad! Nu nog hoor. Vele groetjes |
| 10/02/2010 @ 14:21 Ellen | Hier zijn sinds paar daar de middagdutjes ook boven maar hij kan heel moeilijk zelf in slaap vallen, hij valt enkel in slaap als ik hem nog wat borstvoeding geef. Anders is het echt brullen. Hopelijk kan ik hem dit nog afleren zonder dat de slaapjes 's middags in het water vallen! |
| 23/02/2010 @ 15:06 Mama van Luna | hoe baby 4 maanden overdag dutje in bed leren doen Luna sliep eerst ook niet overdag in haar bedje. Vanaf 10 weken toch geprobeerd in het begin altijd in slaap gewiegd. Dit hielp niet meer na een tijdje want ze werd wakker toen ze in bed werd gelegd. Toen een keer 1.5 uur naast haar bedje blijven zitten, sussen en aaien en toen viel ze in slaap. Toen kreeg ze die ster kado die ligt geeft en natuurgeluidjes maakt. Die zet ik nu altijd op 15 minuten en ze slaapt. Zonder te huilen. Ik wacht altijd tot ze in haar oogjes wrijft en dan is ze ook blij als ze naar bed word gebracht. Ze slaapt dan ongeveer 45 min - uurtje. Dan haal ik haar eruit, ze eet of drinkt en speelt dan in totaal ongeveer 1.5 uur wakker en hetzelfde verhaal kort dutje. Dus breng haar 3 a 4 keer terug naar bed overdag. S nachts slaapt ze vanaf 20.00 tot ongeveer 0600 soms 0730. Dus het werkt wel ook al is het vaak in en uit bed doen op een dag. |
[Reageer]

Hoe baby 4 maanden overdag dutje in bed leren doen?

.