< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Popje.com

Doopsuiker Suikerdraakje

BabyGoodies.eu

Rainbowbabies

Baby Junior

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Hoe baby 4 maanden overdag dutje in bed leren doen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Hoe baby 4 maanden overdag dutje in bed leren doen?
07/02/2010 @ 20:42

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
De vraag zegt het al
Ik zou graag hebben dat mijn dochtertje van 4 maanden overdag haar dutjes in haar bedje leert doen.
Tot nu toe ligt ze altijd in haar park maar daar komt van slapen niet veel in huis (hazeslaapjes), Hanna is een enorm actieve baby en snel afgeleid, tegen de late middag wordt ze dan ook overmoe en dus erg slechtgezind!
Ik heb een tijdje terug geprobeerd haar na de middagvoeding naar bed te brengen maar dan schreeuwt ze alles bij elkaar tot ik haar eruit haal. 'Snachts baker ik haar in dus zo ook overdag geprobeerd maar helaas.
Mijn vriend wil gaan voor de harde aanpak: dagelijks blijven herhalen en haar zonder pardon naar bed doen, als ze huilt laten huilen, af en toe eens gaan kijken en eventueel tutje geven!?

Iemand nog tips hoe we het eventueel kunnen aanpakken?

Alvast bedankt!

Link naar deze reactie
07/02/2010 @ 21:00
Ellemy

Online Status
Hoi,

Ik ga akkoord met je vriend .

Jules sliep ook 'slecht' overdag in zijn park, bij het minste werd hij wakker... vanaf 4 maanden ook boven in zijn bedje gelegd en de eerste twee, drie weken waren niet gemakkelijk... lees: veel huilen.

Heb dan maar van mijn moederhartje een steen gemaakt, en hem een paar dagen na elkaar zich in slaap laten huilen. Na een twee, drie weken was dit over... sliep onmiddellijk 's namiddags. Toen hij kon kruipen, kroop hij zelf naar de trap na zijn middageten, wou hij zeggen 'ik ga slapen'... Nu is hij bijna 2 jaar en slaapt hij nog 's middags (al durft hij af en toe al eens overslaan)... als hij na een halfuurtje nog niet slaapt, weten wij dat het niets wordt

Groetjes

Link naar deze reactie
07/02/2010 @ 21:13
sneakiesthippo

Online Status Bekijk profiel
Jah gewoon steeds in bedje leggen en even laten huilen. Ik zou niet te lang doen, hij is nog niet zo oud. En ja is de eerste tijd doorbijten maar de enige manier. Ik vindt het overigens ook zoiets raars om je kindje beneden te laten slapen, weet dat het bij K&G moet, maar toch..... je ziet....het werkt niet.

Link naar deze reactie
07/02/2010 @ 21:18

Ja, mij is altijd gezegd geweest van ze de eerste maanden bij je te laten slapen, ook 's nachts. Gelukkig hebben we haar 's nachts wel van nacht 1 in haar eigen kamertje gelegd, hadden we dus beter ook overdag gedaan
Bedankt meiden voor de reacties, er zal dan niks anders opzitten dan het zo te proberen

Link naar deze reactie
07/02/2010 @ 21:46
Tattooke

hey
hier ook een kleine spruit die overdag niet wil in zijn bed slapen,snachts zonder problemen in zijn eigen bed van rond 19uur en hij slaapt tot 6uur (hij slaapt wel nog in ons kamer door bv wel in zijn eigen bedje dus).Dan eet hij binnen de 15min terug inslaap en dan terug slapen tot 10uur en daar blijft het ook bij. Ik kan hem enkel inslaap krijgen met nog een beetje bv,wat raar is maar als hij bij mijn schoonouders is heeft hij die extra bv niet nodig en valt hij wel zo inslaap maar wel op de arm.
ik ben niet zo voor de "harde" aanpak dus ik lees even mee als er nog tips/oplossingen komen.
kim ons kindjes schelen percies 1 dag

[Laatst gewijzigd door Tattooke - 07/02/2010 @ 21:49] - Link naar deze reactie
07/02/2010 @ 21:52

Tattooke, idd 1 dag verschil
En een flinke slaper heb je zeg amaai, alé ja, 's nachts dan toch! Hanna slaapt van ongeveer 20.30 tot 7.30 à 8.30 dus daar ook geen klagen maar overdag is het echt moeilijk, ze is zoooo moe maar vecht tegen de slaap.
Ik zie die harde aanpak ook niet voor de volle 100% zitten hoor en vind het al vreemd dat mijn vriend het voorstelt want hij werkt nachtpost en slaapt dus overdag, vraag me af of hij het wel zo leuk gaat vinden als ik haar wekenlang elke middag laat huilen

Verder tips zijn welkom maar ik vrees dat er geen andere oplossing zal zijn.

Link naar deze reactie
07/02/2010 @ 22:11
Anne123

Online Status Stuur bericht
Mijn kindje wilde overdag ook niet slapen, enkel in de wandelwagen. Rond 5 maanden ben ik hem in zijn bedje beginnen leggen, ik liet hem niet huilen maar pakte hem op en wiegde hem tot hij terug rustig was, de eerste weken moesten we dit heel vaak herhalen maar nu slaapt hij meestal van de eerste keer. Ik zet ook altijd een muziekje op en hij heeft een knuffelvodje.
Link naar deze reactie
08/02/2010 @ 13:32
Kindercola

Past ze nog in de kinderwagenbak? Dan zou je die ook in het bedje kunnen zetten!!! Misschien dat ze dat wel pikt?

Ook het kamertje lekker donker maken en een slaapliedje opzetten wil meestal wel helpen.

Hier heb ik vanaf dag 5 (toen kwam ik thuis uit het ziekenhuis!) mijn kleine boven te slapen gelegt! Heb ik met mijn eerste ook gedaan en werktte perfect. Ik ben het namelijk ook niet eens met slapen in de box!!! De box is om te spelen en boven in bed gaan we slapen!!! Moet wel zeggen dat mijn oudste in het begin ook veel in de kinderwagenbak sliep tussendoor maar zijn middagslaapje sliep hij wel in bed.

Het is moeilijk om van je hart een steen te moeten maken maar het is voor je eigen (en haar!) bestwil!!! Je kunt het haar beter nu al leren als dat je nog wacht want het wordt alleen maar moeilijker hoor! En dan wordt het nog meer drama!

Meestal moet het na een paar dagen wel al goed gaan hoor! En niet pas na 3 weken!

Succes!

Link naar deze reactie
08/02/2010 @ 20:30
kellieke

Ej Kim,

ik volg al maanden mee bij de oktobermama's van 2009, maar heb eigenlijk nog nooit gereageerd. Onze kindjes zijn op dezelfde dag geboren en waren voor dezelfde moment uitgerekend. Onze Cas sliep overdag ook niet meer in zijn parkje, maar was wel altijd heel moe. Uiteindelijk dan ook de stap gezet om hem overdag in zijn bedje te leggen. 's morgens, 's namiddags en 's avonds doet hij nu een dutje in zijn bed. 's Avonds moeten we hem altijd wakker maken voor zijn bad en laatste flesje. In het begin was dit niet makkelijk, maar hebben even op de tanden gebeten. Ik leg hem overdag altijd volgens een vast 'plan' in zijn bedje :-)Achteraf gezien hadden we dit al veel eerder moeten doen, maar heb lang schrik gehad dat hij zou denken dat het al nacht was als ik hem zijn dutjes in zijn bed zou laten doen.
Link naar deze reactie
08/02/2010 @ 20:36

Hey Kellieke,

Hazo, je kent me stiekem al een beetje dan
Wel toevallig he zo op dezelfde dag uitgerekend en bevallen, ook nog hetzelfde uur mss? Ik om 12.30

Ja, ik heb ook al lang spijt dat ik haar niet eerder overdag naar bed heb gedaan, ik vond dat ook zo zielig en ze heeft de eerste 2 maanden erg afgezien van reflux, ze KON gewoon NIET slapen.
Vanmiddag heb ik de stap gezet, na 5 minuutjes huilen is ze in slaap gevallen en heeft 2 uren geslapen!!! Hopelijk was het geen toeval!

Wat is jullie vaste ritueel overdag?

Link naar deze reactie
09/02/2010 @ 09:52
Nyphredil

Ik heb mijn dochter tot haar 6 maand wél beneden laten slapen, en dat werkte perfect, maar niet in de box! De box dient om te spelen en niet om te slapen, vind ik. Arwen sliep in onze familiewieg in de woonkamer. Mijn zusjes en ik hebben vroeger ook nog in die wieg gelegen tot we zo'n 6 maand oud waren. Die wieg heeft gordijntjes, zodat ze niet kunnen afgeleid worden door wat er rondom hen gebeurt.

Vanaf haar 6 maanden-sprongetje werden de dutjes plots een ramp. Niet in slaap geraken, heel kort slapen en van alles wakker worden (terwijl ze daarvoor ook door de telefoon, de deurbel en de stofzuiger sliep). De wieg begon toen ook wat klein te worden, dus na een tijdje ben ik haar boven in haar bedje beginnen leggen.

Haar bedje staat nog bij ons op de kamer, en vorige week was ik daar heel blij om, want toen was ze voor het eerst ziek en werd ze daardoor 's nachts wakker van de oorpijn. Was ik blij dat ik niet naar een andere kamer moest lopen om daar in een stoel bv te geven, maar dat ik haar gewoon bij in ons warme bed kon leggen en wat verderdoezelen terwijl ze aan de borst in slaap viel .

Het bij in de living en 's nachts in de slaapkamer laten slapen wordt aangeraden ivm wiegendood, niet omdat ze dan zogezegd beter zouden slapen...

Link naar deze reactie
09/02/2010 @ 13:56

Onze kleine man is maar iets ouder dan jouw kindje (geboren op 16 september)
Sinds 2 weken doet hij zijn middagdutje in zijn bedje.

Om je een idee te geven van zijn dagschema:
wakker om 06.30 - Flesje
dutje meestal van 09.30 - 10.30 à 11.00 (thuis in zijn box bij de onthaalmoeder in zijn bedje )
Groentenpap om 11.00
12.30 - 15.00 slapen in bedje
15.30 à 16.00 flesje
spelen met papa en mama en badje
+/- 20.00 laatste flesje
ten laatste 21uur bedje in voor de nacht

Voor zijn middagdutjes en s avonds wacht ik het moment af dat hij zelf in zijn oogjes begint te wrijven om hem naar boven te brengen.
Hij kent ondertussen het ritueel wel.
Kusje en knuffeltje en dan in zijn slaapzakje zijn bedje in.
Hij heeft dan zo'n sterretje dat tekeningen projecteert op het plafond en licht geeft gedurende 5 minuten. Meestal slaapt hij na die 5 minuten.

Ik zou zeggen veel succes en niet wanhopen
Link naar deze reactie
09/02/2010 @ 19:54
kellieke

Ej Kim,

super dat je vandaag de stap hebt gezet. Ik hoop dat het echt geen toeval is. Ik liet onze Cas in het begin ook even wenen, maar we zetten er hier een maximum (10min.) op hoor. Kan der echt niet tegen dat het venteke weent. We hebben dat ook maar enkele keren moeten doen en hij valt ook vanzelf in slaap. Hij weent denk ik vooral omdat hij vecht tegen zijne slaap en hij wel hem niet meteen geven.

Mijn 'vast' plan :-)
Bedje in, broekje en kousjes uit, slaapzakje aan en dan pas maak ik zijn kamerke donker. Vertel hem ook altijd dat hij maar klein dutje moet doen :-)
Als hij wakker wordt, ga ik hem halen en doe eerst de gordijnen weer open. Wil hem echt duidelijk maken dat het dag is. Klinkt mss stom, maar geef hem graag steeds dezelfde structuur mee.

Ik ken je idd wel een beetje. Klinkt raar hé. Was van in het begin niet mee met jullie forum en vond het dan zo raar om mij te mengen met jullie gesprekken. Jullie hadden toch al een goeie band met elkaar. Ben wel altijd goed blijven volgen. Heb der wel héél véél aan gehad! Nu nog hoor.

Vele groetjes
Link naar deze reactie
10/02/2010 @ 10:06

Kellieke,
Klinkt helemaal niet stom hoor zo'n vast ritueel, kindjes houden daaraan, geeft ze een gevoel van rust en regelmaat. Wij proberen die regelmaat er hier ook zo veel mogelijk in te houden.

Gisteren is het middagdutje niet gelukt, ze had ook veel last van krampjes ocharme maar vandaag proberen we opnieuw, de aanhouder wint he!

Ivm het oktoberforum, ik ben er ook pas laat ingekomen, tegen het einde van mijn zwangerschap en na de bevalling heb ik er zeker een maand niet meer geschreven, had gewoon de tijd niet maar ondertussen zijn we inderdaad een tof kliekje geworden, we zijn ook allemaal dikke facebookvriendjes Kom maar gerust iets schrijven als je er zin in hebt, het zijn daar één voor één toffe madammen!

Link naar deze reactie
10/02/2010 @ 14:21
Ellen

Hier zijn sinds paar daar de middagdutjes ook boven maar hij kan heel moeilijk zelf in slaap vallen, hij valt enkel in slaap als ik hem nog wat borstvoeding geef. Anders is het echt brullen.
Hopelijk kan ik hem dit nog afleren zonder dat de slaapjes 's middags in het water vallen!
Link naar deze reactie
23/02/2010 @ 15:06
Mama van Luna

hoe baby 4 maanden overdag dutje in bed leren doen
Luna sliep eerst ook niet overdag in haar bedje. Vanaf 10 weken toch geprobeerd in het begin altijd in slaap gewiegd. Dit hielp niet meer na een tijdje want ze werd wakker toen ze in bed werd gelegd. Toen een keer 1.5 uur naast haar bedje blijven zitten, sussen en aaien en toen viel ze in slaap. Toen kreeg ze die ster kado die ligt geeft en natuurgeluidjes maakt. Die zet ik nu altijd op 15 minuten en ze slaapt. Zonder te huilen. Ik wacht altijd tot ze in haar oogjes wrijft en dan is ze ook blij als ze naar bed word gebracht. Ze slaapt dan ongeveer 45 min - uurtje. Dan haal ik haar eruit, ze eet of drinkt en speelt dan in totaal ongeveer 1.5 uur wakker en hetzelfde verhaal kort dutje. Dus breng haar 3 a 4 keer terug naar bed overdag. S nachts slaapt ze vanaf 20.00 tot ongeveer 0600 soms 0730. Dus het werkt wel ook al is het vaak in en uit bed doen op een dag.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]