< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Popje.com

Doopsuiker Suikerdraakje

BabyGoodies.eu

Rainbowbabies

Baby Junior

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger?? » hoe lang wachten voor een tweede?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger??
hoe lang wachten voor een tweede?
22/01/2010 @ 16:28

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo, voor eerlijk te zijn schaam ik mij aan de ene kant maar aan de andere kant niet. Ik zit namelijk met iets die ik mij afvraag! Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan en die bleek positief maar het was maar een licht streepje gebeld naar de dokter moet nog 3dagen wachten voor een volgende. Aan de ene kant ben ik blij maar aan de andere kant ik ben nog maar 5maanden mama geworden van mijn eerste. Ik nam de pil en ik vertik het om het te laten weg te halen. Wie kan mij helpen hierbij. Hoe moet ik dat doen met twee kleine ukjes zo vroeg na elkaar? maar kheb nog een ander probleem ook ik ben nog altijd aan het genezen van een postnatale depressie al heb ik het gevoel dat hij bijna weg is soms heb ik nog van die moeilijke momenten. Toen ik het ontdekte voelde ik mij de wereld te rijk maar ik twijfel ga ik het wel aankunnen?
Link naar deze reactie
22/01/2010 @ 16:43
meurrenske

Online Status Bekijk profiel
hey meid

hier 2 kindjes die 10 maand verschillen en ik ben weer zwanger . de eerste dagen/weken is het moeilijk omdat je nog een ritme moet vinden, ik had een thuishulp 4 uur per week die mijn strijk en poetsen een beetje kwam verlichten en als er tijd over was waste zij eens 1 van de kindjes of speelde ze met de kindjes zodat ik even kon rusten. dit heeft me niet veel geld gekost dit moet je eens horen via je ziekenfonds. anderzijds zou ik je ook laten begeleiden voor je depressie, dit is eenziekte en moet je u niet omschamen, je hebt er toch niet zelf om gevraagd ?

hier zijn de kindjes nu 25 maand en 14 maand en ze hangen enorm aan mekaar, ze spelen samen, maken amper ruzie! en het is wel handig, smorgens samen flesje, pamper verversen, ze eten samen middag, samen fruitpap, samen in bad, avondfles en bedje in en het is rust!

ik heb het me hier nog geen moment beklaagd

Vermoedelijke bevalling op 25/09/2010.
Al 36 weken en 6 dagen zwanger (92.23% ver), nog 3 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

[Laatst gewijzigd door - 22/01/2010 @ 16:43] - Link naar deze reactie
22/01/2010 @ 16:51
mamsie

Hey,

Ik kan niet meespreken over een postnatale depressie maar wel 2 ukjes die kort op elkaar komen.
Toen ons meisje 4 maand was hadden we ook al plannen voor een tweede maar dachten dat we toch een paar maandjes moesten 'oefenen'. Niet dus
Onze 2 spruitjes zullen 14 maand verschillen. Denk dat dit ongeveer hetzelfde zal zijn als bij jou. Wij zijn superblij maar ik ben soms ook bang hoor. Ik weet ook niet wat ik moet verwachten met 2 bengeltjes in huis. Ons 1ste is altijd een content, blij baby'tje geweest en dat is ze nu nog. Maar wat met het volgende. Ik weet niet wat het is om een huilbaby te hebben en de kans bestaat altijd. Ik zit ook met een heleboel vragen. Ga ik het wel aankunnen want mijn man draait veel uren op het werk, hoe ga ik alleen naar de supermarkt enz... Maar ik ben er zeker van dat het gaat lukken. Het moet gewoon! Het zal wss wel eventjes een zware tijd worden maar ik denk dat het kei leuk is om 2 kindjes kort op elkaar te hebben

Groetjes!

Link naar deze reactie
25/01/2010 @ 16:53

hoj,
ik heb daarnet de verschrikkelijkste nachtmerrie gehad, ik ben zo bang wat moet ik doen... Ik droomde dat ik mijn eigen kindje iets aandeed omdat het eerder wakker was dan ik wilde ik wilde slapen en alleen maar slapen en toch kwam het eerder wakker. Het was verschrikkelijk, ik ben nog altijd in therapie voor mijn depressie, en kheb het gevoel dat niemand mij steunt of mij ernstigs neemt. Ik ben nu 5weken zwanger, het is nog vroeg en nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Als ik het kindje ga houden of niet. Ik die zo tegen abortus ben, (tenzij uit medische redenen) denk er nu zelf aan. iemand aub help mij ik ben teneinde raad, ik zit hier te wenen en weet niet wat ik moet doen. Ik voel me echt slecht. Ik begin nu zelfs te twijfelen als ik wel kinderen wilde. Of is dit een van die kwaaltjes die je krijgt als je zwanger bent? Ik heb dit nooit gewild om zo te denken. Weet iemand hoe je van die gedachtes kan afgeraken en hoe ik hier mee om moet gaan want ik weet het niet meer. Ikzelf denk dat het een waarschuwing is om als ik te moe ben op tijd moet gaan slapen en niet alle zorg op mij wil nemen. Ik denk dat het zo'n betekenis heeft, maar toch ik ben zo bang!!!! Het spijt me dat ik jullie er mee lastig val maar iemand moet toch hetzelfde meegemaakt hebben als ik? Ik vraag me af als ik wel normaal ben. Als ik aan iemand vraag van heb jij een postnatale gehad zeggen ze allemaal neen en sommigen zeggen zelfs dat ik geen postnatale heb. Ik voel me zo eenzaam.Ik wil een goede moeder worden en geen die haar kinderen slaat of nog erger een ferme tik verkoopt uit onmacht! Ik wil dit niet meemaken!
Link naar deze reactie
09/02/2010 @ 00:50

hoj,

het is nu ongeveer een weekje geleden dat ik nog op 9maand geweest ben en ik ben de vorige keer vergeten om jullie te bedanken voor de reacties, vind het echt jammer dat er niet meer mensen met een postnatale depressie willen reageren en hun verhaal vertellen!! Ik wil net dat taboe doorbreken als ik daarover praat is het als ik over een vuile ziekte bezig ben, of alsof ik een buitenstaander ben, ik ken een paar mensen met die een postnatale depressie hebben gehad (zoals mijn moeder zij heeft mij enorm gesteund in het begin, had zij niet voor mijn kleine schat gezorgd dan was ik er volledig doorgegaan!) maar die willen het niet toegeven, een vriendin haar zus heeft een gehad en toen ik erachter vroeg was het meteen van neen heb ik niet gehad hoor.. Ze loog het gewoon af wat ik jammer vond/vind. ik zou graag lotgenoten vinden zowel mensen die twee of meerdere kinderen kort op elkaar gekregen hebben als mensen met een postnatale depressie! Het doet echt deugd om begrepen te worden en ik voel er mij alleen maar beter door, het is niet enkel voor mij maar ook voor de anderen die een gehad hebben of nog hebben. Het is heel moeilijk om er alleen voor te staan. Mijn man zorgt goed voor mij, maar door mijn postnatale kan ik echt niet genieten, nu donderdag moeten we naar de therapie hopelijk zal het opnieuw een frisse start worden voor ons beiden, door mijn depressie zijn mijn man en ik wat uit elkaar gegroeid, ik had moeite om mijn aandacht te verdelen want ik dacht als ik niet al mijn aandacht aan mijn kleine schat geef dan ben ik een slechte moeder, maar wat weet ik daar nu van ik ben nog maar 5,5maand moeder... En wat ik nog het raarst van al vind is dat mijn man eerder het papagevoel had dan ik het mamagevoel. Ook denk ik dat het komt door mijn verleden de band met mijn vader was niet echt goed, toen ik op mijn 16de opgenomen werd voor een depressie heeft mijn vader in de gezinstherapie gezegd dat hij al 16jaar kwaad is omdat hij geen zoon heeft (hij had het dus over mij) dat heeft mij lang en diep gekwetst en ik was daar zodanig mee bezig van o nee ik zal mijn kindje ook niet graag zien en ik moet het graag zien ik was zo bang dat ik mijn eigen kind niet graag ging zien en ook had ik problemen met mijn grenzen, daar ik vroeger het slachtoffer ben geweest van misbruik, durfde ik in het begin de borst niet te geven, ik moest mezelf heel de tijd inprenten dat ik hem in leven hield daarmee, dat borstvoeding de beste voeding is voor een pasgeborene, maar dat was nog niet het enige, zijn pamper verversen was een ware nachtmerrie, ik dacht iedere keer van ik ga te ver ik ga te ver, dit is niet goed wat ik doe en ik heb mij daar stap voor stap kunnen overzetten, maar toch ik zit er mee!! ik ben nu in therapie en ik hoop dat ik tegen dat het tweede er is dat ik eindelijk alles op een rijtje zal gezet hebben! mijn droom was altijd om jong mama te zijn van twee kort op elkaar en zo te zien zal het ook gebeuren maar die depressie had ik er liever niet bij gezien, ik weet dat ik er niet om gevraagd heb maar nu vraag ik mij af als ik al van voordien wist dat ik met die twijfels ging zitten van ga ik mijn kind wel graag zien en ga ik niet te ver gaan, ga ik niet zijn zoals mijn vader?? wel dan had ik al moeten in therapie gaan.. En nu ga ik verder met therapie zolang ik het nodig heb is het binnen 6maanden nog niet gedaan dan blijf ik gewoon doorgaan, ik wil niet nog eens hervallen, ik wil eindeijk eens kunnen genieten van mijn zoon, en niet elke dag mij afvragen van waar ben ik aan begonnen, ik twijfel(de) er zelfs aan als ik ooit wel moeder wilde worden (je moet weten ik ben 19) het moest mij eens allemaal van mijn hart en aub laat iets achter, ik wil met mijn verhaal mensen steunen en aanzetten om ook therapie te volgen, zolang je het volhoudt is het goed gaat het niet verder zoek dan prof. hulp!

mvg Lynn
sorry dat ik weer zo langdradig was hopelijk is dit een hulp!
Link naar deze reactie
09/02/2010 @ 21:33
Miekie_mouse

@lyn, ik heb gelukkig geen ervaring met depressies... maar ik heb wel een meisje van 4,5 maand. hier hopen we juist op een 2e kindje.. het zal prachtig zijn om die kindjes samen op te zien groeien zodat ze echt iets aan elkaar hebben!

waar ik wel op in wil gaan is het misbruik.. ik ben vroeger ook misbruikt wat denk ik voor iedereen hele nare gevolgen en gevoelens heeft.. ook ik had in het begin moeite met de bv alleen al omdat ik niet wilde dat anderen mensen mijn borst zouden zien.. uiteindelijk was voor mij de oplossing om alleen te voeden zonder anderen erbij..
uit je verhaal begrijp ik dat je 2e kindje zeer welkom is maar dat je bang bent voor jezelf.. je wilt dat anderen mensen toegeven dat ze ook een depressie hebben of hebben gehad.. maar ik denk dat je op dit moment alleen maar moet denken aan beter worden meid. je verleden verwerken etc. en nog niet moet denken aan de hulpvraag van anderen.. het is heel lief van je dat je dat wilt proberen, maar dat zou je pas later kunnen doen wanneer je zelf weer de oude bent. dat is nu het balangrijkste voor jou je vriend/man en je zoon en jullie toekomstige kindje!! misschien kun je er in therapie eens over praten dat je er zo tegenop ziet om bijv. de toekomste kleine ook de borst te moeten geven.. dan zou ik het niet forceren die kleine blijft van flesvoeding ook in leven.. dan ben je misschien wat geruster? over dat luiers verwisselen.. ik doe nog erg moeilijk.. zo zorg ik altijd dat het gordijn dicht is als ik Iris verschoon en ik zal haar nooit verschonen in een ruimte waar veel mensen langskomen dan wacht ik tot ik thuis ben of is de auto een goeie plek. gewoon omdat ik het idee heb dat mensen rare of nare gedachten hebben bij mijn kleine meisje en dat ze er nare dingen mee uit willen spoken.. langzaamaan probeer ik het weleens op te bouwen om mensen te vertrouwen en van de week heb ik haar in een damestoilet op zon ding verschoont ik vind het verschrikkelijk als er dan mensen kijken etc. misschien moet je jezelf de tijd gunnen om de dingen te verwerken.. praat erover schrijf het van je af.. is de therapie die je krijgt nu wel voldoende? of heb je het moeilijker en moet je vaker langs.. ik heb ook een tijd een dagboek bijgehouden over mijn gevoelens dat heeft me erg geholpen daarna las ik het na en keek ik welke gevoelens kloppen en kunnen juist zijn en welke gevoelens zijn alleen mijn gevoel? en kunnen eigenlijk geen kwaad.. ik denk dat je tijdens deze zwangerschap uit moet gaan vinden wat voor jou het beste gaat werken!
aan abortis zou ik niet eens denken als ik jou was.. ik snap je moeilijke punten maar omdat je dit kindje zo graag wenst en alleen je depressie in de weg zit ben ik eigenlijk bang dat je je nog rotter gaat voelen wanneer dit kindje geen kans van overleven krijgt! jij hebt je kindje(s) zeker wat te bieden! en of je hetzelfde wordt als je vader.... nee je weet zelf hoe het voelt ik denk alleen dat je juist meer op je hoede zal zijn dat dit jou kindjes nooit gaat overkomen! heel veel sterkte!

Link naar deze reactie
17/02/2010 @ 11:34

@miekie_mouse, bedankt voor je steun en je begrip. ik heb nu al beslist om juist de eerste dagen de borst te geven in het ziekenhuis, maar als ik zit nog een beetje in twijfel daarvan... Met Doran heb ik het ook zo gedaan maar toen ik thuis kwam moest ik om het anderhalf uur de borst geven en na 1 nachtje was ik een wrak. In het ziekenhuis hadden ze mij vertelt dat je genoeg moest slapen om borstvoeding te kunnen geven, slaaptekort had ik alleszinds. Maar ook de melk kwam niet goed door, ik had genoeg melk maar mijn borsten voelden aan als bakstenen, wat erg pijnlijk was. Door te douchen en te masseren ging het beter. Maar de dag erna heb ik een angstaanval gedaan en heeft de dokter mij een slaappil gegeven waardoor ik Doran geen borst meer kon geven. En dus ben ik overgestapt op flesvoeding en dat sloeg direct aan. En zoals je vertelde van dat je niemand graag bij je had toen je de borst gaf, daar keek niet echt om tenminste de vrouwen mochten blijven zitten en als er een man bij was die geen familie was dan vloog hij de deur uit van mij en toen ze terug binnenkwamen dan legde ik gewoon een handdoek over mijn borst maar zo dat dat de kleine nog adem had. Wat ik de vorige keer niet vertelt had was dat het incest was. ik ben misbruikt door mijn grootvader en daardoor had ik nog moeilijker met mijn vader, hij is grootvader van Doran het is mss lelijk van mij maar toch heeft dat wel eens in mijn gedachten geweest van wat als hij dat nu eens zou doen bij Doran en wat als ik dat doe bij Doran, daarom had ik het erg moeilijk met zijn pampertjes! het feit dat ik zijn stuitje en al moest afkuisen was voor mij een nachtmerrie zoals ik eerder al heb verteld! ik was echt bang als ik daar aan kwam dat ik ook mijn kind misbruikte maar na een tijdje heb ik mij erover gezet! ook ga ik Doran niet verversen bij mensen die ik niet vertrouw! Ik heb lang gedacht dat ik eens slechte moeder was, maar ik ben dat niet want ik zorg voor mijn kindje, ik kan het zelfs liefde geven want dat moedergevoel is er na een eindje toch gekomen! de therapeute geeft mij aangeraden om groepstherapie te volgen dat ik daar beter mee ben. En dat zal ik zeker doen! ik voel me de laatste tijd echt fantastisch behalve 's avonds dan ben ik altijd misselijk. Ik ben nu 7weken zwanger en de 26ste van februari mag ik terug naar de gyneacoloog hopelijk gaat alles goed met de kleine en deze keer mag niemand buiten de gyne weten wat het is! Ook mijn echtgenoot niet! Nu heb ik nog een probleem, ik heb mijn vader gevraagd als hij peter wilde zijn! het feit is ik wil Doran en de jongste samen dopen! maar mijn vader heeft tegen mijn moeder gezegd (mijn moeder is meter van Doran) dat als het een meisje is dat hij dat niet echt ziet zitten om er peter van te worden! ik weet dat mijn vader een zoonfiguur mist dat heeft hij nu al gevonden bij mijn man, maar Christophe is zijn schoonzoon maar en hij hoopt op nog een kleinzoon! terwijl mijn man op een meisje hoopt en het voor mij gelijk is wat het is als het maar gezond is! Ik had al zitten denken om dat Stefaan en mijn moeder de peter en meter te laten worden van het tweede moest het een meisje zijn! maar daar kan ik mij niet bij neerleggen ik vind niet dat mijn vader het recht heeft om te kiezen van als het een meisje is dat hij er geen peter van wilt worden! ik zou het een eer vinden moest ik meter mogen zijn van iemands kindje, is het een meisje of is het een jongentje dat is voor mij gelijk! en nu heb ik nog een beetje goed nieuws ook! Het gaat terug beter met mijn man en mij. Ik heb al meer fut om het huishouden te doen en ik ben niet boos als er eens iets niet lukt! ook heeft Doran gisteren voor het eerst een boudoirkoekje gegeten en dat helemaal alleen! ik heb het alleen maar moeten geven de rest deed hij alleen! ik ben echt trots op Doran! En ik was gisteren zeven weken ver en ik zie eruit alsof ik al 3maanden ver ben, dus van lang verzwijgen en wegsteken zal er waarschijnlijk geen sprake zijn daarom dat ik zo blij ben dat het nog een beetje koud is dat ik dikke truien kan aandoen!

hopelijk krijg ik nog veel leuke reacties!! ben blij dat de mensen mij steunen en daarbij ook andere mensen een hart onder de riem steken!

een hele dikke knuf van mij en nog veel succes met jullie zwangerschap of kindje
Link naar deze reactie
17/02/2010 @ 11:50
*Wendy*

Sorrie heb nog niet alles gelezen en reageer uitgebreider op wanneer ik tijd heb.
Ik heb de diagnose postnatale depressie niet gehad, maar ik weet wel bijna zeker dat ik hem dus wel had. Nu gaat het stukken beter, maar het heeft tot Mick een maand of 8 was geduurd voor ik een beetje meer mezelf was. Dus je bent echt niet de enige!

Link naar deze reactie
23/02/2010 @ 12:39

hallo iedereen,

hier ben ik terug, ik wilde nog iets kwijt over mijn vorige tekstjes, ik ben opgelucht dat ik het allemaal kunnen vertellen heb en dat jullie mij begrijpen, het doet mij veel deugd toch te horen dat ik niet alleen in deze situatie verzeil! waar ik nu wel al een paar weken last van heb is dat ik geen ritme meer heb! Ik vind mezelf een vreselijke moeder, mijn zoontje zou eigenlijk elke dag verse groentenpap en fruitpap moeten krijgen maar ik heb er de fut niet voor.. Komt dat nu door mijn tweede zwangerschap of niet ik weet het niet, maar ik voel er mij echt niet goed bij!! Ik speel nog wel veel met de kleine, maar hij krijgt met moeite nog vers eten: of het is uit zo'n potje van de winkel of hij krijgt gewoon zijn fles, ik voel me zo vreselijk! ik laat de klein slapen tot hij wakker komt van de honger en dan geef ik hem eten, ik laat hem boeren zet hem even in zijn babysit zodat zijn eten kan zakken,en dan speel ik er een beetje mee en na een halfuurtje zet ik hem terug in zijn babysit met zijn speelgoed erbij, hij kan zich perfect alleen vermaken dus heb ik eigenlijk tijd genoeg voor mijn huishouden maar rarara dat blijft hier gewoon liggen.. 's avonds kook ik ook niet meer voor mijn man hij moet nu zelf zijn eten klaarmaken!! Ik voel me gewoonweg vreselijk is er iemand die mij enige tips kan geven om toch fut te krijgen om iets te doen! ik moet wel zeggen als mijn moeder of mijn vriendin komt en die helpen een beetje schiet ik ook zelf in actie maar ik kan toch niet verwachten dat die elke dag komen om mij een duwtje in de rug te geven.. Ik vind dat ik dat zelf zou moeten doen! om nog een voorbeeld te geven ik laat nu zelf mijn afwas staan tot ik er slecht van word en er niet meer naar kan kijken dan ga ik hem eens doen, ook persoonlijk verzorg ik mij niet goed meer ik was mij nog wel maar ik loop rond in mijn pyjama.. ook heb ik geen vrijheid meer! Mijn man neemt de auto en ik kan nergens naartoe, omdat de klein slaapt na zijn fruitpapje tot zijn laatste flesje.. Dus moet ik ook niet denken om er nog ergens mee naar toe te gaan! ik weet dat ik verkeerd bezig ben maar heb toch nog die duw in mijn rug nodig om verder te gaan!!
Link naar deze reactie
23/02/2010 @ 15:10

hoj hoj
ik heb deze middag iets achter gelaten op dit forum over hoe slecht ik me voel, ik heb gebeld naar mijn dokter en die vertelde mij dat ik mijn man eens moest thuis houden! het zit zoals volgt: mijn man is elke dag gaan werken, zaterdag gaat hij dan gaan helpen met een vriendin en zondag zit hij de hele dag in zijn luie zetel: resultaat: ik mag 24/7 voor de klein zorgen, voor mij geen probleem maar heb van mijn dokter onder mijn voeten gekregen dat ik geen tijd neem voor mezelf, hij zei me eerst mijn gedachten eens op te ruimen voor ik weer volledig in het huishouden vlieg! ik zei tegen hem van ik kan dat toch niet laten liggen! hij zei doe nog wat er te doen valt (dus mijn waste en mijn afwas) en laat de rest over aan je man! ik ben nu bijna verplicht een hobby te zoeken maar ook daar knelt het schoentje: ik moet van mijn man een hobby thuis zoeken zodat ik voor de klein kan zorgen en mijn hobby uitoefenen.. De dokter vertelde mij dat ik dringend van tussen die 4muren moet en mij eens moet gaan uitleven zonder mijn zoontje, maar toen zei ik tegen hem en mijn zoontje dan en hij zei, je hebt toch een man zeg dat hij eens een volledige dag voor de klein zorgt en jij mag eens 1dag weg met vriendinnen ga eens shoppen, ga gaan wandelen doe iets maar alleen of met vriendinnen en laat je zoontje eens thuis bij zijn papa want ook daar knelt het schoentje Doran hangt volledig aan mij, hij lacht wel naar papa maar hij is meer op zijn gemak bij mij, hij is rustiger! dus ook voor mijn man en mijn zoontje is dat eens goed! hij zei me 1x per maand een dagje voor mezelf te nemen en mijn man de zondag uit zijn luie zetel te jagen en ook eens iets leuks te gaan doen met de klein dan mee!! ik zie het allemaal wel zitten maar ben nu bang om het vanavond eens te gaan vragen!! het is mij allemaal een beetje te veel daarom dat ik ook zo slordig wordt vroeger als ik waste had deed ik die strijkte ik die en lag hij direct weer aan de kant, mijn afwas werd 's avonds na het warm eten gedaan dus de volgende morgen moest ik juist maar kijken om te vegen en stof af te doen en twee keer per week te dweilen, maar nu gaat niets mij nog af en de dokter zegt dat ik een nieuwe wind door mijn leven moet blazen eens lekker ontspannen alles op een rijtje zetten en hij zei me dat alles dan wel ging beteren!! dus hier nog een tip voor moeders of vaders die dag in dag uit voor hun kinderen moeten zorgen alleenstaand of niet maar 1x per maand eens een avondje of een uurtje voor je zelf moet toch fantastisch zijn!! doen gewoon je bent moeder maar ook nog mens en een mens moet zich kunnen ontspannen!!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]