< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Popje.com

Houten speelgoed

BabyGoodies.eu

Rainbowbabies

Baby Junior

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Juli 2009-Club » ziekte bij je baby

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Juli 2009-Club
ziekte bij je baby
08/07/2010 @ 11:58
heidi

Online Status Bekijk profiel
krulje, vampierentanden zijn niet de goede suikers, van zo'n suikers kun je een suiker'rush' krijgen waardoor je bloeddruk opeens schommelt, en je van je stokje draait. Ik heb dat ook wel eens, een beetje gelijk diabetes maar geen echte diabetes. Maar ja, de combinatie hitte, zs en moe zijn is ook niet optimaal he.

Piepeloe...ik zou door de grond zakken, code jumbo....lol

Lynn, ocharme dat schatje van je, ze blijft er ook maar mee lopen he

Link naar deze reactie
08/07/2010 @ 14:02
akiki

Krulje, dat heb ik nu dus voortdurend... Ik mag geen enkele inspanning doen of ik duizel gelijk zot. Zelfs al zittend heb ik draaiingen. Mijn bloeddruk stond te laag volgens de dokter, maar hij gaf me enkel als tip om zout te eten. Dus strooi ik nu wel wat zout op mijn eten. Maar het helpt niet. Ik heb zelfs koppijn door die bloeddruk. En ik grijp, net als jij, naar de verkeerde suikers: ik drink twee glazen cola per dag (waar ik anders echt nooit frisdrank drink). Maar dan voel ik me toch eventjes wat opgekikkerd. Voeding met trage suikers werken nog steeds op mijn vertering. Ik eet nu nog bvb steeds licht verteerbaar brood, in plaats van brood met vele granen, witte rijst ipv volkoren rijst, etc.

Ik hoop dat Tibe zich gauw beter voelt... Elias heeft ook al eens valse kroep gehad. Dat is zo zielig he, dat blaffen en die hese stem...
En Febe, ocharme je meisje... Met dit weer zo ziek zijn is geen pretje he...

Link naar deze reactie
08/07/2010 @ 15:09
Marie

ik had bij mijn eerste zwangerschap ook last van een veel te lage bloeddruk... ben echt een paar keer tegen dek gegaan en ook paar keer op de pechstrook moeten stoppen...

ge kunt er niet veel tegen doen, ja er bestaat medicatie maar dat wordt (zeker bij een zwangerschap) afgeraden. wat zou helpen is drop, dat is enrzijds zout en anderzijds zou er in drop een bepaalde stof zitten dat goed is voor je bloeddruk... nu ik heb er niet veel baat bij gehad, maar misschien jij wel? anders zout water drinken (vichy, appolinaris)... maar dat zijn allemaal maar kleine trukjes.

mijn gyne zei wel: beter een te lage dan een te hoge bloeddruk!!

Lynn, oooh nee, weer een ziek schatje!! pfff, sterkte jong!
Link naar deze reactie
08/07/2010 @ 15:10
Marie

ook sterkte voor Tibe uiteraard!
Link naar deze reactie
08/07/2010 @ 15:15
Vanessa

Dikke knuffel aan alle zieke schatties!

Marie, een lage bloeddruk is zeker en vast beter dan een hoge, want ik heb constant last van een hoge en dat is eigenlijk de reden waarom je mij nooit tussen het lijstje op weg naar een tweede kindje zult zien staan.
Wees wel voorzichtig als je voelt dat het opkomt en je bent aan het rijden, ga dan direct aan de kant staan en dat is een wijze raad van tante Vanessa.

Link naar deze reactie
08/07/2010 @ 20:28
Nyphredil

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Drop helpt idd tegen een lage bloeddruk, maar ik dacht eigenlijk dat het tijdens een zwangerschap afgeraden werd om dat te eten?

Ik heb 2 vriendinnen die hun hele zwangerschap met een lage bloeddruk hebben gesukkeld. Eentje ervan is vanaf 5 maand zwangerschap moeten thuisblijven omdat de baby niet meer genoeg bijkwam. Haar lichaam gebruikte alle energie om haar 'in gang te houden'. Dus moest ze thuisblijven en alles heel rustigjes doen. Na elke inspanning moest ze een tijdje rusten, zoals jij ook beschrijft, Akiki. Heb je al eens appelsap aangelengd met water geprobeerd? Of kan je dat ook niet verdragen?

Ik had er gelukkig alleen het eerste trimester last van, en dan nog niet zo vaak. Vanaf dat ik in de puberteit kwam rond mijn 11de totdat ik een tijdje de pil nam, had ik een lage bloeddruk. Bij ziekte, pijn, temperatuurschommelingen,... viel ik altijd flauw. Op den duur kende ik de symptomen zo goed dat ik van tevoren ging liggen. Of dan kwam ik als ik ziek werd 's nachts de slaapkamer van mijn ouders binnen: "Mama, papa, ik ga flauwvallen." De eerste keer schoten ze in paniek, maar na een tijdje kwam er dan gewoon een slaperig: "Ga al maar op de grond liggen."

Piepeloe, ik moest wel heel hard lachen met die code Jumbo, zoiets had mij dus vroeger ook kunnen overkomen, haha. Eerlijk gezegd klinkt dat alsof er een olifant in het restaurant zat, .

Link naar deze reactie
12/07/2010 @ 07:58
Krulje

Hoi dames,

toen Tibe deze ochtend opstond had hij in zijn gehoorgang allemaal nat oorsmeer. Zou dit een gesprongen ook ontsteking kunnen zijn? Gisterren raakte hij heel moeilijk in slaap, niets was goed en zeker niet neerliggen in zijn bedje. Hij at en dronk ook heel weinig. Maar geen koorts. In tegendeel zelfs, hij had maar 36,6 terwijl hij de laatste dagen niet onder de 37,5 is gegaan...

Hij viel pas in slaap toen ik hem een groot hoofdkussen gaf. Zou dit een gesprongen oorontsteking kunnen zijn? We zijn nu voor een paar dagen op vakantie en gingen normaal morgen naar centerparks gaan. Dit zouden we dan beter niet doen waarschijnlijk?

Groeties
Link naar deze reactie
12/07/2010 @ 09:13
Poohke

Krulje, dit zou idd een gesprongen oorontsteking kunnen zijn.
Onze lieverd had dit ook al eens.
Zwemmen kan geen kwaad hoor (lees ander topic), maar gewoon niet onder water gaan.
Veel plezier in centerparcs

Link naar deze reactie
12/07/2010 @ 09:49
Krulje

Dank je Poohke.

Intussen is zijn temp alweer de hoogte in gegaan. Een half uurtje geleden was het 38,1. Ik had gelukkig antbiotica voorgesschreven gekregen en ik had de fles al mee. Dus er intussen toch mee gestart want mijn schatteke lijkt er wel van af te zien
Link naar deze reactie
12/07/2010 @ 09:53
Poohke

oeie...
We hopen dat hij snel terug beter is hoor.
Maar dit kan echt pijnlijk zijn hoor.
Normaal eens het open is, niet zo veel meer, omdat de druk er dan af is. Maar doordat het dan open is, is het vatbaarder voor infecties.
Dus ik zou ook met de antibiotica beginnen.

Link naar deze reactie
12/07/2010 @ 10:04
Lynn

Krulje, Febe had vorige week ook een gesprongen oorontsteking. Ze heeft de eerste nacht enorm gehuild en de volgende morgen was het gesprongen. Eigenlijk heeft ze sindsdien geen last meer gehad denk ik. Ze heeft ook nooit koorts gehad ervan.

Wij hebben geen antibiotica gestart omdat ze er dit jaar al zo vaak had gekregen. Wel vuile bruine neusdruppels en dat lijkt genoeg te zijn.

De dokter had wel een voorschriftje meegegeven voor als het moest verergeren. En hij vroeg zelf of we plannen hadden de komende dagen, in dat geval had hij wel aangeraden direct te starten met ab...

Link naar deze reactie
12/07/2010 @ 10:26
Kimpie

Krulje, ik hoop dat Tibe snel opknapt met de ab. Hopelijk kunnen jullie dan wel naar CP.
Anders is die kleine schat en ziek en kan hij ook niet op vakantie!

Link naar deze reactie
12/07/2010 @ 10:40
Melly

Krulje idd, als je ziet dat niet kop onder gaat, denk ik idd dat het geen kwaad kan....

Veel beterschap !!!!

Link naar deze reactie
12/07/2010 @ 12:59
akiki

hey

Nyph, ik ben niet zo'n fruitsapfan... Dus appelsap zal je mij niet snel zien drinken. Waarom zou drop niet goed zijn in de zs?

Ik heb vanmorgen al een wasmachine kunnen inladen, de vaatwas geleegd en de living gestofzuigd. Dat is al tien keer meer dan vorige week! Ik hoop dus op (geleidelijke) beterschap??? Ik krijg wel enorme hartkloppingen als ik zo'n inspanning doe. Ik ben nu al de 5de week thuis van het werk... Ik zou over twee weken verlof moeten nemen (huisje is al geboekt en betaald, maar ik durf mijn verlof nu niet op te vragen; is trouwens onbetaald verlof omdat ik van overheid naar privé ben overgestapt). En ik zit nog in mijn proefperiode. Ik zit dus dik in de shit...

Br, dat klinkt vies, zo'n gesprongen oorontsteking? Wat 'springt' er dan precies? Elias heeft vaak last van vuile oren, maar hij heeft hier gelukkig geen pijn van. Hij is nu sinds 3 weken virusvrij (eindelijk gezond!), en dat is eraan te merken: hij is plots super actief, hij kruipt overal rond, hij kan zelfs de trappen alleen op, hij stapt aan de handjes en heeft zelfs al zijn grote broer gevloerd (hihi, grappig hoor, hij trok aan 1 been van Jasper, en hup, Jasper lag op de grond). Hij is een echte deugniet aan het worden; we hebben ogen tekort!

Groetjes allemaal!

Link naar deze reactie
12/07/2010 @ 13:44
Maia

Online Status Stuur bericht
Akiki, het is het trommelvlies dat scheurt of dus 'springt'. De etter die er achter zat, loopt dan uit het oortje. Meestal hebben de kindjes achteraf wel minder last omdat de druk weg is, dus dat is dan wel positief.

Link naar deze reactie
12/07/2010 @ 14:13
Krulje

Bedankt, meiden

Gelukig lijkt het idd al wat beter te gaan. Alhoewel zijn oogjs nog wat paraplu staan, maar hij heeft ook een behoorlijke verkoudheid en die valse kroep zal ook nog in zijn lijfje zitten he.

Daarnet zijn we binnengesprongen bj Mc Donalds (mijn man had er zooo zin in ). Tibe at gewoon zijn eten hoor, voor hem bijlange nog geen hamburgers ofzo .
Wel het heeft niet lang geduurd eer Tibe daar werd geknuffeld door enkele spelende kindjes. Echt aandoenlijk om te zien .
En plots zat meneertje ook in het speeltuigje. Hij was er in een keer ingekropen. Natuurlijk boos toen we hem eruit haalden .
Straks gaan we toch eens richting CP
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]