< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Popje.com

Doopsuiker Suikerdraakje

BabyGoodies.eu

Rainbowbabies

Baby Junior

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » zwemvraagjes

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
zwemvraagjes
26/01/2009 @ 21:40
Sophie

Online Status
Hellow dames

Ben van plan om met papa en zoon te gaan zwemmen...
Wat moet ik allemaal hebben om een geslaagde uitstap te hebben?
Hebben jullie tips of trucs uit ervaring geleerd?

Moeten beebjes een badmuts aan (miss domme vraag sorry)
Koop je zwemluiers gewoon in de winkel, Colruyt bvb?
...

Bedankt en hopelijk kunnen jullie mij helpen om mij goed voor te bereiden want mijn organisatie is niet alles hoor

Groetjes

Link naar deze reactie
26/01/2009 @ 22:05
Angela

wat leuk he lekker gaan zwemmen.das hier ook een favoriete bezigheid.ik zet haar geen bad mutsje op.wel neem ik altijd twee extra zwemluiers mee want als ze toevallig heeft gepoept in haar zwemluiertje heb ik altijd nog een reserve.verder wat kleingeld voor een kluisje daar en om wat lekkers te eten en te drinken te halen.verder uiteraard haar gewone luier en doekjes kleertjes enz.ik koop gewoon de zwemluiers van de kruidvat en daar trek ik haar lieve badpakje van nijntje overheen zo schattig.ik heb ook zon opblaasbare band van nijntje waar ik aan de ene kant in kan en ons meisje aan de andere kant.zwembandjes huur ik altijd bij t zwembad.veel plezier
Link naar deze reactie
26/01/2009 @ 22:34
*astrid*

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
vergeet geen gewone luiers (domme ik) ... we haddne de eerste keer zwemmen alles mee, zwemluiers extra voor ongelukjes... alleen geen gewone luier voor na het zwemmen... :-(

en als je FV geeft zou ik warm water in een termo menemen... in een zwembad zit alleen koud water op de fontijntjes kwamen wij achter...

Link naar deze reactie
27/01/2009 @ 15:22
sneakiesthippo

Online Status Bekijk profiel
Ze hebben zwemluiers pas vanaf 7 kilo zag ik. Wij gaan over 3 weken naar centerparcs en dan is lyanne 9 weken. Wij willen dan ook even met haar zwemmen, ze vindt water heerlijk. Nu heb ik net bij de V&D luierzwembroekjes gekocht (echt zo lief, van nijntje en waren maar 3 euro p.s. heb er meteen 3 meegenomen in 68,74 en 80 hihi).
Maar nu vraag ik mij af, daar moet ik dan gewoon een gewone luier onder doen? Dit zijn van die zwembroekjes met een extra laagje erin. En aan de zijkant zit klittteband zodat je ze strakker en losser kan doen. Maar zuigt die hele luier dan niet vol?

Link naar deze reactie
27/01/2009 @ 16:55
hw

Online Status
Sneakies: in geen geval een gewone luier omdoen, die zuigt zich idd vol! Ik ga sinds kort met Floor naar babyzwemmen, ze heeft dan gewoon een zwembroekje aan. Geen van de andere kindjes draagt volgens mij ook een zwemluier.

Link naar deze reactie
27/01/2009 @ 17:19
sneakiesthippo

Dus dan alleen dat luierzwembroekje en dan niets eronder? Dan hoop ik dat dr kont dik genoeg is voor maatje 68 want dit was de kleinste.
Anders probeer ik het eerst eens hier in het badje. Want volgens mij moet dat broekje wel goed afsluiten. Als je baby plast of poept dan in het water blijft het dan wel in het broekje?

Link naar deze reactie
27/01/2009 @ 17:41
hw

Online Status
Ehm nee, maar da's met een zwemluier ook wel een beetje zo, die houdt het alleen tegen. Floor krijgt bv, tegen die poep kan geen luier of broekje op . Ze heeft nog nooit in het water gepoept (plassen doen alle kindjes, daar is de filtering in een zwembad ook op voorzien ), dus ik hoop maar dat het zo blijft.

Link naar deze reactie
27/01/2009 @ 18:53
sneakiesthippo

Lyanne krijgt ook bv. Poept gelukkig niet enorm veel per keer haha!
Nou we gaan het zien....

Hoe oud was floor toen je voor het eerst ging zwemmen met haar?
Lyanne zal 9 weken zijn

Link naar deze reactie
27/01/2009 @ 19:01
Karen

Ik zit met Niek op babyzwemmen en dit zijn mijn tips:

Zwemluier is niet nodig, of lees ... absoluut vreselijk! Gewoon lekker zonder luier, want zoals hierboven ook al beschreven ... poepen doen kindjes eigenlijk niet in het water en het water word zoveel gezuiverd dat die kleine plasjes zo verdwenen zijn.

Ga niet langer dan een half uurtje zwemmen met je kleine, dat is lang genoeg voor zo'n ukkepuk.

Ga alleen zwemmen in een speciaal verwarmd bad, anders is het veel te koud.

Na het zwemmen hebben kindjes vaak extra honger. Een extra fles zou best kunnen als ze dat willen.

Hun stofwisseling gaat door het zwemmen ook sneller werken, daarom kunnen hun luiers ook wat voller zijn. Dit is dus niet omdat ze het hele bad leeggedronken hebben

Veel zwemplezier!

Liefs,
Karen

Link naar deze reactie
27/01/2009 @ 20:01
linda'84

Hoi hoi,

Bij ons in het zwembad zijn zwemluiers verplicht. Die verkopen we dan zelf ook bij de balie.
Met een kindje van 9 weken is het gewoon uitproberen. Ons bad is 30-31 graden en is subtropisch maar voelt toch best fris. Het kan best dat na 10 minuutjes het zwemmen al klaar is, een half uur is (voor de 1e keer) erg lang. Niet schrikken als ze paarse handjes krijgen.... Dit is helemaal niet erg en geen teken dat je er meteen uit moet. Let op hoe je kindje reageerd. Word hij suf of echt paarse lipjes dan moet je er wel uit en ga je lekker onder een warme douche, of in een wat warmer peuterbadje.
Bij ons horen we wel eens dat baby's niet poepen in het water...Jaja en waarom moet ik dan de helft van de tijd na mijn les iets uit het bad gaan vissen?
Die babybanden zijn ook erg leuk. Maar meestal pas vanaf een maand of 4-5 als ze al een beetje steviger zijn. Zet ze er niet meer in als ze al groter zijn en het gewicht goed kunnen verplaatsen (dan kunnen ze vaak al vleugeltjes aan). Als zo'n band zou omkiepen heb je je kindje er nog niet zo makkelijk en snel uit.
Je kunt heel veel met je baby doen hoor. Liedjes zingen, door het water huppen, op de buik, op de rug, onder water, over een mat heen glijden, onder een mat door die schuin op de kant ligt, enz.
En natuurlijk is het altijd leuk om eens ergens een proefles mee te doen. Kun je leuke ideeen opdoen en kletesen met andere mama's met kindjes van dezelfde leeftijd.

Heel veel plezier!!!

groetjes Linda

Link naar deze reactie
27/01/2009 @ 21:36
sneakiesthippo

Dank voor de reacties. we gaan het proberen met dr. Na de vakantie wil ik zoiezo met Lyanne gaan babyzwemmen.
We gaan naar centerparcs en daar hebben ze speciale babybaden lazen we dus die zullen extra verwarmd zijn!

Link naar deze reactie
27/01/2009 @ 22:34
Angela

zoals al eerder gezegd word er echt wel gepoept in t waterhoor.ik heb t bij ons zwembad weleens meegemaakt.dreef gewoon een drol in t water.ik vind dat gewoon niet fris dus doe ik haar een zwemluier aan.kleine moeite.ik vind de zwemluiers net zo handig als een gewone luier.
Link naar deze reactie
28/01/2009 @ 08:07
Merriejane

Het zoontje van mijn zus had een zwempamper aan en toch dreef het drolletje in het zwembad. Iedereen moest er dan uit zodat ze het konden reinigen. Gelukkig was het maar een klein zwembadje.

Link naar deze reactie
28/01/2009 @ 09:32
sneakiesthippo

Nou lyanne krijgt borstvoeding en als die poepen moet dan is het geen drolletje hoor :)

Link naar deze reactie
28/01/2009 @ 12:51
hw

Online Status
Floor was 9,5 week, ze had toen haar 1e prikjes al geruime tijd daarvoor gehad (was de voorwaarde van het zwembad). Enne...bij haar heb ik ook nog nooit drolletjes gezien , ze heeft van die zalvige bv-poep...

Link naar deze reactie
11/02/2009 @ 12:49
sneakiesthippo

Lyanne heeft gister dr prikjes gehad en we gaan vrijdag weg. Ik heb zwemluiers van de kruidvat mee en heb bij de v&d luierbroekjes gevonden. Met zo'n extra laagje erin. Wel maatje 68 maar met zo;n zwemluier erin moet het goedkomen dacht ik zo.
Ik ben zo benieuwd wat ze er van zal vinden. Weet dat het nog wel jong is, maar ze hoeft ook niet per se te zwemmen. Er zijn genoeg mensen mee die even op haar kunnen letten als mama en papa gaan zwemmen. Ze vindt het trouwens in bad wel geweldig, dus heb goeie hoop. Maar ja een zwembad is enorm vergeleken met een badje... Neem mooi dr steuntje mee, voor als je ondiep water heb dat ze even kan poedelen zoals in badje.....

Link naar deze reactie
11/02/2009 @ 13:26
sneakiesthippo

Lyanne heeft gister dr prikjes gehad en we gaan vrijdag weg. Ik heb zwemluiers van de kruidvat mee en heb bij de v&d luierbroekjes gevonden. Met zo'n extra laagje erin. Wel maatje 68 maar met zo;n zwemluier erin moet het goedkomen dacht ik zo.
Ik ben zo benieuwd wat ze er van zal vinden. Weet dat het nog wel jong is, maar ze hoeft ook niet per se te zwemmen. Er zijn genoeg mensen mee die even op haar kunnen letten als mama en papa gaan zwemmen. Ze vindt het trouwens in bad wel geweldig, dus heb goeie hoop. Maar ja een zwembad is enorm vergeleken met een badje... Neem mooi dr steuntje mee, voor als je ondiep water heb dat ze even kan poedelen zoals in badje.....

Link naar deze reactie
11/02/2009 @ 13:39
Niempie

Hey,

mijn grote tip als je de eerste keer met je kindje gaat zwemmen: verwacht er niet te veel van! Als jij je helemaal verheugt op een tijd in het zwembad en je kleine pruts is het na een kwartiertje al beu, mag je niet vertekken met een slecht gevoel. Wacht ook niet tot je kleintje lastig wordt, vertrek na een half uurtje zelf en sluit zo positief af.

Mijn ervaring is dat kindjes het vanaf dat ze een maand of vier/vijf oud zijn, maar echt leuk vinden. Daarvoor zijn ze vaak te jong om goed te beseffen hoeveel lol ze kunnen hebben in het water en reageren ze vaak weinig op de spelletjes die jij met hen wil doen...

Let vooral op dat het water warm genoeg is en dat je kleintje niet op de tocht zit. Een subtropisch zwembad is eigenlijk een vereiste, vind ik. Met een kindje dat nog niet kan zitten, kan je veel leukere dingen doen in een diep zwembad (waarin jij staat en je je kleintje gewoon vasthoudt) dan in een ondiep babybadje, dus vraag zeker naar de temperatuur van het grote bad (niet minder dan 32 graden, liefst 35)...

Praktische tips:
- Neem ook een badjasje mee of een grote handdoek om je kleintje tussendoor in op te warmen als blijkt dat het water toch net iets te fris is om langere tijd in te zitten.
- Doe je kleintje en jezelf gemakkelijke kleding aan die je snel aan kan doen. Doorgaans zijn ze snel uitgekeken op een kleedhokje!
- Voorzie dat je kleintje iets kan eten of drinken na het zwemmen

Veel plezier,

niempie
Link naar deze reactie
11/02/2009 @ 13:44
kk

de eerste keer dat ik met men zoontje ging zwemmen was hij een kleine 3 maand. ik had zo'n zwembroekje gevonden waar je geen pamper moest onderaan doen, het broekje zou alles opvangen. Maar de kleinste maat was gewoon nog wat te groot en paste niet perfect aan de billetjes, dus deed ik er een zwem-pamper-broekje aan. Dus dubbel zoveel veiligheid he.
Daarna bleef ik de zwem-pamper-broekjes aandoen met daarboven een gewoon zwembroekje. Dus het leek alsof hij gewoon een broekje aanhad. HEt zicht was dus mooier, want alleen zo'n pamperke vind ik maar raar.
Hij heeft ook nooit stoelgang gehad tijdens het zwemmen.

Na het zwemmen heb je inderdaad best iets bij om te eten. Ook als ze ouder zijn. Als ik nu ga zwemmen (hij is 2 j), dan droog ik hem eerst af en kleren aandoen en dan krijgt hij een koekje en wat drinken. Terwijl kleed ik me aan en is hij braaf.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]