wat te doen bij windpokken

• Mijn peutertje heeft de windpokken. gisteren enkele blaasjes, nu het hele lichaam vol sad.gif
    ik heb cytelium lotion gehaald. zijn er mama's die hier ervaring mee hebben? hoe breng je dat in godsnaam aan? en hoe kun je zien dat het al aangebracht is.
    ik heb compresjes gebruikt, maar kan dus langs geen kanten zien of de creme nu in de huid is gedrongen of enkel in het kompresje. is niet simpel zenne...
    en mogen ze nu in bad met de blaasjes of niet? is ook zo onduidelijk?

heeft er verder nog iemand tips?
    ze heeft geen koorts maar is wel heeeeel seuterig!
  • Hey,

Ik heb hier bij mijn 2 meisjes ook telkens cytellium gebruikt, gewoon genoeg op het compresje gedaan en vlug doppen. Hier hielp dat heel goed, droogt goed uit. Ze zijn hier ook steeds in bad geweest , wel geen zeep gebruikt toen.
    Hopelijk is het bij jullie vlug beter, is wel zielig,he, als ze ziek zijn.

groetjes
  • Ik deed het via m'n wijsvinger: er drong zoveel in dat compresje en dan ging er niks op de blaasjes. Dat gaf dan een wit poederlaagje. Zeer effectief: totaal geen jeuk meer. (ik doe het ook op muggebeten en zo)

Veel beterschap!!
  • Windpokken aanstippen deed ik met een wattenstokje.
    Ik gebruikte een wit product voor het aangezicht en gewoon rode eosine voor de rest van haar lichaam. 't Is een gek zicht maar wel makkelijk om te zien welke vlekjes je al hebt aangestipt en welke niet. Bij mijn dochter waren het er zoveel dat het anders niet te doen was.
  • Ik heb altijd geweten dat je ze zeker niet in bad mag zetten! Dan duurt het veel langer tot de blaasjes zijn uitgedroogd. Desnoods om de paar dagen is even met een nat washandje wassen of heel kort afspoelen nu met het warme weer. Maar echt zo weinig mogelijk.
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld