We zijn er even tussenuit. We zijn er terug op 11/8.×

Hoe snel kan men scheiden in Belgïe

• Hoe snel kan men scheiden in Belgïe

Hallo, ik ben in mei dit jaar (toen nog gelukkig) getrouwd. Ik ben er pas achter gekomen dat hij me al 2 jaar bedriegd met een van mijn beste vriendinnen.Hij is ook niet echt van plan om haar te laten schieten als ik het goed begrepen heb. We hebben samen een dochter van 2,5 jaar.

Nu is mijn vraag, hoe snel kan men tegenwoordig in Belgie gescheiden zijn als allebij de partijen meewerken? Kost het veel om te scheiden?

Groetjes
  • hey,

ik ben onlangs ook nog maar gescheiden. met onderlinge toestemming via de notaris in totaal kostte het mij en mijn ex man elks 450euro. en het heeft maar zes maanden geduurd. dus in oktober 2007 eerste afspraak bij notaris en in januari 2008 voor de eerste keer moeten verschijnen bij de rechter en in april 2008 zijn we voor de laatste keer moeten gaan en toen was het officieel.
    hopelijk ben je er wat wijzer uitgeraakt.
    groetjes,
    sarah
  • hallo,

je moet kijken als julie beide akkoord gaan en de goederen zijn verdeeld of jullie niet via ocm kunnen scheiden dit kost ong 66eu mijn vriedin had de pech dat haar vriend niet wou scheiden en na 1 jaar zelf toegaf dat er niks anders op zat dan te scheiden en zei hebben dit via ocmw gedaan beide 66 eu betaald en op 6 maanden was alles achter de rug

veel sterkte grtj wave.gif
  • moet je geen 2 jaar getrouwd zijn eer je kan scheiden ?
  • nee je moet minimum 1jaar getrouwd zijn
  • Sinds de nieuwe echtscheidingswet, maakt het niet meer uit hoe lang je getrouwd bent. Echtscheiding door onderlinge toestemming kan vrij snel. EEn keer verschijnen als je reeds meer dan 6 maanden apart woont (eerste verschijning maand na indienen verzoekschrift) en indien minder dan 6 maanden apart woont, 2 keer verschijnen als je minder dan 6 maanden apart woont. (tussen 2 verschijningen zit tussenperiode van ongeveer 3 maanden).

Groetjes
  • Mijn ventje is 7 jaar geleden gescheiden en was maar 9 maand getrouwd. Toen kon dat dus ook.

Het was wel een echte vechtscheiding dus die heeft lang geduurd en redelijk wat geld gekost aan advocaten en rechtbanken.
  • hier net hetzelfde, alles kan snel als je maar overeen komt!
    wij zijn in okt eerste keer bij de rechtbank geweest, moet ni terug op 20 jan, daarna nog 1 maand en dan is alles op alle instanties officieel.
    in Augustus hebben we een acte laten opstellen bij de notaris...

maar je kan echt heel snel scheiden tegenwoordig, vooral in NL...
  • toen wij 4 jaar geleden gingen scheiden was ik 1 jaar getrouwd en kon ik maar scheiden als we twee jaar getrouwd waren.daarna moet ik zeggen alles snel gegaan is heeft maar 6 maand geduurd meer dan

grtjes
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld