We zijn er even tussenuit. We zijn er terug op 11/8.×

positieve test en buikkrampen

• Vanmiddag thuistest gedaan en deze was positief!! We konden het haast niet geloven. Afgelopen woensdag had ik ongesteld moeten worden, niets te zien, donderdag een beetje bruinverlies. Gisterochtend kreeg ik opeens buikkrampen en wat bloedverlies dus dacht ik dat ik toch ongesteld was geworden, maar het zette niet door. Alleen bruine afscheiding bij het afvegen. Vanacht hevige buikkrampen gehad, vandaag wel minder maar toch wel last (een soort buikspierpijn). Vanmiddag toch maar zwangerschapstest gedaan en deze was positief. Wel heel blij maar kunnen de buikkrampen niet verklaren.

Wat kan dit zijn. De afgelopen 2 weken verkouden geweest met vele zware hoestbuien, misschien dat ik daardoor buikkrampen heb.

Wie heeft hier ervaring mee?
  • Hallo Aga ;

Die krampen zijn normaal ,ik ben nu zes weken en heb dit nog ,een pijn in de lies streek,dit is omdat je baarmoeder al flink uitzet en alles al plaats maakt daarvoor.
    Dus dit zal je nog een paar weken voelen ,veel rusten en niet te lang recht staan dan beterd het wel .
    Ik hoop je wat op je gemak gesteld te hebben ,dat bloed zal de innesteling geweest zijn of een restje van je vorige ongi.

Groetjes Bientje wink.gif
  • Hoi ook hier was en zijn hevige buikkrampen zolang het bloed maar tot een beetje beperkt is kan het met de innesteling te maken hebben dat bij de innesteling een adertje geraakt is of zo .

De krampen kunnen ook bandenpijn zijn omdat je kind ook de plaats moet krijgen om te groeien

Proficiat
  • Die buikkrampen heb ik in het begin ook heel erg gehad, later kreeg ik er wat bandenpijn bij en heb net gemerkt dat zo’n speciale zwangerschapsonderbroek (ja ik bedoel zo’n tent) echt fantastisch werkt er zitten allerlei dingen in die de buik ondersteunen, ben gisteren tot 03.30 op stap geweest (heb rustig op een kruk gezeten maar toch..) en had daardoor veel minder last.

Het broekje drukt ook wat op de juiste plekken waardoor je buikje iets minder lijkt heb ik gemerkt. baby.gif
  • hoi hoi
    nou die buikkramp daar heb ik ook last van hoor jullie zijn echt niet de enigsten hier ik wordt er soms wel gek van en ook wel een beetje bang maar heb geen bloedverlies dus het zal wel goed zitten

allen nog gefeliciteerd en hopen dat het allemaal goed mag gaan thumbup.gif

veel liefs leonie
  • Hey, dames

Die buikkrampen zijn normaal hoor, ik had dit ook in het begin, nu nog soms. IK moet me aansluiten bij de vorige reacties. Het komt doordat je baarmoeder groeid en alles plaats moet maken voor je baby’tje. En het beetje bloed zou van de innesteling zijn, of van de vorige ongi. Ik begrijp dat je ongerust bent, daarom kan het u goed doen om naar u dokter te gaan, vk of gyne, die zulle u geruststellen. Laat ook bloed prikken.

gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap!!!

gr jennifer en ons meisje tongue.gif
  • Proficiat en geniet van je zwangerschap!!!!! wink.gif
  • Ik moet zeggen dat mijn buikkrampen bijna verdwenen zijn. Het leek echt op een soort spierpijn, vooral als ik een tijdje gezeten had en weer ging staan deed het pijn. Nu weet ik dat het hoogstwaarschijnlijk mijn baarmoeder is die aan het rekken is.

Ik heb wel nog steeds een beetje last van bruinverlies. Ik vloei niet alleen na het plassen een bruinachtige afscheiding op het wc papiertje.

Het is allemaal zo vreemd, ik kan het eigenlijk nog steeds niet bevatten. Ik had zaterdag de predictor test gedaan waarop in het midden een grote roze stip te zien moest zijn na 4 minuten. Dit was dus zo, ik heb het staafje nog bewaard en er gister naar gekeken. Ik ben van plan nog een andere test te kopen en die aan het eind van de week nog eens te doen. Om toch nog even te checken. Woensdag ga ik met mijn man een paar dagen naar Napels, Itali?. Wat geweldig om dit daar te kunnen vieren.

Wanneer moet je eigenlijk naar je huisarts om de zwangerschap te laten bevestigen. Ik weet dat onze huisarts ook tevens de verloskundige is. Mijn zusje heeft hem ook gehad als verloskundige en was zeer tevreden. In welke maand kan je het beste een echo laten uitvoeren?

Groet,
  • Hey iedereen,

Allereerst iedereen een dikke proficiat!!
    Aga, wat die buikkrampen betreft, ik heb dit ook en ik maak me er soms toch ook wat ongerust in, maar langs de andere kant lees ik overal dat het wel ok is.
    Ik heb meteen gebeld met de verloskundige, toen ik wist dat ik zwanger was. ik was natuurlijk wel reeds gekend, omdat ik vruchtbaarheidsproblemen had, maar hij adviseerde me pas binnen 14 dagen langs te komen. Ik mag pas volgende week vrijdag langsgaan.Ik weet dat heel pril in de zwangerschap nog niet veel te zien is. Je kan misshien wel es langs bij je huisarts en bloed laten prikken? Dan ben je zeker?Ik neem ook reeds foliumzuur. Dat helpt de baby groeien en verminderd de kans op een aantal ernstige ziekten zoals een open ruggetje.
    Verder geen alcohol of roken, maar verder gezond leven.
    Een arts is dus nog niet meteen nodig. ik denk dat een eerste echo wordt gedaan rond 9-12 weken. Dat lees ik toch in de boekjes.

Groeten,

biepje wink.gif thumbup.gif
  • De buikkrampen zijn inmiddels verdwenen alleen nog een beetje last van bruinverlies. De ene keer na het plassen is er niets te zien en is het papiertje blanco, de andere keer bruine vochtigheid/afscheiding. Hoe lang kan dit bruinverlies nog duren?

Groet,

Aga
  • Hey Aga,

Van bruinverlies heb ik geen last, maar dit betekend niet meteen slecht nieuws. Veel zwangeren hebben een beetje restbloed van de vorige menstruatie. Ga misschien toch es naar de arts?

Groetjes

biepje wink.gif
  • Hallo allemaal

Zelf zit ik een beetje in de stress, ik heb ook last van soort buikkrampen, die anders voelen dan van ongesteldheid. Ik ben gestopt met de pil, omdat ik een beetje hormoonmoe ben. Het is niet echt de bedoeling dat ik nu zwanger raak, mijn vriend en ik wilde condooms gebruiken, maar op het moment supreme hebben we er steeds geen zin in. Heel erg dom en een enorm risico, met ls gevolg dat ik allemaal dingen zie die er niet zijn. Ben wel 2 kilo aangekomen de laatste tijd, maar ja ff afwachten dan maar,

groetjes Sem
  • hallo allemaal,
    Sem.. ik heb ook ongeveer zoiets alleen ik wil wel graag zwanger worden, ben sinds juli gestopt met de pil. 7 okt. was m’n eerste dag van mijn laatste menstruatie. 6 nov. kreeg ik last van lichte kramp dus dacht 1 dezer dagen zal ik het wel worden maar het is nu 11 nov. en er is nog steeds niets te zien(??) die lichte krampjes voel ik met vlagen maar zoals ik ook bij jou lees het voelt anders.. of misschien wil ik het wel TE graag anders voelen..
    Wanneer moet jij weer ongi worden? Succes ermee in deze spannende tijd
    Groetjes vinja
  • Ik heb sinds vrijdag die van jullie beschreven pijn in de onderbuik.Ik probeer zwanger te raken,maar ik ben pas 3 weken gestopt met de pil.Kan ik nu al zwanger zijn?Kan dat zo snel?
  • o jee nog niet

Hoi Vinja,

Ben even een paar dagen niet op het forum geweest, je kent het wel....druk,druk,druk!Ben benieuwd hoe het met jou is afgelopen, bij mij was 9 oktober de eerste dag van mijn laatste menstruatie, en ben nog steeds niet ongesteld. Dus al een behoorlijke tijd overtijd. Blijf toch nog even wachten, omdat ik denk dat het het ook kankomen doordat ik gestopt ben met de pil.Heb het gelukkig vaak met m’n vriend besproken en als het blijkt dat ik zwanger ben gaan we er wel voor. Dat is wel een geruststellend idee, sta er niet alleen voor. Hoop van je te horen hoe het is afgelopen, Groetjes Sem
  • Hallo sem, leuk om wat van je te horen. Een spannende tijd voor jou/jullie, en een fijn gevoel dat je vriend er voor je wil zijn als het toch zo is. Ik heb een maandag de test gedaan en wat denk je... ZWANGER!! Ik vind het nog doodeng om echt blij te zijn het is nog maar zo pril (5 weken) het lijkt allemaal nog zo onwerkelijk en kan alleen maar hopen dat het goed blijft gaan. Ben af en toe wat misselijk maar goed ik weet waar het van komt. En hoe voel jij je zelf ? Wanneer ga jij een test doen ? SPANNEND!! Ik wens je veel succes toe en wie weet..
    Liefs vinja baby.gif
  • Hallo iedereen.

Mijn buikkrampen zijn inmiddels verdwenen en ben gisteren ongesteld geworden.Nu snap ik alleen nog steeds niet hoe ik aan die buikkrampen kon komen.Ik had ze bijna 2 weken.
  • ik ben ook 29dagen zwanger en ik heb ook buik krampen is dat erg voor de baby down.gif
  • Niet getest, maar wel buikkrampen. Nu sinds 2 dagen aan de rechterkant. Iemand enig idee? Zit pas op mijn 9e dag van mij cyclus, deze is normaal 26-28 dagen.
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld