honger, honger, honger!!

• Ik had tot vorige week weinig of geen klachten. Maar sinds vorige week is dat onpasselijk gevoel begonnen. Het rare bij mij is dat het vooral na de middag begint. Ik heb ook de hele dag door honger. Ik mag pas gegetetn hebben, toch krijg ik honger. Ik probeer daar niet aan toe te geven, maar ik word onpasselijk als ik niets eet. Herkent iemand dit? Zijn er tips? Ik wil nu ook niet dat ze mij binnen enkele maanden kunnen rollen!
    groetjes van een hongerige mama bigsmile.gif
  • Ik heb er sinds dit weekend ook last van!! kan eten eten en eten echt niet normaal!!vorige week kon ik geen hap door mn keel krijgen disappointed.gif wave.gif
  • oei, dan staat me dat vanaf deze week ook stilletjesaan te wachten, oh dear goofy.gif
  • ook hier pas sinds een kleine week begonnen.Honger honger honger,en als ik niet eet misselijk worden.
    Ik geef er wel aan toe,liever eten dan misselijk rondlopen...maar eet meetsal een boterham met kaas of zo en een tas soep (geen volledige maaltijd,geen snoeperigheden en het vult de maag behoorlijk)

Vrijdag kreeg ik mijn jeans nog toe,wat vandaag totaal het geval niet meer is!!

Vorige zwangerschappen was ik 25 kilo en 20 kilo bijgekomen,en achteraf allemaal terug kwijtgeraakt hoor!!
    (ik ben ong 1m70 en heb een gewicht van een kleine 60 kilo)
    Dus als je moete tene tegen de misselijkheid gewoon doen zou ik zeggen!!

Dag monique!! hoe voel je je meisje??

groetjes
  • Hey Tiamo,

Ik voel mij op zich wel redelijk. op extreme moeheid na dan...

en jij?

heb jij al een echo gehad? ik nog niet, 4 nov !! goofy.gif wave.gif
  • hey!!

De moeheid valt hier enorm mee itt de vorige zwangerschappen,alhoewel ik wel enorm moe ben.
    Ik ben er enkel beter tegen bestand denk ik omdat ik niet anders kan dan me door huishouden..ed sleur voor de kinderen he!Die moeten eten hebben,verse kledij,proper huisje.
    Vanaf volgende week ga ik terug werken en hou me echt vast hoe ik het zal klaren.

(werk met dienstencheques,mijn werkgever is nog niet op de hoogte,durf niet echt goed.Ik ben 2.5 maand thuisgeweest om voor ons oudste zoontje te zorgen omdat die ziekenhuis is,ziekenhuis uit gaat met luchtwegeninfecties,nu zijn ze volop ah onderzoeken en woensdag weten we meer hoe/wat....ik denk niet dat ze staan te popelen te horen dat ik zwanger ben dus)

Wat ik me afvraag..slaap jij dan ook zo slecht ondanks het feit dat je zo moe bent??Hier kan ik ieder moment van de dag wel slapen,maar eens in bed kan ik de slaap niet vinden.

Ik heb 16 okober een echo gehad!!alles was dik in orde,er was al hartactiviteit en we hebben een goeie starte gehad.Een tweede echo volgt 16 november!!

Willen jullie weten wat het word deze keer?

groetjes!
  • Tiamoooo

Ik denk ook dat de moeheid komt mede door de schildklier die te langzaam werkt en te laag hb 6.8 upset.gif En ik ben idd 1x per nacht wakker moet dan plassen en heb dan trek echt heel erg!!

Ik werk in een verpleeghuis, daar heb ik gelijk mede gedeeld dat ik zwanger was (toen ik 5 week was al), omdat het zwaar werk is met ook nog al wat agressieve bewoners (dementerenden)... Ik heb gelukkig contract voor onbepaalde tijd dus dat scheelt he content.gif ben er net ook een week tussen uit geweest ivm een fikse griep..Ik ben trouwens de derde van onze afdeling die zwanger is haha dus een baby boom, daar is mn leidinggevende wat minder blij mee haha 1e is uitegrekend in april de tweede in mei en ik in juni hahaha goofy.gif

Ga zo ff idd ramenlappen en stofzuigen alles gaat wel door he? weet jij ook alles van!!

De eerste wisten we t niet wat t werd, de 2e wel en nu wil ik t aan de ene kant wel weten en aan de andere kant is een verrassing ook wel leuk.. nou ja ik kan er nog enkele weekjes over nadenken <3 en jij wil jij weten wat t wordt?

wave.gif
  • verpleegkundige monique!!

Ik heb mijn eerste 2 jaar als vpk A2 erop zitten,toen gestopt omwille van huisje gekocht en zo... en mijn derde jaar doe ik zeker en vast als ze ietwat ouder zijn.

Ik werk wel met vast contract onbepaalde duur via een verpleeghuis voor bejaarde mensen,maar dan bij de mensen thuis..poetsen,huishoudelijke werkjes ed.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ga stilzwijgen tot na de feestdagen.Gewoon omdat ik denk dat ik onmiddelijk zal moeten stoppen met werken en ik dit nu nog niet zie zitten,ik ben iemand die contacten nodig heeft,onder de mensen moet zijn...en elke dag thuis is wel leuk met de kids,maar helemaal niks voor mij.

Ik moet wel zeggen dat mijn kaarsje dit verlof was opgebrand.De constante werkonderbrekeingen voor de ziekenhuisbezoeken van mn zoontje,eens terug thuis alles terug opnemen en gaan werken om 2 weken nadien in hetzelfde schuitje te zitten.Ook is mn man vrachtwagenchauffeur en alles komt grotendeels op mijn schouders terrecht.Ik werkte 36u/ week,smorgens om 5u30 op om alles klaar te krijgen,de kids weg te doen en om 8u stipt te kunnen beginne,savonds om 17 u kids halen om na je huishoudelijke taken om 22 u in je zetel te belanden en een half uur later in slaap te vallen.
    Nu start ik met een regime van 23u...en ik wil me best weer uit de naad werken om dan met voldoening bevallingsrust te kunnen ingaan.

Bij de eerste wisten we het vrij vroeg dat het een jongen zou worden.
    Bij de tweede wou ik het dan niet weten,mùaar had ik het gezien op de echo van 16 weken.
    Dit keer wil ik het echt niet weten,en heb het ook aan de gyn laten weten zodat hij er niet naar gaat "zoeken'
    Een meisje zou geweldig zijn natuurlijk,maar evengoed een derde jongen hoor!!
    Ik ga er vanuit dat we terug een jongen verwachtten...dan is de verassing des te groter als bij de bevalling het een meisje blijkt te zijn!

Het word wat hier!3 kids op net geen 3 jaar tijd!

Beval jij thuis of in het zkh?
    Eerste was bij mij zkh (met verlostang geboren nipt op tijd)
    tweede heb ik laten opvolgen door een vroedvrouw,met bedoeling thuis te bevallen.Enkel was mn man sceptish omdat de eerste bevalling niet vlekkeloos verliep,dus ben ik poly bevallen (en nat een droombevalling die zeker thuis had gekund)
    Nu graag thuis maar zal mn man echt niet kunnen overtuigen..dw terug poly.

groetjes!Aangepast door *tiamo* op 26/10/2009 13:41
  • Ooooh ik wil zoooo graaag een thuisbevalling!!!

De eerste:
    mn vliezen braken, weeen kwamen niet op gang ===> vlgnde dag ziekenhuis ingeleid om 8.30 en om 1650 was ze er! geen knip geen scheur nix!!
    De tweede bevalling verliep precies als de eerste alleen wilde de ontsluiting niet vorderen, bleef steken op 1 cm dus werd t om 19.45 een keizersnede en om 20.10 was hij er!!
    Ik mag dus niet meer thuisbevallen omdat ik een keizersnede heb gehad upset.gif

Goh 3 kinderen binnen 3 jaar dat is wel druk !! maar ook leuk voor de kids zelf!!

Ik heb een dochter van 10, zoon van 2 en als mn zoon bijna 3 is komt de volgdende..

Dus jij bent bezig geweest met de opleiding verpleegkunde? zal in belgie wel anders gaan als hier... Ik was 17 toen ik zwanger raakte van mn 1e zat net in de 2e van de opleiding verpleegkunde.. heb alles gelukkig af kunnen maken heb er maar 1 jaar langer over hoeven doen..
    Maar jouw situatie is anders jij hebt 2 kleintjes die in de luiers zitten dat had ik ook niet getrokken! hug.gif

Ik werk trouwens liever in de thuiszorg of ziekenhuis dan in een verpleeghuis, alleen het verpleeghuis is dicht bij mijn huis (5 min op de fiets) en dichtbij de school van mn dochter en dichtbij de oppas van mn zoon dus ideaal voor nu goofy.gif

rustig aan he!! wave.gif
  • hehe
    als ik zo'n beetje tel hebben we dan zowat dezelfde leeftijd..(ik word in maart 27) en dan heb jij al een kindje van 10 zeg!!
    Hoe reageert ze dan op de zwangerschap?een tweede moedertje veronderstel ik.

Ons zoontje hebben dan ook ongeveer dezelfde leeftijd.Yaiden is in september 2 geworden en gaat vanaf 19 april naar de peuterklas,in juni komt dan ons derde kindje (wel ja...ik ben bij mijn vorige bevallingen wel 3 weken te vroeg en 2 weken te vroeg bevallen) dus kan goed eind mei worden ook. (hoop ik ergens,als je nog geen enkele zwangerschap hebt uitgelopen begint het toch te kriebelen om te bevallen vanaf 37 weken he)

hier zit het met de opleiding zo dat je na je middelbare studies (van 12 tot 18 jaar gaan die) kan kiezen of je nog verder gaat studeren of niet.
    Je kan in die middelbare studies wel kiezen om de laatste 3 jaar bepaalde richting uit te gaan,bv verzorgende..als je dit doet heb je diploma verzorgende op zak aan je 18 de en kan je in principe aan de slag.
    Ik had dit iet gedaan (heb textielstudies gevolgd)
    dus voor verpleegkundige ben je hier verplicht na je 18 de 3 jaar aan een hogeschool les te gaan volgen die richting,en kan je pas na je 21 ste als alles goed gaat gaan werken in de verpleging (spuitjes zetten en zo,wat een verzorgende niet mag doen)

ik ben altijd graag in omgang geweest met mensen,het liefst van al de oudere mensen..die kunnen zo boeiend vertellen (ookal heb je natuurlijk ook andere)en eerlijk..ik vind de dementerende ook iets hebben hoor!!
    Zo herinner ik me uit mijn stages een mevrouw die voortdurend een pop aan het verzorgen was,ze herbeleefde haar jeugd en de geboorte van haar kinderen.Ze had wel nog heldere momenten waarbij ze die pop dan weggooide van 'wat moet ik hiermee'..leg het maar eens uit he aan iemand die wel en goed beseft dat ze dement word!

wanneer stop je dan met werken?

groetjes!
  • Dementerenden hebben ook wel wat dat klopt, alleen zit ik op een zware afdeling waar ook mensen de hele dag op bed liggen en niets meer kunnen (niet praten, niet bewegen zelf etc) ze worden eigenlijk alleen in leven gehouden doordat wij ze verzorgen... ook hebben we er minder zware rondlopen hoor..

Ik geloof dat het verlof ook anders is geregeld dan bij jullie
    Wij hebben recht op 6 week voor de uitgerekende datum en 10 week na. Dus dat zou betekenen dat ik eind april met verlof ga.. maar denk niet dat ik dit werk tot de 34ste week vol kan houden omdat het zo zwaar is.. dus zal ik eerder stoppen (zolang ik het volhoud) en dan therapeutisch daar op de afdeling werken bv koffie schenken etc. niet de verzorging meer doen...

wanneer ga jij stoppen hoe is het bij jou geregeld?

wave.gif
  • Ben blij dat ik mezelf hierin herken: als ik niet op tijd eet, dan word ik kotsmisselijk (zonder overgeven).

En eens ik te laat eet, is precies mijn hele dag om zeep van de misselijkheid en krijg ik niets meer naar binnen.

Ben ook zo kieskeurig met mijn eten, mijn ventje doet moeite om iets lekkers klaar te maken, maar eens ik het ruik, wil ik gewoon naar buiten lopen voor verse lucht! Ik eet liefst iets met veel saus of iets lopend: spaghetti of puree of soep upset.gif

Ik word er ook zo moe en slapjes van en zou de hele tijd kunnen slapen. Maar je leert jezelf er wel in kennen, na een paar weken. Ik eet nu kleine tussendoortjes en dan lukt het al iets beter. Maar sommige dagen kan ik er niets aan doen en kwijn ik gewoon weg van de honger en misselijkheid cry.gif
  • De hevige misselijkheid is bij mij al wat afgezwakt, maar ik moet ook op tijd eten, anders is ook mijn dag om zeep...en honger honger honger, pf, jongens toch ...

En moe moe moe....ik denk dat ik ondertussen al 't record slapen heb verbroken goofy.gif

Om eerlijk te zijn...ik vind het tot nu toe niet leuk om zwanger te zijn..misschien ook door de combinatie met Fibromyalgie...heb veel opstoten enzo...

Maar als het kleine pluisjebeestje er is...zal ik alles wel vergeten zijn smile.gif wink.gif
  • hallo,

Ik had in het begin ook ontzettend veel honger, ik kon gewoon nergens naar toe gaan zonder een koekje in mijn tas te hebben, als ik niet om de twee uur iets at voelde ik mij beroerd.
    Dat is nu gelukkig al zeker een maand voorbij, ik hoef niet meer constant rond te lopen met eten.

De vermoeidheid is sinds een week of twee verbeterd, maar 't is nog steeds erger als voor ik zwanger was.

Voor de rest heb ik redelijk weinig last van kwaaltjes, buiten zure oprispingen heb ik meer last van wat ik van mijn gyn moet slikken dan van de zwangerschap zelf.

Groetjes,
    Anne-Sophie (niet de topicstarter)
  • tiamo hoe gaat ie nu met jou?
  • bij mij is de hongerfase sinds gisteren ook begonnen. Ik kan niet meer stoppen met eten en word misselijk van zodra ik weer een beetje honger krijg (en da's soms amper een half uurtje nadat ik laatst iets gegeten heb).
    Vermoeidheid wordt ook erger en erger. Ik slaap al weken slecht, ben net ook stevig ziek geweest en ik raak maar niet gerecupereerd. Ben eigenlijk een sporterke (normaal 1 uur per dag), nu heb ik al twee weken niets van sport gedaan omdat ik me doodop voel.
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld