We zijn er even tussenuit. We zijn er terug op 11/8.×

7 weken zwanger en paracetamol!!

• Hallo iedereen!!

Vandaag ben ik 7 weken zwanger maar sinds een aantal dagen heb ik last van kiespijn.
    Morgen naar de tandarts om die kies te laten trekken maar mag je eigelijk paracetamol en hoeveel mag je dan op een dag??

Groetjes Marijke
  • niemand??
  • Zou het eigenlijk ook niet weten, staat er niets over in de bijsluiter??
  • Hey Marijke,

Toen ik zwanger was van mijn zoontje, moest ik een tand laten ontzenuwen en dan mocht ik alleen dafalgan nemen, max 4 per dag...
    Succes!
  • paractamol mocht hier wel ivm de hoofdpijnen heb ik het genomen staat ook op de verpakking dat zwangeren het mogen en de vk zei het ook tegen mij
  • hallo,

dafalgan mag je nemen geen enkel probleem maar wel opletten dat het de gewone is en niet de codeïne....

Kiespijn is lastig he... horror.gif
  • Thx meiden voor jullie reactie's

Ja had er gisteravond namelijk 1tje genomen en bedacht me later ineens of dit wel mocht blush.gif

dafalgan is bekend in belgie toch en staat hier bekend in Nl als paracetamol?

Dat tand pijn is inderdaad erg lastig het zakt even weg om daarna in volle hevigheid weer terug te keren sad.gif
    Zal zo nog eens even naar de tandarts bellen maakt hij er maar spoed van. Anders weer een hele nacht bijna niet slapen.

groetjes marijke
  • Nog even een (late) reactie: ik heb gedurende de eerste vier maanden van mijn zwangerschap iedere dag knallende hoofdpjn gehad! Zonder paracetamol kon ik echt niet naar mijn werk toe. Ik vroeg het ook keer op keer na bij de huisarts, maar je mag 6 x 500 mg paracetamol per dag slikken, ook als je zwanger bent.
    De paracetamol bereikt de baby niet en mag dus gebruikt worden. Dit in tegenstelling tot de APC tabletten, Ibuprofen, Aleve etc.
    Gewoon slikken dus als je het echt nodig hebt!

Groetjes, Miranda
  • Hee meiden,

Net bij de tandarts geweest en heb een zenuwbehandeling gekregen, het was allemaal goed ontstoken daarbinnen horror.gif
    Verder geen pijn gehad omdat ik gewoon een verdoving mocht en als die straks uitgewerkt is een paar paracetamols.
    Hoop dat ik nu van de pijn af ben thumbup.gif

bedankt voor jullie reactie's wave.gif
  • suc6 en sterkte marijke hopenlijk gaat alles goed met je bekkie....
  • Je mag idd gewoon paracetamol slikken tijdens de zwangerschap:
    maar wel 1 tablet per keer: dus maximaal 6x daags 500 mg paracetamol!!
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld