Vragen over de nieuwe site? Bekijk zeker deze forumtopic en onze FAQ! Vergeet ook je oude account niet te linken.×

prijs kinderfiets?

• Wat is een schappelijke prijs voor een kinderfiets van 16 inch? Hoeveel geven jullie ongeveer hiervoor uit?
  • Nieuw of tweedehands?
    Nieuw zit je toch al gauw aan 150 à 200. Wij kopen wel enkel in een degelijke fietswinkel, geen prinsessen- en carsfietsen uit de speelgoedwinkel hier.
    Tweedehands kan je vaak onder de 50 kopen.
  • De huidige fiets (14 inch) van onze zoon komt van bij de Decathlon en we zijn daar toch content van, dus als hij binnenkort een grotere nodig heeft gaan we wsch terug daar. Als ik het mij goed herinner van de vorige x dat we daar waren kost een 16 inch fiets daar rond de 100 .
  • Prijs/kwaliteit van Decathlon is redelijk (lagere prijs, maar ook lagere kwaliteit). Het hangt er een beetje vanaf wat je kindje met de fiets wil doen. Is het om in de tuin te spelen of is het echt om fietstochtjes mee te maken?
    Wij kopen ook geregeld in Decathlon, maar fietsen niet, want ik vind die zo vreselijk lelijk. horror.gif blush.gif
  • Bwah ik vind die niet lelijk, hihi. Dat ze kwalitatief niet super zijn is normaal natuurlijk, want ze zijn goedkoper dan in een goede fietsenwinkel, maar ze zijn goed genoeg. Toch voor de leeftijd die mijn kinderen hebben. Als ze later groter zijn en langer met een fiets doen krijgen ze wel een andere. Voor kinderfietsen zijn ze imo meer dan goed genoeg.
  • Het is voor zowel in de tuin als voor uitstapjes. Echte grote fietstochten doen we niet echt. Maar meer eens gaan wandelen of als we naar zee gaan en zo.

De fietsen van Decathlon vinden we niet echt mooi en fietsen van barbie/cars en zo ook niet.

Het moet een deftige fiets zijn die een tijdje mee kan gaan, maar ook niet overdreven duur is, want binnen twee jaar moet je waarschijnlijk een nieuwe kopen.

We hadden bijvoorbeeld een fiets gezien van 250 inclusief zijwieltjes. Is dit duur?
  • Als ik het goed begrijp gaat die fiets maar sporadisch gebruikt worden? Dan denk ik dat de meeste kinderfietsen wel ok zijn. Ik zou dan opteren voor een goedkopere fiets of 2ehands, 250 euro lijkt me dan veel.

Indien je wel dagelijks/wekelijks fietst en een hele goeie kinderfiets wil en een budget hebt van rond de 250 euro, zou ik niet twijfelen en een cnoc 16 inch van islabikes kopen. Die zijn online te koop en kosten met verzending iets van 263 euro. Dat zijn zowat de beste kinderfietsen die er zijn. Via de maattabel kan je opzoeken welke maat het beste past voor je kind.
  • 250 vind ik goed doorgerekend. Over welk merk gaat het? Bij onze fietsenwinkel betaal je bijvoorbeeld voor een 16" Minerva, toch een heel bekend en goed merk, net geen 200. Zijwieltjes zitten er altijd nog bij bij een 16".
    Van welke regio zijn jullie?
  • 250 is met de zijwieltjes erbij gerekend, deze staan er niet standaard op. Het kan dus iets minder dan 250 zijn ook, hoor. Het is denk ik van "bike fun kids (BFK)"
  • Raar, normaal zijn zijwieltjes altijd inbegrepen tot 16". Wij kregen ze erbij, ook al fietste ons kindje al zonder zijwieltjes.
    Ik heb eens gekeken op de website van onze winkel en daar staan de BFK's aan 200.
  • Bij welke winkel kopen jullie misschien, dan kan ik eens kijken!
  • Ik heb voor mijn zoon een bfk fiets gekocht, ze hebben een site gewoon even googlen. Wij hebben die bij onze fietshandelaar gekocht , was 229 euro voor een 18 inch en is een heel degelijke fiets.
  • Waar kan je BFK fietsen kopen in West-Vlaanderen?
  • Ik woon aan de andere kant van het land, dus heeft het weinig nut dat ik de naam van de winkel doorgeef. wink.gif

Zijn er in de omliggende gemeenten niet meerdere fietsenwinkels? Dan kan je een beetje vergelijken.
  • Eens kijken bij fietsen Anne in Wevelgem! wink.gif
  • Dipsy: fietsen maes Hooglede - gits
  • BFK fietsen bij fietsen Maes, Hooglede- Gits. Prima service.
  • Voor nederlandse begrippen is 250 euro erg duur!
    Hier heb je al leuke kinderfietsjes met zijwielen vanaf 99 euro.
    Meer zou ik er persoonlijk ook niet aan uitgeven.hier altijd tweedehands gekocht.
    Eerste fietsje was 20 euro en daar hebben we voor 10 euro zijwieltjes bijgekocht.
    De 16 inch die daarna kwam kostte 40 euro en zn nieuwste 20 inch ook.
  • Ik denk dat je met 100 á 200e erg ver komt! Belangrijk is om te kijken hoe verstelbaar ze zijn. Die kleine groeit immers snel wink.gif

Kijk anders even op deze site, staan er wel wat tussen!

www. fietsenopfietsen .nl
  • Volgens mij ben je in Nederland in een fietsenwinkel ook ongeveer 200 euro kwijt voor een 16 inch fietsje.
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld