We zijn er even tussenuit. We zijn er terug op 11/8.×

Zuigen op handjes

• Hallo mama's,

Zuigen jullie baby's ook zoveel op hun handjes? ponder.gif Onze zoon is net 2 maand geworden ongeveer een uurtje na elke voeding (ik geef borstvoeding, ongeveer 20 ? 30 minuten per voeding) begint hij als een gek op zn handjes te zuigen, maar huilen doet hij niet ofzo hoor en zn tut vind hij meestal maar niks, heeft hij dan nog honger of is het echt mogelijk dat hij een tandje krijgt zo vroeg al? Welke mama herkent dit ook en wat is het of wat kan het zijn? surprised.gif Hij doet dit echt wel erg vaak.

Ik hoop echt op reactie . . .
    xxx Charissa smile.gif
  • hoi,

Mijn dochtertje doet dit ook en die is nu ruim 3 maanden, ze doet het eigenlijk alleen als ze de tut uit haar mond laat vallen en dan pakt ze d,r handje ook ik heb het idee dat er wel tandjes op komst zijn maar ik kan nog niets zien of voelen!

groetjes Debby
  • arthur doet dit nu een week of twee, idd als ie zijn tuutje verliest of gewoon omdat het leuk is.

Het is mss een beetje vroeg maar k denk niet dat het van de honger is, zolang ze er niet bij huilen of "zagen".

K moet wel zeggen dat arthur er vrij laat mee was, hij heeft eerst zijn brabbelen geoptimaliseerd en dan is pas zijn handen beginnen ontdekken.
    Nu zijn trouwens zijn voetjes aan de beurt.
  • Sinds Bart zijn handjes heeft ontdekt probeert hij deze helemaal in zijn mondje te proppen! Het is bij hem geen honger. Als hij moe is sabbelt hij wat vaker.
  • Janneke deed eerst haar hele hand in d'r mond, maar nu heeft ze ontdekt dat er een duim aan zit en is het meestal tot die beperkt.
    Dus ik denk dat die van jullie daar naar opzoek zijn.
    Het is niet van de honger.
    Baby's steken nou eenmaal alles wat ze aan het ontdekken zijn in hun mond. Dat is nl hun meest ontwikkelde zintuig.

Groetjes,
    Miriam
  • Ben al wat opgelucht wink.gif thx voor de reacties, ik denk dan dat hij het echt puur voor de fun doet hoor ...

xxx

Charissa thumbup.gif
  • Hoi

Ik denk dat ik weet wat het is.
    Mijn dochter deed het namelijk juist toen ik bij k&g was en daar zeiden ze dat dat zeer normaal is. Dat doen ze ter voorbereiding van de tandengroei en normaal kwijlen ze daar wat bij ook. Dit kunnen ze doen tot ze ongeveer zes maand zijn.

Groetjes
    Julie en motje
  • Mijn zoontje heeft rond zijn 2e maand ook zijn handjes ontdekt en dat je die in de mond kan stoppen en ineens zat er ook een duim aan.
    Hij wilde toen ook geen speen meer hebben, en nu nog steeds niet.

Ik denk niet dat het betekent dat je kindje nog honger heeft.
    Het is eerder een vervanging voor de speen aan het ontdekken.

groetjes, Liesbeth
  • Ilsa doet dit ook heel dikwijls .Niet van de honger. Ze zoekt naar haar duim.
    Gisteren hebben wij aan de binnenkant van haar mond gevoeld. En de ene kant voelde anders aan dan de andere. Dus misschien is ze bezig met tandjes ....

Groetjes,
    sigri
  • Louis doet dit ook. Vind het schattig. Hij vind het prettig het zuigen op zijn duim. Hij heeft helemaal geen honger.

Ze beginnen nu echt hun handen te gebruiken. Wat wel gemakkellijk is, als hij zijn tut verliest neemt hij gewoon zijn vuist. Dan weent hij ook minder.
  • Onze Jason doet dit ook regelmatig. Vaak gebeurt het dan dat hij teruggeeft.

Groetjes
    Mieek
  • Ons zoontje doet het ook al. Mare jullie kindjes zijn al ietsie 'ouder'. Onze Niels is nog geen 2 weken en hij doet het eigenlijk al vrij snel sinds de geboorte...
  • Ons dochtertje is nu ook 2 maand en sinds een week heeft ze haar handjes ook ontdekt. Heel schattig om te zien. baby.gif
    Leuker is nog dat, als ze aan het eten is en de melk loopt langs haar mondje, ze dan met haar handjes naar haar mondje wil en zo heel haar gezichtje onder wrijft met melk.
    Ach ja bigsmile.gif
  • Die handjes zijn zo lekker. Vijf vingertjes per handje om op te sabbelen mmmm lekker maar vooral... elk handje heeft ??n bijzonder vingertje.
    Grote mensen noemen dat een duimpje maar dat vind ik zo lekker. Mama kijkt dan eens boos en zegt dat die duim niet alleen in het mondje mag maar dan lach ik eens lief en dan kan ze niet meer boos kijken, dan lacht ze terug. Leuk h?

Arthur - ?14/3/06 - 11 weken
  • Hallo mijn zoon jai sabbelt al op zijn handjes vanaf de geboorte, en soms alleen op 1 vinger. ook de speen werkt erg goed bij hem.

groetjes jolanda
  • Hoi allemaal
    Nou de mijne begon met 1 maand een beetje op zijn handjes te zuigen totdat hij zijn duim ontdekte! thumbup.gif en dat smaakte hem maar al te goed content.gif dat hij zodra hij kans kreeg op zijn duim zuigde, en ja mams wilt dat niet, gemeen he tongue.gif hij krijgt dan ook sokjes om zijn handjes en regelmatig de speen wil toch dat hij de speen wil.Dit heb ik bij mijn dochter 6 maanden volgehouden en ja naar 6 maanden was zij aan de speen gewend, en met 2,5 jr is de speen weggegaan, mijn zoon nu 10 jr duimt nog steeds drunk.gif Groetjes aan alle mams bigsmile.gif
  • hoi
    emma was 3 minuten oud en stopte haar handje al in haar mond
    nu nog steeds
    alles wat bij haar in de buurt ligt trouwens.
    ze kan natuurlijk nog niet gericht grijpen maar als haar knuffelhondje in de buurt ligt belant hij toch altijd weer op de een of andere manier in haar mond... hihi bigsmile.gif
  • is volgens mij ook honger, zal wel verschil in zitten, mijn baby van 1,5maand doet het als ze honger heeft.
  • hoi

Ja hoor onze zoon heeft dit ook een hele tijd gedaan en heeft ook zijn duimpje ontdekt. Dit is nu zijn beste vriend geworden en helpt hem de hele nacht lekker door te slapen. Misschien is je kindje ook onderweg om dikke vriendjes te worden met zijn duimpje?

groetjes les
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld