ostheopaat reflux in buurt van hasselt?

• weet er iemand een goede ostheopaat voor reflux te behandelen. Ik heb ooit al eens een berichtje geplaatst hiervoor en iemand wist een adres in zonhoven. Maar ik vind dit bericht niet terug. Ben er toen uiteindelijk niet meer mee verder gegaan omdat het beter ging. Maar nu ik onlangs de medicatie moest afbouwen van de kinderarts wist ik weer hoe de toestand was. Ben er nu terug mee moeten beginnen, maar nu zie ik hoe passief hij van die medicatie wordt. Was echt een ander kind toen ik de medicatie twee weken niet had gegeven. Veel levendiger. Alleen met het eten was het echt een ramp op het einde van die twee weken. Echt schreeuwen en heel veel teruggeven en pijn.... dus nu wil ik er echt werk van maken om naar een ostheopaat te gaan
  • Hoi,

ik ga met Saartje naar een osteopathiepraktijk in Zonhoven.
    Dit zijn de gegevens:
    Osteopathiepraktijk Dickman
    Genkerbaan 115 te Zonhoven
    Tel: 011/81.78.12
    Ze werken er met twee: Dick Dickmann (nogal een naam h?!)en Sofie Beckers. Beiden behandelen ze baby's. Bij Sofie kan je meestal sneller terecht.

Groetjes,
    Sabrina
  • oh! bedankt voor de vlugge reactie sabrientje! NOg een vraagje! Mijn schoonzus was met haar zoontje ook naar een ostheopaat geweest voor de reflux en die nam de baby met zijn hoofdje vast en tilde hem in de lucht... Dit wil ik echt wel niet meemaken! Zij is toen ook veranderd van ostheopaat. Doet die van jouw dat ook???? En hoeveel behandelingen heb je al gehad en deed het wat af???
  • Hoi Elke,

Ik ben altijd bij Sofie geweest en zij heeft Saartje toch nog nooit in de lucht getild! Brr... moet er niet aan denken. astonished.gif
    Saartje is pas op 9 maanden voor de eerste keer bij de osteo. geweest. Dit komt omdat pas op 7 maanden (!) verborgen reflux bij haar werd vast gesteld. (Lang verhaal...) Ze is ondertussen 3 keer geweest; ze had spanningen ter hoogte van haar nekje en ??n van de maagkleppen. Het teruggeven is merkelijk verbeterd, alleen vlak na het eten (bij het boertje) komt het nog een beetje omhoog. Maar veel opmerkelijker is haar buikligging. Ze wilde nooit op haar buik liggen; meteen schreeuwen. Elke dag een beetje "oefenen" deed echt niks af... tot we voor de eerste keer bij de osteo. waren geweest! Vanaf toen wilde ze wel eventjes op haar buikje spelen. En sinds de tweede behandeling wilt ze alleen nog maar op haar buikje slapen! Ik kan er nog steeds niet over uit! Nu denk ik vaak, wat moet ze dan een pijn hebben gehad aan haar buikje.
    Een collega van mij heeft 3 refluxertjes gehad en is bij ze alle 3 goed geholpen geweest in deze praktijk.
    Hopelijk kunnen ze jouw kleintje ook goed helpen!

Groetjes,
    Sabrina
  • hallo ja ze zijn beiden heel goed voor mezelf ben ik bij sofie geweest en met wout ben ik bij dick geweest maar ben niet voor reflux in behandeling geweest wel voor voorkeurshouding en moet zeggen heeft ons heel goed geholpen echt een prima gast !! en de wacht tijd valt ook reuze mee !! ben een keer of 4 geweest bij hem hopelijk heb je er wat aan

groetjes saar en wout wink.gif
  • ok bedankt
    ga morgen bellen voor afspraak
    thumbup.gif
  • elke

Beste Elke (en andere lezers)
    Ook mijn zoontje heeft een ernstige vorm van reflux.
    Hij is nu ruim 7 maanden, toen hij 2 dagen oud was dacht ik dat hij het niet zou halen toen ik hem aantrof in zijn wiegje, hij was zowat aan het stikken. Meteen met de ambulance naar het ziekenhuis. Toen konden ze niets vinden maar nu denk ik dat het toen al aan de hand was.
    In ieder geval is hij afgelopen week opgenomen geweest en heeft hij een ph-metrie gehad. Dat was duidelijk dus.
    Verder heeft hij het in de nacht nog steeds erg benauwd en hoest hij heel veel. Ook veel rochelen en hij heeft nu ook een puf. Verder krijgt hij losec. Ik las dat jou kind ook suf werd van de medicijnen, kreeg hij/zij toevallig ook losec? Ik merk het nu ook namelijk, hij is heel moe en hangt wat tegen me aan. Ik ben nu op een punt gekomen na al die maanden dat ik een beetje moedeloos wordt en me ook heel erg zorgen maak. Jullie weten hoe het voelt, iedere dag opnieuw. Ik geef nog steeds borstvoeding in combinatie nu met flesvoeding (comfort)
    Verder heeft hij ook wat eczeem en last met zijn darmen, diarree.
    Morgen ga ik voor de 1e keer naar een osteopaat. Ik ben benieuwd. Heb ondertussen al zoveel geprobeerd.
    Hoop op een reactie, met name over mijn vraag over de medicijnen.
    groetjes Karin
  • Die van ons krijgt Mottilium en Ranitidine. Zo erg als die van jou het heeft, heeft Ado niet. Ado heeft meer verborgen reflux. Je ziet hem regelmatig wat inslikken.
    Toch veel goede moed gewenst hoor. Want ik kan me voorstellen hoe erg het is. Die van ons heeft dan nog maar een lichte vorm.
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld