Vragen over de nieuwe site? Bekijk zeker deze forumtopic en onze FAQ! Vergeet ook je oude account niet te linken.×

Happy weezer

• De kinderarts heeft me gezegd dat mijn zoon van 6 maanden een "happy weezer" is. Dit betekent dat hij gelukkig is maar altijd hoest en kortademig is door zijn nauwe luchtwegen.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Of wat meer info?

Dank u.
  • Dag Simonne,

Ons zoontje Thimen is nu bijna 8 maand en ook hij is een "happy wheezer".
    Dag na de geboorte heeft hij een pneumothorax gedaan(soort klaplong). Dan is hij tot nieuwjaar goed geweest.(geboren 16september)En dan is het begonnen, RSV-virus gehad, 12 dagen ziekenhuis, daarna steeds kortademig, piepen, hoesten en de a?rosol hielp niet. Is dan paar keer in ziekenhuis geweest omdat hij blauw kwam en te weinig adem kreeg. Na verschillende testen(zweettest, ph-metrie,...) stelden ze vast dat hij heel nauwe luchtwegen heeft. Dus bij de minste verkoudheid zwellen die en krijgt hij veel te weinig zuurstof, de a?rosol helpt niet omdat hij te kortademig is en de medicatie gaat hierdoor verloren omdat hij niet rap genoeg inademt. Hij gebruikt nu pufs in de babyhaler(combivent en flixotide). Een tijdje geleden hielp dit ook niet echt, hij bleef maar hoesten en vooral 's nachts.
    Nu lijkt het allemaal wat te beteren, denk dat het wat moet uitgroeien, hij hoest niet meer en de pufjes helpen nu waarschijnlijk wel want hij piept veel minder.
    Is wel heel kortademig als hij inspanningen doet. Als hij rolt op de buik geraakt hij met moeite terug omdat hij zo kortademig wordt.
    Drinkt jullie zoontje goed uit de fles?
    Dit was bij ons al een probleem vanaf de geboorte, ben gestart met bv maar wilde niet drinken bij mij, ik kolfde af en gaf flesjes, maar deze heeft hij nooit echt goed willen drinken. Hij deed anderhalf uur over een flesje.
    Enkele maanden geleden weigerde hij volledig de fles, hij eet nu melkpapjes. Alles inlepelen dus! Dit is te wijten aan die kortademigheid, hij heeft geen kracht genoeg om vlot de fles uit te drinken.
    Niet teveel zorgen maken, maand per maand wordt het wat beter. Indien hij teveel hoestte 's nachts gaf ik Silomat siroop(niet teveel gebruiken!)
    Slaapt je zoontje dan goed?
    Thimen slaapt nog maar een goeie 3 weken echt goed door 's nachts zonder dat hij hoest of wakker wordt.
    Hij weigerde ook plots alle soorten poedermelk. Vandaar dat we nu verse koemelk geven in samenspraak met de ka, en geloof het of niet hij sliep vanaf de eerste nacht door na zijn eerste melkpapje van verse koemelk.
    Is allemaal heel bizar, maar kom ik ben heel gelukkig, alhoewel ik vorige week bij kind en gezin een goeie uitbrander gekregen heb dat wij al verse koemelk geven.
    Soit, ik ben een heel gelukkige mama nu en niet meer de zombie van enkele maanden geleden.

Hoop dat ik je wat geholpen heb, het betert zeker maar de maanden duren lang h? als je miserie hebt.

Vele groeten Kathy wink.gif
  • Mijn zoontje was prematuur en heeft ook RSV gehad. Dus ook nauwe luchtwegen die rap ontstoken zitten. Aerosols heb ik ook gegeven maar die helpen inderdaad niet.

Het hoesten is vooral 's nachts. Hij komt vaak wakker al hoesten. Daarom moet is 's avonds een suppo steken tegen de hoest. Hij slaapt dan van ongeveer 20u30 tot 4u30. Dus helemaal niet slecht. Ik moet ook medicatie in de melk toevoegen om de slijpjes te laten loskomen.

Drinken is lastig omdat hij regelmatig naar adem moet happen, maar hij drinkt altijd grote flessen en hij eet ook veel.

Zoals de kinderarts dus zei is hij een echte "happy weezer". Hij eet goed en voelt zich goed maar hij hoest en kraakt veel. Normaal zou dit moeten beteren met het verouderen. Soms groeit dit uit tot astma. Helaas!
  • Hallo Simonne,

Juist hetzelfde beeld als met Thimen toen hij 6 maand was, 's nachts ook altijd wakker van het hoesten, je moet eens een halve koffielepel Silomat siroop geven 's avonds, indien je hiermee niet overdrijft kan dit geen kwaad. Die siroop helpt echt heel goed en wanneer je gewaar bent dat hij niet meer zoveel hoest stop je daar mee.
    Onze ka zei dat als de a?rosols niet helpen ze bijna zeker is dat het niet uitgroeit tot astma want bij astmakindjes helpt a?rosol juist wel h??l goed. Dus er is hoop.
    Maar echt, bijt op je tanden, in 2 maand tijd is onze Thimen echt heel goed vooruitgegaan en het piepen en reutelen is heel wat verminderd, want vroeger keken de mensen altijd zo raar naar hem omdat hij zoveel lawaai maakte bij het ademen. Thimen kan wel heel goed zelf zijn fluimpjes ophoesten, gelukkig anders werd het nog tapottage erbij om ze los te kloppen.
    We hebben genoeg gesukkeld en ik ben blij dat hij nu eindelijk heel goed is met die verse koemelk want door het vele ziek-zijn en weinig eten bleef hij altijd hangen.
    Is jouw kindje ook wat achter in groei en gewicht?
    Op 6 maand woog Thimen 6kg220 en mat 63,5cm. Nu op bijna 8 maand 7kg en 66.5cm.
    Ben blij dat ik niet alleen ben en als je wil praten hierover dan mag je me altijd mailen hoor. Ik heb zelf hele moeilijke periode achter de rug door het weinig slapen en sukkelen met hem maar aan alles komt een einde, het groeit er zeker uit.

Vele groetjes Kathy thumbup.gif
  • Ik kan niet klagen als ik jouw verhaal hoor!

Mijn zoon is geboren op 20 oktober 2005 op 32 weken zwangerschap en woog slechts 1kg715. Hij had dus een grote achterstand op te halen en was ook kwetsbaar door zijn lage gewicht.

Begin januari is hij in het ziekenhuis beland met RSV. Na 6 dagen mocht hij het ziekenhuis verlaten.

We hebben toen geen problemen meer ondervonden tot begin april. Nu hoest hij nog steeds.

Nu is hij ongeveer 6,5 maand en weegt 7kg500 en meet 66cm. Dus hij doet het heel goed. Het is eigenlijk een gelukkige baby. Ik denk dat het te maken heeft met mijn probleemzwangerschap en zijn vroeggeboorte. Ze hebben me toen gezegd dat een baby de problemen kan voelen als stress en dat hij zich al begon voor te bereiden om op de wereld te komen. Ze zeiden toen al dat het een vechtertje ging zijn. En dat is zo!
  • Dag Simonne,

Amaai, jouw kindje doet het wel heel goed zeg! Inderdaad een vechtertje. Ondanks al de miserie hebben wij eigenlijk ook een hele blije zoon hoor. Ik moest veel op 's nachts en overdag sliep hij ook weinig door het hoesten maar eigenlijk heeft hij nooit uren liggen wenen hoor en altijd met de lach op zijn gezicht. Is een heel rustig kindje, kan zich makkelijk 2 uur bezighouden in zijn park. Geef jij ook pufjes? Op 6 maand hielpen die eigenlijk niet hier, maar nu wel heel goed resultaat.
    Hij heeft al 1 volledige maand geen verkoudheid meer gehad. We hebben dus hoop.
    Hopelijk voor jullie wordt het ook wat beter, moet je dan veel op 's nachts als hij wakker wordt door het hoesten?
    Of blijft hij gewoon stil wakker liggen of weent of roept hij dan.
    Ik heb hem altijd een aaitje over zijn bol gaan geven, beetje water laten drinken, maar nooit uit zijn bedje gehaald. Ben hier blij om want ons eerste zoontje Robbe had erge reflux na geboorte en ik heb met hem uren rondgelopen en we konden dit moeilijk afleren, met als gevolg dat hij 's nachts ook veel uit bed wilde om gewiegd te worden. Wat ook helpt bij het hoesten is maken dat ze in bed wat hoger liggen met hun hoofdje, ik heb een antireflux kussen onder het hoofdeinde van de matras gelegd. Hebben toch meer adem of als ze helemaal plat liggen.
    Groetjes Kathy
  • Ik haal hem 's nachts ook niet uit zijn bed. Ik zou wel eens opstaan als hij te veel hoest en hem op zijn zijkant draaien. Dan heeft hij ook wat meer adem. En eventueel met fysiologisch water in zijn neusje spuiten als hij snottert. Dan slaapt hij gewoon verder.
  • Hoi

ik heb ook een zoontje van 6 maanden,ben gisteren ook naar een kinderarts geweesten is gezegd dat hij een happy wheezer baby is.
    Wij zijn ook al 6 mnd bezig met piep,hoesten,benauwdheid en helemaal volzitten met slijm. Hij heeft al van allerlei pufjes gahad en penceline die niet helpen.
    Hij drinkt ook zijn flesjes niet leeg,met moeite een klein beetje,erg zielig hoor.
    Ik hoop ook dat hij het vergroeit,ik weet niet of dat ze het allemaal vergroeien
    groetjes karin
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld