Mama's gezocht omgeving Leuven!

• Hoi,
    Ik ben een trotse mama van een dochtertje Keana , ze is ondertussen al 13 maanden oud en een verschrikkelijk snel kind! Echt zalig, we zijn nu volop aan het klussen voor een tweede want we genieten zo van het mama en papa zijn dat we het nogmaals willen beleven! Nu zou ik het leuk vinden om te chatten mailen met mama's van in de omgeving. Ikzelf woon in Kessel-lo , dus reageren maar, we kunnen misschien ook dan eens samen wat doen met onze kindjes eh!!!
    Groetjes peggy
  • Mama's gezocht omgeving Leuven!

Hey Peggy,

zelf wonen wij in Aarschot. Dat is dus niet zo ver van Kessel-Lo h?. Wij zijn net zwanger van ons tweede kindje, hebben al een zoontje van 3.
    Waar ben jij bevallen dan?

Hoi,
    Ik ben bevallen in het H.hartziekenhuis in Leuven door gyne Vanoverstraeten, en bij het volgende gaat het net zo gebeuren! Had een zalige zwangerschap en een nog zaliger bevalling! De gyne is gewoon fantastisch!!!
    En jij?
    Wij zijn voor ons tweede kindje aan het werken,vind het wel weer spannend! Bij ons Keana ging het snel , al na tweede poging ! Ben nu eens benieuwd, 2de poging is bezig smile.gif
    Duimen eh!!
    Groetjes Peggy

Hallo,
    Ik ben van Tielt-Winge, niet zo ver van Kessel-Lo en Aarschot. Ik vind het wel leuk om te zien dat streekgenoten ook meedoen aan de forums. Ik had altijd de indruk dat er meer nederlanders op deze site zitten. Wijzelf hebben al twee zoontjes, Robin is bijna drie en half en Sam wordt er in oktober twee. Ik ben nu 37 weken zwanger van ons derde, een dochtertje. Ik ben al volop aan het verlangen naar de bevalling. Ik heb bij deze zwangerschap diabetes (suikerziekte) gekregen en het gaat een groot en zwaar kindje worden volgens de gynaecoloog. Ik voel wel dat het zwaarder en groter is, ik ben immens dik, heb de laatste tijd veel maaglast en mijne rug krijgt het ook hard te verduren. Ik hoop stilletjes dat ze rond de 15de augustus geboren mag worden. Dat scheelt toch iets in gewicht, zo twee weken vroeger bevallen. Ik werk zelf in het H.Hart ziekenhuis van Leuven als verpleegkundige en mijn gynaecoloog is dokter Deyaert. Ik ben heel tevreden over haar. De consultaties zijn altijd aangenaam.

Petra, alvast proficiat met jullie zwangerschap. Hopelijk niet te veel last van de eerste zwangerschapskwaaltjes?

Peggy, klussen jullie er maar op los zodat Keana snel een broertje of zusje heeft. Onze zoontjes schelen niet veel in leeftijd (20 maanden) en het is echt leuk om te zien hoe ze aan elkaar hangen. Als Sam (de jongste) valt of zich echt pijn doet, begint Robin dikwijls mee te wenen. Ik vind dat dan zo lief. Maar het zijn bengeltjes ook hoor die soms toch niet zo lief zijn voor elkaar.

Vele groetjes Niki.

Hoi Nikki,
    Leuk zeg je derde kindje en dan een meisje! Ben zo benieuwd naar een fototje van haar!!!! Ikzelf ben ook bevallen in het H.hartziekenhuis te Leuven bij gyne Vanoverstraeten en ben zeer tevreden over haar. Mijn bevalling was zalig!!!! Dus vandaar dat ik graag een tweede kindje wil. Het geslacht maakt voor ons nu niet uit, maar terug een meisje zou leuk zijn voor Keanake en ik heb hier keiveel meisjespullen liggen dus heheheheeh! Maar het voornaamste is dat het kindje gezond is eh! Bij welke kinderarts ga jij?
    Ik bij dokter Tan, zalig mens en heel goed voor mijn lieve schat! Keana was een refluxkindje en zei heeft veel voor ons gedaan samen met Dokter Rentmeesters want die is misschien bot en zuur van uitzicht maar een wonderdokter, zij stond dokter Tan bij ivm ons Keanake en ze is uiteindelijk zes dagen opgenomen geweest en nadien was mijn kindje onherkenbaar EEN WONDER ze huilde niet meer, had de juiste melk gekregen en medicatie en ze was een vrolijk kind geworden! Dus ik blijf bij dokter Tan gaan en igv dat zij op verlof is ga ik naar Rentmeesters .
    Ik hoop dat ik snel terug zwanger geraak. Vanaf morgen ben ik vruchtbaar maar we zijn nu al om de twee dagen volop aan het klussen heheheheheh en mijn vriend vind dat natuurlijk zalig , diene hoorde ni klagen hehehe! Hoe reageren je twee kapoenen op de komst van hun zusje?
    Veel succes met de bevalling eh! Ga je een ruggeprik nemen?
    Zo ik ga je laten, mijn spruitje in bad doen en flesje geven en dan dodo en dan kunnen mama en papa weer klussen lol smile.gif goofy.gif bigsmile.gif

Hoi Peggy,
    Bij Robin had ik dr Rentmeesters als pediater en bij Sam dr Tan. Bij Robin kende ik dr Rentmeesters nog niet goed en dat botste wel, ik vond ze vrij brut met Robin. Robin was een heel allert baby'tje, hij was volgens haar overprikkelt. Ik moest hem in de dag ook maar in zijn kamertje leggen en hem maar wat laten wenen. Ik heb dat geprobeert maar het was echt frustrerend, ik heb het arme schaap na een kwartier helemaal overstuur terug naar beneden gehaald. Ook had hij last van reflux, ook al ben ik verpleegster, van kinderen wist ik toen evenveel af als ieder ander mens, niet veel dus. Dr.Rentmeesters had gezegd tegen ons dat we moesten starten met het geven van Zantac, 1 ml en als dat niet hielp 1.5ml 2xdag. 1ml hielp niet maar 1.5 ml hielp ook niet. Hoe dom dat ik ook was, ik dacht dat dat de enige oplossing was. Nu weet ik wel beter. Ronin had ook heel fel last van reflux, zelfs zijn groentepap kwam eruit, dat manneke heeft afgezien door mijn onwetendheid. Nadat Robin wat groter was kwam ik van vrienden veel te weten over reflux want bijna elk kindje in onze vriendenkring heeft er last van gehad. Schuldig dat ik me nog altijd voel omdat ik met Robin niet verder ben gegaan.

Sam had dr.Tan als pediater en ook last van reflux, daar ben ik wel blijven doorgaan totdat hij geholpen was. Maar Sam had meerdere problemen, toen bij 10 dagen oud was is hij erg ziek geweest, een hersenvliesontsteking en buikgriep. ik dacht echt dat ik hem ging verliezen. Als ik daar aan terug denk, het was gewoon verschrikkelijk. Hij heeft toen 3 soorten antibiotica gekregen. Ik veronderstel dat Sam zijn darmflora daardoor aangetast werd. Hij wou niet meer eten, was constant ziek, moest speciale dieetvoeding nemen, daar dan de reflux bij, echt een zorgenkindje. Dr.Tan heeft ons toen heel goed geholpen en nam alle klachten heel serieus. Ik zal nooit vergeten wat ze voor Sam gedaan heeft.

Door in het H.Hart ziekenhuis te werken, weet ik nu wel dat dr.Rentmeesters heel brut en cru kan zijn maar dat ze wel de bekwaamste pediater is, ze heeft ook de meeste ervaring. Maar ik voel me meer op mijn gemak bij dr. Tan die zo zacht en begrijpend is. Zij heeft ook fel gesukkeld met haar jongste dochtertje en weet wat het is als je serieus in de shit zit.

Robin is heel lief en in de weer voor mij maar Sam die beseft het echt niet dat er een zusje in mama's buik zit. Hij geeft ook wel zoentjes op mijn buik maar dat is enkel omdat Robin dit ook doet. Ik vrees dat Sam het nog moeilijk gaat krijgen als zusje er eenmaal is.

Ik had me voorgenomen als de weeen zouden starten lang genoeg thuis te blijven zodat ik geen ruggeprik meer zou kunnen hebben. Ik wou dit bij Sam eigenlijk ook niet maar mijn ventje is zo week. Hij kan er niet tegen dat ik pijn heb en heeft me toen wat gedwongen om een epidurale te laten zetten. Maar ik ben van mijn voornemen al terug gekomen omdat het een zwaar kindje gaat zijn, ik zou nogthans echt willen weten hoe het voelt. Ik heb ook een beetje schrik omdat er meer kans op complicaties zijn bij zwaardere kindjes. Daarom wil ik wel een ruggeprik voor als het moet zijn dat ik een keizersnede moet krijgen, dat ik het echt bewust kan meemaken en dat ik geen volledige narcose moet krijgen. Ik denk dat ik nu al veel te veel weet over zwangerschappen en becvallingen dat ik me misschien wel teveel zorgen maak over vanalles en nog wat.

Doen jullie nog jullie best de komende dagen!!!

Vele groetjes Niki.

hey iedereen,ik ben jari(mijn echte naam is sofie)
    ik woon in kessel-lo(tussen de plattelostraat en de koetsweg om precies te zijn)
    ik ben op 28 mei bevallen van ons dochtertje xanthe in gasthuisberg.
    ze woog 3.190 en 51 cm.
    woensdag zijn we naar k&g geweest voor haar eerste spuitjes,ze heeft enkel bij het tweede spuitje eventjes geweend.
    ze woog toen 4520g en 57.5cm.
    tis blijkbaar een lange smalle smile.gif
    ik woon nu een 3 tal jaar in kessel-lo,ben afkomstig van herselt,misschien dat jullie dat ook kennen.
    volgende week moet ik terug beginnen werken,ik zie er nu al tegenop hoor.

als jullie nog iets willen weten,vraag maar hoor.

oja ik word 24 jaar in november...

Hoi,
    Yari:
    profficiat met je dochtertje en amai wat een speciale naam Xanthe is echt mooi! Indeed het is niet leuk om terug te moeten herbeginnen met het werk! Had het ook moeilijk maar ja het moet eh, met al die centjes kunnen we ze nog meer verwennen . Ik werk maar 3dagen van 8 uur dus dat viel nog mee! Als ik nu zwanger ben dan ga ik drie maanden ouderschapsverlof nemen , gewoon om langer kunnen te genieten van de babyperiode, want het gaat zo snel!
    Ik woon op de Diestsesteenweg , schuin over movieworld als je dat kent, dus vrij dicht bij jou! We kunne misschien is gaan wandelen tesamen ? wink.gif

Niki ponder.gifk heb Dr. Tan ook veel liever dan Rentmeesters maar ja ze heeft ons Keana zo goed geholpen eh vandaar dat ik haar wel respecteer. En ze is keigoed, logisch hoeveel jaar doet ze het werk al niet!
    Oei Oei een zwaar kindje tja ik zou toch ook een ruggeprik nemen hoor want waarom afzien als het niet moet! Mijn vriendin is ook van een dikkertje smile.gif bevallen , een pracht van een meisje en is jammer genoeg met keizersnede op de wereld gezet maar haar eerste kindje ook, bij haar wilden de kindjes niet indalen dus dat is nog iets gans anders eh! Mijn moeder is bevallen van twee zwaar kinderen en dat gewoon vaginaal, mijn broer woog 4500gram en ik 4050gram dus das genoeg eh smile.gif Dus hou de moed er zeker maar in, het is niet zo erg, mijn moeder is nooit niet geknipt of gescheurd van zulke zware kids dus smile.gif:)
    Hou ons op de hoogte eh en indeed we klussen er op los nu!!!
    Ben volop vruchtbaar, merk ik ook wel , dus we doen ons best! Even een vraagje aan jullie beide!! Wat vinden jullie van de naam Yuna en cheyenne? Voor een jongen horen we graag Tristan ! Dus dat is al beslist maar voor een meisje enige twijfel. Keana komt van Keanu reeves all? afgeleid! Vinden we nog altijd zeer mooi en appart dus wat denken jullie YUNA OF CHEYENNE! hehe ben al met namen bezig en ben nog niet zwanger lol bigsmile.gif
    Zo groetjes Peggy en tot hoors!!!!
    Jullie mogen ook mailen op het adres peggy210275@hotmail.com
    en een kijkje gaan nemen op de site van mijn dochtertje
    [url=www.keanake.mooiste-baby.nl">www.keanake.mooiste-baby.nl]www.keanake.mooiste-baby.nl">www.keanake.mooiste-baby.nl[/url]
    tekenen jullie het gastenboekje?
    By

@peggy,mijn vriend heeft de naam xanthe gekozen,ik vind hem ook prachtig.
    mijn vriend heeft vroeger eens stage gedaan in een creche in heverlee,en daar was een peutertje met de naam xanthe,hij vond dat zo een mooi en lief meisje ,dat hij toen beslist heeft dat ,als hij een dochtertje kreeg het de naam xanthe moest krijgen...
    xanthe betekent 'blonde godin'

movieworld weet ik zeker zijn hoor!
    wie weet heb ik je al gezien.

ik werk in het kruidvat in leuven,normaal 26 uur,maar de ene week is het ma 20u,de andere 35u;dat verschilt wel eens...

en over je namen 'yuna en cheyenne'
    ik vind ze allebei wel mooi!
    en ze passen ook allebei bij keana,vind je niet?
    moeilijk keuze!

trristan is ook prachtig..

wij hadden hier voor een jongen xander(b.t.w. onze namen stonden al vast toen we nog maar enkele weken samen waren,dus voor 'xander' zo populair was)

maar nu beginnen we te twijfelen,als het volgend kindje een jongetje word,om die naam te geven.
    lijkt het niet TE hard opeen? 'xander en xanthe'?

maar all? ,we hebben nog tijd he,ben nog ni terug zwanger ofzo,binnen een jaartje ofzo gaan we terug 'eraan beginnen'
    maar dat zijn toch dingen waarover we al bezig zijn,raar maar waar.
    alsook wie peter en meter zou worden...
    raar he...

groetjes aan iedereen

Hoi,
    ik ben vandaag op controle geweest en zie alles al veel positiever in. Ons zusje is niet zoveel meer bijgekomen, ze weegt nu 3500g. Ik heb nog een drie weken te gaan maar dr. Deyaert denkt niet dat ik nog zo lang met mijn buikje ga kunnen pronken. Ik heb ook al twee cm. ontsluiting maar dit wil eigenlijk niet zoveel zeggen. Bij mijn zoontjes heb ik twee en een halve maand met 2 cm rondgelopen. Deyaert denkt dat ze een 4 kilo gaat wegen, dat vind ik nog doenbaar.

Peggy, ik vind je site van Keana geweldig, ik wou dat ik ook zo handig was met een computer, ik krijg mijn zwangerschapsbanner er nog niet eens op. Ik heb de volledige site nog niet bekeken maar ik vind hem gewoon
    heel tof.

Ik zelf ben meer voor klassiekere namen maar vind wel dat Yuna en Cheyenne heel mooi samengaan met Keana, ook Tristan vind ik heel mooi. Eigenlijk is het toch raar hoe snel dat je al aan namen denkt h?. Bij de jongens wisten wij direct meisjesnamen en moesten we lang nadenken over een jongensnaam. Nu we een meid gaan krijgen geraken we het maar niet eens over een naam, moest het een jongen geweest zijn dan waren we er al lang uit. Voor een jongen hadden wij Niels en Wout. Mijn man vindt voor een meisje Femke en Anke mooi, ik ben daar niet zo gek van. Mijn voorkeur gaat uit naar Stien, Sien, Anna, Lise en Lien. En Robin zou graag hebben dat zusje Saartje noemt.
    Ik heb me voorgenomen dat ik ons zusje eerst wil zien voor we de naam gaan beslissen.
    Je dochtertje lijkt me echt een wolk van een kind.

Yari, terug gaan werken is heel erg omdat je je kleintje moet achterlaten en dat geeft je nooit een goed gevoel. Maar ik persoonlijk was toch ook altijd een beetje blij om terug te gaan werken. Nu ik was wel veel te lang thuis, bij Robin in totaal 14 maanden (hele zwangerschap + 5 maanden lactatieverlof) en bij Sam 9 maanden (3maanden zwangerschapsrust + 5 maanden lactatieverlof + 1 maand ouderschapsverlof). Waarschijnlijk is hetniet te vergelijken, als je niet zo lang thuisbent als dat ik thuis was kijk je er heel anders tegen aan.
    Xander vind ik ook heel mooi maar het is zoals je zelf zegt, het lijkt fel op Xanthe. Misschien dat je er over een jaartje heel anders over denkt. Ik weet toch dat de meisjesnamen die ik voor ogen had moesten Robin en Sam een meisje zijn, nu niet meer zo mooi vind.

Vele groetjes Niki.

hey iedereen,

i.v.m. die namen,ik verwacht ook dat we waarschijnlijk ons gedacht nog op een andere jongensnaam gaan zetten hoor...

ik zal in totaal 18 weken thuis geweest zijn,in normale omstandigheden zijn het er 15.
    de gyne had me gezegd dat ons prutske waarschijnlijk een week of 3 te vroeg ging komen ,daarmee dat ik 6 weken op voorhand ben thuisgebleven...
    nu ben ik uiteindelijk 8 dagen te laat bevallen zeker?
    en omdat je verplicht bent blijkbaar om 9 weken erna te nemen,is het bevallingsverlof met een week verlengd ,snap je..

en ik heb er dan nog 2 weekjes betaald verlof achter geplakt..

ikzelf ben geboren op 30 weken zwangerschap,ik wou blijkbaar ni meer wachten.
    daarmee dat de gyne het zekere voor het onzekere nam,en me aanraadde om op tijd te stoppen met werken...
    ik woog toen 1.300kg en 39cm,een heel verschil met mn eigen dochtertje,aloewel zij ook niet van de zwaarste is...

kga nu stoppen,xanthe heeft honger...

Hoi iedereen,

Ik ben Liesbet en woon in Bunsbeek (tegen Tienen). Ik heb een zoontje van bijna 3 jaar en een dochter van 6 maanden. Momenteel zijn we totaal onverwacht zwanger van een 3de spruitje. Maar daarom zijn we er niet minder blij om hoor.

Ik wens jullie allemaal nog veel geluk met de zwangerschap en het zwanger worden

hoi mag ik er bij ik woon in aarschot ben 24 jaar moeder van 2 zonen stef bijna 4 en senne word deze maand 1 ik dacht dat ik de enigste uit de buurt was leuk om te horen dat het niet zo is

Hoi iedereen,
    Hier ben ik nog eens met wat nieuws!!
    Wij hebben hier al volop geklust en vandaag laatste vruchtbare dag dus nog klus klus, maar nadien blijven we klussen omdat je niet altijd op die cyclusbanners kunt voortgaan. Bij mijn dochtertje hebben we niet geklust tijdens de vruchtbare dagen en toch was ik zwanger???? Onverwachts!!! Wel leuk want heb al veel gemerkt dat als je het er voor doet het lang kan duren en als je gewoon je pil laat en klust zonder te tellen en te temperaturen dan ben je ineens zwanger zonder je het weet hehehe! We vertrekken zaterdag naar zee voor een week , snif met dit fucking slecht weer maar ja! Mijn dochtertje gaat er van genieten en daar kunnen we nog lekker doorklussen , miss doet de zee lucht er iets aan smile.gif hihi!
    19 augustus komen we thuis en normaal moet ik 21 aug mijn duivels krijgen dus word afwachten, is wel spannend, zou nu al willen testen maar ja dat is dom maar toch? Wanneer zou ik kunnen testen?
    KIRA : welkom eh, je kan zeker mee komen kletsen hoor! Twee zoontjes wat leuk zeg! Je zoontje van 1 jaar , wanneer is hij geboren. Mijn dochtertje is van 30/6/05 en is een enorm flinke meid , ze liep snel en is eigenlijk te snel groot geworden hehe maar ja wel leuk om zien hoe ze alles al probeert en kan! Ze leert maar bij en bij hihi!
    LIESBETH: wow tof zeg een derde spruitje, is wel snel gegaan eh maar ja zo kort achter mekaar heeft voordelen! Hoe reageert de familie, want mijn familie zou commentaar geven denk ik van : zo snel !! hihi bored.gif
    Alleszins veel succes met je zwangerschap en geniet maar, heb je een voorkeur voor het geslacht???
    JARI : het kruidvat!!! Kom ik vaak wel eens binnen, heb je miss al gezien! Xander is indeed geen lelijke naam maar Xanthe en Xander vind ik t? ! Ik hoor ook graag Keanu maar mijn dochtertje heet al Keana ' keanu en keana' zou ook dom zijn vind ik eh! Amai jij was een piepklein babytje zeg, 30 weken is wel vroeg maar zo zie je dat het uiteindelijk geen ramp is eh! Die vroege vogels worden ook groot! Keana is twee weken te vroeg geboren maar was ergens blij, was te benieuwd naar haar en mijn dikke buik beu!! Dus kwam goed uit! Ik ben eigenlijk mijn heel zwangerschap thuisgebleven gewoon omdat het het eerste was denk ik, want alles ging prima, niet misselijk, niks niks niks! Gewoon genieten 9 maanden en 9 weken achteraf, want je speelt er zes kwijt grrrr maar ja!!
    Niki :4kg is een perfect gewicht, ik woog 4.050kg bij de geboorte en was wel een stevige baby maar maakt dat uit?? Neen toch eh! Als je meisje maar gezond is! Ik vind Lise een heel mooie naam, ik zet Lisa ook tussen mijn lijstje, oei oei het word nog moeilijk Cheyenne, Chayenne , yuna of lisa hihihi, we hebben toch nog tijd, ben nog niet eens zwanger! Bedankt voor het compliment van keana's site, heb er veel werk ingestoken en vind het ook een mooi resultaat! Keana is indeed een wolk van een baby , een heel vrolijk hevig wild kindje hehehe, kom hier ogen te kort! Wel spannend eh je bevalt bijna! Houd ons op de hoogte eh! Gelukzak terug mama !!!!!!!! En ergens wel leuk dat je miss vroeger bevalt , ze is toch op gewicht eh!
    Veel succes met je bevalling eh!
    Dikke knufs en xxx Peggy
    tot hoors allemaal! bigsmile.gif <3

goedemorgen iedereen,

@ peggy, tja deze zwangerschap was dan ook totaal niet gepland. Ik ben gewoon dwars door de pil haan zwanger geworden. Het rare is dat we de 1ste keer 23 maanden hebben moeten oefenen en de 2de keer 18 maanden. Nu ja we zijn er wel dolgelukkig mee hoor. Arne zou graag een broertje hebben, maar volgens mij verschillen ze dan toch weer veel om nog met elkaar te spelen. Nu ja het maakt me niet echt uit. Enkel onze ouders en mijn broer weten het al. Mijn ouders waren wat verrast maar blij, mijn schoonouders hebben het wat moeilijker mee gehad, maar ze lijken nu toch bijgedraaid. Gelukkig maar want we willen mijn vader als peter vragen en mijn schoonmoeder als meter.
    We wachten om iets tegen de rest te zeggen tot na ons verlof (dus de 2de week van september). Maar je ziet nu al een buikje, dus of we zolang gaan kunnen wachten is de vraag.

En nu maar eens aan 't werk

En nog veel succes aan de anderen

Hallo allemaal,

amaai ik ben er even niet geweest en wat een reacties uit de omgeving van Leuven!! Het is namelijk zo: ik zit achter de computer van het werk (heb thuis geen PC omdat we nog volop aan het verbouwen zijn) daarom dat het niet zo gemakkelijk is om regelmatig eens te piepen op deze site.
    In elk geval Peggy en Niki: ik ben ook bevallen in het H. Hartziekenhuis bij Dr Van Dijck. Een gek manneke maar een h??l goeie gyn?. De eerste keer was hij wat nors, maar hoe verder onze zwangerschap vorderde hoe losser en jovialer hij werd. Toen Ferre geboren werd hadden wij een pediater van het ziekenhuis maar ik weet haar naam niet meer blush.gif blush.gif . Omdat het voor ons niet altijd makkelijk was om naar Leuven te rijden bij een probleem of verkoudheid van Ferre zijn wij overgeschakeld naar een kinderarts in Aarschot, verbonden aan Gasthuisberg: dokter Wijndaele. Wat ik zo prachtig vind aan haar is dat ze samenwerkt met GHB maar U absoluut niet verplicht om naar daar te gaan. Begin juni had onze Ferre enorme buikpijn. Het was zaterdag, dus wij naar een dokter van wacht in Bekkevoort. Hij lachte ons uit!!! annoyed.gif Hij mankeerde volgens hem niks, maar om ons gerust te stellen schreef hij toch maar antibiotica voor!! horror.gif Het beterde dus niets! Op maandag morgen is mijn schoonmoeder met de kleine naar onze huisarts gegaan omdat Dr Wijndaele alleen in de NM spreekuur heeft. De huisarts belde me zelf op op het werk met de mededeling dat Ferre een maag-darminfectie had en dat de voorgeschreven medicatie ideaal was. Ik natuurlijk gerustgesteld aan het werk. 's avonds belde dan mijn man op mijn werk dat ik onmiddelijk naar huis moest komen en een afspraak moest zien te bemachtigen bij Wijndaele want het ging met Ferre echt alleen achteruit. Hij huilde van de pijn, lag dubbel, niet om aan te zien. Dr Wijndaele heeft ons er dan tussengenomen om Ferre te onderzoeken. Hij lag bij haar op de onderzoekstafel, ze keek bedenkelijk, en deelde ons toen mee dat ons zoontje volgens haar met een verstopping van de darmen zat. De medicatie die gegeven werd door de dokter van wacht en volgens de HA "ideaal" was, was in principe medicatie om te stoppen. DUS: ons ventje was al van zaterdag een middel aan het nemen om te verstoppen en hij zat al volledig verstopt!! >sad.gif . dokter Wijndaele raadde ons aan onmiddelijk naar de spoed te rijden. Ze steldde zelf het H. Hart voor omdat we ons daar meer thuis voelden!
    Wij dus naar Spoed waar we onmiddelijk werden opgevangen door de spoedarts. Echt we hebben geen 10 min moeten wachten! Ze hebben platen genomen en zijn darmen zaten volledig verstopt. Ze hebben een fleet gegeven en hij mocht mee naar huis. Jammer maar helaas, het hielp niet. 's Anderendaags om 6 uur 's morgens stonden we opnieuw in de spoed. Opnieuw platen nemen, een fleetje zetten,.... Toen werden we bijgestaan door de kinderarts Dr. De Loof. Ook een zalig mens. Uiteindelijk is Ferre opgenomen in het ziekenhuis voor ??n week omdat de stoelgang zo vast zat dat ze het er met een "groot" lavement (??ntje dat gebruikt wordt voor volw) zelfs niet volledig uitkregen. Er werd een maagsonde gestoken om het via die weg los te weken. Ons manneke heeft zo afgezien!! en De mama en de papa ook natuurlijk. Ik ben daar blijven slapen een ganse week en zeer tevreden over het verplegend personeel en de dokters. Ik heb ook ??n keer Dr Tan aan zijn bed gekregen, ook een hele lieve.
    Ik ben nu van plan, als ik van ons tweede beval om toch specifiek naar Dr De Loof te vragen voor onze "baba". Ik voelde me echt goed bij haar. bigsmile.gif

Morgen moet ik op controle. Ze gaan er een nekplooimeting uitvoeren. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Bij mijn eerste zwangerschap hebben ze dat namelijk niet gedaan. Ik ben wel een beetje bang, want ze gaan ook de tripple test doen en die was bij Ferre niet zo pos met een vruchtwaterpunctie tot gevolg. Alles was uiteindelijk wel OK maar de angsten die we op dat moment moesten doorstaan...... horror.gif We hadden een verhoogde kans op een kindje met spina bifida. Daarom dat ik toch wel wat angstig uitkijk naar morgen. Ik hoop dat ik het hartje nog hoor kloppen, dat zal op zich ook al een geruststelling zijn (vorig jaar miskraam gehad).
    H? h?, wat een gedoe!!! drunk.gif

Hey Peggy: goed uw best blijven doen h? dat er vlug een goed resultaat uit de bus mag komen. thumbup.gif

Qua namen zijn we er ook al half uit. Als het een jongen wordt noemen we hem Sisse. Staat mooi bij Ferre vinden we. Als het een dametje wordt is er twijfel. Ik zei vroeger steeds dat ik een Loes wilde. Nu hoor ik Lilith ook heel graag. Ik zeg dan tegen mijn man dat we haar Lily kunnen noemen als troetel, maar hij vind dat we haar dan gewoon Lily moeten noemen. We zullen eerst het geslacht afwachten,...

Hey Jari werk je in het kruidvat in de diestsestraat of in de bondgenotenlaan?

Laat volg week weten hoe het geweest is bij de gyn

Hey Peggy,

ik ben net op jullie website gaan kijken. Wat een mooie dochter zeg!!

Ik lees daar dat jij werkt in de thuishulp. Ik ook!!
    Ik werk als sectorverantwoordelijke voor de thuishulp van de Voorzorg (soc mutualiteit) in Antwerpen!! smile.gif

Hey lieve mama's,

ik ben er even niet meer tot volg week donderdag. morgen naar de gyn?, dus niet werken!! Maandag brugdag, dinsdag feestdag en op woensdag werk ik niet meer sinds Ferre geboren werd. Dus see you later dames en hopelijk heb ik donderdag heel wat te lezen!!!! thumbup.gif bigsmile.gif

hoi petra, we zijn bijna op dezelfde datum uitgeteld. Hopelijk valt het bezoek aan de gyn mee

Hallo allemaal,
    leuk dat er zoveel reacties komen uit onze omgeving.

PETRA: Ferre moet nogal afgezien hebben, zo'n fleetjes en een groot lavement is niet niks voor zo'n ventje. Ik probeer me het voor te stellen dat Robin (zelfde leeftijd als Ferre, geboren 2/3/03) dat allemaal zou moeten doormaken, niet gemakkelijk. Die dokter in Bekkevoort is toevallig dr. Swevers toch niet? Die doet niets anders dan antibiotica voorschrijven, bij elke infectie, viraal of bacterieel schrijft hij antibiotica voor meestal Augmentin. Wij zijn bij Robin ook naar dr Wijndaele geweest toen hij baby was i.v.m.reflux, zij hielp ons toch beter dan onze andere pediater maar de problemen waren toch niet van de baan.
    Dr Deloof is ook een bekwame pediater, toen Sam heel ziek was als baby (amper tien dagen oud) moest hij een lumbale punctie krijgen, dit lukte maar niet en bij dr Deloof lukte het van de eerste keer.
    Alvast ne dikke proficiat met je zwangerschap. Rond die nekplooimeting zou ik me niet teveel zorgen maken, ze doen dit nu standaard. Ik kan wel aannemen dat je schrik hebt omwille van de punctie bij je vorige zwangerschap. Het is toch bang afwachten op de uitslag h?.
    Ik vind Sisse ne fantastische naam, gaat heel goed bij Ferre. Bij een collega haar kenissen was ook ne Sisse geboren en toen ze dat vertelde was ik direct verliefd op die naam. Ook Loesje vind ik heel mooi.

LIESBETH: je gaat nog een drukke periode tegemoed, zie jij dat eigenlijk wel zitten. ons derde kindje is ook een 'onvoorziene omstandigheid' en dat gooide ons leven toch helemaal overhoop. Zusje (uitgerekend voor 1/9) en mijn jongste zoontje Sam schelen 22 maand en ons oudste zoontje gaat 3.5 jaar oud zijn als zusje komt. Ik zie dat nog altijd niet goed zitten. Bij jou zit er dan maar een jaartje tussen Gauke en jullie baby'tje. Eigenlijk toch wel raar dat je bij de vorige kindjes zo hebt moeten proberen om zwanger te raken en dan nu zo dwars door de pil heen. (bij ons was dit ook zo)

PEGGY: geniet met volle teugen van je vakantie aan zee en hopelijk hebben jullie je huiswerk goed gemaakt.

JARI: eigenlijk was het wat dikke nek-achtig van me als ik dat opschreef de vorige keer over al de tijd dat ik thuiswas bij mijn vorige zwangerschappen. Niet iedereen heeft dat geluk en dan klaag ik nog dat ik telang thuis was. Ik vind het wel leuk voor jou dat toch een verlenging gekregen hebt van een week. Maar het is toch nog snel om terug te gaan werken na 9 weken. Dan zijn ze nog zo klein.

Nog vele groetjes aan jullie allemaal!!
    Niki
Reageer

Aanmelden

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld